Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:27

liekec schreef:
Bedankt voor je reactie. Ik heb zoals eerder gezegd niet veel ervaring met katten, maar buiten het feit dat ze altijd een kleine slag in het wiel heeft gehad oogt ze totaal niet alsof ze pijn heeft. Ze speelt, is enthousiast, houdt van eten en drinkt goed. Verzorgt haar vacht en houdt heel erg van knuffelen/niet afstandelijk. Nu met de pijnbestrijding zie ik geen verschil met hoe ze nu is en altijd was.

Ik heb telefonisch 2 second opinions gehad en als het echt zover komt zal ik een keer echt ergens heen gaan overwegen.


Wassen klinkt wel positief. Een kat die zich niet goed voelt of pijn heeft verzorgd zichzelf niet of niet goed.

We hadden pas en verwaarloosd katje opgevangen, de er heel verwaarloosd uit zag. Ze verzorgde zichzelf niet en later blijk dat ze een zeer pijnlijke ontsteking in haar keel had. Nu het is verholpen is ze een stuk levendiger geworden en wast ze zichzelf ook weer tot in de puntjes. Haar vacht is nu weer mooi glimmend, ze had daarvoor een doffe vacht met van die plukken. Onze katten reageerde ook heel raar op het verwaarloosde katje.

Speelt Phoebe ook met de andere kitten en hoe reageert de andere kitten op haar? Vaak voelen dieren ook aan dat er iets niet klopt of als ze anders zijn.

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:38

Afbeelding

Ik kwam deze foto nog tegen van een willekeurige kat op internet, maar deze lijkt hetzelfde profiel te hebben.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 19:38

Pino, nee geen verschil met nu en eerst. Hooguit is ze nu wat duffer maar de da zei dat dat door de medicatie voor epilepsie kon zijn.

Mustang, ze waar zelfs haar zusje <3
Ze reageren goed op elkaar. Slapen samen, eten samen en spelen samen. Je merkt wel dat Phoebe iets minder goed meekomt en Fenno daar dankbaar gebruik van maakt door bij een achtervolging naar de tafel te springen, omdat ze weet dat Phoebe dat niet doet/kan := maar ze zijn echt heel gehecht aan elkaar.
Afbeelding

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:41

Lieve foto.Ze lijkt het wel goed te hebben zo.Ik zou haar zeker niet zomaar opgeven.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 19:47

Muztang schreef:
[ [url=m/7WizEa.png]Afbeelding[/url] ]

Ik kwam deze foto nog tegen van een willekeurige kat op internet, maar deze lijkt hetzelfde profiel te hebben.

Nou inderdaad!
Dank voor het delen.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:56

Grappig, onze katten hebben allemaal van die ''deuk'' neusjes. :) Dus niet zo recht als deze.
Had er eerlijk gezegd ook nog nooit op gelet

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:22

Ik vind de kop en ogen wel afwijkend, maar of die afwijking zo ernstig is dat het epilepsie veroorzaakt... kan ik niets zinnigs over zeggen. Zou zelf denk ik ook voor een second opinion gaan. Mijn ervaring is dat epilepsie-medicatie best goed helpt in veel gevallen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:29

Ik denk dat het weinig zin heeft om te gaan kijken naar profielen van kattenhoofdjes.
Dat is soms ook gewoon beinvloed door bloed van een bepaald ras.
Ik denk dat je het beste af bent met een second opinion en mogelijk toch een MRI.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:30

Dat denk ik ook. Maar er werd haar verteld dat haar kat dit waarschijnlijk had doordat ie afwijkende schedel heeft. En zo afwijkend lijkt ie dus niet.

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:07

Cayenne schreef:
Ik denk dat het weinig zin heeft om te gaan kijken naar profielen van kattenhoofdjes.
Dat is soms ook gewoon beinvloed door bloed van een bepaald ras.
Ik denk dat je het beste af bent met een second opinion en mogelijk toch een MRI.


Sluit ik mij bij aan. Meten is weten! Nogmaals ik raad je dokter Mandigers echt aan, super kundige man met heel veel verstand van dit soort ziekte beelden.

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:51

Needje schreef:
Dat denk ik ook. Maar er werd haar verteld dat haar kat dit waarschijnlijk had doordat ie afwijkende schedel heeft. En zo afwijkend lijkt ie dus niet.


Zullen we de dierenarts gewoon vertrouwen? Iemand die de kitten in kwestie in het echt geeft gezien?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:09

casperzazoe schreef:
Needje schreef:
Dat denk ik ook. Maar er werd haar verteld dat haar kat dit waarschijnlijk had doordat ie afwijkende schedel heeft. En zo afwijkend lijkt ie dus niet.


Zullen we de dierenarts gewoon vertrouwen? Iemand die de kitten in kwestie in het echt geeft gezien?

Het is anders wel de dierenarts die samenwerkt met het asiel,dus waarschijnlijk ooit de misdiagnose heeft gesteld van vergiftiging.Wat overig niet zo'n gekke diagnose is,dat gebeurt nogal eens bij katten en vooral rattegif ed geeft van die epilepsie aanvalletjes.

Dus een second opinium bij een andere arts is zeker geen gek advies.Het feit dat ze niet zo goed mee kan met de andere kat is toch een teken dat er iets is.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 22:50

Ik weet niet waar je leest dat ze niet goed kan met de andere, het tegenovergestelde is juist van toepassing.

