Wat te doen met onzindelijke poes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Wat te doen met onzindelijke poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:41

Hevonen, respect voor jouw beslissing hoor!
Maar 18 jaar een kat in mijn huis laten plassen had ik nooit gedaan en ik heb ook begrip als mensen daar dus niet voor willen kiezen. En ja, je hebt wel een keuze.
Ik heb nu 2 jaar later nog sporen van urinevlekken in mijn huis en meubilair die ik er nooit meer af ga krijgen. Achteraf heb ik spijt dat we ze niet veel eerder naar de boerderij hebben verhuisd, maar goed, dat is achteraf.

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:07

Ik heb ook ooit een kitten weggedaan
Het beestje bleef plassen
Stapeldol werdt ik ervan.
Medisch was er niks aan de ha d
Poesje was super gezond,maar was geboren in een huisje waar ze in een vies huis wionde.
Ik dacht het wel eruit te krijgen,maar na elke dag bedden verschonen bankkleden wassen en elke mogelijke plek plas te vinden..
Was ik er echt klaar mee.
Dus het beestje is lekker naar een boederij gegaan.
Soms krijg je het er niet meer uit.
Wel heb ik ook juist wel eens een kat gehad die het afleerde.
Het is moeilijk om mee te leven hoor..
Je wilt je dier niet wegdoen,maar als hij ergens anders een prima leven krijgt is dat niet egoistisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:55

Nu ging het weer een ruime week goed, nu liggen er nu weer 2 plassen (1 binnen en 1 buiten). Ik wordt er echt niet goed van..

Had ik de garagedeur moeilijker gemaakt voor de buurtkat, staat hij vervolgens bij de voordeur naar binnen te loeren! En de voordeur zit in een soort nisje, dus dan lijkt het haast alsof hij al in huis staat. Ik kreeg er zelf al de kriebels van, laat staan hoe de poesjes het moeten vinden.. Gelukkig hebben die dit niet gezien, maar dit is wel precies waar ik bang voor was dat zou gebeuren..

Dus als iemand 2 lieve poesjes wilt waar geen terror-buurtkat rondloopt, ze mogen met toebehoren weg! :Y)

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:02


Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:29

TS had je mijn tip al geprobeerd:

Ik kan je aanraden eens te testen of probleempoes nog steeds problemen geeft als de andere poes er niet is voor een aantal dagen. De stress kan namelijk ook heel goed van de andere kat komen. Dan kun je vaak probleempoes alleen aanhouden of juist voor haar een nieuw huisje zoeken zonder andere huisdieren.


Dus kijk eens of je de andere een paar dagen uit logeren kan doen. Als dat het blijkt te zijn dan hoef je ook niet beide weg te doen, maar kun je voor eentje een nieuw plekje zoeken.

Anoniem

Re: Wat te doen met onzindelijke poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:18

Probleempoes en andere poes zijn volle zusjes, altijd al samen geweest en liggen ook samen te slapen en wassen elkaar. Buurtpoes heb ik een tijdje niet gezien, toen was er ook geen plasprobleem. Nadat ik buurtpoes bij de voordeur heb gezien en weggejaagd ligt er dus wel weer plas.

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wat te doen met onzindelijke poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:35

Al geprobeerd met koffie filter maling? Dus op ouderwetse manier koffie zetten en dit buiten gooien. Kennelijk blijven ze dan ook weg

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Wat te doen met onzindelijke poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:44

Bij een plaskat waar niets meer aan te doen was, werkte uiteindelijk dit wel: opsluiten in een kamerkennel/konijnenren met mand en kattenbak. Katten zullen echt niet in hun eigen mand plassen, dus blijft de bak over. Werkt als de kat gewoon een stukje toezicht miste en daardoor verkeerde gewoonte aanleerde.

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:48

Shanna schreef:
Probleempoes en andere poes zijn volle zusjes, altijd al samen geweest en liggen ook samen te slapen en wassen elkaar. Buurtpoes heb ik een tijdje niet gezien, toen was er ook geen plasprobleem. Nadat ik buurtpoes bij de voordeur heb gezien en weggejaagd ligt er dus wel weer plas.



Dat kan heel goed een oorzaak zijn, volgens gedragsexperts helpt het als de kat binnenshuis de kat buiten niet kan zien. Dus bv gordijn voor onderraam in voordeur hangen of raam afplakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:12

Koffie werkt helaas ook niet, verplaatste het probleem enkel.
Ik heb nu inderdaad maar raam-folie gehaald. In principe kunnen ze in de garage ook niet naar buiten kijken, maar in de gang/ bij de voordeur dus wel. De buurvrouw vertelde dat dezelfde kat ook bij hun bij de voordeur zat. Hun kat trekt zich er echter niks van aan (maar die komt ook buiten)..

