slaapgebrek....... (pup)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Stephanie_86

Berichten: 1929
Geregistreerd: 08-01-10

slaapgebrek....... (pup)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-20 04:03

Goede morgen allemaal,

wij hebben sinds 2,5 week een superleuke pup. ze is een kruising golden retriever Australian shepperd. Alles gaat echt heel goed op een paar dingetjes na. Dit is kyra!
Afbeelding

wij hebben haar tot vannacht boven laten slapen bij ons in de slaapkamer. Dit ging goed, 1 plasje in de nacht en weer naar boven. Ze ging dan meteen weer slapen.

wij hebben een bed voor haar met een soort van ren er aan.
Afbeelding
Overdag als ze er in moet (verplichte rust want ze slaapt niet genoeg, dit in overleg met de dierenarts en hondenschool) en je doet het hekje dicht ook al is ze net uit geweest en heeft buiten geplast gaat ze meteen plassen. Daarna komt het huilen gillen en piepen. na een half uur valt ze dan alsnog in slaap. Als het hekje open is gaat ze zelf vaak in de ren liggen (niet vaak in dr mand) en dan is er niks aan de hand. Het is alleen als het hekje dichtgaat.

Nu hebben wij haar geprobeerd vannacht beneden te laten slapen omdat het zo goed ging boven en ze uiteindelijk gewoon beneden moet slapen. Dit is een drama geworden....

We hebben het gewone bed routine gedaan zoals nog even spelen en uitlaten gevulde Kong gegeven en daarna naar bed, wat we altijd doen. Zodra ze doorheeft dat het hekje dicht zat begon het. Gillen, huilen als een wolf en het hele hekje proberen los te trekken door te trekken aan het hout en gaas (heel naar gezicht vanaf de camera) De fokker, dierenarts en hondenschool heeft gezegd volhouden, volhouden, volhouden.....

Om drie uur ( na 0 uur slaap) stonden de buren aan de deur of we echt de hond stil wilden maken want er moet gewerkt worden. Wat ik uiteraard begrijp. Ze was vreselijk blij dat ze uit dr ren mocht en slaapt nu als een roos gewoon op de grond aan mn voeten...

Wat Moet ik hier aan doen? Ik heb haar al laten nakijken bij de dierenarts vanwege het weinig slapen en veel plassen. Uit bloed en urine en lichamelijke controle is niks gekomen en is het een gedrags ding.

We hebben goede begeleiding van de hondenschool maar volhouden gaat het niet worden vanwege de buren. En ik vind het zelf ook vreselijk naar om te zien en te horen.

De rede dat wij geen bench hebben is dat onze andere honden (Helaas overleden) vaak op een andere plek gingen liggen, dan in bed dan op de koude vloer enz. En ik wil de hond zelf een keuze geven waar ze het liefste ligt. Boven lag ze ook op het kleed en dan weer op de vloer en dan weer op kleed enz.

We hebben meerdere honden gehad en dit zoals kyra hebben we nog nooit meegemaakt. Hebben jullie tips?


Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: slaapgebrek....... (pup)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 04:32

Als ze zo janken en om aandacht vragen snachts negeer ik ze , want als je bij ze komt worden ze beloond voor dat gedrag.

Dus ik zou zelf negeren en laat maar huilen. Alleen dat gaat wel erg lastig als je buren er last van hebben..

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 04:34

Wat een cutie! Ik denk dat ze gewoon niet graag alleen is en graag bij jullie is. Klinkt stom bij mijn katten was precies hetzelfde. Ik dacht dat stopt vanzelf. Maar mijn kat miauwde uiteindelijk de gehele nacht. Elke nacht weer. Dus op een gegeven moment maar toe gelaten bij mij te zijn. En toen was het goed.

Soms is negeren goed. De eerste dagen. Soms maken ze de ommekeer niet en slaan ze er in door

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 04:35

En als je erbij blijft tot ze slaapt?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Stephanie_86

Berichten: 1929
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-20 04:38

Kabayo schreef:
Als ze zo janken en om aandacht vragen snachts negeer ik ze , want als je bij ze komt worden ze beloond voor dat gedrag.

Dus ik zou zelf negeren en laat maar huilen. Alleen dat gaat wel erg lastig als je buren er last van hebben..


