Adventure cats on bokt?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Annemiek73
Berichten: 116
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:56

SimoneeM schreef:
Met dat tuigje heb ik geen ervaring, maar ik heb wel hele goede ervaringen met het Perfect Fit tuigje. Deze bedoel ik dan specifiek: https://www.dogfysion.nl/perfect-fit-harness/
Hondenwebsite, maar prima tuigje voor katten. En het ideale is dat je dus 2 of 3 delen afzonderlijk op maat kunt kopen. Wel wat duurder, maar ik ben er erg blij mee!


Dat ziet er inderdaad goed uit! Heb je toevallig ook een foto van hoe hij bij jou kat zit?


AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-21 16:17

Ik zou persoonlijk voor een gaan die je rond de nek kleiner kan zetten, ik heb in het begin dit soort tuigje gebruikt dat je linkt maar mijn kitten is er toen uit ontsnapt omdat het nek deel elastisch is.

De beste tot nu toe vind ik de gewone H-tuigjes van de dierenwinkel, klikt vast rond de nek en buik en is verstelbaar voor tijdens de groei. Dat is het enige waar mijne nog nooit uit ontsnapt is.

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:28

Annemiek73 schreef:
SimoneeM schreef:
Met dat tuigje heb ik geen ervaring, maar ik heb wel hele goede ervaringen met het Perfect Fit tuigje. Deze bedoel ik dan specifiek: https://www.dogfysion.nl/perfect-fit-harness/
Hondenwebsite, maar prima tuigje voor katten. En het ideale is dat je dus 2 of 3 delen afzonderlijk op maat kunt kopen. Wel wat duurder, maar ik ben er erg blij mee!


Dat ziet er inderdaad goed uit! Heb je toevallig ook een foto van hoe hij bij jou kat zit?


Moest even zoeken; gebruik m nu namelijk minder dus tuigje ligt ergens boven haha.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op meerdere punten verstelbaar dus ook :)

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:29

Ik lees ook mee :D Ik ben nu met mijn jonge katten van 6,5 maanden al druk aan 't oefenen met aan een tuigje lopen. Vooral het poesje vindt het echt ontzettend leuk, de kater is een iets minder grote held :+

Ik wil als ze iets meer volgroeid zijn Tre Ponti tuigjes voor ze. Ik vrees dat wanneer ik ze nu al koop, ik over een paar maanden alweer nieuwe kan bestellen :P

[o]

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:35

Mijn grote vriend Meneer de Rooy is nog een paar weken mee naar de camping geweest. Hij vond het weer hartstikke leuk in de camper. Alleen dat tuigje he...... dat wil ie echt niet. Hij gaat liggen waar ie ligt en verder protesteert ie dan wat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:02

Duidelijk dat hij het erg leuk vindt! Loopt hij dan niet weg?

Don't take anything for granted

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:21

Nee, daar is hij te lui voor :D

Scheelt ook wel dat de camper altijd bij ons op de oprit staat en dat hij de camper als zijn huis ziet. Hij ligt er eigenlijk altijd wel in. Als hij dan buiten is en hij ruikt onraad, dan gaat hij als eerste terug naar binnen.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:45

Over de andere merken kan ik niet zoveel zeggen. Maar ik gebruik een tre ponti tuigje (kleinste maat en verwacht niet dat ze er ooit uit groeit) en werkt erg prettig. Heb ook nog een H tuigje uit de dierenwinkel, werkt opzich ook prima.

Afbeelding
Met het tre ponti tuigje de liberta heet hij geloof ik.

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

Annemiek73
Berichten: 116
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 09:01

AbleToDream schreef:
Ik zou persoonlijk voor een gaan die je rond de nek kleiner kan zetten, ik heb in het begin dit soort tuigje gebruikt dat je linkt maar mijn kitten is er toen uit ontsnapt omdat het nek deel elastisch is.

De beste tot nu toe vind ik de gewone H-tuigjes van de dierenwinkel, klikt vast rond de nek en buik en is verstelbaar voor tijdens de groei. Dat is het enige waar mijne nog nooit uit ontsnapt is.


Dat is ook wat ze nu hebben als kitten tuig. Het zijn Somaliërs en die zijn (half) langharig. Dat haar zit vaak in de weg bij het dicht doen van de gespen. Had jij daar geen last van met die van jou?

AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 13:42

Neen eigenlijk niet, Gimli zijn vacht is ook halflang ,
meestal duw ik de vacht een beetje opzij als ik het vastklik en er zit zelden iets tussen.

Ik denk dat je best ook gewoon kijkt naar wat je katten leuk vinden om aan te doen,
als ik bij Gimli iets over zijn hoofd wil doen merk je dat hij dat niet zo fijn vind. Een we hebben ook wel een tuigje van supakit liggen, maar dat vind hij aan zijn schouders niet zo fijn dan weer, en hij is er al een keer uit ontsnapt ook dus voor de veiligheid blijft die in de kast liggen.

