Ons Dropje in het asiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 05:45

Maar dat wil niet zeggen dat hij het niet probeert. Er zijn wel meer oudere verzwakte katten terug gevonden bij hun ouderlijk huis (of op weg er naar toe), en dat waren zelfs grotere afstanden.
Ik zou het zeker niet uitsluiten.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 05:48

Ookal denk jij dat hij dit niet meer overleeft heb je wel de kans dat hij dit toch aan het proberen is.
Ik zou deze mogelijkheid dus niet zomaar aan de kant schuiven.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes met de zoektocht en ik hoop dat je hem nog terug vind.
Niks erger als een dier waar je van houd die weg is

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 05:51

Ik sluit het zeker niet uit. Ik zou dan alleen niet weten waar ik moet zoeken. Ik kan moeilijk alle mogelijke wegen naar Boskoop/Gouda afleggen.

De buren zijn in ieder geval daar op de hoogte en houden het in de gaten. Maar ook zij zeiden gelijk dat hij dat niet zou redden. MAAR ze zijn OP DE HOOGTE.

Hierover is nu genoeg gezegd. Ik laat dit topic nu even rusten tot ik nieuwe info heb. Het slaapgebrek, verdriet en woede breken me nu al op en ik moet ook nog gewoon werken (2 banen), naar school en voor de rest van de beestenbende zorgen. Daarnaast zoek ik elke avond en ochtend en flyer ik. Ik ben ook maar alleen hierin he, en doe mijn best.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 05:57

Jammer dat je je aangevallen voelt. Ik zie namelijk dat er alleen maar goede tips gegeven worden.
Maar dat zal je eigen gevoel wel zijn. Ik wens je veel succes en hopelijk is hij snel weer thuis.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 05:59

Wij proberen ook alleen maar te helpen
Wat je eventueel nog kunt doen (als je dit al niet gedaan hebt) op fb-groepen uit die buurt een oproep plaatsen
En via je eigen fb massaal laten delen?
Social media kan hier een sterke factor in zijn.
Nogmaals heel veel sterkte en succes in deze moeilijke tijd. Hopelijk vind je dropje snel, levend en gezond, terug

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 06:01

Cayenne schreef:
Jammer dat je je aangevallen voelt. Ik zie namelijk dat er alleen maar goede tips gegeven worden.
Maar dat zal je eigen gevoel wel zijn. Ik wens je veel succes en hopelijk is hij snel weer thuis.



Ik voel me niet aangevallen, ik hoopte gewoon dat iedereeen het helemaal zou lezen. Dan weet je dat ik hier al alleen aan heb gedaan.
In eerste instantie vroeg ik tips om te slapen en het los te laten.

Social media staat al helemaal vol ermee. Hij is aangemeld bij amivedi, vermiste dieren in Breda en ik ga zo bij waar is onze angel aanmelden. Maar nu eerst nog even zoeken.

‘De kat binnen houden’ is niet meer mogelijk. En het is rot om dat steeds te horen.
‘In de oude omgeving gaan zoeken’ hij komt daar niet. Dierenarts, dierenasiel, oude buren en wij zeiden allemaal hetzelfde: daar is hij niet gezond genoeg voor, dat overleeft hij niet. Dus dan is het alleej maar hopen dat iemand hem vindt en de chip checkt...

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 06:12

Als je wilt kan je me altijd een linkje sturen, dan wil ik het gerust even voor je delen
Ik kom zelf uit belgie maar genoeg vrienden en kennissen in die buurt

En wat slaaptip aangaat: ik heb voor deze situaties thuis altijd iets op kruidenbasis wat helpt inslapen.
Het loslaten: je staat er niet alleen in, ookal lijkt het zo. Een deel van deze tips komen van mensen die in jou schoenen gestaan hebben. Maar ook van mensen die op hun manier willen helpen, daar waar mogelijk, ookal zie jij het niet zo...

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 06:18

Ik zag in een Facebook groep een keer als tip voorbij komen om de kattenbak (met zijn geur) buiten te zetten. Wellicht nog iets om te proberen.

Ik hoop voor jullie dat Dropje snel zijn weg terug vindt naar jullie :(:).

Flits .. <3

Kabayo

Berichten: 13889
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 06:55

Mijn kat was 2 weken weg.. bleek bij de achterburen in huis te zitten. Hun voerden hem en vonden m zielig. Woorden mee gehad en zou niet weer gebeuren . Paar weken later weer hetzelfde. Heb hem nu maar aan hun gegeven. Komt nooit thuis op deze manier.

