Risico op katten aids

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 21:55

Zoolgangster schreef:
Lalidan schreef:
Maar hoe weet je nu zeker dat hij er geen rekening mee gehouden heeft? Je hebt alleen het verhaal van je schoonmoeder, waarvan je zelf aangeeft dat dat niet altijd betrouwbaar is. Je weet niet wat het gekost heeft. Je weet niet waarom het precies zo gedaan is. Je weet helemaal niks en toch reken je het je dierenarts aan.


Precies…
daarbij lijkt het me sterk dat een dierenarts in zijn computer van iedereen bijhoudt hoeveel een eigenaar aan zijn/haar kat wil besteden en waarom…. zou me nogal een administratie worden en wie weet mag dat niet eens, bovendien kan iemands financiële situatie zomaar veranderen. En alles uit het blote hoofd onthouden van de -tig klanten lijkt me ook nogal een opgave.

Volgende keer gewoon zorgen dat er een mondig persoon meegaat, als schoonmoeder naar de dierenarts gaat...


Zoals ik al meerdere keren aangegeven heb, is het al jaren de dierenarts van mijn schoonmoeder en van mij. En hij kent de situatie. Hij kent haar inmiddels zo goed en zo lang, dat hij dat niet in zijn computer na hoeft te zoeken.

Inmiddels ben ik trouwens ook niet pissig meer hoor. Meer verbaasd. Dat was gewoon een eerste reactie. Daarom is het goed dat ik er een paar dagen over na kan denken ;)

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Risico op katten aids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:06

Is het een idee als jullie een volgende keer samen met je schoonmoeder opschrijft wat de symptomen zijn, en wat jullie vermoeden dat er aan de hand is, en dat briefje dan meegeeft aan haar, en/of iemand mee laat gaan?

Dat lijkt me veel prettiger voor alle partijen, en geeft duidelijkheid. :)

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Risico op katten aids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:22

Kan het zijn dat de DA ipv van op FIP op FeLV heeft getest?

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 22:59

Zoolgangster schreef:
Is het een idee als jullie een volgende keer samen met je schoonmoeder opschrijft wat de symptomen zijn, en wat jullie vermoeden dat er aan de hand is, en dat briefje dan meegeeft aan haar, en/of iemand mee laat gaan?

Dat lijkt me veel prettiger voor alle partijen, en geeft duidelijkheid. :)


Er gaat sowieso wel iemand mee. Maar dit keer was de buurvrouw mee en die heeft verder niets met dieren. In het vervolg zal er inderdaad iemand mee gaan die er meer kijk op heeft.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 23:01

Brainless schreef:
Kan het zijn dat de DA ipv van op FIP op FeLV heeft getest?


Dat lijkt me wel een heel domme fout. Lijkt me niet dat hij de verkeerde test heeft gepakt hoor ;) .

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Risico op katten aids

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 00:13

FIP is niet te testen (enkel door buikvocht, en dan nog niet 100% zekerheid). FIV en FelV is hier (in Spanje) een gecombineerde snaptest . Met een druppeltje bloed wordt er binnen 5 min. aangetoond of het negatief of positief is.

TS, ik kan me niet voorstellen dat de dierenarts iets overbodigs heeft gedaan, juist omdat jullie daar al jaren trouwe klant zijn. En ik denk dat hij het graag wil uitleggen als je nog met vragen zit de volgende keer dat jij er bent :) Hij zal vast zijn redenen hebben gehad om ze allemaal te testen :) En gelukkig zijn ze alle drie dus ook negatief, toch ook weer een geruststelling.

(hoewel ik het in de volgorde had gedaan: start met de vechtersbaas en afhankelijk van die uitslag de anderen wel/niet testen)