Supakit:
Afbeelding

H tuigje
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:18

Vandaag hebben we voor het eerst eens gewandeld met Elani. Nishi was ook mee maar die had er vrij weinig zin in :')



Afbeelding
Afbeelding

Nishi had zich al vast wat spul uitgezocht voor haar verjaardag (en ja ze mag dat van de eigenaar van de winkel)
Afbeelding
Afbeelding

En lekker thuis uitrusten.
Afbeelding

95Ellen

Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:41

Aah heerlijk zo! Lekker klimmen :D

Wij zijn met onze twee maine coons nauwelijks meer wezen wandelen, we woonden op een flat dus ze moesten dan eerst in de reismand mee naar beneden, en dat vonden ze niet zo'n feest :p en de laatste keer dat we met ze waren lopen waren we naar het bos gegaan, maar daar raakten ze toch een beetje in paniek toen er een hond langs kwam. Inmiddels zijn we verhuisd, en wel van plan om het gewoon vanuit de voordeur langzaam weer wat op te bouwen, nu het weer mooi weer wordt :)
En we hebben er inmiddels een derde bij, Maki, gewoon een HTK-kat, da's ook wel een wildebras dus ook eens proberen of die het leuk vindt om mee te gaan op verkenning! We hebben voor hem een rugzak gescoord, vooral om hem mee te nemen naar de dierenarts, maar ook om mee te adventuren wellicht handig :)
Afbeelding
Nero wilde ook even inspecteren, maar die past er nauwelijks in :')
Afbeelding

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:14

Laat dat 'nauwelijks' maar weg :))

Stoere katten zo hoor!

Elani is echt prachtig. Het lijkt wel een vos(je)!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

xoranlover

Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:06

Dank je ja ze is echt heel mooi. Ben echt trots oo d’r en heel benieuwd wat ze op show van haar vinden

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:38

Schopje in een ouder topic, vanaf welke leeftijd zijn jullie de katten gaan meenemen?
Wij krijgen zoals het er nu uit ziet een herplaatser van bijna 1 jaar oud, hij kwam direct super open over dus naast de opties oppas of pension tijdens vakanties vroegen wij ons af of je hem nog zou kunnen leren aan een riempje te lopen en mee te gaan in een tas? Of moet je dan echt al veel eerder beginnen?

xoranlover

Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:43

Ik neem mijn kittens mee als ze ene week of 10 zijn. In de buggy maar dan hebben ze al een tuigje gevoeld.
Echt wandelen meestal vanaf een week of 15 ligt er een beetje aan wat voor weer het is. En hoeveel ik er heb.

Ik zou het gewoon proberen boeflover gewoon thuis een tuigje om. En kijken wat ie doet. En dan in de buurt klein stukje. Je merkt snel genoeg of ze het leuk vinden. Kitten van mij is verhuisd naar mensen die zijn met ze andere kat pas begonnen toen ze 5 was.

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:00

Op elke leeftijd kun je ze het nog leren. Als kitten gaat het zeker wat makkelijker. Maar het verschilt echt per kat hoe makkelijk ze het accepteren.

Bailee leerde het tuigje op verzoek al bij de fokker en dit heb ik nadat ik haar haalde met 16 weken voortgezet en ze weet gewoon niet beter. Ze is laatst ook mee geweest op vakantie naar Zwitserland en daar loopt ze ook alsof ze niet beter weet!

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

jojoleinee

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:52

Hoi allemaal! Dat ik dit topic nooit eerder heb gevonden. Ik stel "ons" even voor :)
Mijn adventure cats zijn Milo en Lola, broer en zus van 2,5 jaar oud. In hun jonge leventje zijn ze al 2x in Oostenrijk geweest, Frankrijk, België en Nederland hebben ze gezien.
Vandaag zijn ze gezellig mee geweest maar Kinderdijk en Dordrecht :).
Wat doen jullie vaak met jullie katten?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:17

Ik blijf het ongelooflijk vinden! Fantastisch dat ze mee kunnen! Ik zou zo’n angst hebben dat mijn kat zou ontsnappen en dan zoek raken.

Don't take anything for granted

xoranlover

Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:31

Ooh ik heb helemaal Elani op de hei foto’s vergeten te delen hier:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36581
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:09

Kinderdijk dan ben je in de buurt van de moestuin geweest. :D

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

jojoleinee

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:16

Prachtige foto's Xoranlover <3. Zulke hebben wij ook :D

Jouw moestuin Marcella?

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Marcella

Berichten: 36581
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:32

Ja was er vanmiddag er met de hond.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 22:03

Ik vraag me vooral af hoe jullie het doen als er een loslopende of agressieve hond aan komt. Ik heb hier een kat die het volgens mij wel interessant zou vinden om samen op avontuur te gaan. Maar "wat als" blijf ik me toch wel afvragen.

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 22:06

Ik doe Bailee dan in haar rugzak of op mijn schouder. Vaak doe ik het al preventief maar ben nog geen honden tegen gekomen die agressief gedrag vertoonde. Een enkeling volgde haar spoor maar meer ook niet.

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers