Autobench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Autobench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-20 19:05

Welk formaat auto bench is geschikt voor een hond van 55 cm schofthoogte en 25 kg zwaar?
Ik ben op zoek naar een dubbele variant. Beide honden zijn (ongeveer) even groot.
Wat hebben jullie en in wat voor auto past deze bench?

Bedankt voor het reageren!

Edit: we denken aan een Volvo V50 (te klein?), V70?
Daar zijn we nog niet helemaal uit.


kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Autobench

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:33

In principe houden ze meestal aan dat de hond er in moet kunnen staan met de kop niet helemaal omhoog. En dat ie “krap” moet kunnen draaien.
Maar ik vind dat per hond en situatie wisselend. Ik heb graag ook wat comfort in de kennel aangezien onze honden er toch wel dagelijks in moeten en ik wil dat ze ook makkelijk kunnen draaien. Dus onze kennels zijn ruimer dan de bovengenoemde “regel”.
Ook rekening houden met bijv oudere of stijvere hond, dan is meer ruimte ook wel praktisch
Ik wil ook dat ze gewoon normaal kunnen liggen. Dus Achterpoten onder/naast zich en de voorpoten “gestrekt”

Kun je daar iets mee? :o (Als in, je hond in die positie zetten/leggen en meten)

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Autobench

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:02

Ik zou eens moeten zoeken welke mateb die van mij waren. Even stipje zodat ik er aan denk

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Autobench

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:05

Onze grootste hond is 21kg & 62cm hoog. Hij zit in de auto in een bench van 55cm breed en 85cm lang en kan daar comfortabel in liggen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:10

Ik heb drie australian shepherds, een jack russel en een peugeot partner met vier kennels. Omdat ik vier kennels wilde was het beetje passen met maten. Breedte en diepte was geen probleem maar hoogte wel.

Honden zijn 20kg en 48, 49 en 50cm schofthoogte. Kennels zijn 50cm breed, 80cm diep en 55cm hoog. Helemaal rechtop staan met kop omhoog gaat dus niet maarja moeten ze maar gaan liggen.. :Y) (gelukkig doen ze dat zoiezo al).

Afbeelding
Afbeelding

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo) Vy van de Vossenberg geb. 4-4-24
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt) Vajèn van de Vossenberg geb. 14-4-24
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:11

Nikass schreef:
Edit: we denken aan een Volvo V50 (te klein?), V70?
Daar zijn we nog niet helemaal uit.


Wij hebben de V70 en de achterbak met scheidingsrek doormidden gemaakt en van de volvo zelf kan je deurtjes kopen, dan maak je in feite je achterbak als 2 aparte plekken.

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-20 21:19

kiwiwitje schreef:
In principe houden ze meestal aan dat de hond er in moet kunnen staan met de kop niet helemaal omhoog. En dat ie “krap” moet kunnen draaien.
Maar ik vind dat per hond en situatie wisselend. Ik heb graag ook wat comfort in de kennel aangezien onze honden er toch wel dagelijks in moeten en ik wil dat ze ook makkelijk kunnen draaien. Dus onze kennels zijn ruimer dan de bovengenoemde “regel”.
Ook rekening houden met bijv oudere of stijvere hond, dan is meer ruimte ook wel praktisch
Ik wil ook dat ze gewoon normaal kunnen liggen. Dus Achterpoten onder/naast zich en de voorpoten “gestrekt”

Kun je daar iets mee? :o (Als in, je hond in die positie zetten/leggen en meten)


Ja, op zich, maar het moet ook nog in de auto passen hè ;) Jij hebt wel een stuk kleinere honden :)

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-20 21:23

kimmie261 schreef:
Nikass schreef:
Edit: we denken aan een Volvo V50 (te klein?), V70?
Daar zijn we nog niet helemaal uit.


Wij hebben de V70 en de achterbak met scheidingsrek doormidden gemaakt en van de volvo zelf kan je deurtjes kopen, dan maak je in feite je achterbak als 2 aparte plekken.


Ze hoeven niet persé apart te zitten. We willen de bench graag omdat het veiliger is, en omdat het verplicht is in Duitsland, waar we regelmatig komen, en om de auto netjes te houden.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Autobench

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:39

Nou wonen wij in duitsland en het is niet verplicht...maar met die deurtjes kan je ook een grote plek creëren .

Zo ziet het eruit:
Afbeelding

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:54

kimmie261 schreef:
Nou wonen wij in duitsland en het is niet verplicht...maar met die deurtjes kan je ook een grote plek creëren .

