Workshop hondenmassage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Workshop hondenmassage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 07:00

Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met een workshop hondenmassage?
Zoja, waar heb je deze workshop/cursus gevolgd? Hoe beviel dit?
Kan je aan deze workshop deelnemen zonder hond?

Ik heb een hond die er heel veel moeite mee gaat hebben als ik hem mee zou nemen voor cursus en er zijn ook andere honden en andere mensen. Dit levert hem te veel stress op. (Dit is ook de reden waarom ik hem wil kunnen masseren).
Het zou dus fijn zijn als het 1 op 1 is, al zal dat al een dingetje kunnen worden. Of waar je zonder eigen hond mee kan doen.

Ik hoor graag jullie ervaringen!


Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:00

Ik heb recentelijk (als deel van een workshopcursus fitness for showdogs) een lesje masseren gehad, was heel rustgevend voor baas én hond ;) maar dat was echt deel van een serie en wordt vooralsnog niet los aangeboden, dus daar heb je niet zoveel aan.. Een rondje googlen (klik) echter leert dat er aardig wat van die workshops gehouden worden :) Schrijf gewoon iemand aan, de tweede hit die ik had was al iemand die ze ook privé aanbiedt ;)

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Workshop hondenmassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:02

Uit nieuwsgierigheid, wil je hem kunnen masseren zodat hij in spannende situaties meer ontspant of om hem na de spannende situaties te ontspannen en zijn spieren te helpen?

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Re: Workshop hondenmassage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 14:32

Kiwiwitje dat is een goede vraag. Ik denk dat ik hem meer in spannende situaties wil kunnen laten ontspannen.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Workshop hondenmassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:44

Ik vraag me af of dat gaat werken. Uiteraard is masseren een goede manier om de band te versterken onderling. Maar misschien is het een betere optie om aan zijn zelfvertrouwen te werken en hem daarnaast, dus na de situaties te helpen ontspannen.

Ik heb hier ook zo'n hondje. In het begin bang voor vreemde mensen, tijdje bang geweest voor vreemde honden. Naar mensen was ze echt bang maar uiteindelijk wel te overtuigen. Naar honden koos ze voor de aanval. Buiten de stress momenten, dus thuis op de bank of in de mand bijvoorbeeld. Kreeg ze een massage deken op (Sportz Vibe.) om zo te ontspannen.
Dit omdat ik in het begin niet naar een fysio wilde gaan omdat ze heel bang was. Dit hebben we dus ''opgelost'' met de massage deken. Inmiddels gaan we meerdere keren per jaar naar de fysio voor een Checkup. Maar een hond met stress/spanning gaat last krijgen van zijn lijf. En daar gaan de meeste honden alleen maar vreemder op reageren. Sinds ze goed in haar vel zit, is haar gedrag 90% minder. Weet ook precies weer wanneer ze de deken nodig heeft.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers