zieke kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:05

Nou deze dierenarts heeft niet voldoende gereageerd vind ik. Dus knap als je nog vertrouwen hebt.

24/7 spoelen is heel belangrijk bij nierproblemen, direct, nu 5 dagen 24/7, sondevoeding, aanvulling bij tekorten zoals kalium en evt ontstekingsremmer en antibiotica zijn echt nog wel goede kanshebbers voor er bovenop komen. Onze kat is er na een week heel slecht te hebben gelegen, incl 34 graden temperatuur, volledig bovenop gekomen.

Houd moed!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 17:56

Ben aan het wachten op mijn zus die op de kinderen gaat letten zodat ik naar dierenarts kan gaan.

Echo bevestigde at ik al vreesde, pkd. Zijn nieren zitten vol met cystes, zijn helemaal kapot. Nierwaarden zijn 10 keer dan hetgeen het mag zijn. Beestje ziet af.

Kan niet begrijpen dat hij voor zaterdag er nooit iets heeft van laten merken.

Ben kapot.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:05

Ik was er al bang voor. Wat ontzettend jammer TS.
Het is helaas een ziekte die niet goed af loopt :\ De kat van mijn moeder is er toen ook aan bezweken. Uiteindelijk gaan ze zichzelf vergiftigen.
Heel veel sterkte!

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:18

Ach wat verdrietig, heel veel sterkte!

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:55

Wat sneu voor jou en je kat. Heel veel sterkte.

Goof

Berichten: 28776
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:58

Verdorie, wat verdrietig!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:10

Sterkte meid.... Dit is niet leuk

7ofhearts

Berichten: 2752
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:30

dromertje2 schreef:
Ben aan het wachten op mijn zus die op de kinderen gaat letten zodat ik naar dierenarts kan gaan.

Echo bevestigde at ik al vreesde, pkd. Zijn nieren zitten vol met cystes, zijn helemaal kapot. Nierwaarden zijn 10 keer dan hetgeen het mag zijn. Beestje ziet af.

Kan niet begrijpen dat hij voor zaterdag er nooit iets heeft van laten merken.

Ben kapot.


Heel veel sterkte!!
Meestal zijn katten als ze uiteindelijk uiting geven aan hun ziek zijn écht héél ernstig ziek.
En ja......ze foppen nog met gemak de dierenarts.

Anoniem

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:37

Sterkte ermee :(:) erg verdrietig.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:27

Sterkte!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:38

Ai... Heel erg veel sterkte

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:06

oliebol, zo verdrietig. Katten zijn goede foppers, echt waar, dat had je niet kunnen weten.
Heel veel sterkte dromertje.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:08

Ps: de fokker heeft wat uit te leggen! Hopelijk is het zusje vrij van het pkd gen.

cursebreaker

Berichten: 11450
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:16

Hannanas schreef:
Ps: de fokker heeft wat uit te leggen! Hopelijk is het zusje vrij van het pkd gen.


Dat is nogal een aanname. Ongeacht hoe goed de meeste fokkers hun best doen om bepaalde ziektes uit te sluiten in de fok lijnen, kan het nog steeds gebeuren dat een ras kat het slachtoffer wordt van een erfelijke ziekte ondanks oplettendheid met het fokken. Er kan heel ver in het verleden/lijn toch nog een gen zitten dat nu pas tot uiting komt, terwijl moeder en vader goedgekeurd zijn.

Ik zou uiteindelijk ook zeker even contact opnemen met de fokker - zodat deze dus idd ook eigenaars van eventuele broertjes en zusjes kan waarschuwen - maar het betekent niet automatisch dat deze de boosdoener is hier.

sasja0705
Berichten: 1969
Geregistreerd: 03-08-10

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:47

Heel veel sterkte voor jou en jou katje!

cursebreaker

Berichten: 11450
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:53

dromertje2 schreef:
Ben kapot.


Begrijpelijk ja -O-

Heel veel sterkte Y;(

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 21:57

[naam] is ondertussen in de kattenhemel.
Hij was zo verzwakt, kon niet op zijn poten staan, enkel liggen op zijn zij, janken van de pijn. Zo kon het niet verder.
Heb de echo ook gezien, vol met cystes, de 1 nog slechter als de andere en die was al slecht.
Dierenarts viel bijna van zijn stoel toen hij de bloeduitslag kreeg. Zo n slechte waarden had hij bijna nog niet gezien in zijn hele carriere.

Volgende week laat ik echo maken bij [naam].

Hier moet ik even van bekomen en dan uitmaken of ik een nieuw speelkameraadje zoek voor [naam]. De reden dat ik [naam] er bij gepakt heb was zodat ze samen konden opgroeien en als mijn oude kat komt te overlijden, ze niet alleen achterblijft want hoe ouder de kat, hoe moeilijker te koppelen. Maar ik vraag me af of ze wel zo n band gaat kunnen hebben met een andere kat. Waren 8 poten op 1 buik, sliepen samen, aten samen, speelde samen, ...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:03

Ach arm dier. Je hebt het enige juiste voor hem gedaan.
Heel veel sterkte.

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:26

Ach jee, wat een drama. Arm dier en arme jij.
Hoe komt zoiets?

Heel veel sterkte!

Lukasje
Berichten: 11248
Geregistreerd: 06-01-15

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:08

Wat een trieste update. Heel erg veel sterkte! Y;(

En ja, soms merk je bij katten (te) laat dat ze wat onder de leden hebben. Een van mijn vorige katten had een flinke tumor binnenin haar bekje maar die had zich ook te fel ontwikkeld vooraleer ik het zag |( .

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:24

Heel veel sterkte met het verlies van Flor!

Ik zou zeker een nieuw maatje overwegen voor Muze. Wij hadden 2 ragdolls, broertjes. Geheel onverwacht heeft 1 ineens na een sprong van leuning op de grond een acute zware rughernia opgelopen waardoor hij vanaf zijn nek compleet verlamd was. We hebben nog geprobeerd hem te helpen maar dat mocht niet baten en dus is hij ingeslapen. We hadden zijn broertje toen nog over en deze voelde zich duidelijk alleen. Toen zijn we toch vrij snel gaan kijken voor een nieuw vriendje voor hem en konden doordat we een kitten wilden een aantal weken nog even aan het idee wennen. Toen de kitten kwam was het even moeilijk, de oudere was toch even alleen geweest en wist niet goed wat hij van die kleine nieuwe moest vinden. Maar na een week of 2.... Onafscheidelijk weer. Ze lagen en liggen samen als 1 hoopje in de mand of op de bank. Spelen en knuffelen samen. Beste keus ooit geweest.
Maar geef het even de tijd, ook voor je eigen verdriet. Dat mag en moet er ook zijn.

Anoniem

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:26

Idd, geef het even de tijd, eerst even de eerste klap verwerken en dan kijken wat je gaat doen. Sterkte de komende tijd.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:32

Gecondoleerd. Overigens nierproblemen komen ook veel bij rasloze katten voor.Maar ras of geen ras,het is altijd verdrietig je maatje te moeten missen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 12:03

K heb aan de fokker laten weten dat [naam] pkd had.
Wat blijkt, vader was getest, moeder niet maar ze blijft bij hoog en bij laag beweren dat het niet van de moeder komt want haar ouders zouden wel getest zijn.
Wijze les: doorvragen en uitslag testen op papier zien. Ze zei ook dat die testen niet verplicht waren. Dat zou toch moeten vind ik. Hopelijk fokt ze er niet mee verder maar ik betwijfel het.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:30

Heel veel sterkte.
Wat verdrietig allemaal :(