zieke kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:26

Kat van mijn zus begon ook met overgeven, dwangvoeren gedaan maar kwam er toch uit, was allemaal niks te voelen ook niet de buik oid, uiteindelijk foto van darmen gemaakt bleek er iets in te zitten wat toch de darmwerking bijna helemaal tegenhield is met spoed geopereerd, helaas niet gered.

Zou toch een foto, scan ofzo laten maken


zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:27

Ook ik denk aan alvleesklierontsteking, onze kat heeft dat ternauwernood overleeft dankzij de goede zorg van de dierenarts. Ik ga voor hem duimen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:49

Mocht het alvleesklierontsteking zijn, houdt moed! Onze inmiddels 16- jarige kater ligt hier naast me te spinnen, hij heeft het vorig jaar gehad, het was heftig maar hij heeft het gehaald! Je mag me er altijd over pb-en. Veel sterkte!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 19:44

Sorry voor late antwoord maar heb ook nog 2 zieke kindjes, vriend heeft late dus moest nog opvang vinden ook en derg


Hij is dus ginder gebleven. Had hij nij aankomst ook nog in zijn transportbak geplast, doorweekt ocharme. Dierenarts houd met vannalles rekening. Vergiftiging, ontsteking. Zijn nieren waren wel wat opgezwollen maar hij is wel nog jong voor het aan zijn nieren te hebben. Hij ging wel antibiotica starten breed spectrum. Er is bloed genomen, morgenvroeg uitslag. Hij was nog niet uitgedroogt maar zijn temperatuur was wel nog lager als gisteren en gisteren was het al aan de lage kant. Als er niets gedaan werd, ging hij in shock gaan. Hij heeft nu een beetje van dat astronautenvoeding via een spuitje binnen gekregen. Zien dat dat nu binnen blijft, zo ja gaat hij straks meer geven anders via infuus. Ging ook nog warme dekens leggen. Een hoopje ellende ocharme.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:54

Och jee...
Sterkte hoor! Nooit leuk!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:55

Ach, wat sneu. Heel veel sterkte met je ziekte katje :(:).

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:55

Fijn dat er actie ondernomen wordt nu. Arm dier, ik ga duimen voor hem!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:57

Jammer dat de dierenarts nu pas begint met de verdere onderzoeken, ondertussen is je kat nog steeds ziek en hoe langer het duurt hoe zieker hij wordt (vooral door het niet eten). Patiënten die bij ons zo binnen komen en binnen 1 dag niet opknappen van 'de standaard' medicatie (anti-braak/anti-misselijk, licht verteerbaar dieet, dwangvoeren) krijgen meteen de volgende dag een bloedonderzoek en röntgen/echo, evt. opname voor infuus en meer dwangvoeren.
Dat hij jong is zegt echt niet altijd alles over de nieren, zeker laten checken dus en vragen om meer onderzoeken.
Veel beterschap gewenst :(:)

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:57

Wij hebben idd ook een kat gehad die het jong aan de nieren kreeg en ondanks dieet voer niet oud is geworden..
Wel fijn dat er eindelijk actie is ondernomen, hopelijk komt ie snel bovenop!

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:59

Klinkt als mijn nierkatten...


In ieder geval beterschap voor de kat, dit is sneu!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 01:21

dromertje2 schreef:
Ik ga hem sebiet naar de dierenarts doen, bloedonderzoek, infuus en derg.

Water drinkt hij nog wel, vind zelfs veel.

Dat kan ook duiden op de nieren. maar heb je het niet het advies gehad om toch wat er in te stoppen met spuitjes of wat dan ook
sterkte. Ok ik lees net laatste bericht hij was eigenlijk dus al aan het afkoelen, dan zit hij erg dichtbij het einde, blij dat ze daar nu wat aan doen en hem opwarmen, ik hoop dat hij het red.

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:10

Benieuwd hoe het ondertussen gaat met je kat nu de dierenarts een behandelplan gestart is en er een nachtje overheen is gegaan. Ik hoop dat je kat snel richting de beterende hand gaat.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 11:09

Heel foute boel hier.
T zijn zijn nieren maar zijn ontstekingswaarden zijn wel nog goed, zelfs niet iets verhoogd.

Hij gaat nu echo doen voor duidelijkheid maar hij denkt aan aangeboren defect.
Hij heeft vanmorgen onder dwang gevoederd want hij wou nog steeds niet eten.

Denk dat het straks afscheid nemen is...

Ik heb ook zijn volle zus nog, ik ga haar ook laten testen.

