Vlooien, vlooien, vlooien.. Beeeeestjussss..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 12:28

De injectie was op 8 september. Toen hadden ze geen vlooien. De kittens zijn altijd netjes ontwormt geeent en ook tijdens deze controles geen vlooien. ;(

Edit:

Voor de nieuwe lezers.

- Alle katten (5) zijn deze week ontvlooit met Advantage.
- Alle katten zijn tevens deze week ontwormt met een middel dat ook tegen lintworm helpt.
- Het huis is behandeld met Bolfo en Secoltin omgevingsspray.
- De katten werden reeds maandelijks ontvlooit, volgens de regels.
- Er wordt dagelijks gestofzuigd. Na het gif spuiten enkele dagen niet.
- Dweilen doe ik nu even niet.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.


_merel_

Berichten: 1842
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Vlooien, vlooien, vlooien.. Beeeeestjussss..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:52

Zie je nogsteeds levende vlooien?

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.

fojoe

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Roelselare

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:36

maralyn schreef:
Zelf gebruik ik seresto.
Heeeel tevreden mee


hier ook seresto halsbanden voor 7 honden en 3 katten, en nog nooit problemen mee gehad.
ze zitten ook niet compleet vast zoals met een gesp oid, maar schuiven door een paar lussen heen waardoor ze los komen als je er (hard) aan trekt.
ze werken trouwens niet alleen tegen vlooien maar ook tegen teken.

program is leuk, vergelijk het met een zwerfkattenpopulatie onder controle houden door sterilisatie/castratie. maar voor elke nieuwe vlo die het huis in komt moet je dus weer van 0 af aan herbeginnen.
1 van de katten heeft een vlooienallergie dus hier is het sowieso geen oplossing.

Cry it out, talk it out and then get back on your horse and ride.

Anoniem

Re: Vlooien, vlooien, vlooien.. Beeeeestjussss..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:38

onze kat heeft ook eens vlooien meegenomen. begrepen niet hoe dat kon. Bleken de pipetjes over de datum. Nooit op gelet! Nu wel..

Wij hebben een bedrijf ervoor ingehuurd wat alles heeft onder gespoten.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 15:06

_merel_ schreef:
Zie je nogsteeds levende vlooien?


Vanochtend geen, gister avond heb ik er nog drie gevangen doormidden van het kammen. :)

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 15:07

suze_ schreef:
onze kat heeft ook eens vlooien meegenomen. begrepen niet hoe dat kon. Bleken de pipetjes over de datum. Nooit op gelet! Nu wel..

Wij hebben een bedrijf ervoor ingehuurd wat alles heeft onder gespoten.


Oh wauw!! Daar heb ik eigenlijk nooit op gelet, ik haalde ze voorheen bij de DA. Ik heb het doosje niet meer liggen van die. Die van de Advantage wel, die had ik gehaald bij de Boerenbond. Deze datum is i.i.g. nog goed. :)

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

onpaard

Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Vlooien, vlooien, vlooien.. Beeeeestjussss..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:44

Zelf vind ik stronghold, advantage en comfortis goed werken. Deze wissel ik af. Frontline deed bij mijn kat niks.

Nog een tip om vlooien te doden is als je ze hebt gevangen ze in een bakje water met afwasmiddel te stoppen. Dan zakken de vlooien naar de bodem en verdrinken ze.

*****

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 16:04

onpaard schreef:
Zelf vind ik stronghold, advantage en comfortis goed werken. Deze wissel ik af. Frontline deed bij mijn kat niks.

Nog een tip om vlooien te doden is als je ze hebt gevangen ze in een bakje water met afwasmiddel te stoppen. Dan zakken de vlooien naar de bodem en verdrinken ze.


Dat doe ik inderdaad! Maar die krengen zijn soms rete snel. Doing Doing Doing.. :+

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:22

Owww pff hier ook ineens!!!wordt er gek van en ik heb naakt honden :?
Alleen behaarde koppies,staart en pootjes....je zou toch denken dat ze liever voor een behaarde warme hond gaan 8)7
Mijn honden krijgen wel advantix en daar was het nu wel tijd voor maar zo snel gelijk vol zitten?
Heb verder geen beesten,wel kunstgras in de tuin en hoorde vd buurvrouw egels....
De pest is dat ik een kruipende en overal aan likkende baby heb dus spuiten is absoluut geen optie :oo
Ben echt zooo niet blij >;)

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:18

Balou_k schreef:
De injectie was op 8 september. Toen hadden ze geen vlooien. De kittens zijn altijd netjes ontwormt geeent en ook tijdens deze controles geen vlooien. ;(

Edit:

Voor de nieuwe lezers.

- Alle katten (5) zijn deze week ontvlooit met Advantage.
- Alle katten zijn tevens deze week ontwormt met een middel dat ook tegen lintworm helpt.
- Het huis is behandeld met Bolfo en Secoltin omgevingsspray.
- De katten werden reeds maandelijks ontvlooit, volgens de regels.
- Er wordt dagelijks gestofzuigd. Na het gif spuiten enkele dagen niet.
- Dweilen doe ik nu even niet.