Ik denk ook oprecht dat het niet spanning tussen de zusjes is die het gedrag veroorzaakt, anders zouden ze toch nooit zo gaan liggen lijkt mij?

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:44

Gisteren de ramen afgeplakt, vandaag weer een plas aan de binnenkant.. Buiten kon ik nu niks ontdekken (of dat is al opgedroogd inmiddels want de stank was buiten erger dan binnen)..Afbeelding

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Wat te doen met onzindelijke poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:52

Heb je de urine al van je kat laten checken. Soms kan het ook blaasgruis zijn. Kans bij poezen is kleiner. Maar dat kan sinds ook een oorzaak zijn

Anoniem

Re: Wat te doen met onzindelijke poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:55

Ja dat heb ik al meermaals laten doen (daar begin ik elke keer mee zelfs). Tot op heden niks uitgekomen.

BigOne
Berichten: 38230
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:56

En buiten van die spuitbussen met sensor plaatsen, volgens mij hebben mensen daar goede resultaten mee gehaald. Maar ik snap helemaal dat je er klaar mee bent hoor.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wat te doen met onzindelijke poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:27

Waar ik bang voor ben is dat die buitenkat gewoon door blijft gaan met sproeien, ook al zou jij je katten weg doen. Dan zit je straks zonder je eigen katten maar nog steeds met die pislucht.

Verder helaas geen tips voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:32

Dat denk ik dus niet estja, de huizen zonder katten worden ook niet bezocht door de buurtpoes. Het is ook maar 1 van mijn 2 poezen die er op reageert, zij is van de 2 de meest onderdanige. Zij reageert ook heel heftig op haar zus bijvoorbeeld als 1 van de 2 per ongeluk buiten is geweest (blazen) of als er een andere hond hier in huis is (ook blazen naar haar zus). Dat geeft mij aan dat zij behoorlijk stress-gevoelig is, ik denk dan ook dat het plassen een pure stress-reactie is om haar territorium te beschermen en geen medische oorzaak heeft.

Ik denk dan ook dat ons huis zonder poesjes niet meer interessant is voor de buurtpoes.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:35

Weet je niet van wie die buurtpoes is? Zou toch kijken of je daar achter kunt komen en eens met die mensen gaan praten. Beetje omgekeerde wereld dat jij straks je katten wegdoet omwille van iemand anders zijn kat die bij jullie fijn tegen deur/gevel sproeit.

Anoniem

Re: Wat te doen met onzindelijke poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:58

Nog steeds geen idee inderdaad, maar ik vraag me ook af wat die eigenaren er aan zouden kunnen en willen gaan doen. De meeste mensen met een buitenkat vinden opsluiten geen optie. Ik weet niet of de kat gecastreerd is, maar indien niet dan kan ik ze moeilijk dwingen dat beest te laten castreren.. Dus wat zouden deze mensen voor mij kunnen gaan doen als ze weigeren de kat binnen te houden?

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:16

Shanna schreef:
.. Dus wat zouden deze mensen voor mij kunnen gaan doen als ze weigeren de kat binnen te houden?

In elk geval jullie schade vergoeden en/of de spullen die nodig zijn om jullie betonvloer waterdicht te maken.

anjali
Berichten: 15073
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:27

kim_1990 schreef:
Allereerst zou ik ervoor zorgen dat de buurtkat niet meer bij jullie garage kan komen...des noods met een partijtje schrikdraad om de schuur/het terrein heen.
Als dit niet lukt, kan je altijd nog proberen de buurtkat te vangen en met de dierenambulance meegeven, zij achterhalen dan de eigenaar en dan kan jij deze aanspreken op het vervelende gedrag van hun kat en dat je er overlast van hebt.

Daarna zou ik iets neerleggen op de plek waar jullie kat continu plast zodat het niet weg kan trekken in het beton, iets waar het op blijft liggen zeg maar (plastic, folie etc) als jullie eigen kat dit blijft doem ondanks dat de.andere kat niet meer komt, is er in mijn ogen maar 1 (vervelende) optie en dat is de kat mijn zijn eigen neus een x flink door haar eigen plas heen vegen...
Dit heb ik bij mijn beide jonge katjes 1 x hoeven doen om ze goed zindelijk te krijgen...die gingen al een tijdje keurig op de kattenbak en ineens begonnen ze op bed en op de bank te plassen...1 x flink er doorheen gehaald met neusje en nooit weer gedaan.
Niet de meest vriendelijke manier, maar wel de meest effectieve manier...
Hopelijk vind je een oplossing, ik zou het echt vertikken mijn eigen katten weg te doen omdat iemand anders zijn kat de boel loopt te verzieken.