Ja precies, we hebben ze gistermiddag ingelicht dat ze vandaag alleen gaat slapen en dus voor wat overlast kan zorgen. maar ze huilt zo hard dat ik denk dat ze het twee huizen verder nog kunnen horen. Toen er werd aangebeld was zo zo hysterisch blij dat we naar beneden kwamen dus ik ben bang dat we het al verpest hebben...

Plus het feit dat ze zo aan het hek aan het trekken is lijkt me ook niet goed voor dr tanden. Ze hangt er echt aan het is echt heel naar om te zien.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 04:39

Je gaat te snel. Boven laten totdat alles ehct is bevestigd, duurt veel langgr en dan lagnzaam verplaatsen.

Beneden bij je hond gaaan slapen kan ook.

Bench halen bji de kringloop? Dit hokje verkleinen is te groot, dan plassen ze vaak toch. Moeier maken voor in bench doen werkt vask, daar iets lekkers/ kong met lekkers.

Buren te vreind houden.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Stephanie_86

Berichten: 1929
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-20 04:41

Gillbo schreef:
En als je erbij blijft tot ze slaapt?


Dat doen we al als we beneden zijn en ze "verplicht" moet slapen. Ze slaapt dan wel maar zodra ze iets hoort is ze wakker en begint het weer van voor af aan, ze slaapt dus niet diep. Vandaar dat we haar ook hebben laten nakijken.

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 04:45

Kan ze overdag even alleen zijn ( effe in de gang of.. oid en het voordeel aan de bench is je kan er dan een fijn donker holletje van maken. Bij onze Aussies deed ik altijd savonds mijn ( vieze ) sokken / shirt in de bench en haalde de vorige dan weg en ook overdag echt vaker dan alleen tussen de middag de verplichte rust.. in de bench is er ook vaak tussendoor een brokje te vinden voor de pup succes er mee ( je pup heeft zijn eerste succes al ruim binnen :7

Donker hol en radio zachtjes aan en overdag klein beginnen effe in de gang alleen zijn effe in de bench zorg dat dat ding leuk word

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Stephanie_86

Berichten: 1929
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-20 04:51

Overdag laten we haar wel even alleen ook in de ren, er is altijd wat lekkers daar. De Kong krijgt ze alleen daar en we gooien vaak wat brokjes tussen de kleden die er in liggen. Zodra ze doorheeft dat het hekje dichtzit en wij er niet zijn (boodschappen doen, even naar stal) dan gaat ze huilen maar dat duurt niet zo lang als vannacht ze "slaapt dan vrij snel en wordt wakker als we thuiskomen. Dan mag ze er ook meteen weer uit voor een plas.

Ja ik baal er echt van dat ze dus 'succes' had vannacht maar als de buren zo aan de deur staan kan ik ook niet zeggen ja sorry het moet maar. Plus het feit dat we al naar beneden zijn gegaan om de deur open te doen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 04:54

Dan is de stap misschien te groot geweest.
Kan je niet op de bank slapen?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: slaapgebrek....... (pup)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 05:10

Leuk hè puppie’s
Je zegt dat ze rustig is aan je voeten kan ze daar niet slapen. En dan dadelijk stap je voor stapje naar beneden.
Zelf had ik ze al niet mee naar boven gepakt. En had ik overdag al geoefend met de ren, zodat de overlast overdag was. Denk wel dat je ze nu ook weer stuk verpest hebt omdat je buren aan de deur kwamen.
Scheelt wij wonen vrij, en tot nu toe maar kleine nestjes gefokt, dus leer ik ze hier al de bench aan voor ze vertrekken. Zodat mensen dit niet krijgen. Onze eerste geeft dit ook gedaan zeker 2 weken ik werd er zelf gek van. Maar ja wij hadden geen buren

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 05:14

Een bench hoeft niet voor altijd te zijn he, wij hebben hem 6 maanden gebruikt en toen weg. Ik vind dat er ontzettend veel zooi ligt in haar bench nu, verklein deze met een doos of iets en haal de rest van de troep eruit. Voor de nacht, begin naast je bed en als dat goed gaat schuif je haar iedere nacht een stukje verder van het bed af. Onze pup sliep binnen 2 weken alleen beneden zonder ooit een kik te geven. Vwb het niet willen slapen, vaak zijn ze dan juist overprikkeld. Hoe vaak loop je? En wat doe je verder allemaal op een dag?