Heb je mijn gehele post goed gelezen??

Waarschijnlijk heb je gewoon nog poppen en eitjes in huis.

En eitjes van voor de program injectie. Zijn NIET steriel! Rete logisch.

Maar die kunnen natuurlijk... Wel... Uitkomen.

En bammmm hallo vlooien. Gezellig!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 18:24

Ja.. Maar ik neem aan dat buiten ontvlooien en omgevingsspray spuiten ik niet veel meer kan doen tegen:
Vlooien, eitejes, larven, poppen....?

Ik snap goed dat de eitjes door de warmte/vocht/trillingen nu uitkomen. Maar ik vraag me af wanneer deze cyclus dan klaar is. Ik weet niet of die eitjes in 1 keer uitkomen of in 5 keer. Want zicht voortplanten kan de nieuwe generatie immers niet als het goed is..

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:11

Balou_k schreef:
Ja.. Maar ik neem aan dat buiten ontvlooien en omgevingsspray spuiten ik niet veel meer kan doen tegen:
Vlooien, eitejes, larven, poppen....?

Ik snap goed dat de eitjes door de warmte/vocht/trillingen nu uitkomen. Maar ik vraag me af wanneer deze cyclus dan klaar is. Ik weet niet of die eitjes in 1 keer uitkomen of in 5 keer. Want zicht voortplanten kan de nieuwe generatie immers niet als het goed is..


Hoeft niet alleen nu te zijn
Dat kan zelfs over twee jaar nog!!!
Dan heb je het dus opnieuw!

En hebben ze over twee jaar geen program injectie, feesten ze weer net zo hard.

En eerlijk is eerlijk.
20 eitjes per dag. Heb je toevallig 5 vlooien. Van 100 eitjes per dag en tot wel 700 per week.

En poppen. gaan NIET dood aan omgeving spray.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:12

Daarom is goed zuigen ook belangrijk

Edit: ik kreeg een pb van iemand met een dirty mind :P ik bedoek natuurlijk stofzuigen!

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 21:16

Maartje1990 schreef:
Daarom is goed zuigen ook belangrijk

Edit: ik kreeg een pb van iemand met een dirty mind :P ik bedoek natuurlijk stofzuigen!


:+

Zuigen doe ik normaal, maar volgens fles en internet mag dat een paar dagen na gif spuiten beter niet.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Vlooien, vlooien, vlooien.. Beeeeestjussss..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:18

Als je ze er makkelijk uit kan kammen zijn de vlooien al stervende.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Vlooien, vlooien, vlooien.. Beeeeestjussss..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:02

Huilen.... wij hebben nu ook vlooien. Gisteren ergens op bezoek met de hond en daar zat schijnbaar een flinke vlooienplaag in de tuin. Hond onder de vlooien. Dir hebben we vannacht expres in de gang gehouden... maar net ook 1 van dr kat afgekamt. UGh kan wel janken. Ik haat vlooien

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Vlooien, vlooien, vlooien.. Beeeeestjussss..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:07

Ik zweer bij seresto. Nog niets beter gehad dan deze bandjes. ben ook niet dol op die bandjes. Maar geen vlo of teek te bekennen sinds ik die gebruik.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:00

Ik vind dat sommigen wel overdreven reageren...het zijn maar vlooitjes. Soms heb je een periode dat je opeens vlooien in huis hebt. Dan hoef je niet gelijk de hele boel weg te gooien of een bedrijf in te schakelen.
Wat ik doe bij een vlooien plaag is ze allemaal ontvlooien (2 katten) met een pipetje, sprayen met een antivlooien spray, regelmatig dweilen en stofzuigen en kussentjes/dekens/beddengoed/kleding in de was.
Dit gewoon wat vaker dan anders.

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 18:16

Maartje1990 schreef:
Huilen.... wij hebben nu ook vlooien. Gisteren ergens op bezoek met de hond en daar zat schijnbaar een flinke vlooienplaag in de tuin. Hond onder de vlooien. Dir hebben we vannacht expres in de gang gehouden... maar net ook 1 van dr kat afgekamt. UGh kan wel janken. Ik haat vlooien


Ehhh!! BLUH!! poedersuiker beestjes!!
Het is dus gewoon dikke pech, die beestjes gezellig mee naar huis nemen. ;(

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 18:17

LadyDaily schreef:
Ik vind dat sommigen wel overdreven reageren...het zijn maar vlooitjes. Soms heb je een periode dat je opeens vlooien in huis hebt. Dan hoef je niet gelijk de hele boel weg te gooien of een bedrijf in te schakelen.
Wat ik doe bij een vlooien plaag is ze allemaal ontvlooien (2 katten) met een pipetje, sprayen met een antivlooien spray, regelmatig dweilen en stofzuigen en kussentjes/dekens/beddengoed/kleding in de was.
Dit gewoon wat vaker dan anders.


