Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 15:46

Ok. Het maakt niet uit waar ik op google. Of het nou gaat om onderhoud wei, het grootbrengen van een gevonden babymuis, een eendennest of aan de teugel lopen -Ik kom bizar vaak op Bokt uit. Jullie weten alles! Misschien niet allemaal afzonderlijk, maar met z'n allen komen we een heel eind..
Dus nu we twee nestjes babycavia's hebben*, zijn er vast wel mensen die aan de hand van de vreselijk oncharmante foto's kunnen zeggen of ik het goed heb, of er compleet naast zit :-)
Brand los!

Baby 1..

Afbeelding

Baby 2..

Afbeelding

Baby 3..

Afbeelding

Baby 4..

Afbeelding

Baby 4, ander perspectief

Afbeelding

Baby 5..


Afbeelding

Baby 6..

Afbeelding

Baby 7..

Afbeelding

Baby 7 nog een keer..

Afbeelding

En baby 8!

Afbeelding

Alvast hartelijk dank!

(*zijn eind februari verhuisd van midden in de stad naar Ik vertrek-editie Randstadboerderij. Paarden aan huis, die hebben het gewéldig en wij moeten nog 10 jaar klussen. Prioriteiten.. ;-) Anyway, vorige bewoners hadden een zielige eenzame mannetjescavia achtergelaten. Die hebben de kinderen meteen bij onze twee jonge vrouwtjes gezet. Van hel naar hemel dus. Inmiddels is hij geholpen dus hij mag binnenkort weer bij de dames, want we zouden het bij 1x nestje houden :-) )


J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 15:48

Ok, baby 8 werkte niet echt mee, haha. Daarvan weet ik echter 99.99% zeker dat het een vrouwtje is.. Mocht ik er bij de rest volgens jullie vreselijk naast zitten, dan probeer ik een betere foto te maken :-)

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 16:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog wat foto's van de schattigere kant ;-)

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:23

Ik vind de foto's niet allemaal even duidelijk, of iig de hoek ervan...
1 een beertje
2 zeugje
3 zeugje
4 zeugje
5 beertje
6 beertje
7 beertje
8 kan ik niet goed zien

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 16:30

Dank je wel voor het meedenken! Ze waren niet heel erg geneigd om braaf voor de camera te gaan liggen.. Was best lastig om überhaupt enigzins scherpe foto's te krijgen. Ik twijfel over 1 (beertje of vrouwtje) en 4. Verder dacht ik precies hetzelfde als jij :-)

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 16:32

Dan zou het trouwens, als jij gelijk hebt en ik nr 8 goed gezien heb, precies 4-4 zijn! Handig, want ze gaan in tweetallen naar een nieuw huis :-)

zonnebloem18

Berichten: 24831
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:41

Melody7 heeft er ook veel verstand van, die zou je even naar dit topic kunnen lokken met een PBtje.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

melody7

Berichten: 13684
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:43

Al gevonden :D

Ik ga met tileysmiley mee. (Alleen 4 zie ik zo niet helemaal goed door de duim.) Nummer 8 is zo niet te zien. Mannen zijn duidelijk een 'i' en vrouwtjes een 'Y'. Als je ze naast elkaar houdt is er eigenlijk geen twijfel mogelijk, het verschil is best duidelijk. (Alleen bij te kleine baby's kan het wat lastiger zijn.) Als ze wat ouder worden haal je de beren er door hun gedrag ook zo uit :))
Laatst bijgewerkt door melody7 op 10-05-19 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:47

Alleen twee en drie zijn dames, de rest heren en de laatste is voor mij niet te zien.


Alhoewel ik over vier twijfel, de eerste foto lijkt me een beer naar de tweede foto ga ik van twijfelen

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:50

Tinkermuts schreef:
Alleen twee en drie zijn dames, de rest heren en de laatste is voor mij niet te zien.


Alhoewel ik over vier twijfel, de eerste foto lijkt me een beer naar de tweede foto ga ik van twijfelen

Nummer 4 is duidelijk een Y

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

melody7

Berichten: 13684
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:55

Ik denk dat op de vierde foto het 'bolletje' groter lijkt dan het is doordat de huid wat op wordt getrokken, daardoor neig ik meer naar een zeug. Misschien kun je daar nog een foto zo van vooraf van maken ts?

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 16:59

Bedankt allemaal! Nr 8 was voor mij eigenlijk geen twijfel. De foto is dramatisch slecht, maar dat is echt een vrouwtje. Over baby 1 zijn jullie heel stellig? Ik vind het lastig bij hem/haar.
En 4 roept dus niet alleen bij mij wat vragen op.. Zal over een week of twee nog een poging wagen. Dan is het ook vast duidelijker :-)

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 17:00

melody7 schreef:
Ik denk dat op de vierde foto het 'bolletje' groter lijkt dan het is doordat de huid wat op wordt getrokken, daardoor neig ik meer naar een zeug. Misschien kun je daar nog een foto zo van vooraf van maken ts?


Zal ik straks even proberen!

