Kat gooit drinkbakken om en sloopt fontein

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Contemplate
Berichten: 198
Geregistreerd: 21-01-20

Kat gooit drinkbakken om en sloopt fontein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-20 10:59

Beste bokkers,

Jullie als de grootste verzameling dierenvrienden bij elkaar kan mij mogelijk helpen met het volgende probleem: onze kat blijft alle waterbakken omgooien en sloopt zelf de drinkfontein.

Broer en zus zijn 11 maanden oud en wonen met zijn tweeën. Ze zijn binnen in de woonkamer en keuken, komen niet buiten. Ze zijn blij en gezond, beiden 'geholpen'. Mooie voorwaarden speeltjes die regelmatig wisselt, krabpalen en planken. In de ochtend, zodra we thuis komen van werk en voor we naar bed gaan krijgen ze vers water.
De jongedame is de boosdoener, alle drinkbakken moeten om, ze sleept met de Catit drinkfontein tot waar de kabel reikt. Beiden hebben op een anti-slipmat met verhoogde rand gestaan, om het water op te vangen zodat ze met droge voeten kan drinken, ook al is er water naast gegaan. Nu trekt ze de bovenkant van de fontein af en het filter eruit 8)7
We hebben de drinkbak en voerbakken op verschillende plekken gehad, meerdere drinkbakken (meer water overal :') ). Bakje vol, halfvol, klein laagje. Water van verschillende temperaturen. Handdoek eronder voor droge pootjes. Misschien is ons water niet lekker of te vers?

Inmiddels word ik er wat moedeloos van, kat maakt alles nat waardoor alles vies wordt en er waterplekken op de meubels komen. Ik ben ook bezorgd dat ze uren zonder drinken komen te zitten als we naar werk zijn. Verbieden doe ik ook liever niet, wil niet dat ze stress krijgt bij het drinken of niet meer durft straks.

Bedankt voor het meedenken!


EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Kat gooit drinkbakken om en sloopt fontein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:01

Een grotere bak, zoals een rvs hondenbak met een baksteen erin?

Je hebt katten die water gewoon fantastisch vinden en er daarom mee gaan lopen spelen.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:01

Betonnen drinkbak neerzetten.
Die kunnen ze niet verplaatsen.
Evt met een mat/handdoek eronder als ze toch met het water gaan spelen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kat gooit drinkbakken om en sloopt fontein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:04



Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Kat gooit drinkbakken om en sloopt fontein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:09

Bad vol laten lopen en in de badkamer ermee.. Laat ze maar zwemmen als ze dat zo nodig wil. :+


Oke, zonder geintjes. Lastig TS, maar ik moest eerlijk gezegd wel heel hard lachen om je titel. Klinkt als een diertje met karakter. := Wij hebben een kat gehad die vooral heel onhandig was, en daardoor dit soort fratsen uithaalde (minus het slopen van een fontein, maar die hebben we nooit in huis gehad dus je weet het nooit).

Ik heb in de keuken een aardewerken schaal als drinkbak, die is zwaarder en kieperen ze minder makkelijk om dan bijvoorbeeld de lichtgewicht RVS bakjes. Wellicht dat dat iets is? En zorgen dat je een platte onderkant hebt, dus geen kom. Die kieperen ook makkelijker om.

Zoiets bedoel ik dan:

Afbeelding

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Kat gooit drinkbakken om en sloopt fontein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:11

Je hebt ook zware fonteinen van keramiek. Duidelijk willen ze wel bewegend water

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:12

future_vet schreef:
Je hebt ook zware fonteinen van keramiek. Duidelijk willen ze wel bewegend water


:') :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:15

Ik had een ovenschaal op den duur.
Hellaas is het ook leuk speelgoed erin te gooien.

en een drinkfontijn kon die onder kijken dus dirvlag ook om. Nu heb ik een dienblad mét een andere type drinkfontijn dat gaat meestal goed. Enkele keer dat die nog wat probeert.

En anders een drinkbak in de gootsteen.

