Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-13 21:33

Tja, want zit met vd ene kant beetje raar "iets" :?

Onlangs is mijn 17 jarige Eefje helaas ingeslapen ;( en ik heb al die tijd "tot volle tevredenheid" Biokats gele zak, klontvormig gebruikt :j De urine vormden mooie klonten dus makkelijk uitschepbaar +:)+ Dit vind ikzelf erg fijn werken :o

Sinds begin dit jaar heb ik ook een kitten erbij en het viel me op dat deze vulling bij haar urine niet klontert :n . In het begin ging ik ervanuit dat dit kwam doordat het zo'n baby-plasjes waren. Maar ja, madam is inmiddels een half jaar (en haar drollen zijn inmiidels volwassen kat formaat :wow: ) en nog steeds klontert haar urine niet.

Dit wil ik dus niet dus mijn vraag aan jullie:
Wat voor soort kattenbakvulling gebruiken jullie? en waarom?

Want ik wil dus gaan overstappen naar een andere alleen heb geen idee :o?
Hellup :D ?!

16 feb21: Gui ... kanjer - wolf in schaapskleren - clown - ubercoole pown; geheel onverwachts..nu ben je weer samen met Un! 30-05-2017: Un, doe de groeten aan Pars!20-06-2006: Pars, I´ll never forget you! 10-4-13: Eefje (mijn alleszie) bedankt !


Set_Elkol
Berichten: 14844
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:39

Albert Heijn schep en schoon 3voudige hygiene, dat was de enige die klonterde bij mij en nooit stonk! Wel kleine pakken maar je doet er zo lang mee dankzij de klonters, ik wil nooit meer anders :)

Charlot_te
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:42

Ik heb twee bakken staan. In de één wordt gepoept en de ander geplast, ze hebben keurige manieren. In de "poep"bak heb ik niet-klontvormend fijn grind en in de "plas"bak kristallen. Weet het merk niet uit mijn hoofd maar het zijn transparante-achtige korreltjes. De kristallen nemen de urine in zich op waardoor het verkleurd maar het ruikt absoluut niet. Na ongeveer anderhalve week is het "op" en gooi ik het weg. Verpakking zegt dat je met een zakje één maand kan doen per kat en dat klopt wel.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:47

set_elkol schreef:
Albert Heijn schep en schoon 3voudige hygiene, dat was de enige die klonterde bij mij en nooit stonk! Wel kleine pakken maar je doet er zo lang mee dankzij de klonters, ik wil nooit meer anders :)

:j Dat dus :j

Die andere van de AH (schep en schoon fijn) klontert hier absoluut niet en stinkt een uur in de wind.

:)ddd Wie laat zich niet koeioneren :)ddd

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:49

Ik gebruik Catsan en dat bevalt prima! Nauwelijks geurtjes :)

Set_Elkol
Berichten: 14844
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:55

delerium schreef:
set_elkol schreef:
Albert Heijn schep en schoon 3voudige hygiene, dat was de enige die klonterde bij mij en nooit stonk! Wel kleine pakken maar je doet er zo lang mee dankzij de klonters, ik wil nooit meer anders :)

:j Dat dus :j

Die andere van de AH (schep en schoon fijn) klontert hier absoluut niet en stinkt een uur in de wind.


Klopt, het moet echt die met lichtblauwe tekst zijn :D zoooo goed spul!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:59

Van die houtkorrels achtig spul. Het wordt zand als erop is geplast.

Laerkens Beauty

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:02

Saaams schreef:
Van die houtkorrels achtig spul. Het wordt zand als erop is geplast.


Deze werkt bij jij nu ook het beste en ik heb al heel veel uitgeprobeerd. Maar wel die van intratuin zelf. Ik had eerst ook een ander merk maat die is toch minder fijn

Billini❤️❤️

NicoleKelos
Berichten: 376
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:06

set_elkol schreef:
delerium schreef:

:j Dat dus :j

Die andere van de AH (schep en schoon fijn) klontert hier absoluut niet en stinkt een uur in de wind.


