Honden apart voor bezoek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Honden apart voor bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 12:05

Even jullie mening nodig, want ik denk dat ik er nu niet juist naar kan kijken.
Ik heb 2x in de week iemand in huis die mij begeleid met een aantal dingen, vanwege mijn ass en de ass van mijn zoontje. Nu heeft mijn vorige begeleidster een nieuwe baan, dus er kwam een nieuwe.

Ik heb 2 honden, Marlin blaft altijd flink als er iemand binnenkomt, maar wordt al snel rustig en gaat dan gewoon rustig slapen.
Buusya blaft niet, komt even snuffelen en gaat dan ook slapen.
Toen mijn nieuwe begeleidster kwam, blafte Marlin flink liep van haar weg en ging op zijn vaste plekje op de bank liggen. Buusya bromde wat en liep gelijk naar haar mand.
Toen mn begeleidster ging zitten wilde Buusya even snuffelen, maar mn begeleidster vroeg of ik de honden apart wilde leggen omdat Buusya naar haar gromde. En ze vond Marlin erg angstig en vertrouwde hem niet.
Ik heb aangegeven dat ze niets doen en als je ze negeert dat ze dan ook niet naar haar toe komen. (Ik had Buusya weg gestuurd en die ging weer in haar mand liggen).
Maar ze bleef erbij dat ik de honden apart moest leggen, want ze voelde zich er niet goed bij.

Nu zijn mijn honden niet gewend om ergens opgesloten te zitten. En Marlin gaat erg blaffen als ik hem ergens opsluit en ik ben in huis bezig. Dit is ook nooit nodig want hij is rustig in huis en luistert goed.
Van Buusya weet ik niet hoe ze dit vindt, die is nog niet zo lang bij me maar tot nu toe maakt die zich nergens druk om. Een heerlijk relaxte hond.

Ik begrijp heel goed dat ze zich niet fijn voelt, als je niet van honden houdt en je komt in een huis met een blaffer en de ander gromt naar je (al vond ik het geen grommen, maar goed).
Maar ik heb er geen zin in om mijn onzekere hond over de zeik te helpen 2x in de week. Terwijl het net hartstikke goed gaat.

Ze is nu weg gegaan en ik zou er over nadenken hoe ik het oplos voor de volgende keer. Ik kon er nu ook niets mee.
Ik heb eigenlijk zoiets van stuur iemand die niet bang is voor honden, maar ik weet natuurlijk ook niet of dit mogelijk is met personeel.

Wat zouden jullie doen? Toch hond apart en maar laten blaffen (zullen de buren ook niet blij mee zijn denk).
Of vragen of er iemand anders kan komen, wat misschien niet mogelijk is.


Anoniem

Re: Honden apart voor bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:08

Ze even vast doen aan een touw oid op hun vaste plekje een optie? Zijn ze er toch bij, niet alleen, maar kunnen ze niet bij de begeleider komen.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:11

Je kunt toch oefenen met je honden zodat ze eraan wennen dat ze eens ergens anders zijn.

Mijn schoonmoeder is als de dood voor honden dus wij doen die van ons altijd even apart als ze komt.

Het zijn jouw huis en jouw honden maar ik denk niet dat het reëel is dat ze dan maar een begeleider moeten sturen die niet bang is. Daarnaast zou ik het ook niet heel chill cinden als een vreemde hond naar me gromt. Terwijl ik dol ben op honden

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:11

Lastig... ik begrijp dat ze zich er niet prettig bij voelt.

Je zou kunnen proberen het blaf probleem bij opsluiting op te lossen . Gaan ze dan in een afgesloten kamer, of in een bench?

Daarnaast is het misschien een idee om de nieuwe begeleidster te vragen hondenkoekjes mee te nemen, en zodra de honden rustig zijn, dat zij deze geeft. Wellicht leren ze zo dat zij leuk is, en dat er niets te vrezen is.