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 05:20

Maar als ze eerst bij jullie boven mocht slapen, dan is de stap naar beneden en alleen slapen ook wel erg groot. Wij hebben de hond nooit naar boven mee genomen dus ik weet ook niet goed hoe je dit op kan lossen. Misschien tijdelijk beneden slapen? Of wachten tot ze slaapt? Of overdag iets langer alleen laten zodat ze kan wennen aan alleen zijn?

Anoniem

Re: slaapgebrek....... (pup)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 05:32

Het meeste is wel gezegd over te snel willen van boven naar beneden.
Slapen erbij (stretcher?) eerste paar nachten, daarna verplaatsen richting de bank.. en wat daarbij super goed kan helpen is een shirt van jezelf, (liefst eentje waar je hele dag in hebt gelopen, incl beetje zweet, voor extra geur) aanbieden als er geslapen moet worden.

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 05:33

Je kunt inderdaad beginnen met zelf beneden ernaast gaan slapen.

Verder vind ik deze ren ook veel te groot en onveilig. Te groot omdat ze nu de ruimte krijgt om er in te slapen en te plassen, niet heel bevorderend voor het zindelijk maken.

Ik vind hem onveilig vanwege het hout en de eventuele splinters die ze daar vanaf kan bijten. Ik zou ook overschakelen op een bench.

Wat wij bij ons Neel hebben gedaan is als volgt.

Ik ging de eerste week pas om 12:00 naar bed en stond om 05:00 al op. Dit paar dagen gedaan, en dan steeds met een half uurtje uitbreiden.

'S avonds deed ik haar in de bench leggen en ging ik ervoor zitten met de deur open. Als ze eruit wilde zei ik nee en zette ik haar zachtjes terug. Dit heb ik volgehouden tot ze ging liggen. Vervolgens ben ik blijven zitten tot ze in slaap viel. Toen het deurtje dichtgedaan en ik ben weer blijven liggen tot ze verder sliep. Toen ben ik pas naar bed gegaan. Ik heb vanaf de eerste nacht nog nooit gehoord 's nachts behalve als ze eruit moest omdat ze diarree had.

In de bench van ons Neela lagen als pup drie grote knuffels, let wel op dat deze geen plastic ogen bevatten, waar ze dan tegen aan kon liggen. Een van die knuffels kwam rechtstreeks uit het nest. Verder lag er een oud t-shirt van mij in en een paar sokken in elkaar gevouwen.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Stephanie_86

Berichten: 1929
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-20 05:47

@keona Ow begrijp me niet verkeerd dat ik het echt heel leuk vind en maak me meer zorgen om haar dan om mezelf met hoe het nu gaat. We hebben uiteraard al geoefend vanaf dag 1 met de ren en juist overdag. Ja daar ben ik nu ook bang voor omdat ze aan de deur kwamen. Boven is ze gewoon rustig op de eerste twee nachten na gaat dat echt heel goed.

Wij hebben haar naar boven gehaald op advies van de fokker ze komt uit een nest van 10 en de stap van met zn alle slapen naar helemaal alleen vonden we echt te groot.

Caira Ik ga vandaag denk ik voor een bench kijken. hopelijk gaat ze daar dan niet in de tralies hangen..... wij lopen 4 x per dag de 10 minuten die ze mag lopen. En laten haar plassen na het eten spelen slapen enz. dus dan niet wandelen alleen een plas doen. We hebben een schema bij moeten houden met wat we doen van de dierenarts en hondenschool daar zijn we goed mee bezig qua actief zijn.

@amandavd ik ga rond 11 haar klaarmaken om te slapen disuitlaten Kong vullen enz en dan inderdaad om 5 uur ga ik er uit om haar te laten plassen. (dit was wel boven). Ze bijt niet in het hout maar aan het gaas. Ik kan alles zien wat ze doet vanwege de camera die er op staat.

ik ga dan vanavond beneden slapen en veel spullen uit de ren halen

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 05:49

Jullie hebben een zeer actieve kruising, wat doen jullie ermee?

