Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:12

Ach gus, die Vera toch. Net op tijd een huisje geclaimd. Gelukkig mocht ze bij jou wonen!

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:26

Wij hebben afgelopen vrijdag een poes gevangen, zijn gisteren 5 kittens uit gekomen... ben zo blij dat ze op tijd binnen is, niet dr kindjes op straat werpen, maar veilig & warm binnen. Een goede start voor de ukkies...
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 17-04-19 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-19 10:28

Solarhertog! Top. Hier heb ik wel wat aan!
Wat voor box bedoel je?

Ze is geechood, dus sowieso twee.
We gaan het zien.

Wanneer komt het?

Nou dat is de vraag.
We gaan geen röntgenfoto doen.
Vind dat zelf onnodig. Stel er gebeurt iets, dan gaan we vol gas naar de dierenarts. Zit om de hoek dus dat is geen probleem!

Ik verwacht volgende week of de week er op.

Iedereen dankjewel.
Ben heel blij en dankbaar met mijn katten clubje.

Zo heeft Mia ook een vreemd ochtendritueel.

Ik ga naar het toilet. Zij rent naar mij toe en maakt een koprol tegen mijn benen aan.
Vervolgens moet ik haar op haar buik aaien, tot ze wil spelen.
Dan komt het spelletje "jouw bil is een krokodil, hap hap in je Krokobil" en op de hap, hap, bijt ze speels in mijn hand.
Als een halve gare springt ze op en rent de huiskamer weer in, waar ze iets aanvalt wat maar op de grond ligt.

Tegelijkertijd rent rio de badkamer in en moet drinken uit de kraan.

Dus sta ik mijn tanden te poetsen met een kat in de wasbak, een kat die in de kamer rondjes rent. En een kat die moedeloos toe kijkt en bijna letterlijk nee schudt.


Verder is mijn huishouden best normaal.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Anoniem

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:27

_O- _O- Ja dat klinkt als een kattenhuishouden.
Bij mij is naar de wc gaan een groepsactiviteit. :j OF ze zitten aan mijn voeten of op schoot en wensen geaaid te worden, of ze zitten beiden op de twee kattenbakken die naast mijn wc in de gang staan. WCdeur dicht is geen geaccepteerde optie hier.

Bij action hebben ze van die puppytrainingpads, een paar in een pakje van nog geen euro. Deze had ik onderin de kraamdoos liggen. Dubbele laag, zodat ik na de bevalling de bovenste alleen maar hoefde weg te trekken.
Voor de bevalling had ik wat spulletjes klaarliggen, als garen, schaartje etc en dat heb ik voor 1 kitten ook nodig gehad voor het navelstrengetje.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:36

Wij hebben vroeger nestjes gehad en moederpoes leek heel blij met haar kist te zijn tot ze was bevallen en de kittens in een kast legde of onder een kastje, achter het gordijn etc etc.

Katten zijn en blijven rare wezens. Onze jonge zwarte spoort ook totaal niet. Jaagt heel graag op van alles en de wasbak is ook zijn favoriete plek. Kraan aanzetten boeit hem niks, water is helemaal leuk.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:52

Door de titel van dit topic zit ik nu steeds met dat nummer van Guus Meeuwis in mijn hoofd :+
(Geef mij nu je angst)

Prachtig verhaal dit, super dat ze bij jou zo goed terecht is gekomen <3

Independence
Berichten: 1377
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:58

Toen ik een jaar of 5 was, kwam Poes bij ons aanlopen, samen met een grijze kitten. Poes was schuw, bang en vooral voor mannen. Na een uitgebreide zoektocht naar de eigenaar hebben we Poes gehouden. De kitten is helaas aangereden en had een gebroken pootje, die hebben we in laten slapen. We hebben heel veel geduld en liefde nodig gehad om het vertrouwen van Poes te winnen.
Een tijd later (ik was nog jong en heb geen idee hoeveel tijd ertussen zat), Poes was niet gesteriliseerd maar kreeg de pil, vond mijn broer (jaar of 7,8) het wel tijd voor kittens. Hij haalde de pil uit het voerbakje en in de container :')
En jahoor, het was meteen raak. Mijn moeder had het huis vol met dozen etc gezet, zodat Poes maar kon kiezen waar ze wilde bevallen. Uiteindelijk besloot ze het gewoon op de bank te doen, naast mijn moeder. 3 kittens kwamen er, waarvan we 2 hebben gehouden.
Onze oude Poes is er al een paar jaar niet meer, en 1 van de jonkies ook niet. Maar Frits is nu 14 en nog springlevend :)

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:07

Wat een verhaal dit, heerlijk geschreven _O- in spanning af wachten wat voor een knappe poezzelkittels er verschijnen <3

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:10

maralyn schreef:
Solarhertog! Top. Hier heb ik wel wat aan!
Wat voor box bedoel je?