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:04

Brainless, ik vind dat niet helemaal duidelijk juist, daarom twijfel ik, maar dat ben ik he haha.
Ik heb ook regelmatig nestjes en zit eigenlijk altijd wel goed bij mijn eigen kleintjes, maar dan zie ik het LIFE, is toch makkelijker dan van een foto.

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:08

Ik ga bij cavias niet af op het zicht maar op het gevoel.vlak boven het gaatje voelen met je duim. Bij mannetjes voel je duidelijk het penisje zitten, bij vrouwtjes is dat plat.

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:09

Idd bij twijfel voel ik ook altijd even, soms is het gewoon wat minder duidelijk te zien

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 17:19

Tinkermuts schreef:
Brainless, ik vind dat niet helemaal duidelijk juist, daarom twijfel ik, maar dat ben ik he haha.
Ik heb ook regelmatig nestjes en zit eigenlijk altijd wel goed bij mijn eigen kleintjes, maar dan zie ik het LIFE, is toch makkelijker dan van een foto.


Je mag ze best irl komen bekijken hoor! ;-)

In de herhaling:

Baby 1 (ik blijf twijfelen..)

Afbeelding


Baby 4 (nu denk ik toch echt zeugje)

Afbeelding

En baby 8 is een klein druk spartelend muisje, met ook nog eens veel haar. Beter dan dit wordt het niet vrees ik :D

Afbeelding

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 17:20

Duhelo schreef:
Ik ga bij cavias niet af op het zicht maar op het gevoel.vlak boven het gaatje voelen met je duim. Bij mannetjes voel je duidelijk het penisje zitten, bij vrouwtjes is dat plat.


Ik zal wel slecht ontwikkelde vingerzenuwen hebben of het helemaal verkeerd doen, maar dat heb ik geprobeerd en ik voel nergens iets. Ook niet bij de overduidelijke beertjes.

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:23

Hier vind ik nu zeker weten weer een dame haha, 1 twijfel ik nu wel over ...jeetje, word er niet makkelijker op haha. Waar woon je, in het midden vh land ergens? Hahaha

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 17:27

Tinkermuts schreef:
Hier vind ik nu zeker weten weer een dame haha, 1 twijfel ik nu wel over ...jeetje, word er niet makkelijker op haha. Waar woon je, in het midden vh land ergens? Hahaha


In de buurt van Gouda.. Niet helemaal jouw kant gok ik, n.a.v. de foto's die ik van quads en buitenritten gezien heb :-)

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:31

J_emma schreef:
Duhelo schreef:
Ik ga bij cavias niet af op het zicht maar op het gevoel.vlak boven het gaatje voelen met je duim. Bij mannetjes voel je duidelijk het penisje zitten, bij vrouwtjes is dat plat.


Ik zal wel slecht ontwikkelde vingerzenuwen hebben of het helemaal verkeerd doen, maar dat heb ik geprobeerd en ik voel nergens iets. Ook niet bij de overduidelijke beertjes.

Haha, het vergt wel enige ervaring. Ik heb het geleerd door het penisje nr buiten te drukken. Komt er niks is het een vrouwtje, indien wel een mannetje. Na enige tijd kon ik het voelen zonder naar buiten te hoeven drukken.

melody7

Berichten: 13684
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:34

Ik denk toch dat het alle drie zeugjes zijn. 1 lijkt op dezelfde manier vertekend te zijn als 4. In het echt blijft wel het makkelijkst ja!

Ik woon onderin Brabant dus daar heb je ook niets aan. Waarschijnlijk zie je het over een paar weken wel duidelijker dan nu, als ze groter worden wordt het verschil ook groter. Heb je eventueel geen fokker of opvang in de buurt waar je even langs mag komen?

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 17:37

melody7 schreef:
Ik denk toch dat het alle drie zeugjes zijn. 1 lijkt op dezelfde manier vertekend te zijn als 4. In het echt blijft wel het makkelijkst ja!

Ik woon onderin Brabant dus daar heb je ook niets aan. Waarschijnlijk zie je het over een paar weken wel duidelijker dan nu, als ze groter worden wordt het verschil ook groter. Heb je eventueel geen fokker of opvang in de buurt waar je even langs mag komen?


Dan denk je dus nu ook dat 1 een zeugje is, of begrijp ik je verkeerd?
Ik heb geen haast om het 100% zeker te weten hoor, ga inderdaad als ik over 2-3 weken nog twijfel wel zoeken of iemand irl kan meekijken. Maar het is wel leuk om het zoveel mogelijk te weten. En handig i.v.m. welke twee waarheen verhuizen :-)

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:41

I is denk ik een vrouwtje
4 twijfel ik over
8 is niet te zien

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:53

J_emma schreef:
Tinkermuts schreef:
Hier vind ik nu zeker weten weer een dame haha, 1 twijfel ik nu wel over ...jeetje, word er niet makkelijker op haha. Waar woon je, in het midden vh land ergens? Hahaha


In de buurt van Gouda.. Niet helemaal jouw kant gok ik, n.a.v. de foto's die ik van quads en buitenritten gezien heb :-)


Waar woon je, ik kom uit woerden

[color=#FF0000]12 sept 2012 zijn we getrouwt!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 bezoekers