Ik had ook wel eens 2 drinkbakken in elkaar. 2 zware en die in het midden dat vol

The end

Contemplate
Berichten: 198
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-20 11:21

Fontein van keramiek is een goede tip! Als zware drinkbak hebben we een stenen vogelbadje, ovenschaal en bloempot getest, meer water is meer spetteren..

Die Road Refresher is ook een goede om te proberen. Werkt het niet kan ik er vast iemand anders blij mee maken.

Je zou denken dat het een waterrat is, maar een natte vacht vind ze echt niet leuk!! := wie weet heeft ze die outlet toch wel nodig..

Ik zat zelf al te denken aan een soort waterspeeltuin voor ze. Soort terrarium met een klapdeurtje erin. Ga daar maar rondspetteren. Leuk quarantaine DIY project _O-

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:22

En een grote zware hondenbak? Zo'n keramieken die bedoeld is voor een st bernhard?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:23

Welke drinkfontein heb je?

Ik heb je bericht wel gelezen met een glimlach hoor. Herkenbaar verhaal maar dan voor mij een jaar of 13 geleden. Ook broer en zus, en ook vooral het poesje dat het ge-wel-dig vond om de Cat-It drinkfontein te laten overstromen.... men neme een speelgoedmuisje, stampt dat tussen stromend water en rand en voilá, een geweldige overstroming *\o/*

En ze had ook zó ontdekt dat als je je poot tot de oksel onder de waterbol naar binnen steekt en dan tot het uiterste rekt en met je nageltjes grabbelt... daar onder iets zit dat je kapot kan krabbelen en als je dan dapper volhoudt met krabbelen.....dan stromen er na een poosje van die super gave zwarte balletjes door het waterbakje *\%/*

Een ander model drinkfontein was de oplossing :))

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:25

De keramiek fontein moet dan wel uit 1 deel zijn en weet niet of dat mogelijk is met het pompje?
Hier een keramiek fontein met 3 losse delen, dat is helemaal zo uit elkaar gehaald door een fanatiekeling, gelukkig gaat dat goed hier.

Zware bak en die weer op een dienblad heb ik ook hier.
Om het water wel aantrekkelijk te houden en dat ze goed blijven drinken wat knikkers er bij in.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:27

Ik heb een drinkbak in een drinkbak. Misschien dat het voor die van jou ook helpt?
Alles wat ie dan nog knoeit komt in de grotere drinkbak terecht. Eerst verschoof hij het bakje zoveel dat hij 2 slokjes eruit had en dr rest lag op de grond, zoiets. Ik kon ook niet bepaald inschatten hoeveel hij nou binnen kreeg. Nu laat hij de boel keurig staan. Beide bakken zijn niet zwaar. Maar gewicht maakt die van mij sowieso niet uit. De zware drinkbak mocht ook de halve kamer zien. :roll: :+

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:31

Contemplate schreef:
Fontein van keramiek is een goede tip! Als zware drinkbak hebben we een stenen vogelbadje, ovenschaal en bloempot getest, meer water is meer spetteren..

Die Road Refresher is ook een goede om te proberen. Werkt het niet kan ik er vast iemand anders blij mee maken.

Je zou denken dat het een waterrat is, maar een natte vacht vind ze echt niet leuk!! := wie weet heeft ze die outlet toch wel nodig..

Ik zat zelf al te denken aan een soort waterspeeltuin voor ze. Soort terrarium met een klapdeurtje erin. Ga daar maar rondspetteren. Leuk quarantaine DIY project _O-



Zet er dan een livestream op asjeblieft. :Y) :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:34

KimD schreef:
Contemplate schreef:
Fontein van keramiek is een goede tip! Als zware drinkbak hebben we een stenen vogelbadje, ovenschaal en bloempot getest, meer water is meer spetteren..

Die Road Refresher is ook een goede om te proberen. Werkt het niet kan ik er vast iemand anders blij mee maken.

Je zou denken dat het een waterrat is, maar een natte vacht vind ze echt niet leuk!! := wie weet heeft ze die outlet toch wel nodig..

