buikgriep overgaan van mens op hond/ kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

buikgriep overgaan van mens op hond/ kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 12:56

Ik vroeg me af of buikgriep van de mens over kan gaan naar hond/ kat, of tussen hond en kat.

Wij hebben hier allemaal buikgriep gehad en nu geeft zowel den hond als 1 van mijn 2 katten o er en hond heeft ook diarree.

Kan dit toeval zijn?


Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:20

Ja dat kan wel maar meer als van hond/kat op mens. Andersom heb ik nog nooit gehoord, maar als jouw buikgriep geen gewone buikgriep is, maar iets met een virusinfectie zou het wel kunnen. (denk ik). Ik heb het wel eens gehoord van een vrouw, zij is dierenartsassistente en er kwam een hond op het spreekuur met heftige diarree. De volgende dag was zij ziek en de dierenarts ook. Ondanks alle maatregelen met betrekking tot hygiëne en besmettingsgevaar.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:27

Ik heb inderdaad gehoord dat dit kan. Ik weet niet meer waar maar weet dat ik het heel raar vond en niet geloofde. Hier is het wel zo, ik buikgriep mijn honden erna ook last.. heeel raar!

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:57

Diarree en overgeven hebben voor zover ik weet niets met griep te maken, al wordt het wel vaak (buik)griep genoemd. Meestal is er sprake van een ander virus, maar soms ook een bacterie of een parasiet. Voor alledrie geldt dat ze in sommige gevallen van dier op mens en andersom kunnen worden overgedragen, men spreekt dan van zoönosen.

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:03

Meestal gaat het over het norovirus of rotavirus, wat in de volksmond buikgriep genoemd wordt.
Deze virussen kunnen ook bij huisdieren voorkomen, dus de kans op overdracht bestaat wel.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: buikgriep overgaan van mens op hond/ kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 14:20

T gaat over maag en darminfectie, ik benoem dat als buikgriep maar is misschien niet correct.

raylaatje
Berichten: 631
Geregistreerd: 28-03-07

Re: buikgriep overgaan van mens op hond/ kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:43

Ontlastingonderzoek doen van in ieder geval de hond. Je dieren zouden bijvoorbeeld giardia kunnen hebben en dit ook aan jou overgedragen hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Furst, GoogleAdsense, marga1, Tigress en 134 bezoekers