Tjah, ik ben niet perse vies/bang, maar vind het:
A: vreselijk voor mijn dieren. Jeuk, irritatie is niet leuk.
B: niet prettig i.v.m. lintworm
C: ik ben zwanger en wil dus een vlovrij huis in december. Want ook die gun ik geen jeuk. :n

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vlooien, vlooien, vlooien.. Beeeeestjussss..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:11

Nou ik weet dat je niet toevallig een vlo in je sok moet hebben want dat kreng gaat dan echt huishouden hoor bij je.
Zit je vol met beten daarna.


Ik gebruikte altijd advantix voor de honden en had nooit geen levende vlooien meer maar sinds de nieuwe verpakking er is blijf ik levende vlooien zien.

Welke druppels zijn nog meer waar ze gelijk dood gaan als ze op de hond zitten?
Band gaat hier niet ivm naakte nekkies en snel irritatie.

Las op internet een schaal met water en afwasmiddel of olijf olie en in het midden op een beker een waxine lichtje....dan schijn je s’ochtends een goede vangst te hebben.
Ga t vannacht eens proberen.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:14

Jolliegirl schreef:
Hmm, zijn ze niet resistent?


mijn eerste gedachte............
vroeger hadden mijn moeder en ik ook 2 katten en we hebben ze uiteindelijk gewassen met vlooien shampoo ook... hells karwei maar een huis vol vlooien word je het niet blij van...

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:21

Balou_k schreef:
LadyDaily schreef:
Ik vind dat sommigen wel overdreven reageren...het zijn maar vlooitjes. Soms heb je een periode dat je opeens vlooien in huis hebt. Dan hoef je niet gelijk de hele boel weg te gooien of een bedrijf in te schakelen.
Wat ik doe bij een vlooien plaag is ze allemaal ontvlooien (2 katten) met een pipetje, sprayen met een antivlooien spray, regelmatig dweilen en stofzuigen en kussentjes/dekens/beddengoed/kleding in de was.
Dit gewoon wat vaker dan anders.


Tjah, ik ben niet perse vies/bang, maar vind het:
A: vreselijk voor mijn dieren. Jeuk, irritatie is niet leuk.
B: niet prettig i.v.m. lintworm
C: ik ben zwanger en wil dus een vlovrij huis in december. Want ook die gun ik geen jeuk. :n


Overdrijven vind ik het niet want vaak als je er een aantal vind het je waarschijnlijk al een flink nest in huis
en op den duur bijten ze ook mensen ... jeuk is erger dan pijn zeggen ze altijd...

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:40

Balou_k schreef:
LadyDaily schreef:
Ik vind dat sommigen wel overdreven reageren...het zijn maar vlooitjes. Soms heb je een periode dat je opeens vlooien in huis hebt. Dan hoef je niet gelijk de hele boel weg te gooien of een bedrijf in te schakelen.
Wat ik doe bij een vlooien plaag is ze allemaal ontvlooien (2 katten) met een pipetje, sprayen met een antivlooien spray, regelmatig dweilen en stofzuigen en kussentjes/dekens/beddengoed/kleding in de was.
Dit gewoon wat vaker dan anders.


Tjah, ik ben niet perse vies/bang, maar vind het:
A: vreselijk voor mijn dieren. Jeuk, irritatie is niet leuk.
B: niet prettig i.v.m. lintworm
C: ik ben zwanger en wil dus een vlovrij huis in december. Want ook die gun ik geen jeuk. :n


Nee, als je zwanger bent zou ik daar inderdaad voor oppassen.
Lintworm komt niet veel voor in Nederland, ook is er voeding die je kunt nemen zodat de lintworm dood gaat. Zoals ananas vindt een lintworm bijvoorbeeld niet fijn.

Verder heb ik 2 keer vlooien gehad. één keer had mijn htk kat het en de tweede keer was van mijn kitten (was verwaarloosd opgehaald).
Beide keren regelmatig gesprayd, ontvlooien van de dieren, alles schoon houden en goed uitwassen van dekens, kussens(van bijvoorbeeld bank). Dan ben jer na één a twee weken wel vanaf gok ik.

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:48

cinniz123 schreef:
Nou ik weet dat je niet toevallig een vlo in je sok moet hebben want dat kreng gaat dan echt huishouden hoor bij je.
Zit je vol met beten daarna.


Ik gebruikte altijd advantix voor de honden en had nooit geen levende vlooien meer maar sinds de nieuwe verpakking er is blijf ik levende vlooien zien.

Welke druppels zijn nog meer waar ze gelijk dood gaan als ze op de hond zitten?
Band gaat hier niet ivm naakte nekkies en snel irritatie.

Las op internet een schaal met water en afwasmiddel of olijf olie en in het midden op een beker een waxine lichtje....dan schijn je s’ochtends een goede vangst te hebben.
Ga t vannacht eens proberen.

Stronghold dan gebruiken! Daarvoor hoeven ze niet te bijten

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aimuis, Amazonbot, ikbencarmen, Leandra, Zoolgangster en 84 bezoekers