Ze is geechood, dus sowieso twee.
We gaan het zien.

Wanneer komt het?

Nou dat is de vraag.
We gaan geen röntgenfoto doen.
Vind dat zelf onnodig. Stel er gebeurt iets, dan gaan we vol gas naar de dierenarts. Zit om de hoek dus dat is geen probleem!

Ik verwacht volgende week of de week er op.

Iedereen dankjewel.
Ben heel blij en dankbaar met mijn katten clubje.

Zo heeft Mia ook een vreemd ochtendritueel.

Ik ga naar het toilet. Zij rent naar mij toe en maakt een koprol tegen mijn benen aan.
Vervolgens moet ik haar op haar buik aaien, tot ze wil spelen.
Dan komt het spelletje "jouw bil is een krokodil, hap hap in je Krokobil" en op de hap, hap, bijt ze speels in mijn hand.
Als een halve gare springt ze op en rent de huiskamer weer in, waar ze iets aanvalt wat maar op de grond ligt.

Tegelijkertijd rent rio de badkamer in en moet drinken uit de kraan.

Dus sta ik mijn tanden te poetsen met een kat in de wasbak, een kat die in de kamer rondjes rent. En een kat die moedeloos toe kijkt en bijna letterlijk nee schudt.


Verder is mijn huishouden best normaal.

Whut :')

Ik word nu wat nerveus eigenlijk :=

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:26

Faline schreef:
Door de titel van dit topic zit ik nu steeds met dat nummer van Guus Meeuwis in mijn hoofd :+
(Geef mij nu je angst)

Prachtig verhaal dit, super dat ze bij jou zo goed terecht is gekomen <3

andre hazes ;)

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:03

EmptyWords schreef:
Faline schreef:
Door de titel van dit topic zit ik nu steeds met dat nummer van Guus Meeuwis in mijn hoofd :+
(Geef mij nu je angst)

Prachtig verhaal dit, super dat ze bij jou zo goed terecht is gekomen <3

andre hazes ;)

Uhm dat nummer is gewoon van Guus Meeuwis hoor?

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-19 13:08

Haha hoezo avalanche?!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:18

Wat een prachtig verhaal en wat fijn dat jij lieve Vera nu een huis hebt gegeven <3 <3

Hopelijk krijgt ze gezonde kittens

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:21

maralyn schreef:
Haha hoezo avalanche?!

Ik heb een kat. Sinds 4 dagen. En hij is nu al een boef :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-19 13:27

Avalanche81 schreef:
maralyn schreef:
Haha hoezo avalanche?!

Ik heb een kat. Sinds 4 dagen. En hij is nu al een boef :')


Gecondoleerd met je huisplanten als je die hebt.
Bij behang, hou m maar in de gaten.
En zorg voor voldoende pleisters. Niet omdat ze boos zijn maar spelen.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:46

moonfish13 schreef:
Uhm dat nummer is gewoon van Guus Meeuwis hoor?


Oorspronkelijk Andere hazes, maar daarna gecoverd door Guus. Dus beiden gelijk :).

Mooi verhaal TS! Benieuwd wat eruit gaat komen tzt.

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:55

moonfish13 schreef:
EmptyWords schreef:

andre hazes ;)

Uhm dat nummer is gewoon van Guus Meeuwis hoor?[/quote]
Geef mij je angst is een lied uit 1982 oorspronkelijk van de Oostenrijkse zanger Udo Jürgens, uitgebracht onder de Duitstalige titel Gib mir deine Angst. Volkszanger André Hazes vertaalde het en bracht het nummer uit in 1983. Guus Meeuwis bracht zijn versie uit in 2005 waarna het op nummer 1 belandde. Al eerder nam Meeuwis op verzoek van Edwin Evers dit nummer op ter gelegenheid van het zilveren jubileumconcert van Hazes.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Geef_mij_je_angst

maar goed, off topic

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:59

moonfish13 schreef:
Uhm dat nummer is gewoon van Guus Meeuwis hoor?

Nope.
André Hazes. Slechts 22 jaar voor Guus het coverde ter gelegenheid van het zilveren jubileumconcert van Hazes.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geef_mij_je_angst
Of eigenlijk, het origineel is dus van Udo Jürgens.