De optie hierboven, om ze even aan de riem te doen, maar toch in dezelfde kamer te houden is ook een goed idee denk ik

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:12

Hoelang is ze bij jou in huis per keer? Stel het is een uurtje zou ik de honden voor dat uurtje apart zetten.
Het blaffen kan natuurlijk ook komen, omdat ze het niet gewend zijn en dan is het een kwestie van wel laten wennen. Bijvoorbeeld dit ook rustig opbouwen zonder dat er visite is.
Ik kan me de begeleider wel voorstellen. Als een hond naar mij gromt en ongewenst aan mij komt snuffelen, zou ik dat ook niet heel fijn vinden.
Belangrijkste vraag nu is of je het al hebt besproken met de begeleider. Dat lijkt mij stap 1. Dan zou je kunnen overleggen over bijvoorbeeld een andere begeleider of toch de honden even apart te zetten als zij er is. :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:12

Hoe lang is de begeleider er? En is er vooraf doorgegeven dat je honden hebt?

Op zich kan het voor honden geen kwaad extra training te krijgen maar snap dat dat voor jou weer een extra prikkel is.

Ik heb om deze reden eens een thuiszorg medewerker weggestuurd. Honden die ik toen had waren verder mensvriendelijk maar wat lawaaierig bij binnenkomst. Mijn vaste medewerkster was opeens omgeruild met een ander die bang was van honden. Tsja dat werkt niet. Ik moest ze maar in de garage doen, auto of buiten in de tuin. Een keer aangekeken en vervolgens iemand anders geeist. Dat werkt gewoon niet.

Honden nu apart zetten zou een volstrekt terechte vraag zijn, die moet ik niet in contact laten komen met vreemden :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-12-18 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 12:13

Myrthe3 schreef:
Ze even vast doen aan een touw oid op hun vaste plekje een optie? Zijn ze er toch bij, niet alleen, maar kunnen ze niet bij de begeleider komen.


Dat is inderdaad ook nog een optie. Zie je, daar denk ik dan weer niet aan. Moet ik alleen iets verzinnen waar ik ze aan vast kan leggen.

capopjekop schreef:
Je kunt toch oefenen met je honden zodat ze eraan wennen dat ze eens ergens anders zijn.

Mijn schoonmoeder is als de dood voor honden dus wij doen die van ons altijd even apart als ze komt.

Het zijn jouw huis en jouw honden maar ik denk niet dat het reëel is dat ze dan maar een begeleider moeten sturen die niet bang is. Daarnaast zou ik het ook niet heel chill cinden als een vreemde hond naar me gromt. Terwijl ik dol ben op honden


Ja, ik wil dit ook wel oefenen met hem, maar hij vindt dit zo spannend dat dit waarschijnlijk niet heel snel is aangeleerd ben ik bang.

khirshanta schreef:
Lastig... ik begrijp dat ze zich er niet prettig bij voelt.

Je zou kunnen proberen het blaf probleem bij opsluiting op te lossen . Gaan ze dan in een afgesloten kamer, of in een bench?

Daarnaast is het misschien een idee om de nieuwe begeleidster te vragen hondenkoekjes mee te nemen, en zodra de honden rustig zijn, dat zij deze geeft. Wellicht leren ze zo dat zij leuk is, en dat er niets te vrezen is.

De optie hierboven, om ze even aan de riem te doen, maar toch in dezelfde kamer te houden is ook een goed idee denk ik

Ze gaan dan in een aparte kamer.

Koekjes neemt hij niet aan als er een vreemde is. En de andere zit waarschijnlijk boven op haar schoot als ze met koekjes aan komt. Zal ze niet waarderen denk ik :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-18 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:21

De titel van het topic dekt niet helemaal de lading (of ligt dat aan mij?). Bij bezoek denk ik aan iemand die voor het plezier komt. Daarbij kan je zelf beslissen of je de honden erbij laat of niet. Bezoek kan kiezen om jou al of niet te bezoeken.
De begeleidster komt daar om professionele redenen. In dat geval moet je ervoor zogen dat ze haar werk goed kan doen, zorgen voor een correcte werkplek. Ik vind het dan ook logisch om je honden apart te zetten, tenzij de begeleider uitdrukkelijk zou zeggen er geen probleem mee te hebben.
Het is toch ook in jouw voordeel als ze haar werk goed kan doen.
Het hoort gewoon bij de basisopvoeding van een hond dat hij een poosje apart kan blijven. Als je 2 honden hebt zijn ze zelfs niet echt alleen.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 12:22