Ik zat zelf al te denken aan een soort waterspeeltuin voor ze. Soort terrarium met een klapdeurtje erin. Ga daar maar rondspetteren. Leuk quarantaine DIY project _O-



Zet er dan een livestream op asjeblieft. :Y) :')

Waar kan ik me alvast abboneren?! _/-\o_ *\o/*

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Contemplate
Berichten: 198
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-20 12:22

pmarena schreef:
Welke drinkfontein heb je?

Ik heb je bericht wel gelezen met een glimlach hoor. Herkenbaar verhaal maar dan voor mij een jaar of 13 geleden. Ook broer en zus, en ook vooral het poesje dat het ge-wel-dig vond om de Cat-It drinkfontein te laten overstromen.... men neme een speelgoedmuisje, stampt dat tussen stromend water en rand en voilá, een geweldige overstroming *\o/*

En ze had ook zó ontdekt dat als je je poot tot de oksel onder de waterbol naar binnen steekt en dan tot het uiterste rekt en met je nageltjes grabbelt... daar onder iets zit dat je kapot kan krabbelen en als je dan dapper volhoudt met krabbelen.....dan stromen er na een poosje van die super gave zwarte balletjes door het waterbakje *\%/*

Een ander model drinkfontein was de oplossing :))


Haha, ook zo'n geweldige doorzetter dan! Als het echt wild wordt komt broerlief wel helpen. Wij hebben ook de Catit. Als je ziet wat de stroomkabel te verduren heeft, het is een wonder dat het nog werkt. Goed product hoor, kan veel hebben! _O-

Het is ook leuk. Hoor je wild gemauw en gebrauw. Ga je kijken, is die muppet helemaal enthousiast vanwege een gesopte sok. Goed gedaan meis, super knap van je! Waar heb je die sok eigenlijk vandaan? :+ Kleine zwarte ninja..

Ik zal proberen mijn vriend over te halen tot het klussen. Als die er komt zal ik beeldmateriaal aanleveren! _O-

Hevonen

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:30

Onze drinkfontein en bakjes staan/stonden op een antislip dienblad, maar dat is bij jou duidelijk al een gepasseerd station.

Ik weet niet wat voor katten je hebt, maar mijn dochter heeft een (kwart)Bengaal en die is ook zo enorm 'sloperig'. Hij weet alles open te krijgen en als hij niet snel genoeg zijn zin krijgt gooit hij heel bewust boeken uit de kast, of spullen van de vensterbank en als ze dan nog niet reageert trekt hij de laden open en gooit alles eruit.

Hij heeft heel veel aandacht nodig en moet steeds worden vermaakt. Misschien kun je voor die van jou toch nog wat meer speeltjes nemen. Een speelbaan (https://www.zooplus.nl/shop/katten/spee ... ils/135818) of een paar flinke gestapelde kartonnen dozen met gaten op gekke plekken. Of je maakt gewoon een watertuin in de badkamer, met drijvende balletjes of zelfs (dat deed mijn dochter) van die speelgoedvisjes die zelf zwemmen.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:44

Ik heb zo'n Pretletter die alles over de vloer gooide. Bakken om gooide met zijn poten maaien in de waterbak.

Ik heb deze gekocht.

Dit is een water en voerbak. Eigenlijk heb je 2 bakken op elkaar om mee te nemen voor een hond.

Hier drinkt hij gewoon uit en soms probeert hij het water eruit te krijgen maar dat lukt niet echt.


Afbeelding

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:49

Klinkt als een kat met karakter. :D

Wij hebben o.a. een vierkante vaas van de Action als drinkbak (https://www.action.com/nl-nl/p/accubak-/), is de favoriet van onze kat. Hij heeft hem nog nooit omver gekregen, maar ik weet vrij zeker dat het bij deze ook niet gemakkelijk gaat - zeker niet als je er een antislip matje onder zet. Hij is wel van glas (wel extra dik), maar goed zwaar en kost maar 3 euro om te proberen (ok, én wat tijd om het op te ruimen, mocht het wel mis gaan :+).

