Hulp gezocht voor kat met gedragsproblemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:02

Nog niet alles gelezen, maar man, wat heb ik moeten lachen om de koning (Wat een machtig mooi dier zeg!!) van TS en de overige verhalen :')

Katten zijn zulke fascinerende, eigenzinnige dieren, heerlijk!

Heb helaas geen tips, maar wel eenzelfde soort eigenwijs portret hier rondlopen, dus ik lees lekker mee voor tips en tricks.

Edit: nu wel alles gelezen, en ik begrijp echt dat te en vriend er doorheen zitten en deze situatie niet veel langer meer moet duren.

Ik heb nu een 2e kat met zeer sterk karakter, grote eigen mening en voor de duivel niet bang, maar kat van TS is wel het toppunt van het spreekwoord/gezegde: kat heeft personeel, hond heeft een baas.


daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hulp gezocht voor kat met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:46

Hoe is het vannacht gegaan TS?

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Zoolgangster

Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 16:13

Amable schreef:
koetjeboe schreef:
Ik heb hier een rooie die alleen maar brokjes wilt eten die voor de bak op de grond liggen.
Soms is de bak gewoon vol, of het bakjes van onze andere kat en dan zeurt hij net zo lang tot ik daar een handje uit pak en voor de bak neer leg. En dan is hij tevreden.


Hij vindt het waarschijnlijk vervelend als zijn snorharen tegen de rand van het bankje stoten. Zijn meer katten die dat vervelend vinden.



Daarom hadden wij een hondenvoerbak voor onze drama-Queen.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hulp gezocht voor kat met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 16:17

Grote hondenbench kopen en daar instoppen. Zal hij veel lawaai maken maar wel wat uit de buurt van de slaapkamer.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:08

ik vind het idee van Bigone zo gek nog niet. Ik heb een kitten van nu 5 1/2 maand en die heeft eind augustus zijn pootje gebroken doordat hij uit een boom viel. Lang verhaal kort: 4 weken benchrust met gips, 2 weken benchrust zonder gips en toen mocht hij er weer uit. De bench is inmiddels zijn 'veilige plek' geworden waar hij eet en zich veilig voelt als ik niet in huis ben. Laat ik hem in de kamer of keuken als ik even naar buiten ga dan zit hij ook te brullen en raakt hij helemaal over de thee als het te lang duurt. Als ik lang buiten ben, naar mijn werk ga of als we 's avonds naar bed gaan, dan gaat hij dus lekker in zijn bench. Hij vindt het helemaal prima en ligt heerlijk naar buiten te kijken of te slapen.

De eerste tijd dat hij weer uit de bench mocht, moest ik hem na een uurtje uitrazen ook echt weer terugdoen zodat hij kon slapen en zijn pootje rust kon geven want dat deed hij echt niet uit zichzelf. Dat gaat nu beter maar eten doet hij alleen goed in de bench, met de deur dicht. De bakjes in de keuken zijn handig voor als hij er langskomt en zin heeft in een brokje maar op zijn gemak eten lukt hem daar niet.

Ik heb een bench met 2 deurtjes, achter één deuropening hebben we de kattenbak bevestigd zodat hij de hele bench als speel / slaapruimte heeft. Het is de moeite van het proberen waar. Leg desnoods een deken over de bench heen zodanig dat hij aan drie kanten omsloten is en geef hem een gedragen shirt van jezelf mee. Hopelijk voelt hij zich veiliger als zijn ruimte ingeperkt is.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Hulp gezocht voor kat met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:40

Hoe gaat het nu?

'Als het regent in mei, is april voorbij'

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Hulp gezocht voor kat met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 18:20

Oeps, eigenlijk een beetje vergeten te reageren :o

De stofzuiger staat nog steeds voor de slaapkamer deur en tot nu toe werkt dat erg goed, sinds die daar staat heeft hij niet meer snachts gekrijst of aan de deurklink gehangen *klopt het af*. Heel soms begint hij met miauwen en krabben aan de deur en dan zet ik de stofzuiger aan, en dan is het klaar. Voorlopig laat ik de stofzuiger daar nog even staan omdat ik denk dat dat miauwen snachts nog niet uit zijn systeem is. maar hopelijk kunnen we die gauw weer netjes opbergen en blijft onze lieve koning Bruno stil.

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hulp gezocht voor kat met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:32

Hey wat goed!!! *\o/*

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hulp gezocht voor kat met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:36


[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 01:05


Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Hulp gezocht voor kat met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 03:29

Misschien een idee om een paar dagen je vriend alleen te laten met de katten zodat zij ook leren dat hij hun baasje is en geen bedreiging voor jou?

Dogs are a mans best friend

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hulp gezocht voor kat met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:54

Heb je nog een update voor ons TS?

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Hulp gezocht voor kat met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:10

Heb geen katten maar heb geleerd dat katten personeel hebben en honden een baas. :D
Verder lijkt mij het stofzuigerverhaal een hele goede. }>

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 22:38

daantjuhhh schreef:
Ik kwam dit filmpje tegen en moest direct aan TS denken _O-

https://www.facebook.com/bullymake/vide ... 294437495/

Hoe gaat het nu TS?


Hahaha :')

Even een update, we hebben in de woonkamer de kerstboom en versiering al staan (ik weet het, het is erg) dus de poezen mogen nu niet zonder ons in de woonkamer. Als wij er bij zijn vinden ze alles al ontzettend interessant, dus ik durf het niet aan als wij er niet bij zijn.
Ze zitten nu samen in de keuken+gang, en *klopt het af* dat gaat tot nu toe goed.

Verder is de koning nog steeds niet aardig naar mijn vriend, en geobsedeerd met mij.

Verder kan ik niet zo maar een paar dagen weg, zijn 6 paarden die graag eten willen, buiten willen grazen, en gereden willen worden :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Rox87, YandexBot en 120 bezoekers