Ken je klassiekers en check je feiten. :D

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:27

https://www.bol.com/nl/p/opvouwbare-pup ... 036409178/? Zoiets is handig voor een mama poes met kittens. de eerste dagen kan je mama er bij laten,doordat hij van boven dicht is voorkom je ook dat ze met de kittens gaat slepen. Ik had een bench en bij het schoonmaken had ik hem open staan en sprong ma met kitten in haar mond uit de bench en viel het kitten uit haar mond. Het kitten is wel opgegroeit als een iet wat vreemde kat trouwens :-)
Ik heb 6 exemplaren rond lopen.Ze mogen hier wel in de tuin maar niet daar buiten,we hebben een stuk van de tuin zo'n 200m2 meter afgezet. Ik kocht een raskat en vervolgens vond ik een kitten ,kwam er een kat aanlopen, bleef er 1 logeren die nooit is weggegaan en zo groeide alles langzaam aan :')

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-19 15:19

Ik ga even kijken.
Want voor één nestje vind ik dit toch niet alleen prijzig, maar ook een enorme oppervlak vreter voor in mijn huis. :')

Maar ik ben creatief.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:49

maralyn schreef:
Ik ga even kijken.
Want voor één nestje vind ik dit toch niet alleen prijzig, maar ook een enorme oppervlak vreter voor in mijn huis. :')

Maar ik ben creatief.

Ik vond hem zelfs goedkoop en je hebt er een paar weken plezier van en verkoopt hem weer op marktplaats.Maar andersom kan ook kijken of ze op markt plaats zoiets hebben. Het is echt handig als je kittens hebt. Je moet vooral zien dat de kittens nergens tussen klem komen te zitten. Een oude wasmachine doos of zo kan ook alleen heb je er dan zelf geen zicht op.

Independence
Berichten: 1377
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:17

Eerlijk gezegd denk ik dat het geen zin heeft om alle gevaren af te dekken. Ten eerste is dat bijna onmogelijk, daarnaast is het ook de taak van moederpoes om de kleintjes te leren. Ik zou zelf geen geld uitgeven aan allerlei voorzorgsmaatregelen, want uiteindelijk doet zo'n kat toch wat die zelf wil.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:29

Independence schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat het geen zin heeft om alle gevaren af te dekken. Ten eerste is dat bijna onmogelijk, daarnaast is het ook de taak van moederpoes om de kleintjes te leren. Ik zou zelf geen geld uitgeven aan allerlei voorzorgsmaatregelen, want uiteindelijk doet zo'n kat toch wat die zelf wil.

Uhh dat is niet alleen voor alle gevaren afdekken,maar ook om je zelf het makkelijk te maken.Als het gespuis 6 weken is en het krabbelt rond is het toch makkelijk als je ze even ergens kan zetten zonder dat je je nek er over breekt als je in je huis bezig bent of er niet op kan letten.
Ze neemt de zorg er over dus ik neem aan dat ze het goed wilt doen en dan aan dingen als een afschut gedeelte als kraamkamer niet denkt.Een hond zet je toch ook met pups in de werpkist.Het is toch niet omdat dit niet gepland is dat ze goede zorgen niet waard zijn?Sorry dat vind ik een rare gedachtengang.

Independence
Berichten: 1377
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:36

Tuurlijk, maar een doos of boodschappenkrat kan ook prima. Ik las ergens hier over hydrofiele doeken, dat vind ik persoonlijk wat overdreven. Ik vind dat de natuur zichzelf zover mogelijk moet redden, dus ook het schoonmaken van de kittens. En dan hoef je al helemaal geen speciale doeken aan te schaffen, een handdoek werkt ook prima

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:05

Bij ons op stal had moeder poes het na 1.5 - 2 week wel gezien met haar 4 kittens dus die zaten moedeloos alleen, vielen van de hooizolder af. Echt sneu.

Ik was in die tijd werkloos dus ik heb er 3 in huis genomen en een stalgenoot van mij 1.

Was hard werken om de 3-4 uur een flesje maar ze zijn groot geworden.

Eerst zaten ze in een plastic krat en daarna de krat op zijn zijkant gezet en werd het met een konijnenren een speeltuin.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb er zelf geen een gehouden ze hebben allemaal een fijn huisje gevonden.
Ik had ze ook bewust niet bij mijn eigen katten gezet maar in de bijkeuken waar we regelmatig waren zaten ze prima.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers