Katten fokkers topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:44

Mooi gemaakt maar precies de reden waarom wij geen eigen dekkater hebben.. zou niet op deze manier katten kunnen houden.


xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-20 10:19

Heel mooi gemaakt jammer dat dat je niet meer fokt.
Ik wacht tot Nishi krols wordt.
Dan even naar de dierenarts voor de laatste testen en de navelbreuk verklaring en dan mag ze naar de kater bij een volgende krolsheid.

Ik had er al een beetje op gerekend dat het rond de 2 maanden ging duren voor ze krols zou worden na de pil.
Zij lijkt nogal veel op haar moeder in alles en die deed er ook 2 maanden over.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:52

Wij wachten rustig af tot onze kleine opvolger groot genoeg is om het stokje over te nemen :D Gaat nog wel even duren want ze is zelf nog een baby haha. Onze lieve, kleine Fiore!
Afbeelding

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-20 19:29

Nishi is zoals verwacht precies 2 maanden nadat we zijn gestopt met de pil krols geworden. Zo handig dat ze in heel veel op haar moeder lijkt :')
Die werd ook 2 maanden na stoppen met de pil pas krols. Morgen de dierenarts bellen voor de laatste tests. En dan kan ze volgende krolsheid naar de kater. *\%/*

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 22:59

Oh zal ik ze hier ook even delen?

Kittens bij de fokker van Nishi (dus niet van mij)
Hopelijk heb ik over 3 maanden ook zulke schatjes.

Op de foto zijn ze 3 dagen oud.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-20 20:56

Hoe is het hier met alle katjes?

Nishi is krols en mag morgen op date *\o/*

Ben blij dat ik mijn nieuwe auto heb met airco. Morgen wegbrengen dinsdag ophalen. 1,5 uur enkele reis :')

Je moet er iets voor over hebben.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:45

Is dit topic nog levend?

Ik ben sinds vorig jaar geregistreerd cattery voor Abessijn. We hebben hier al 10 jaar een Aby dame lopen, geholpen ;) .
Ook vanwege die dame en haar gezondheidsproblemen nog geen dame voor de FOK in huis. Om iets ervaring op de doen heb ik een nestje bij mijn stamboomloze Ragdoll. Zij is wel DNA getest (en fiv fel uiteraard). Ik ben nog echt beginnend en hoop ook hier mee te lezen en te leren. Ik hoop eind dit jaar een mooie Aby dame te kunnen krijgen om "echt" te beginnen. Nog even afhankelijk wat er donderdag uit de echo van het hart komt van onze oude Aby.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:47

xoranlover schreef:
Hoe is het hier met alle katjes?

Nishi is krols en mag morgen op date *\o/*

Ben blij dat ik mijn nieuwe auto heb met airco. Morgen wegbrengen dinsdag ophalen. 1,5 uur enkele reis :')

Je moet er iets voor over hebben.

En? Is ze drachtig? Bij wie is ze op date geweest?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-20 20:07

Toess schreef:
Is dit topic nog levend?

Ik ben sinds vorig jaar geregistreerd cattery voor Abessijn. We hebben hier al 10 jaar een Aby dame lopen, geholpen ;) .
Ook vanwege die dame en haar gezondheidsproblemen nog geen dame voor de FOK in huis. Om iets ervaring op de doen heb ik een nestje bij mijn stamboomloze Ragdoll. Zij is wel DNA getest (en fiv fel uiteraard). Ik ben nog echt beginnend en hoop ook hier mee te lezen en te leren. Ik hoop eind dit jaar een mooie Aby dame te kunnen krijgen om "echt" te beginnen. Nog even afhankelijk wat er donderdag uit de echo van het hart komt van onze oude Aby.



Welkom wat leuk een aby fokker. *\o/* *\o/*

Heb je al een cattery op het oog waar je een kitten wilt kopen? En hoe heet je cattery?

En ja ze is drachtig. Ik zal zo even wat foto's laten zien want ik moet ze even verkleinen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:25

Ik hoop een nakomeling van Yaro bij Marielle te kunnen kopen. Yaro is namelijk de zoon van onze oude Aby dame dus zou leuk zijn om weer iets van haar hier erbij te hebben.
Cattery Dyma :)

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-20 20:32

Marielle Kouw?

