Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 21:45

Zoals de titel aangeeft ben ik zoek naar gemakkelijk te houden hondenras, niet te groot en liefst kortharig. Liefst een sterk en gezond hondje,(geen mops bijvoorbeeld wegens ademsmoeilijkheden) dat eens mee kan gaan wandelen en ook eens een half dagje alleen thuis kan blijven indien nodig.

Ik heb zelf altijd honden gehad, maar ben altijd trouw gebleven aan mijn Duitse staande kortharen, een groot ras en heb niet veel ervaring met kleine rassen. Nu zoeken we dus een hondje voor mijn zus, haar man (mijn schoonbroer) is verleden maand overleden en heeft heel onze familie in groot verdriet achtergelaten. Als troost en omdat ze gezelschap zou hebben in die lange avonden dachten we aan een leuk hondje voor haar. Ze is hiervan natuurlijk zelf op de hoogte en had graag een windhondje gehad, zoals een whippet, maar ik weet niet of dat een geschikt ras zou zijn en andere ideeën zouden welkom zijn.

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨


luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:46

Gecondoleerd.
Wil je zus een pup of volwassen hond?
Wil ze ermee gaan trainen, veel wandelen, zijn er kinderen of andere huisdieren?

[o]

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 21:51

We dachten aan een pup omdat ze haar bezigheid zou hebben om deze op te voeden, zo kan ze misschien haar verdriet beter verwerken. Ze wil ermee gaan wandelen en hondenschool doen, liefst ook meenemen op de fiets moest dat gaan. Ze heeft een volwassen zoon (20 jaar), die woont nog thuis maar studeert vaak, hij is wel gewonnen voor het idee voor een hond. Er zijn geen andere huisdieren.

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

Galaika

Berichten: 596
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:06

Wij hebben een Whippet, wordt morgen 12 weken. Heeft zijn dagelijkse sprintjes nodig, maar ligt grootste deel van de dag te slapen. Ideale hond!

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:11

Ik heb zelf nu mijn 2e whippet, okee deze is gekruisd met een Grey.

Naar mijn mening zijn het hele rustige honden, echte bankhangers en kunnen prima alleen zijn.

Uiteraard heb je daarin ook uitzonderingen.

M.i. Inderdaad sterke honden en gevoelig, niet angstig maar voelen de sfeer wel goed aan

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:15

Ik denk dat een whippet wel geschikt zou kunnen zijn. Die van mij is een aanhankelijke bankhanger die een keer per dag wil sprinten, waarna ze weer gaat slapen.

Het zijn ook echt lieve gezellige honden.

Heel veel sterkte en kracht toegewenst in deze periode.

IG: @arabierjoep

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:19

Klein en (relatief) kortharig: shih tzu? Mijn moeder heeft een inmiddels 8jarig hondje en voldoet zoals ik lees aan jullie eisen.
Wel echt klein en geen middelmaat maar verliest bv geen haar, gaat rustig een uur mee wandelen, hangt ook heerlijk de hele dag op de bank (ook als we weggaan) en heel gehoorzaam. Moet alleen eens in de 3 of 4 maanden naar de kapper om weer helemaal kort te knippen.
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 04-12-18 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:21

Boerenfox :j (of vind ze dat te groot?)

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:22

Wij hebben een kruising yorkshireterrier. Heel leuk hondje, vrolijk hangt het liefst de hele dag tegen me op de bank, kan heel goed alleen zijn.. en is ook heel graag mee wandelen. Kan goed met jan en alleman, en geen haar in huis! 3x per jaar langs de trimmer en klaar!

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:28

Een teckel? :) (Of vindt ze dit te klein?)

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:32

Ik heb een kruising mini pincher / chihuahua, het is een knuffel van een dier.
Dol op wandelen ongeacht hoe vaak :) maar als ik thuis ben het huishouden aan het doen enz ligt die relaxt in zijn mandje of op de bank :o

Dus misschien ook een idee voor ze? Dit soort kruisingen zijn ook zat te vinden op marktplaats.
Laatst bijgewerkt door Jackie82 op 04-12-18 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

Arlette1991

Berichten: 737
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:33

Wij hebben een parson Russel terriër van nu elf maanden.

Super makkelijk, lief en slim hondje. Wij hebben een ruwhaar, verhaart niet totdat hij geplukt moet worden.