Cinderella schreef:
Hoelang is ze bij jou in huis per keer? Stel het is een uurtje zou ik de honden voor dat uurtje apart zetten.
Het blaffen kan natuurlijk ook komen, omdat ze het niet gewend zijn en dan is het een kwestie van wel laten wennen. Bijvoorbeeld dit ook rustig opbouwen zonder dat er visite is.
Ik kan me de begeleider wel voorstellen. Als een hond naar mij gromt en ongewenst aan mij komt snuffelen, zou ik dat ook niet heel fijn vinden.
Belangrijkste vraag nu is of je het al hebt besproken met de begeleider. Dat lijkt mij stap 1. Dan zou je kunnen overleggen over bijvoorbeeld een andere begeleider of toch de honden even apart te zetten als zij er is. :)


Ze is hier zo'n anderhalf a 2 uur per keer.
Buusya wilde snuffelen, maar dat heb ik niet toegelaten, dus ze ging terug naar haar mand.

karuna schreef:
Hoe lang is de begeleider er? En is er vooraf doorgegeven dat je honden hebt?

Op zich kan het voor honden geen kwaad extra training te krijgen maar snap dat dat voor jou weer een extra prikkel is.

Ik heb om deze reden eens een thuiszorg medewerker weggestuurd. Honden die ik toen had waren verder mensvriendelijk maar wat lawaaierig bij binnenkomst. Mijn vaste medewerkster was opeens omgeruild met een ander die bang was van honden. Tsja dat werkt niet. Ik moest ze maar in de garage doen, auto of buiten in de tuin. Een keer aangekeken en vervolgens iemand anders geeist. Dat werkt gewoon niet.

Honden nu apart zetten zou een volstrekt terechte vraag zijn, die moet ik niet in contact laten komen met vreemden :')


Ze is hier zo'n anderhalf a 2 uur per keer. Ik weet niet of ze het van te voren wist eigenlijk. De vorige had zelf een hond, en daarbij was het geen probleem. Maar ik weet eigenlijk niet in hoeverre dit is overgedragen.
Ik moet het nog bespreken met haar. Op het moment zelf kan ik dat niet. Daar moet ik me op voorbereiden ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-18 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:25

Kinderhekje plaatsen in deuropening en de honden achter het hekje. Zo kunnen ze toch bij je zijn, je ruiken en zien en voor je gast is het een prettig dat ze achter het hekje zitten. Doen wij hier ook als we gasten hebben die honden niet prettig vinden.
Wij hebben 3 labradors, die heel vriendelijk zijn, maar als ze met zijn drieën aankomen, snap ik best dat het imponerend is voor mensen die geen honden gewend zijn.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:29

Hier komt ook 1 keer per week een hulpverlener die houd 100% niet van honden. Dus als ze komt zijn de honden weg.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:29

Toen ik als thuishulp werkte werd er heel netjes rekening gehouden met mensen die bang waren voor honden, en kon je als werknemer aangeven of je wilde werken bij huizen met honden of waar gerookt werd.
Ik zou de organisatie even bellen en aangeven dat de begeleidster bang is voor je honden en vragen of er iemand anders beschikbaar is. Lukt dat niet, dan kun je de honden nog altijd apart zetten of aan de riem houden.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 12:30

Sclimpre schreef:
De titel van het topic dekt niet helemaal de lading (of ligt dat aan mij?). Bij bezoek denk ik aan iemand die voor het plezier komt. Daarbij kan je zelf beslissen of je de honden erbij laat of niet. Bezoek kan kiezen om jou al of niet te bezoeken.
De begeleidster komt daar om professionele redenen. In dat geval moet je ervoor zogen dat ze haar werk goed kan doen, zorgen voor een correcte werkplek. Ik vind het dan ook logisch om je honden apart te zetten, tenzij de begeleider uitdrukkelijk zou zeggen er geen probleem mee te hebben.
Het is toch ook in jouw voordeel als ze haar werk goed kan doen.
Het hoort gewoon bij de basisopvoeding van een hond dat hij een poosje apart kan blijven. Als je 2 honden hebt zijn ze zelfs niet echt alleen.


Je hebt gelijk, ik wist even niet hoe ik het anders moest noemen ;)

Het zijn 2 herplaatsers, bij de een zal het vermoedelijk geen probleem zijn. Maar bij de ander wel. Hij heeft dit waarschijnlijk nooit geleerd. Ik ben het wel met hem aan het oefenen, maar langer dan een paar minuten gaat nog niet helaas.