Een MRI a 800-900 euro gaat niet gebeuren, sorry. Dan heb je alleen nog de diagnose gesteld en ben je eigenlijk nog geen steek verder, want als het goed zou zijn zou ze reageren op de medicatie en elk ander geval is eigenlijk foute boel.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:02

Dexamethason is GEEN pijnmedicatie.
Het verlaagd de druk in de hersenen en daarmee hopelijk de pijn.

Zorgt ook (iig bij mensen) voor meer eetlust.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:02

Hoe is ze de nacht doorgekomen? Hopelijk heeft ze geen aanvallen meer gehad.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 11:12

Veraaaaah schreef:
Hoe is ze de nacht doorgekomen? Hopelijk heeft ze geen aanvallen meer gehad.


Vannacht ging gelukkig goed!
Ze was vanochtend ook heel speels met haar vriendinnetje, het duffige gaat er wat meer af.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 12:40

Exact een aantal minuten na mijn vorige bericht kreeg ze weer een aanval..
Ik heb hem kunnen filmen, maar zijn geen leuke beelden.
https://youtu.be/ZZISWd3Ra_U
Dus ben nu weer in overleg met de dierenarts. Het vervelend is dat we zondag op wintersport gaan :( dus dan moet het of daarvoor klaar zijn of ze moet sowieso nog een extra week wachten...

Anoniem

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:43

Als ik het filmpje zo bekijk zou ik haar voor je vakantie nog laten gaan.

Wij hadden een kat die ook epileptische aanvallen kreeg als gevolg van te weinig ruimte in haar koppie. Dit werd alleen veroorzaakt door een tumor en niet door een schedelafwijking. De druk op het koppie was achteraf zo groot (we hebben de aanvallen 3 dagen aangekeken) dat haar oogje er bijna uit kwam ook. Hebben haar toen direct in laten slapen na telefonisch overleg, ook niet meer gekozen voor de dure MRI omdat de dierenarts dat ook afraadde met de woorden "en dan zien we dat er te veel druk op de hersenen zit, maar kunnen we er uiteindelijk niks aan doen" ivm opereren aan een kattenschedel wat eigenlijk niet te doen is.

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:47

Gaan ze naar een pension of bij iemand anders in huis? Stress kan aanvallen meer triggeren geloof ik. En als ze thuis blijft en iemand af en toe komt om te kroelen en voeren, wil je haar dat aandoen dat ze veel alleen is? Of de persoon die langs komt, dat die zo'n aanval ziet?
Het aantal aanvallen is de afgelopen dagen ook flink toegenomen of zie ik dat verkeerd?
Ik zou haar voor je vakantie laten gaan. het is dan wel sneu voor je andere kat maar beter dan deze langer laten lijden..
Ik zelf zou liever op vakantie zijn met verdriet maar wetend dat ik het goede heb gedaan, dan dat ik met een knoop in m'n maag zit van "hoe zou het met dr gaan?"

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 12:51

casperzazoe schreef:
Gaan ze naar een pension of bij iemand anders in huis? Stress kan aanvallen meer triggeren geloof ik. En als ze thuis blijft en iemand af en toe komt om te kroelen en voeren, wil je haar dat aandoen dat ze veel alleen is? Of de persoon die langs komt, dat die zo'n aanval ziet?
Het aantal aanvallen is de afgelopen dagen ook flink toegenomen of zie ik dat verkeerd?
Ik zou haar voor je vakantie laten gaan. het is dan wel sneu voor je andere kat maar beter dan deze langer laten lijden..
Ik zelf zou liever op vakantie zijn met verdriet maar wetend dat ik het goede heb gedaan, dan dat ik met een knoop in m'n maag zit van "hoe zou het met dr gaan?"


Aanvallen zijn exact hetzelfde gebleven sinds ze ze heeft (rond 4 Jan kwam er regelmaat in). Een vriendinnetje van mij komt in ons huis dus daar gelukkig geen zorgen over.

Ze worden wel minder heftig qua reactie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:11

Oei, als ik de beelden zo zie kan het gewoon niet zo zijn dat ze daar verder geen last van heeft.... :\
Arm dier.. Ik zou haar ook nog voor je vakantie laten gaan. Een week extra heeft voor haar geen meerwaarde.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 13:31

Ik heb net de dierenarts gesproken en die schrok van hoe weinig medicatie ze kreeg voor haar lichaamsgewicht. Dit is nu opgehoogd. Later vandaag zouden ze het filmpje bekijken en krijg ik ook nog een terugkoppeling van het asiel.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:36

Ik zou het persoonlijk nog een paar dagen aankijken tot vrijdag ofzo, ook nu je de medicijnen moet ophogen.
Als er dan nog geen verbetering in zit dan vrijdag voor je vakantie in laten slapen hoe moeilijk ook.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 13:41

ClaudiaHS schreef:
Ik zou het persoonlijk nog een paar dagen aankijken tot vrijdag ofzo, ook nu je de medicijnen moet ophogen.
Als er dan nog geen verbetering in zit dan vrijdag voor je vakantie in laten slapen hoe moeilijk ook.

Dat is inderdaad het plan.

Ik hoop ook dat mensen hier respect voor op kunnen brengen, ik luister naar de dierenarts en ben de laatste die mijn dieren onnodig laat lijden.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:18

Pfoe wat akelig om te zien dat filmpje! Sterkte!