Gezien de heftige reacties op het vorige topic, maak ik even een deel 2 aan met duidelijkere uitleg.
Mijn keeshondje is dus inmiddels 33 dagen zwanger van haar eerste nestje.
Het was een ongelukje, maar daarom zeker niet minder welkom!
Mijn keesje is getest en gekeurd op alle nodige aandoeningen omdat we sowieso later een nestje met haar wouden. De reu, een dwergpoedel, is inmiddels ook volledig getest en gekeurd op onze vraag!
Ja, het is een speciale mix maar ook een bekende mix.
Ik gaf aan geen tijd te hebben om zelf een werpkist te maken, dit doordat ik in mijn afstudeerperiode zit. Dat wil zeggen dat ik nog 2 weken school en stage te gaan heb, daarna studeer ik af en ben ik minimaal 3 weken volledig thuis (vermoedelijk ook nog langer aangezien ik dan werk moet gaan zoeken). Daardoor heb ik dus NU geen tijd zelf een kist te maken.
Mijn man is ook 24/7 thuis en werkt van thuis uit, dus ook tijd om voor de puppy´s en mama te gaan zorgen is er meer dan voldoende!
We beginnen niet onbezonnen en zonder kennis aan dit avontuur. We worden bijgestaan door 2 erkende fokkers, beide vriendinnen van mij. De ene is de fokker van mijn keesje en zij zal alles heel dichtbij opvolgen.
Is een nestje altijd geweldig en romantisch? Neen! Kan er vanalles misgaan? Ja!
Maar daarom worden we ondersteund en nemen we er echt onze tijd voor! Ik ga niet uit van het ergste, ook niet van het beste. We laten het op ons afkomen en zullen zien wat het brengt!
Inmiddels hebben mijn man en schoonvader vandaag een werpkist gemaakt, zie foto. Enkel het deurtje moet nog afgewerkt en een warmtelamp en warmtepad erbij. Ons meisje krijgt de beste zorgen, net zoals haar puppy´s binnenkort!
Hopelijk is het op deze manier duidelijker dat we er echt niet onbezonnen aan beginnen!!