Daarbij komen er regelmatig mensen hier over de vloer. En dit is de eerste keer dat ik de vraag kreeg om ze apart te leggen.
Bij mijn vorige honden was het geen probleem, maar die waren gewend om apart te liggen af en toe.

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:30

Ik vind het onzin, ze komt bij jou in huis en daar wonen toevallig ook 2 honden, neem aan dat je je aanpast als je bij iemand in huis komt.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:34

Jord schreef:
Ik vind het onzin, ze komt bij jou in huis en daar wonen toevallig ook 2 honden, neem aan dat je je aanpast als je bij iemand in huis komt.

Ze komt daar wel om TS te helpen, dat vind ik toch anders dan gewoon bezoek. :) En ook bij gewoon bezoek wil ik de hond best wegsluiten hoor, als het alternatief is dat ze niet meer komen omdat ze de hond vervelend/eng vinden trekt de hond toch echt aan het kortste eind. ;)

TS, hier een traphekje naar de keuken. Dan kan de hond apart maar ziet hij ons wel. Wij hebben een baasgerichte nerveuze hond die snel blaft, hij was niet gewend om afgezonderd te worden maar leerde het heel snel. Hij kreeg er iets lekkers bij, blaffen werd bestraft en binnen 3 keer ging hij gewoon rustig liggen. Hij vindt het stom maar pech voor hem, soms moet het toch.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:41

@jord ze komt voor werk en niet voor de gezelligheid dat is wel iets anders.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 12:43

janouk schreef:
Kinderhekje plaatsen in deuropening en de honden achter het hekje. Zo kunnen ze toch bij je zijn, je ruiken en zien en voor je gast is het een prettig dat ze achter het hekje zitten. Doen wij hier ook als we gasten hebben die honden niet prettig vinden.
Wij hebben 3 labradors, die heel vriendelijk zijn, maar als ze met zijn drieën aankomen, snap ik best dat het imponerend is voor mensen die geen honden gewend zijn.


Traphekje heb ik in de keuken, maar daar springt Marlin dus gewoon overheen :o

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:44

Jord schreef:
Ik vind het onzin, ze komt bij jou in huis en daar wonen toevallig ook 2 honden, neem aan dat je je aanpast als je bij iemand in huis komt.

Persoonlijk vind ik het juist niet meer dan normaal dat mijn honden even in de bijkeuken gaan als er iemand komt die bang is voor honden of het gewoon onprettig vind dat ze er zijn.

Zeker als diegene niet gewoon op de koffie komt, maar zelfs dan.

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:45

Als je begeleider toch nog niet kent dan zou ik kijken voor een andere begeleider.
Dit is voor jullie beiden namelijk geen prettige situatie.
En het gaat om best wel wat uren in de week.
Wij hebben een hond thuis en ik verwacht toch dat begeleiding ermee in dezelfde ruimte moet kunnen zijn, knuffelen hoeft natuurlijk niet.
Gaat dat niet dan zijn we gewoon geen match.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 12:46

Jord schreef:
Ik vind het onzin, ze komt bij jou in huis en daar wonen toevallig ook 2 honden, neem aan dat je je aanpast als je bij iemand in huis komt.


Ik vind het dus lastig, omdat ze wel aan het werk is.

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:46

Ik heb vanuit je posts een beetje het idee dat je te overdonderd was om er direct op te reageren, goed dat je dus anderen om advies en tips vraagt zodat je het een volgende keer direct kan bespreken.

Het is niet helemaal duidelijk waarom je een begeleidster hebt, maar dat jij het zelf voor een volgende keer moet oplossen vind ik wel een beetje vreemd.
Zij is mogelijk overdonderd geweest omdat er ineens 2 honden waren maar dat jij dit maar moet oplossen vind ik wel apart.

Ik zou contact opnemen met desbetreffende begeleidster (als dat mogelijk is) of de organisatie waar zij voor werkt en dit dilemma gewoon bij hun terug leggen met de vraag of ze iemand kunnen sturen die wel van honden houd, als dat niet mogelijk is kan je altijd nog verder kijken naar oplossingen.
Laatst bijgewerkt door NoGo op 05-12-18 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ik ben gewoon wie ik ben, en als je dat niet hebben ken, blijf ik lekker toch wie ik ben
*klik*voor mijn [o]beestenbende

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:46

Ik herken het "probleem". Inmiddels heb ik al een paar jaar een vaste begeleidster/"coach" aan huis. Zij is ook niet echt van de honden, niet extreem bang maar wel echt op haar hoede. Wij hebben een Franse Bulldog die wel zeer waaks is met even blaffen als de klopper/bel gaat, maar ze is gewoon super enthousiast als er bezoek komt.

In het begin woonde ik nog bij m'n ouders, inmiddels woon ik nu al weer een tijdje op mezelf en aangezien mijn ouders vlakbij wonen, doen we dus "samen" met de hond.
Ik woon verder alleen, en hond is graag bij me ter ondersteuning. Ik kan dus niet als er hier iemand komt de hond echt apart doen, dan wordt ze wel echt gek.

Nu en eerder komt m'n begeleidster 1x per week voor 2 uur. Er is een periode geweest dat ze 2x per week voor 2 uur kwam.

Eigenlijk heb ik gewoon geoefend met hond en begeleidster. In 't hele begin hadden we toevallig nog een bench klaar staan voor de honden van mijn broer als die te logeren kwamen. Daar ging de onze dan even in. Of m'n broertje of ouders gingen dan even flink met haar wandelen.

Gewoon uitgelegd dat ze echt echt niets doet, ook niet springen. Even blaffen, snuffelen, en als je haar geen aandacht geeft houd ze al snel op en gaat gewoon lekker liggen.
Aaien, of een snoepje geven oid durfde ze dan eerst ook niet.

Gaandeweg echter durfde ze steeds meer onder mijn begeleiding (wie begeleid wie :') ) en zijn ze echt dikke maatjes geworden zelfs. Ze aait, ze durft een speeltje te pakken en weg te gooien, spreekt de hond regelmatig lief toe en doet ook met of zonder mij de hond even uitlaten.
Hondje is nu echt ook dol op haar, en zij op ons hondje. Ze komt nu via de achterdeur, hond is alleen maar enthousiaster geworden en zit al klaar voor als ze komt. Blaffen, héeeel blij zijn, en traditie is inmiddels dat hond 1 van haar speeltjes pakt (meestal het "taartje") en daar uitgebreid mee gaat gooien en tonen aan m'n begeleidster.

Ook ligt ze dan graag bij/naast de voeten van m'n begeleidster, en doet heel flink mee als wij samen een ontspanningsoefening doen. :j

Als hond er een keer niet is als begeleidster komt (laatst was ze voor 2 weken precies die dag steeds nog bij m'n ouders) dan wordt er steevast gevraagd 'waar is de hond?' 'ik mis haar'. En afgelopen maandag waren ze beiden dan ook erg blij om elkaar weer te zien :D

Heeft gewoon even de tijd nodig; maar begeleidster moet er wel aan WILLEN wennen, anders gaat het moeilijk worden.....

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:48

Ik zou ook als eerste informeren of er niet iemand beschikbaar is die niet bang voor honden is. Ik kan me voorstellen dat jij ook minder ontspannen bent als je je honden moet opsluiten, dus liever iemand die begrijpt dat dat niet prettig is.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 12:48

XxLMMxX schreef:
Als je begeleider toch nog niet kent dan zou ik kijken voor een andere begeleider.
Dit is voor jullie beiden namelijk geen prettige situatie.
En het gaat om best wel wat uren in de week.
Wij hebben een hond thuis en ik verwacht toch dat begeleiding ermee in dezelfde ruimte moet kunnen zijn, knuffelen hoeft natuurlijk niet.
Gaat dat niet dan zijn we gewoon geen match.


Ik weet dus nog niet of dat mogelijk is. Of er iemand anders beschikbaar is.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:49

janouk schreef:
Kinderhekje plaatsen in deuropening en de honden achter het hekje. Zo kunnen ze toch bij je zijn, je ruiken en zien en voor je gast is het een prettig dat ze achter het hekje zitten. Doen wij hier ook als we gasten hebben die honden niet prettig vinden.


Dit :j
!


Iedereen een Connemara!!


.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aimuis, Amazonbot, GoogleAdsense, WillemYntJee en 153 bezoekers