Ah leuk en dan echt de aby? Of toch ook somali? Heb je een foto van je aby?
Dyma klinkt leuk. Ben je op fb ook lid van de aby 2000 en/of de SAN?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:39

Ja Marielle Kouw :)
Nee echt de aby. Ik zit in beide groepen ja!
Zal straks met mijn mobiel even een foto plaatsen, op de tablet staat niks.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-20 20:45

Ik fok met een aby variant naar de somali. Ik hoop uit dit nest een somali poes aan te kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:52

Hoi jongens, mag ik hier een vraagje stellen? Wij hebben een boskatpoes (Pluim), en zouden graag een nestje met haar fokken. In het verleden hebben wij al vaker nestjes gehad en ook een dekkater gehad, dus die ervaring is er.

Echter wordt Pluim maar niet krols. Ze is een tijdje aan de pil geweet en daar nu inmiddels al een half jaar af, maar nog steeds niets. Verder is ze helemaal gezond en nu zo'n 4 jaar oud.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:53

Afbeelding

Dit is Nala. Als 1,5 jarige bij ons gekomen als herplaatser. Bij vorige eigenaresse 1 nestje gehad. Nu alweer 11 jaar oud!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:58

Heb je al een echo laten maken Resistance?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-20 21:30

Sommige poezen worden slecht krols na de pil. Ik zou bloed laten prikken en een echo laten maken of er niks mis is.

@toess mooie poes. Ze lijkt veel op de kat op de profielfoto van Marielle.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:34

Resistance schreef:
Hoi jongens, mag ik hier een vraagje stellen? Wij hebben een boskatpoes (Pluim), en zouden graag een nestje met haar fokken. In het verleden hebben wij al vaker nestjes gehad en ook een dekkater gehad, dus die ervaring is er.

Echter wordt Pluim maar niet krols. Ze is een tijdje aan de pil geweet en daar nu inmiddels al een half jaar af, maar nog steeds niets. Verder is ze helemaal gezond en nu zo'n 4 jaar oud.

[ [url=m/bNDz9D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HW2wag.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qyMcQf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat vervelend dat ze niet krols wordt. Is ze veel krols geweest voordat ze aan de pil ging?

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-20 22:04

Afbeelding

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:53

xoranlover schreef:
@toess mooie poes. Ze lijkt veel op de kat op de profielfoto van Marielle.

Dat is haar zoon :)

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-20 22:54

Aah zie je zat ik er niet ver vandaan.

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:05

Ben schijnbaar belazerd door de cattery waar Maira vandaan kwam als herplaatster en ze heeft geen vol stamboek papier, maar alleen registratie formulier. Kan er ook geen vol papier bij krijgen wegens ouders onbekend.

Alleen wil toch graag 1 nestje en daarna word alles gesteriliseerd. Nu alleen twijfels of toch een blauwe rus kater neem of een andere (word dan sibeer 2 dorpen verderop). Ze is trouwens fiv/fel getest en goedgekeurd door DA.

Reden om voor een andere kater te gaan;
* Geen kans op inteelt (al acht ik die kans laag).
* Afstand aangezien Maira een hekel heeft aan reizen.

Mits Maira het zou toestaan zou er 1 kitten mogen blijven, maar dan eigenlijk niks houden is de bedoeling.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:27

Marcella schreef:
Ben schijnbaar belazerd door de cattery waar Maira vandaan kwam als herplaatster en ze heeft geen vol stamboek papier, maar alleen registratie formulier. Kan er ook geen vol papier bij krijgen wegens ouders onbekend.

Alleen wil toch graag 1 nestje en daarna word alles gesteriliseerd. Nu alleen twijfels of toch een blauwe rus kater neem of een andere (word dan sibeer 2 dorpen verderop). Ze is trouwens fiv/fel getest en goedgekeurd door DA.

Reden om voor een andere kater te gaan;
* Geen kans op inteelt (al acht ik die kans laag).
* Afstand aangezien Maira een hekel heeft aan reizen.

