Wie heeft er nog meer een gouden vriendje?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

naomiiiii

Wie heeft er nog meer een gouden vriendje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-18 19:06

Ik heb het dan natuurlijk over de Golden Retriever!

Ik ben wel benieuwd wie er nog meer een gouden vriendje heeft. Wij hebben sinds 5 jaar een rasechte Golden met stamboom en alles erbij en ik ben verliefd op dit ras voor het leven. <3

Meet Puppy (officieel Bora)!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even eentje als echte puppy <3
Afbeelding

Stel vooral jullie knappe mannen en dames voor! :D

Lente

Re: Wie heeft er nog meer een gouden vriendje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:35

Jazeker! Mijn schoonouders hebben een kennel dus we hebben er in de familie 5, waarvan wij er een hebben; Mare!
Afbeelding
Verder in de familie; haar volle zus, halfzus, mama en oom.

Mare staat op het punt om loops te worden en eind dit jaar verwachten we dus golden puppy's :+:

[o]

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:09

Mijn vriend had moeder en zoon. Zoon is helaas dit jaar ingeslapen die was echt goud van kleur.
Moeders is er nog en is een knuffel doos

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja,22 April 2014 [o]
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:11

Afbeelding

Ja, 12 jaar inmiddels :)

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 13:03

@lente, omg als er puppy's zijn wil ik wel foto's hoor! Smelt materiaal <3

@sweetgirl1, waarom ingeslapen als ik vragen mag? :(

@Mtinker, heerlijke foto. Die van mij is ook echt gek op al zijn knuffeltjes, het hele huis ligt vol. :')

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:06

Ik volg, een grote droom van mijn vriend en nu ook van mij, ze zijn zo mooi <3

Helaas wonen we nu nog in een appartement maar zodra er een huis met tuin is gaan we opzoek naar een goede fokker O:)

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 13:08

DemDeempel schreef:

Helaas wonen we nu nog in een appartement maar zodra er een huis met tuin is gaan we opzoek naar een goede fokker O:)
Zeker doen hoor! Het zijn zulke lieverds. <3 Die van ons komt bij een fokker weg uit België.

Was heel vreemd trouwens want blijkbaar zijn het in België gevaarlijke honden? Wij moesten specifieke papieren regelen om hem uit België te krijgen.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:11

Huh gevaarlijke honden, kan me het haast niet voorstellen. Maar ik heb wel eens gehoord en gelezen dat er in sommige lijnen agressie zit omdat door de grote populariteit niet goed naar de ouderdieren werd gekeken en maar werd gefokt. Nu wordt dat er wel langzaam weer uit gefokt maar eruit gaat moeilijker dan erin denk ik.

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 14:22

Ik kan het me ook niet voorstellen maar het is dus echt zo. Als wij geen papieren hadden mocht hij absoluut niet het land uit. :j

Die van ons doet letterlijk geen vlieg kwaad. Als er een op zijn neus zit gaat hij gewoon scheel kijkend ernaar zitten staren tot hij weg gaat. :')

Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:31

DemDeempel schreef:

Mocht je nou zover zijn dan weet je ons te vinden. Als Mare dit nest goed doorkomt volgt er nog een nest. :)

[o]

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:01

Helaas niet meer onder ons, maar wel ruim 12 jaar van haar mogen genieten! Ons gouden puppy Disney, want dat was ze tot de laatste dag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De situatie is er voor zowel mij als mijn ouders niet naar om aan een nieuwe hond te beginnen.
Maar mocht de tijd rijp zijn, staat de golden weer bovenaan mijn lijstje!

HET LEVEN IS RUIGER MET EEN TUIGER!

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:07

Dankjewel Lente, ik hou het zeker in mijn achterhoofd. Het is tegenwoordig steeds moeilijker om een goede fokker van een broodfokker te onderscheiden en omdat wij beiden nog nooit zelf een hond hebben gekocht, alleen bij zijn ouders thuis, weten we niet zo goed waar we moeten beginnen. Wij hoeven niet persé eentje met een hele stamboom en uit showlijnen maar het belangrijkste is dat de ouderdieren getest zijn en ze in een huiselijke omgeving opgroeien.

Ik ga je zeker volgens met de puppies en ik ga voor je duimen dat alles goed gaat :D

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:10

@Tuigje, wat een prachtige hond en wat heb je lang van haar mogen genieten. Goldens krijgen van die prachtige grijze snoetjes

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:28

Ik heb er eentje gehad, bijna 11 jaar. Donna heette ze. Helaas is ze ook niet meer onder ons, maar ze heeft de prachtige leeftijd mogen bereiken van 14 jaar oud.

Samen met onze golden x deense dog kruising, deze is helaas dood gereden op 6 jarige leeftijd.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

❥ Esprit
❥ Belle

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 15:41

Wat een leeftijd zeg! Mag hopen dat die van mij ook zo oud word. <3

Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:48

DemDeempel schreef:
Dankjewel Lente, ik hou het zeker in mijn achterhoofd. Het is tegenwoordig steeds moeilijker om een goede fokker van een broodfokker te onderscheiden en omdat wij beiden nog nooit zelf een hond hebben gekocht, alleen bij zijn ouders thuis, weten we niet zo goed waar we moeten beginnen. Wij hoeven niet persé eentje met een hele stamboom en uit showlijnen maar het belangrijkste is dat de ouderdieren getest zijn en ze in een huiselijke omgeving opgroeien.

Ik ga je zeker volgens met de puppies en ik ga voor je duimen dat alles goed gaat :D

Dat is inderdaad niet makkelijk. Goede stelregel is om juist wel te gaan voor een hond met stamboom van de Raad van Beheer. Om een stamboom bij je pups te kunnen geven moet je namelijk aan flink wat voorwaarden voldoen. Ouderdieren moeten getest zijn, er moet genoeg ruimte zijn, pups moeten geënt worden, etc.

Nadeel; je bent meer geld kwijt. Maar dan heb je wel de garantie dat je pup onder gezonde omstandigheden opgroeit. :)

Tegen de tijd dat Mare pups krijgt maak ik een volgtopic. Wij vinden het ook erg spannend.

[o]

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 09:17

@lente, wil je hier een linkje plaatsen als je een volgtopic hebt geopend? :))

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 12:57

Wij gaan straks naar de dierenarts om pup te laten nakijken, hij loopt mank, en om chemisch te laten castreren. Mijn moeder is ernstig ziek en kan hem niet meer houden. Ik ga wonen bij mijn vriend dus ik kan hem ook niet meer doen vanaf vrijdag. Ook in de opvang is hij veeelste druk aan het worden, hij komt niet eens aan plassen toe omdat hij zo druk bezig is met ruiken en doen. Dus eerst chemische castratie proberen om te kijken of het werkt en zo ja gaan we echt castreren. Ik ben heel erg benieuwd.

Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:33

Wat sneu voor Pup dat hij zichzelf zo in de weg zit! :(:)

Hier zijn de reuen in de buurt al van de rel maar Mare verliest nog steeds geen bloed -O-

[o]

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 15:06

Was wel een hele grote naald vond ik, maar pup gaf geen kick! Nu kan het 9 tot 21 dagen duren voordat we het merken. Het kan eerst zelfs nog erger worden dus ben benieuwd. :')

@Lente, ben je ook een 'echte' fokker? Ik vind het wel interessant om een beetje te lezen hoe dat allemaal gaat en zo. :)

Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:21

Gossie die arme Pup!

Mijn schoonouders zijn officieel fokkers ja. Mare woont bij ons en is in praktijk onze hond maar wij delen het eigendom met mijn schoonouders zodat zij in de kennel kan worden ingezet voor de fok.
Het doel is om zelf over een aantal jaar met de lijn verder te fokken. Momenteel wonen we daar zelf te klein voor (werpkist in de kamer en de kamer is vol :') ).

We zitten met smart te wachten op Mare haar loopsheid. Ze gaat dan naar de fertiliteitskliniek om te controleren wanneer ze helemaal dekrijp is. Daarna gaat ze naar de reu (ik wil mee, mijn vriendin absoluut niet).
De eerste paar weken is ze thuis. Na een aantal weken doen we een echo om te kijken of ze dragend is.
Vlak voor de bevalling gaat Mare naar mijn schoonouders. Dat is voor haar niet stressvol. Ze komt er ongeveer wekelijks en hoort bij de roedel.

Als ze echt gaat bevallen bellen mijn schoonouders ons en gaat een van ons helpen bij de bevalling. :)

[o]

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 15:25

Oehh wat spannend lijkt me dat! Zou leuk zijn als jullie over een tijdje echt een goed en ruim plekje hebben om echt te gaan fokken. Lijkt me super gaaf! :D

Niets voor mij trouwens, ik zou alle puppy's zelf houden. :')

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:26

@Lente - Wat leuk om te horen hoe het allemaal in z'n werk, heb je misschien ook foto's van beide aankomende ouders? O:)

@njcgregoor, wat jammer dat de pup er zoveel last van heeft, waarom is er gekozen voor een chemische castratie ipv een echte als ik vragen mag?

Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:34

Ik stuur je even een PB :)

[o]

naomiiiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 16:50

DemDeempel schreef:
@Lente - Wat leuk om te horen hoe het allemaal in z'n werk, heb je misschien ook foto's van beide aankomende ouders? O:)

@njcgregoor, wat jammer dat de pup er zoveel last van heeft, waarom is er gekozen voor een chemische castratie ipv een echte als ik vragen mag?

Hij is al 5 dus we willen eerst even kijken of het wel door de hormonen komt of een andere oorzaak heeft. De dierenarts heeft ons daarom dit aangeraden en mocht dit werken doen we het natuurlijk voor het echie. :)

Het stelde ook eigenlijk niks voor trouwens. Hij heeft een implantaat ingebracht gekregen in zijn hals, een soort chip. Ik vond het best een dikke naald maar Pup gaf echt geen kick. Was ook binnen 2 seconden gebeurt. Die implantaat gaat nu de hormonen onderdrukken en zijn testikels zullen ook kleiner worden. Deze chemische castratie werkt een halfjaar tot 7 maanden maar werkt wel gegarandeerd. Ze hebben er ook een die 6 tot 8 weken werkt maar de kans daarbij is dat hij er niets van merkt.