Het klinkt vooral alsof de hond geacht wordt te slapen op gezette tijden zonder dat daar de juiste uitdaging voor geboden is.

Als ik deze routine had gevolgd met onze honden was dat net zo'n hel geweest.

Ja, ze hebben slaap en regelmaat nodig maar moeten zeker ook hun energie kwijt kunnen.

Ik vermoed dat jij je netjes aan die 5 minuten regel houdt, die is er niet gemaakt voor deze rassen.

Ga er lekker mee naar buiten, naar het bos of veld waar het hondje lekker los kan rennen en die prikkels kwijt kan. Kan snuffelen, rennen, sprinten, vallen, de wereld ontdekken.

Er zit een verschil in één uur wandelen en 5,5 km hebben gelopen of één uur 'wandelen' en één kilometer hebben gelopen. Zo leg ik het de mensen die mij aankloppen altijd uit en dan lijkt het kwartje te vallen.

Ik neem mijn pups gewoon mee wandelen met de rest van de roedel, ik neem wel de buggy mee. Als ze aangeven moe te zijn, of ik zie dat ze overprikkelt raken omdat ze moe zijn dan gaan ze even in de buggy. Dat levert ook geen problemen op omdat ze dan zelf ook daadwerkelijk willen rusten.

Het gaat in mijn bericht niet over extra moe maken, vergis je niet! Het gaat om bieden wat de pup, het ras nodig heeft.

Je kunt het combineren met een beetje training. "Hier" en buiten de behoefte doen gaat vanzelf. Als ze buiten een plas of poep doen moet dat een waanzinnig feestje zijn, binnen niet. Binnen moet dat niks opleveren en 0 reactie geven.

Thuis gewoon negeren, buiten de ren en dan als ze ergens in slaap valt in de ren leggen slapend.






Bovenstaand is de drukste border collie die NL heeft waarschijnlijk. Niet nerveus, maar druk. Als ik hem 'uit het boekje' had moeten opvoeden was hij net zo geweest als jouw hond.

Dat ze nu slaapt is logisch, ze is mentaal harstikke doodmoe natuurlijk. Maar dat moet je vóór zijn, overdag dus meer mee doen.

Je ren is overigens helemaal niet te groot hoor, wel eens met het feit dat die onveilig is. Je kunt ze kopen voor een paar tientjes, dat zou ik wel doen.



Bovenstaand was regelmatig per dag ons beeld. Maar ze mochten wel zelf beslissen. Soms sliepen ze een dag veel, soms weinig.

Kijk naar je pup, niet naar het boekje!
Laatst bijgewerkt door KimD op 29-06-20 05:58, in het totaal 1 keer bewerkt


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Pikkepor

Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 05:55

Naast de tips die hier boven staan (te grote stap gemaakt, volhouden en een bench gebruiken als donker holletje), hebben wij met onze pup toen echt heel structureel gewerkt.
Voora voor overdag, heel consequent: eten, plassen, spelen, plassen, slapen, plassen. Zelf naar buiten laten lopen, zodat ze weet waar ze naartoe moet. En je hebt geluk: in de zomer kan de achterdeur lekker open staan, dus schiet het op met de zindelijkheid.
Ik zou zelf ook de Kong vervangen door iets kleiners. Het idee van iets lekkers in de bench is goed, maar met een Kong zijn ze vaak wel even zoet. Dan wordt ze misschien weer afgeleid van haar slaap. Zorg ook dat ze niet overprikkeld is. Een puppy extra moe maken, lijkt me juist geen goed idee.

Ik zou haar persoonlijk ook weer mee naarboven halen, zodat iedereen weer even goed kan slapen. En over een paar weken terug naar beneden gaan oefenen.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 05:59

Wij hebben exact hetzelfde gehad met onze eerste Golden Retriever, de bench was een drama, zodra meneertje buiten de bench was ging het prima!
Na een week of 2 martelen(ook het naast het bed laten slapen eerst, steeds iets verder weg van het bed, je kent waarschijnlijk het hele verhaal), hebben we de bench open gelaten, nooit meer 1 piep gehad en hij heeft nooit wat stuk gemaakt en sliep snachts heerlijk in zijn mandje!

