Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 15:44

Ik ben vast niet de enige met dit probleem. Ik heb twee lompe jonge herders. 1 drinkt netjes. Niets aan de hand. De andere drinkt niet, die hapt water naar binnen en de laatste hap loopt zijn mond uit als ie weer weg loopt. Resultaat is een enorme plas rond de drinkbak en een spoor van water een meter of vijf door mijn woonkamer. Een hele boel keer per dag.

Buiten water geven is in de zomer prima. Maar nu zijn ze veel meer binnen en dus de drinkbak ook.

Wat voor bak nodigd herder twee uit om te drinken ipv te happen naar water en zorgd dat mijn woonkamer iets minder nat blijft?

Ik heb al zitten denken om bij het tuincentrum zo'n bol waar water overheen loopt te halen. Zo'n grote stenen. Die standaard hondenfonteintjes zit een reservoir onder waar je nog steeds water uit kunt happen en happen naar fonteinen is natuurlijk ook leuk! En ze zijn zo klein... ben bang dat die zo om ligt met mijn lompe horken.

Oplossing moet wel groot genoeg voor 2 herders zijn en redelijk sloopproof... wie heeft de gouden tip?

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl


KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis ondee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:46

ik herken het! ik heb sowieso een bak onder de waterbak, zo een voor natte schoenen :j

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 15:46


lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:50

Heb 2 herders rond lopen die dit ook doen. Ik doe de bak nu niet meer helemaal vol, dus gewoon een klein laagje, dat ze wat ze drinken ook opdrinken. Moet de bak wel wat vaker vullen op een dag maar het scheelt een hoop dweilen. Mijn dweil kan nu weer in de kast blijven staan ipv in de keuken :D

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:53

Wij hebben vroeger ook een hond gehad die er zo'n zooitje van maakte. We hadden hem wel geleerd om meteen na het drinken te gaan zitten (naast de drinkbak). Het drinken zelf werd er niet beter door, maar dan hoefde je maar op 1 plek te dweilen. Niet echt een oplossing, maar als je 't zo aanleert dan scheelt het je in elk geval een hoop werk.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

imaudy
Berichten: 5013
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:55


[o]

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:57

ik heb wel eens gehoord van iemand die een hele diepe kom gebruikte waardoor het minder makkelijk knoeide

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:03

Onze hond schrokte water naar binnen als hij het zag staan, altijd, hij is er zelfs een keer goed ziek van geweest.

Toen inderdaad zo'n bolfontein gehaald en dat werkt perfect! Hij drinkt veel rustiger en gaat vaker per dag kleine beetjes drinken. De kat gebruikt hem ook, en we hoeven eigenlijk ook nooit meer water op te dweilen. Ideaal!

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:16

Mijn hond drinkt wel gewoon normaal, maar heeft wel een kwijlbek vooral na het drinken.
Lang leven een Cane Corso :+
Wij hebben een doekje bij de waterbak liggen, en als hij gedronken heeft doen we gewoon even zijn mond afdrogen.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:17


dierenfan
Berichten: 9604
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:22

Hier na wandeling buiten laten drinken. Scheelt een hoop echter met 6 honden altijd wel water spoor

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:27

Sas_Mon schreef:
Iemand ervaring met https://www.bol.com/nl/p/roadrefresher- ... 010745941/ maar dan groot. Werkt dat tegen lekken?


Wij hebben deze en ik wil nooit meer anders *\o/* Onze hele huiskamer lag onder het water. Nu nooit meer. Drinken duurt iets langer maar daar doen ze het maar mee. Vloer is volledig droog.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:27


belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:43

Ik heb een handdoek in de buurt liggen en veeg zijn toet elke keer af als ik hem hoor drinken

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:47

Sas_Mon schreef:
Iemand ervaring met https://www.bol.com/nl/p/roadrefresher- ... 010745941/ maar dan groot. Werkt dat tegen lekken?


Bij onze doodle werkt het niet.. hij drukt zijn hele snoet er in!
als we thuis zijn, hebben we een handdoek hangen en maken we hem elke keer droog als hij gedronken heeft...

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:05

Wij hebben een handdoek bij de waterbak liggen en vegen zijn bekkie af als hij heeft gedronken.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:12

Sas_Mon schreef:
Iemand ervaring met https://www.bol.com/nl/p/roadrefresher- ... 010745941/ maar dan groot. Werkt dat tegen lekken?


Deze hebben wij.
Het helpt voor een groot deel.
Mijn ene hond heeft een baard, dus dat wordt sowieso nat.
Maar de grote plassen in de keuken zijn een stuk minder :)

Tieme
Berichten: 4955
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:37

Mn ouders hebben zo'n drinktuit die ook op een konijnenfles zit.
Deze is alleen groter en je kan er een frisdrankfles opdraaien.

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:54

Mijn hond maakt er ook een smeerboel van. Ik doe nu telkens maar een klein laagje in de bak zodat hij niet zo gulzig drinkt. Ik denk dat ik 4 a 5x het bijvul.

Rex & Jazz

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 01:04

Onze hondjes doen dat ook vreselijk. Als ze hebben gedronken loopt er een heel spoor. In het begin serieus gedacht dat ze niet zindelijk werden....

Wij hebben wel een drinkfontijn, vanwege de kat met blaasproblemen en daar drinken ze allemaal uit. Heb het kleine model genomen, de cat, maar er was ook hond en daar ging volgens mij wel 5 liter in ofzo. Op zich worden ze vol wel wat zwaarder.
Ik heb een droogloop mat van de action in 2en geknipt en daar staat ie op. Wissel gewoon de ene voor de andere af.
de rest in huis dweil ik op als ik het zie en de rest droogt tot volgende dweilbeurt wel. Maar we hebben een stenen vloer.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 01:13

Kaus schreef:
Sas_Mon schreef:
Iemand ervaring met https://www.bol.com/nl/p/roadrefresher- ... 010745941/ maar dan groot. Werkt dat tegen lekken?


Wij hebben deze en ik wil nooit meer anders *\o/* Onze hele huiskamer lag onder het water. Nu nooit meer. Drinken duurt iets langer maar daar doen ze het maar mee. Vloer is volledig droog.


Hier dezelfde ervaring, wij hebben nette drinkers, maar als de bak (bijna) leeg is maakt één hond dat graag duidelijk.


Afbeelding


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:01

Hahahahaha wat een lekker jong die laatste

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:20

Hij zou eigenlijk nog een geel hesje aan moeten hebben om te protesteren tegen het lege bak beleid. :D

Come over to the dark side, we have cookies!

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:22

Ooh verschrikkelijk, ik weet er alles van. We hebben een flinke Rottweiler en dat is echt de grootste knoeierd ooit, van speciale bakken tot complete badlakens, alles zeiknat en overal, met kleine kinderen werd ik er compleet gestoord van. Bij ons drinkt hij dus buiten.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Herder schrokt water en lekt het hele huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 15:55

bedankt voor de antwoorden. die protesterende hond foto is geniaal! en ik ben blij te horen dat de meeste mensen blij met die bak zijn. is het proberen wel waard igg!

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_Amy, GoogleAdsense, Iselda, marte_kandia, miereneter, Mnoonn, Nicky1963, Selina, Wistaire en 62 bezoekers

cron