Uiteraard is bovenstaande gebasseerd op een kat die geen tot zeer weinig stress heeft...dus probeer met bovenstaande wel te wachten tot de stress periode van je kat afgelopen is...dit kan al een stuk sneller zijn als de buurtkat pleite is, en die handelingen kan je eventueel al wel doen.

Kat of hond met hun neus door uitwerpselen heenvegen, dat is een hele primitieve methode,ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer gedaan wordt?Volgens mij wordt hij dan alleen maar bang. Wegdoen na 7 jaar wegens verhuizing vind ik ook niet zo netjes.Wat dan wel? Ik zou toch een ondoorlaatbare goed schoon te maken vloerbedekking leggen. Dat hoeft toch niet veel te kosten.Gewoon zeil of plastic.En eventueel vervangen als het te vies wordt. Ik denk dat jouw kat heel veel stress heeft van de verhuizing en nu het geklus in huis.

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:28

Ik heb hier ook een enorme stesskat lopen, en een terroriserende buurtkat.
We hebben het al zo afgebakend dat het lastiger is voor die kat om onze tuin in te komen, maar helemaal voorkomen kan ik het niet.
Heb wel van de week de eigenaren ingelicht hierover.

Mijn kat sproeit thuis dus zodra die kat in de buurt is geweest.
Maar, ik heb dankzij een tip jaren geleden hem heel wat leed kunnen besparen, namelijk zylkene.
Hij ervaart hierdoor veel minder stress en is relaxter.
Hij krijgt het met periodes, sowieso in voorjaar (iets met voorjaarsvlinders, ondanks castratie).
Heb het standaard in huis, en als ik zie dat die kat er is geweest dan krijgt ie het.
Een enkele keer dat ik het dus niet merk, is het weer mis.

Overigens mijn kat medisch onderzocht, bij hem is het puur door stress, en dat neemt de zylkene grotendeels weg.

tienus63

Berichten: 12066
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:10

Ipv Zylkene kan strezz van Phytonics ook nog een optie zijn.
En wbt raam bij nis, daar ook zo´n spuitbus zetten tegen de buurkat. En in de tussentijd raam afdekken.

Garage vloer voor nood afdekken met bouwfolie of bouwkleed. Bij de action is dat niet zo duur, hoewel je het na paar keer vervangen het bedrag van coating van garage ook bij elkaar hebt.

Hebben jullie de mogelijkheid om een buitenren voor jullie katten te maken? Of jullie tuin in-en uitbraak proef maken mbv stroomdraadjes/schutting/draadjes in pvc buis zodat ze geen grip krijgen etc. Kattenluikje installeren. Kunnen ze kiezen waar ze willen liggen.

Ik had vroeger last van buurkatten in huis. Wist van wie ze waren.
Uiteindelijk zelf maar een electronisch kattenluik met chip herkenning gekocht, wat een uitkomst.
Inmiddels ook tweede aangeschaft voor de schuur, werd flauw van de sproeiende wilde en tamme katten in de schuur.

Je wordt er hartstikke flauw van dat jullie moeite en geld kwijt zijn aan probleem dat door andermans huisdier wordt veroorzaakt.
Maar als je de oplossing hebt gevonden, neem je dat voor lief en ben je blij dat de katten kunnen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:31

Onze tuin heeft momenteel helaas geen enkele afscheiding en dat gaat voorlopig ook niet komen. Voor mij is de maat vol, vandaag was het 3 keer raak, ik denk dat ik toch maar een advertentie voor ze ga maken.. ;(

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat te doen met onzindelijke poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:15

Ik heb iets zeer vergelijkbaar gehad. Kater sproeide ook omdat hij de buurtkatten zag (die niet eens wat deden). Hem buiten laten hielp niet, behalve dat hij de andere katten terroriseerde. Ik heb denk ik alle tips geprobeerd, behalve de idiote tip om hem er met zijn neus door te wrijven. Ik heb hem uiteindelijk weggedaan naar een stal waar hij nog mooie jaren gehad heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:17

Ik heb inmiddels ook een advertentie voor ze staan, met heel veel twijfels wel, want ik vind ze echt super lief het zijn echt gezelschaps poesjes, waar in ben zijn de poesjes (soms tot vervelends aan toe, perse op het bureau tussen mn armen willen liggen als ik achter de PC aan het werk ben bijvoorbeeld). Maar dit is ook niks, poes heeft gewoon pure stress van de buurtkat, als ze geplast heeft komt ze met een dikke staart terug en dan weet ik al genoeg.. :n