Mits Maira het zou toestaan zou er 1 kitten mogen blijven, maar dan eigenlijk niks houden is de bedoeling.


Het verbaasd me dat er hier gefokt wordt zonder stambomen, terwijl het helemaal niet zo ingewikkeld is om een stamboom bij een kat te krijgen, mits deze voldoet aan de rasstandaard.

Waarom neem je haar straks niet een keertje mee naar show. Inschrijven in de determinatieklasse en als 3 keurmeesters het er over eens zijn dat ze een Sibeer is dan kun je alsnog een stamboom aanvragen. Dat is niet zo duur, derterminatieklasse is vaak €30 en de stamboom €15

Als er via DNA of het registratieformulier aangetoond wie de ouders zijn, dan worden die ook netjes vermeld op de stamboom. Ik zou zomaar geen rassen gaan mixen.
Heb je jouw dame al laten testen op HCM/PKD via echo?

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:49

Maira is blauwe Rus en daar zijn de eisen heel streng. Geen ouders bekend geen stamboom. Tel daarmee dat ik mezelf en Maira absoluut geen plezier ermee gaat doen om mee te nemen op show. De gehele reis heen en terug een kat die alles bij elkaar bleert. Met dat Maira al alles gewonnen heeft.

Blauwe Rus moet 5 generaties terug zichbaar zijn. Dus zo makkelijk is het niet anders had ik het wel gedaan. Maar moet nog meer getest worden of ze drager is van blue point gen en lang haar gen. Zowel felikat als mundikat.

Vanwege reizen zou dan ook de keuze zijn voor andere kater. Geen blauwe Rus kater in de buurt die buiten stamboek beschikbaar is.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 00:01

Marcella schreef:
Maira is blauwe Rus en daar zijn de eisen heel streng. Geen ouders bekend geen stamboom. Tel daarmee dat ik mezelf en Maira absoluut geen plezier ermee gaat doen om mee te nemen op show. De gehele reis heen en terug een kat die alles bij elkaar bleert. Met dat Maira al alles gewonnen heeft.

Blauwe Rus moet 5 generaties terug zichbaar zijn. Dus zo makkelijk is het niet anders had ik het wel gedaan. Maar moet nog meer getest worden of ze drager is van blue point gen en lang haar gen. Zowel felikat als mundikat.

Vanwege reizen zou dan ook de keuze zijn voor andere kater. Geen blauwe Rus kater in de buurt die buiten stamboek beschikbaar is.


Als ze gedetermineerd wordt als zijn blauwe Rus, dan krijg je er gewoon een blanco stamboom bij. Zo makkelijk is het gewoon echt ik ken er meerdere die het zo gedaan hebben.

Blauwe Russen zijn toch geen point drager? Testen is zo simpel als een test bestellen en 1x zelf een wattenstaafje door haar mond halen. Ik wil je daar best mee helpen, ik laat vaker DNA testen. UCDavis in California is het makkelijkste en goedkoopste, dan ben je voor $60 klaar en weet je precies wat ze draagt.

Je besteld de test digitaal en koopt een nieuw bakje met wattenstaafjes (zeker weten geen DNA er op)
Het formulier krijg je op de mail en daar staan hele duidelijke instructies op, je kunt het dan uitprinten. Wattenstaafje haal je over de slijmvliezen in de mond en plak je dan op het formulier. Er staat zelfs aangegeven hoe je het moet vouwen. Op de post en binnen 2 weken heb je de uitslag. Ideaal en als je ooit een andere test wil, dan hoef je niet opnieuw DNA in te sturen.

De extra kosten die je maakt voor een stamboom en testen, zijn verwaarloosbaar, omdat je voor raszuivere kittens met stamboom meer kunt vragen dan zonder stamboom. En wanneer je poes een stamboom heeft, zullen ook meer fokkers je toelaten voor een dekking van hun kater, wat het zoekgebied weer wat makkelijker maakt.

Overigens vinden goed krolse poezen wat verder reizen geen probleem hoor, ook al hebben ze er normaal een hekel aan.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, SentiBot en 58 bezoekers