Zo ziet het eruit:
[ Afbeelding ]


Zeker wel, het is verplicht je honden (en katten) veilig te vervoeren en vast te hebben zitten. Al is het door middel van een veiligheidsriem, ze mogen in ieder geval niet los vervoert worden.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Autobench

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:55

Veilig ja, maar een kooi is niet verplicht, haha , we wonen hier nu 14 jaar , en al 14 jaar met honden die we vervoeren, denk je echt niet dat we weten wat wél en niet mag :+

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:57

Nikass schreef:
kiwiwitje schreef:
In principe houden ze meestal aan dat de hond er in moet kunnen staan met de kop niet helemaal omhoog. En dat ie “krap” moet kunnen draaien.
Maar ik vind dat per hond en situatie wisselend. Ik heb graag ook wat comfort in de kennel aangezien onze honden er toch wel dagelijks in moeten en ik wil dat ze ook makkelijk kunnen draaien. Dus onze kennels zijn ruimer dan de bovengenoemde “regel”.
Ook rekening houden met bijv oudere of stijvere hond, dan is meer ruimte ook wel praktisch
Ik wil ook dat ze gewoon normaal kunnen liggen. Dus Achterpoten onder/naast zich en de voorpoten “gestrekt”

Kun je daar iets mee? :o (Als in, je hond in die positie zetten/leggen en meten)


Ja, op zich, maar het moet ook nog in de auto passen hè ;) Jij hebt wel een stuk kleinere honden :)

Tuurlijk, en onze volledige auto is er voor ingericht (grijs kenteken, dakfans, temperatuur controle etc.)
Maar ja t moet wel passen als ze nog een beetje willen kunnen liggen.
Daarom noemde ik de voorbeelden en meet opties zodat je zelf een beetje kan kijken/vergelijken... :)
Want voor jouw honden geld t zelfde als die van mij in de basis. Ze hoeven niet met hun kop omhoog rechtop te kunnen staan. Maar ze moeten wel kunnen draaien en normaal kunnen liggen(met hun achterpoten dus niet in kikkerstand :') ) en dan is t aan jou om te meten wat dan de minimale maten worden en welke marge je aan kan houden.
Als voorbeeld, ik heb 2 teefjes van 38 cm. Maar de ene heeft langere poten dan de andere. Dus die verschilt met de andere teef qua maten als ik ze strak zou berekenen op maat. :)

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-20 22:46

Hmmm, ik schat dat 50 cm breed en 80 cm lang minimaal is. Maar als dat je binnenmaat is, hoe groot wordt dan je bench?
In een V50 gaat dat dan niet passen. (En de V50 heeft de voorkeur)
Ik ga dat met alleen deurtjes eens met mijn vriend bespreken, want dat scheelt idd veel ruimte. Maar daar zit dan geen bovenkant op? Ze hoeven idd niet te zitten, maar wat als ze dat nou wel doen en met hun kop tegen het dak gaan zitten, beschadigd dat je dakbekleding niet?
Vraag me ook af hoe je dan je auto schoon houdt als je geen vloertje en achterkant hebt?

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-20 22:51

kimmie261 schreef:
Veilig ja, maar een kooi is niet verplicht, haha , we wonen hier nu 14 jaar , en al 14 jaar met honden die we vervoeren, denk je echt niet dat we weten wat wél en niet mag :+


Ik heb begrepen dat je drie opties hebt;
1. Bench
2. Rek achter de achterstoelen
3. In de riem

Klopt dat?
Optie drie vind ik niet comfortabel voor de honden en is ook niet veilig blijkt uit onderzoek.
Optie 2 hebben we nu altijd gehad, maar is veel werk om je auto weer schoon te krijgen (met name haren aan de bekleding) en altijd het risico dat de honden uit de auto springen als je de achterklep open doet
Dus streven we naar optie drie, maar dat lijkt niet gemakkelijk te passen. Door de stoelleuningen die schuin lopen en de zijkanten waar een stuk afgaat wordt de ruimte die overblijft erg klein.

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-20 23:16

Ik lees ergens op een site van een hondenschool dat de schofthoogte de maat voor de breedte is en de ruglengte (van achter de kop tot staart) de diepte.
Morgen even de ruglengte van mijn honden opmeten ;)

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Autobench

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:38

In een riem zou ik absoluut niet doen, veel onveiliger dan dat vind je niet.

Een bench is de beste oplossing. Mocht je een bench laten maken zorg dan wel voor een nooddeur zodat je honden ee bij een crash altijd uitkunnen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 00:23

Volvo v50 was iets te klein voor een zelfde hoogte qua honden, we hebben nu een volkswagen passat 2.0 TSI. Volvo V70 is een mooie auto met veel ruimte achter, hier heel populair!

wij hebben deze https://hondenrek24.nl/vario-cage-xl-du ... bench.html onze honden van 52 centimeter en 24 kilo en 1 van 42 centimeter en 9 kilo (voor haar is het nog te groot eigenlijk) we zijn er goed tevreden over.