Dit verhaal is inmiddels alweer 17 jaar geleden, deze hond hebben we 2 jaar geleden op bijna 15 jarige leeftijd laten inslapen.

We hebben nu 2 goldens 1 van 5 jaar en 1 van 2 jaar, beiden nooit in de bench gezeten!
Altijd lekker in hun mandje snachts , maar meestal bij ons op bed :Z :D

De bench is niet altijd heilig :)

welmoedz

Berichten: 1555
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:05

In de nacht ook geen water aanbieden!! overdag=drinken, snacht's niet, zo hoef je er snacht's waarschijnlijk ook minder uit. Onze aus heeft het de eerste week gehad waardoor wij er veel snacht's uit moesten maar dierenarts/hondenschool zeiden dat we het water weg moesten halen, hielp meteen! Nu ze groot is drinkt ze s'nachts nogsteeds niet ;)! En; niet te snel toegeven, die van ons piepte het eerste kwartier in de bench, daarna was ze stil.. ken je anders niet iemand die wat meer buitenaf woont? Dat daar misschien een paar nachtjes kan slapen om het door te trainen? Of een goed excuus om lekker om vakantie te gaan in een bungalow buitenaf ;). Wat je eventueel ook kunt doen is een ruimte maken waar ze niks kapot kan knagen en daarmee niet meer in de ren.. misschien helpt het!

:)

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:08

Ik zou ook beginnen aan gewoon een bench. De bench leuk maken door daar altijd te voeren en ze na t voeren even te laten liggen. Evt geef je een kauwsnack na t eten want van kauwen worden ze moe. Snachts indd de bench gewoon bij je op de slaapkamer zetten en daar een vast ritme van maken. Want ze heeft zo te horen al moeite met de ren, dan was voor de nacht al naar de ren verplaatsen gewoon veel te snel.
En ik zou haar, zoals KimD zegt. Meer uitdaging geven.
Maar bijv mensen kijken of eens langs een drukkere weg met verkeer of langs de kinderboerderij is ook uitdaging.


Die van ons was na 2 weken in huis, terwijl ie bij de fokker de bench kende, nog heel de nacht aan t gillen. Tot ik hem op de slaapkamer zette. in 1 klap zindelijk/droog snachts en stil.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 29-06-20 06:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:12

Mijn kleine vriendin had hetzelfde probleem. Hield het janken ook de hele nacht vol. Ik heb haar naast het bed gezet in de bench (niet te groot inderdaad). Iedere keer als ze begon te piepen/janken legde ik hand op de bench en was het goed. Toen ze zonder “bevestiging” de hele nacht sliep, hebben we haar telkens een meter verder van ons af gezet, richting de trap en vanaf dat punt sliep ze met iets meer dan een week beneden. Nooit meer problemen mee gehad.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:17

Aussie eigenaren zouden geen enkel raar gedrag opmerken bij je pup. Je hebt bewust gekozen voor een kruising waar Australian shepherd in zit. Ik zou geen bench aanschaffen om dit probleem op te lossen. Ik zou de aankomende maand beneden gaan slapen om dit op te lossen. Kijk over een week of 4 a 5 maar weer verder of er genoeg vertrouwen en ontspanning is om te kijken of jij verder weg kunt slapen. Wel zou ik idd deze gevaarlijke doe het zelf bench vervangen door bijv puppy panelen. Of door een bench, maar dan dus wel een hele grote.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 29-06-20 06:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Niet banketstaaf maar poetsen.

chanicha

Berichten: 12091
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:17

Ik vind de ren/slaapplek te groot.
Zou het een stuk kleiner maken want ze bevuilen hun eigen plek niet maar nu heeft ze plek zat om het wel te doen.
Tis wel een schatje <3

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Sanet

Berichten: 7851
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: slaapgebrek....... (pup)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:21

Wij hebben onze pup meerdere weken naast bed gehad, zelfs toen hij nachten gewoon doorsliep. Want beneden zette hij de boel op stelten. Echt niet te doen. Of hij plaste alles eronder.
Hij had gewoon iets meer tijd nodig. Dus die tijd hebben we hem gegeven.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, tinker_sally en 34 bezoekers