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:23

Aangeboren defect? Kan, maar ik heb zelf toch een raar gevoel erbij aan de hand van jouw beschrijvingen de afgelopen dagen en hoe de DA daarmee omging en/of op reageerde, of beter gezegd; niet reageerde en handelde. Het klinkt mij eerder in de oren als een DA die zich wil indekken omdat hij doorheeft dat hij Veel Eerder had moeten handelen en dan nu een andere oorzaak zoekt om zich in te dekken! Maar goed, daar heb je verder ook niks aan of dat wel of niet zo is aangezien je kat niet beter wordt van speculeren en je niks kunt bewijzen.

Heel veel sterkte TS!
Verschrikkelijk hoe snel dit gegaan is en dat je nu zo'n vooruitzicht hebt
dat je je lieverd waarschijnlijk moet laten inslapen :( Y;(

Benieuwd wat er uit de onderzoeken nog komt en wie weet kan er nog een wonder verricht worden.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-10-18 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:26

Is het soms PKD?

Heel veel sterkte TS!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 11:47

Ik ga daar geen energie aan verspillen. Ik heb vertrouwen in mijn dierenarts, heeft veel ervaring. Hij heeft wel degelijk gehandeld, onderzocht en medicatie gegeven.

Hij heeft niets bij naam benoemd maar als ik google naar aangeboren nieraandoeningen bij heilge birmanen kwam dit er ook uit. Zou wel raar zijn aangezien ik beide bij een erkende fokker heb met de nodige attesten en derg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:50

Dat wil helaas weinig zeggen. Mijn moeder heeft haar leven lang al birmanen en een paar jaar geleden ook een birmaan poes laten inslapen ivm PKD.
Die kwam ook bij een zeer goed bekend staande fokker vandaan en was volledig getest.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:02

Nierproblemen komen volgens mij bij de meeste rassen wel regelmatig voor, en juist daarom vind ik het ook best apart dat de dierenarts daar niet veel eerder op heeft gecontroleerd als dat echt het probleem blijkt te zijn.
Ervaring betekent niet altijd dat een dierenarts ook een goede dierenarts is helaas, vaak zie je juist dat jongere dierenartsen meer moeite doen en meer kennis hebben van recente onderzoeken en ontwikkelingen. Maar als je zelf nog genoeg vertrouwen in je dierenarts hebt dan zou ik daar ook blijven. Ik hoop dat er zich nog een wonder voordoet en je kat het toch gaat redden :(:)

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 12:13

Inderdaad, ik heb daar persoonlijk contact mee en heb daar ook dus het meeste zicht op. T is niet dat hij niets gedaan heeft.
Als ik naar de dokter met hoofdpijn gaat, gaat hij ook niet meteen denken aan een hersentumor.

Persoonlijk heb ik al slechte ervaringen gehad met jonge dierenartsen.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:31

Jakkie. Sterkte TS, ik hoop dat het meevalt.

Lukasje
Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-01-15

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:44

Ooh, dat klinkt naar! Veel sterkte alvast!

Ik wilde eerder nog reageren door te zeggen dat een nierprobleem wel degelijk bij jonge katten kan voorkomen maar daar ben je inmiddels -helaas- al achter.

Mijn pers heeft heel zijn leven op een nierdieet (KD van Hills was dat denk ik?) gestaan. Ook hij kwam van een goede fokker vandaan. Nu is hij uiteindelijk nog 15 jaar geworden hoor maar het kan dus wel degelijk bij jonge dieren.

Ik duim voor je kat!

Don't take anything for granted

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:52

Ik duim ook.


Indien idd nu nierproblemen valt daar vaak nog wel veel te halen, direct vochtinfuus en medicatie.

Ik hoop dat het mag baten voor hem.

Ontstekingswaarden zijn overigens zeker niet altijd verhoogd hoor, bij nierproblemen. Je denkt dan eerder aan creatine, en andere stofje ben ik even kwijt uit mijn hoofd.


In ieder geval sterkte!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 13:25

Alle nierwaarden waren heel slecht, het is zeker dat hij nierproblemen heeft.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:03

Nierproblemen zijn funest voor katten. Langharige katten zijn sowieso gevoeliger voor nierproblemen helaas.

TS, ik vind wel dat je dierenarts te snel heeft geoordeeld. Binnenkomen met een kat die niet eet, overgeeft en veel drinkt, daarbij moet gewoon meer onderzoek gedaan worden dan een spuit erin en "maagontsteking".

Deze symptomen deden mij direct denken aan nierproblemen... en ik ben dan 6 jaar geleden als paraveterinair afgestudeerd... een dierenarts had dit direct moeten herkennen en sowieso meer onderzoek moeten doen.

Hopelijk komt je diertje er weer goed bovenop!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 15:26

Het vele drinken was niet van in het begin. Is me pas gisteren opgevallen omdat dat ook het enigste was dat hij wel nog deed.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Damon26, DDD3, knockout1 en 111 bezoekers