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:37

Mijn zus heeft een kruising pincher en die voldoet volgens mij aan jouw eisen

Afbeelding

Is nog een pup van 4? Maand en rond de 20 cm hoog

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:39

Wij hebben een bullpinscher (uit de kluiten gewassen dwergpinscher). Die zijn kortharig en klein. Ze zijn leergierig, maar soms ook hardlerend. Vaak zijn het wel erge grote knuffel liefhebbers. Die van ons kruipt het liefst in ons.
Echter zijn ze ook vaak druk. Een goed alternatief is een Duitse pinscher, die zijn iets groter en rustig van aard.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:40

AnnetteFlame schreef:
Mijn zus heeft een kruising pincher en die voldoet volgens mij aan jouw eisen

[ [url=m/xzVBQf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is nog een pup van 4? Maand en rond de 20 cm hoog


Wauw, wat is de andere helft?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:43

Engelse Stafford?

Julia
Berichten: 24743
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:47

Beierse bergzweethond. Of een Hannoveraanse zweethond, maar dit ras is moeilijk aan te komen. Voldoet wel precies aan de eisen. Weinig gezondheidsproblemen, harde hondjes en zeer loyaal en trouw aan de eigenaar/familie.
Ik heb zelf een Hannoveraanse zweethond. Fantastische hond, echt mn beste maatje.

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:48

Een Border Terrier is ook leuk. Beetje stoerder van uiterlijk, dus misschien interessant als de zoon de hond ook wil uitlaten. Jonge kerel van 20 is misschien niet meteen fan om een klein dames hondje uit te laten?

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:48

Een whippet lijkt me juist heel geschikt! Of een beagle? Ik kom de laatste tijd veel goed trainbare exemplaren tegen.

Wij hebben zelf een Duitse pinscher, een ‘grote’ kleine / ‘kleine’ middelmaat. In huis relatief rustig maar heeft wel voldoende uitdaging nodig. Kan goed alleen zijn. Is met andere honden en buitenshuis wel snel op volledig standje ADHD te krijgen. Hoor van andere duitse pinscher eigenaren hetzelfde.
Het is wel een heel gezond ras! Ik weet evt een leuke herplaatser die nog geen jaar is.

Volg Joy op Joy the Malinois <3

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:49

Wij hebben een norfolk terrier. Zachtaardige hondjes, altijd vrolijk, niet snel onder de indruk, normaal wel gemakkelijke loslopers, wel terriërkes dus je moet wel een beetje consequent zijn met regels als je wil dat ze ze volgen, allemansvriendjes, kunnen een portie beweging aan, maar zeggen ook niet nee tegen een dagje relaxen op de bank... Geen superkorte vacht, tenzij je vaker laat plukken. Je hebt zelf niet veel werk aan de vacht, maar moet af en toe wel naar de trimmer om te laten plukken (3 - 4 x per jaar is dat bij ons maar wij laten het wat langer worden). Ruwhaar dus ruift niet.

Afbeelding

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:52

Iris82 schreef:
AnnetteFlame schreef:
Mijn zus heeft een kruising pincher en die voldoet volgens mij aan jouw eisen

[ [url=m/xzVBQf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is nog een pup van 4? Maand en rond de 20 cm hoog


Wauw, wat is de andere helft?



Dat weten ze niet :') tis geen stamboomhond, maar zeker geen volle pincher

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:54

Als je zus niet per se voor de uitdaging van een hond gaat maar puur het gezelschap kan ik een whippet zeker aanraden! Die doe je niet snel te kort zolang ze bij je op de bank mogen :))

Mocht je een slagje kleiner willen, kun je kijken naar de Italiaanse windhond. Maar die zijn wel erg klein.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 00:11

Bedankt alvast voor de tips,.. ik zie heel wat leuke hondjes passeren en ga ze haar allemaal voorstellen. Ze sprak inderdaad zelf van een windhondje, de mensen die hier een whippet in huis hebben kunnen jullie me meer over hun karakter uitleggen? Zijn het gehoorzame hondjes en leren ze snel? Of eerder eigenzinnige? Mijn zus gaat altijd lange wandelingen maken,...deed ze vroeger met haar man, dus het liefste wil ze een hond die mee kan en wat uithoudingsvermogen heeft. Maar ze woont niet groot dus het hondje zou best rustig in huis moeten zijn.

Galaika, leert je whippet snel en is het een geschikt beginnershondje? Als ik jullie zo hoor,.. lijkt een whippet toch geschikt.

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

Majabeestje
Berichten: 3806
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:15

Wij hebben een Jack Teckel, kruising JR en teckel. Ontzettend lief en speels. Voor deze kruising met rassen luistert ze bijzonder goed!


Afbeelding

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 01:00

De whippets die ik ken (3) zijn heel trainbaar , in huis heerlijk relaxed/rustig en kunnen aardig meter maken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Pellelilly en 127 bezoekers