Ik lees weleens tips om er gewoon een aquariumfilter bij te doen en het als fontein te gebruiken, maar nog niet geprobeerd. Je kunt er ook wat simpele onschadelijke waterplanten in stoppen zodat ze diepte beter zien en het ook nog leuk staat, maar dat is met zo'n ondernemend type misschien niet zo handig. :D Onze kat vindt deze bak fijner dan de fontein trouwens.

Hou je ons op de hoogte van wat uiteindelijk werkt?

"No one appreciates the very special genius of your conversation as the dog does."
_______ - Christopher Morley

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:54

Ik weet niet hoe je bakjes eruit zien, maar jouw verhaal doet mij een beetje denken aan katten die met de brokje 'spelen' en dus de brokjes uit de bak gooien. Kan komen doordat de snorharen de rand van het bakje raken en ze dit niet prettig vinden. Vaak werkt het dan beter om een schoteltje neer te zetten met de brokjes zodat de snorharen vrij blijven. Misschien een idee om dus eens te kijken hoe het gaat als je een schoteltje gebruikt? Voor water vast niet ideaal, maar misschien wel goed om te zien of het inderdaad daaraan kan liggen?
edit; dat sloperige gedrag geen idee hoor maar wellicht het proberen waard :Y)

https://www.facebook.com/Marloes-Freestyle-instructie-training-106235521194225
Freestyle instructie en training: grondwerk, loswerken, dubbele lange lijnen

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Kat gooit drinkbakken om en sloopt fontein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:03

Ik heb hier ook zo'n portret (deels Bengaal, denken we). Gek op water. Boven staat een yoghurt emmertje met water in de douche en die MOET om. Ze gooit van alles in de drinkbakjes, wc etc. Gaat ook gerust naar buiten als het stort, afgedroogd worden is ultiem geweldig. Het drinkfonteintje beneden heb ik inmiddels weggehaald. Water krijgen ze beneden uit een lage ovenschaal en boven staat een accubakvaas, "vastgeketend" aan de verwarming. Onze oudere kat is inmiddels gewoon aan vreemde voorwerpen in de drinkbakken.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:03

Kijk hier eens naar:

https://www.medpets.nl/torus-waterbak-small/

Het water zit in de rand van de bak, dus omgooien of verplaatsen is lastig. Hij vult zichzelf bij tot ongeverr halverwege de bak. Zekunnen er nog iets mee spelen, maar geen waterballet meer.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Kat gooit drinkbakken om en sloopt fontein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:05

Die van mij drinken tegenwoordig het liefst uit een teiltje >;)
Kunnen ze ook nog een beetje in spetteren zonder dat het er omheen al te vies wordt. Als het echt te gek word zet ik het in de badkamer, daar mogen ze zoveel troep maken als ze willen

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:07

Magrathea schreef:
Die van mij drinken tegenwoordig het liefst uit een teiltje >;)
Kunnen ze ook nog een beetje in spetteren zonder dat het er omheen al te vies wordt. Als het echt te gek word zet ik het in de badkamer, daar mogen ze zoveel troep maken als ze willen

Slim! Hier heeft ze idd ook weleens het emmertje stukje bij stukje verschoven om 'm over de drempel van de badkamer op de overloop te kiepen: laminaat krom getrokken. :=

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Kat gooit drinkbakken om en sloopt fontein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:14

Die van ons zijn niet zo uitgekookt als die van jou, maar mogen allebei graag een pootje op het randje zetten om te kijken of zo'n ding ook om kan. De meeste vazen zijn nu vervangen, en ze hebben zelf een glazen vierkante vaas die van zichzelf genoeg gewicht heeft. Ze hebben het allebei geprobeerd, maar geen succes. Na twee jaar zoeken is dit al 11 jaar de oplossing.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Agnes, bora, GoogleAdsense, Laura_1986, Niobe, soesie, Thrive en 120 bezoekers