Welke honden deken / jas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Welke honden deken / jas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 14:05

Mijn drie bordercollies zijn hele dagen bij mij op stal. Ze zijn alle drie half lang harig waarvan 2 meer naar langharig neigen en 1tje meer naar kortharig.

In de ochtend als ik in de stallen bezig ben zijn ze veel aan het rennen en spelen en in de middag liggen ze veel te maffen :)

Alleen nu heeft de middelste het steeds koud als ze gaat liggen. Dat is de gene met het minste haar en nu 8 jr oud.
Ze liggen in de stal gang uit de wind van de grond af in hun mandje.
In de mandjes heb ik oude bontjes liggen van de paarden en daarover heen fleece dekentjes.

Ik doe haar nu steeds een Harry horse horse honden dekentje op ( die eigenlijk van de oudste is ) maar daar heeft ze blote kont in :D

Gezien het nog niet eens echt winter is wil ik graag wat tips om het haar warmer te maken. Andere dekentjes in de mand ?
Andere honden jas ? Welke is goed ?

Graag jullie mening / tips

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Welke honden deken / jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:08

Ik heb er ooit een topic over geopend, stond best wat info in die voor jou misschien relevant is.
[BB] Regendeken hond

Ben zelf nog steeds tevreden over de kramer dekentjes :j

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Welke honden deken / jas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 14:12

Thanks
Zal het topic even door nemen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Welke honden deken / jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:15

Absoluut de jassen van Back on Track of Non Stop. :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Welke honden deken / jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:18

Voor mijn koukleum haal ik ze altijd bij de Cranenbroek. Dat is voor mij dichtbij, en die kopen restpartijen op waardoor het daar echt niets kost. Gevoerd en ongevoerd hebben ze ze daar.

Kramer heeft ook hele mooie in uiteenlopende maten en met lekker warme voering.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Welke honden deken / jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:33

Mijn oudje (bijna 9 BC) heeft een non stop regenjasje en een 300 grams jasje van hööks. Het helpt hem zo goed ook tegen de kou. Ik wil nog een warmer jasje van non stop hele goede pasvorm moet ik zeggen

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:33


Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 16:21

Bedankt voor alle tips. Iemand nog ideeën wat voor deken ik voor in de mand kan proberen om meer warmte te krijgen ? Bestaan daar geen speciale matjes voor net zoals een koelmat maar dan warmte mat kan zo iets niet echt vinden. Zonder stroom want met stroom vind ik eng ( die vind ik wel )
Het is namelijk echt alleen in rust dat ze het koud krijgt

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welke honden deken / jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:01


Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:37

Kady1 schreef:
Bedankt voor alle tips. Iemand nog ideeën wat voor deken ik voor in de mand kan proberen om meer warmte te krijgen ? Bestaan daar geen speciale matjes voor net zoals een koelmat maar dan warmte mat kan zo iets niet echt vinden. Zonder stroom want met stroom vind ik eng ( die vind ik wel )
Het is namelijk echt alleen in rust dat ze het koud krijgt

Back on track of recuptex weerkaatst de warmte van de hond, heb je ook in matjes en dekentjes

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Welke honden deken / jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:46

Ik lees ook even mee.

Hier een oudje waar we ook op zoek zijn naar een warme jas voor in de winter. Maar vind het best lastig aangezien hij een reu is (en 8 van de 10 keer) niet meer op 2 poten staat te plassen. Moet dus iets hebben wat niet te ver onder de buik door loopt dan zeikt hij er over heen haha

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke honden deken / jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:53

Als het jasje goed aansluit zeiken ze er niet tegenaan. Ook niet bij een ver doorlopende jas. Pasvorm is dus het belangrijkste.

Tenzij hij nu al zijn buik nat plast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:58

Hier voor de witte herder een jas gehad met een lekkere voering, die was alleen waterafstotend en niet waterdicht, om dat op te lossen had ik er een waxjas over heen. Hond had het niet koud maar een rugprobleem waardoor zijn rug warm en droog moest blijven. Ideale combi was het op die manier.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Welke honden deken / jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:33

Ik ben tevreden over de jas van Kramer. Beschermd ook de borst en handig dat op de rug een opening zit voor het borsttuig (en leuk geprijsd)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 00:55

Wij zijn erg tevreden over de jasjes van Hurtta. Ze hebben (voor onze honden) een goede pasvorm, gaan jaren mee en blijven waterdicht.

Afbeelding