Afbeelding

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:56

Nikass schreef:
Hmmm, ik schat dat 50 cm breed en 80 cm lang minimaal is. Maar als dat je binnenmaat is, hoe groot wordt dan je bench?
In een V50 gaat dat dan niet passen. (En de V50 heeft de voorkeur)
Ik ga dat met alleen deurtjes eens met mijn vriend bespreken, want dat scheelt idd veel ruimte. Maar daar zit dan geen bovenkant op? Ze hoeven idd niet te zitten, maar wat als ze dat nou wel doen en met hun kop tegen het dak gaan zitten, beschadigd dat je dakbekleding niet?
Vraag me ook af hoe je dan je auto schoon houdt als je geen vloertje en achterkant hebt?

Buitenmaat scheelt niet veel met binnenmaat. Hoogstens een cm of 2/3 als ik kijk naar die van ons. T is indd wel lastig met grote honden. Hebben ze geen losse bodem van rubber oid voor in de kofferbak? Al zit je dan nog wel met de randen en de rest van de bekleding..
Die schuine kant heeft de hond weinig last van als ie ligt. Veel autobenches hebben een schuine kant. Maar ik vond dat ook niks..

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Autobench

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:18

Je kan ook een kofferbakkleed gebruiken met die rekjes. Want daarmee heb je wel de meeste ruimte voor de honden.

Ik had iets groter als dat de meeste hokken hebben, omdat ze er lang in lagen. Dat vond ik prettiger, makkelijk draaien en lekkerder liggen. Maar ik had grijs kenteken auto's dus ook meer ruimte.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-20 08:47

KarmaChansy schreef:
Volvo v50 was iets te klein voor een zelfde hoogte qua honden, we hebben nu een volkswagen passat 2.0 TSI. Volvo V70 is een mooie auto met veel ruimte achter, hier heel populair!

wij hebben deze https://hondenrek24.nl/vario-cage-xl-du ... bench.html onze honden van 52 centimeter en 24 kilo en 1 van 42 centimeter en 9 kilo (voor haar is het nog te groot eigenlijk) we zijn er goed tevreden over.

[ [url=m/5EzCDD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jij hebt dan 50 x 80 x hoogte (?) ?
Per bench bedoel ik

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-20 08:49

Nikass schreef:
Ik lees ergens op een site van een hondenschool dat de schofthoogte de maat voor de breedte is en de ruglengte (van achter de kop tot staart) de diepte.
Morgen even de ruglengte van mijn honden opmeten ;)


Dat zou neerkomen op 55 breed en 75 diep. Globaal gemeten. Maar een V50 is geen 1.10 breed -O-

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:02

Nikass schreef:
Hmmm, ik schat dat 50 cm breed en 80 cm lang minimaal is. Maar als dat je binnenmaat is, hoe groot wordt dan je bench?
In een V50 gaat dat dan niet passen. (En de V50 heeft de voorkeur)
Ik ga dat met alleen deurtjes eens met mijn vriend bespreken, want dat scheelt idd veel ruimte. Maar daar zit dan geen bovenkant op? Ze hoeven idd niet te zitten, maar wat als ze dat nou wel doen en met hun kop tegen het dak gaan zitten, beschadigd dat je dakbekleding niet?
Vraag me ook af hoe je dan je auto schoon houdt als je geen vloertje en achterkant hebt?


Het dak is het dak van de auto,maar ik heb grote honden dus die hebben deze ruimte wel nodig, en hier is nog nooit dakbekleding beschadigd , dan zouden ze echt moeten krabben ,maar dat gaat niet en doen ze niet, en schoonhouden is af en toe stofzuigen,maar wij hebben een auto aangeschaft voor de honden, dus ik let er niet echt op, maar in de auto van mijn vriend ligt zo'n plastik kofferruimtebak, maar haren enzo blijven wel in de bekleding zitten,maar goed, zoals ik al schreef, wij zijn de laatste die deze auto gaan hebben, we rijden hem op, en dan maakt dat niet uit :)


Nikass schreef:
kimmie261 schreef:
Veilig ja, maar een kooi is niet verplicht, haha , we wonen hier nu 14 jaar , en al 14 jaar met honden die we vervoeren, denk je echt niet dat we weten wat wél en niet mag :+


Ik heb begrepen dat je drie opties hebt;
1. Bench
2. Rek achter de achterstoelen
3. In de riem



Ja dit klopt helemaal!

Mocht je regelmatig naar Duitsland rijden is dit misschien wel iets : https://www.hundeschutzgitter.de/ , die maakt alles op maat wat je nodig hebt en wil hebben.En volgens mij is het een Nederlander want voorheen zat ie in Nederland..

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-20 09:17

Dank je wel :)
Mij maken die haren ook niks uit, maar mijn vriend wel ;)

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Autobench

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:29


Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-20 09:48

Ah dat ziet er goed uit! Nee, de kofferbak is de bedoeling.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 bezoekers