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:14

Nog niets gevonden?

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 21:55

Wel gezien door mensen gisteren, 3 wijken verderop

Besje

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:08

Schijnt te helpen als je de kattenbak buiten zet! Hopelijk is Dropje snel terug

Lieve Charming van sportpaard naar knuffelpaard:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2023797

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:12

Al geprobeerd om eens in die wijk te gaan wandelen dan? Misschien kleine kans dat je hem dan tegen het lijf loopt?


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:19

Ik zie dropje nog niet bij waar is onze angel staan. Is de aanmelding goed gegaan?
Niet teveel voer neer zetten, dan eten ze en gaan ze weer (of n ander). Hoe verleidelijk ook...
hopelijk is ie snel thuis.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:19

Meegelezen tot nu. Ik duim mee dat hij snel weer thuis is. Wel jammer dat je thuis niet meer support vindt :(:)

Don't take anything for granted

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 22:35

Kattenbak staat buiten, al een paar dagen.

Ronde vanavond gedaan. Niet gezien. Hij is waarschijnlijk gisteravond ook weer heel ergens anders gezien. Hij moet dan wel praktisch langs ons huis komen, maar rent er toch voorbij.

Waar is onze angel lukte niet vanochtend, ga het zo weer proberen. Hij gaf steeds error.

Telpeva

Berichten: 14683
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:39

Wat frustrerend zeg, arm diertje. Als hij zo dichtbij is dat hij vlak langs of langs jullie huis komt zou een vangkooi dan geen optie zijn? Misschien kan je er eentje lenen of huren van de dierenambulance als je uitlegt waarom je het nodig hebt?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 12:17

Hij is een uur geleden gezien. Ik ben nu zoeken

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:50

Wat bij mij hielp als Pluis ontsnapt was: gaan staan kletsen met iemand op de stoep. Roepen hielp niet, ik denk dat er van teveel spanning was in mijn stem. Ik heb wel eens een uur staan kletsen. Verzin maar een onderwerp of lees een boek voor, buurt zal je voor gek verklaren maar ja.

Sterkte(wat een stress)

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 13:02

Ik weet überhaupt niet of hij mijn stem kent... hij was er pas zo kort. Als ik hem riep kwam hij eerst wel altijd terug, dus misschien herkent hij het wel.

Ik zit momenteel even op een bankje, waar hij vaker gezien is. Het is hier wel heel druk, veel schoolkinderen en geklus. Ik kan me echt niet voorstellen dat hij hier graag komt.

Ik zit nu even me te verwonderen over groepsdruk en roken, even iets anders...

Gee
Berichten: 167
Geregistreerd: 03-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:05

Neem anders ook een doosje met kattenbrokjes mee waar je mee kunt rammelen.
Dat is zo'n herkenbaar geluid, dat het hopelijk helpt. Vooral omdat hij waarschijnlijk ook honger zal hebben.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 13:06

Iemand uit de straat heeft hem vanochtend eten gegeven...


Maar ik heb ze bij me, en ook leverworst

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:07

Myrth97 schreef:
Ik weet überhaupt niet of hij mijn stem kent... hij was er pas zo kort. Als ik hem riep kwam hij eerst wel altijd terug, dus misschien herkent hij het wel.

Ik zit momenteel even op een bankje, waar hij vaker gezien is. Het is hier wel heel druk, veel schoolkinderen en geklus. Ik kan me echt niet voorstellen dat hij hier graag komt.

Ik zit nu even me te verwonderen over groepsdruk en roken, even iets anders...


Misschien laat op de avond proberen.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 13:08

Ja is ook het plan. Ik heb mijn afspraken nu tot 3 uur toch al afgezegd dus ik loop zo nog wel een ronde en dan vanavond weer. Hopelijk krijg ik dan iemand mee, dan kunnen we inderdaad een gesprek voeren enzo

Hannanas
Berichten: 13007
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:36

Als je straks echt zeker bent dat hij daar loopt en een huis of meerdere huizen dicht bij elkaar hem eten geven (prima!) dan zou ik een vangkooi zetten.

Edit; heb je contact met diegene die hem vandaag gevoerd heeft? Zo niet; contact leggen! Wellicht kun je bij haar thuis buiten een mandje en eten plaatsen.

Niet banketstaaf maar poetsen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Eefje_Sammy, Evi84, IASCrawler, Lokii, Oelly, petraaken, Prairy, Sellyxx en 100 bezoekers