Klopt, het moet echt die met lichtblauwe tekst zijn :D zoooo goed spul!


Mee eens :j hier ook niet anders meer.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:07

Ik gebruik de volgende sinds 5 jaar, ben er echt heel tevreden over! Met 1 zak zand doe ik ongeveer maand met 2 katten. Heb al verschillende mensen aangeraden en allemaal zijn ze na 1 zak verkocht en willen niks anders meer. Het ruikt niet, klonterd zodat je het samen kunt scheppen.
https://www.graankorrel.nl/shop/images/flamingo%20kattenbakvulling.jpg

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:09

Lootje1991 schreef:
Saaams schreef:
Van die houtkorrels achtig spul. Het wordt zand als erop is geplast.


Deze werkt bij jij nu ook het beste en ik heb al heel veel uitgeprobeerd. Maar wel die van intratuin zelf. Ik had eerst ook een ander merk maat die is toch minder fijn



Klopt ja, werkt erg goed!

Dit spul: http://www.broekhuizens.nl/942/kattengr ... rrels.html
Laatst bijgewerkt door Saaams op 25-05-13 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Laerkens Beauty

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:10

Hier ook biocat, de gele zak. Dat in 2 bakken en in 1 bak heb ik van die hele fijne korreltjes van de c 1000. Dit is duurder in gebruik maar vindt een poes erg fijn en klontert beter dan de biocat. Vorige week was bij kassa een kattenbakkorreltest. Biocat zat er niet bij, maar misschien kun je er iets mee!

Mooie Brahma kuikens te koop!

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:12

Laatst bijgewerkt door Rintah op 25-05-13 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:13

delerium schreef:
set_elkol schreef:
Albert Heijn schep en schoon 3voudige hygiene, dat was de enige die klonterde bij mij en nooit stonk! Wel kleine pakken maar je doet er zo lang mee dankzij de klonters, ik wil nooit meer anders :)

:j Dat dus :j

Die andere van de AH (schep en schoon fijn) klontert hier absoluut niet en stinkt een uur in de wind.

Ja hier ook, de lichtblauwe dus.

Catsan ook gehad, ménn wat stonk dat :r

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:15

wij hebben de biocat groen, die vind ik het fijnste, klontert en frisse lucht aan de grind

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:16

Charlot_te schreef:
Ik heb twee bakken staan. In de één wordt gepoept en de ander geplast, ze hebben keurige manieren. In de "poep"bak heb ik niet-klontvormend fijn grind en in de "plas"bak kristallen. Weet het merk niet uit mijn hoofd maar het zijn transparante-achtige korreltjes. De kristallen nemen de urine in zich op waardoor het verkleurd maar het ruikt absoluut niet. Na ongeveer anderhalve week is het "op" en gooi ik het weg. Verpakking zegt dat je met een zakje één maand kan doen per kat en dat klopt wel.


Deze gebruik ik ook. Had eerst magic clean van vitakraft en werkt super. Heb goedkopere variante geprobeerd en deze wekte veel minder. Nu gebruik ik de variant van pets place en boeren bont/ welkoop van happy home. Dit is exact de zelfde als die van vitakraft komt uit dezelfde fabriek (heb zelf bij pets place gewerkt en van vitakraft zelf gehoord) maar is voordeliger.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:18

Ikzelf ben gewoon helemaal overtuigd van Cat's Best kattenbakvullling. Wil ook niets anders meer.

Voorheen hadden we die Silica-rommel (diverse merken) of nog erger Catsan. Maar daar zijn we al heel snel vanaf gegaan wegens de slechte klontereigenschappen en het niet existerende vermogen om geur op te nemen. (beloven ze wel, doet het niet)

Cat's Best is volledig plantaardig, mag op de compost (bij de grote schoonmaak) en de kleine klompjes mogen ook door de wc. Nu hebben we een Litter Locker dus is dat niet nodig, maar het idee telt. Het absorbeert geweldig en maakt klontjes, dus de rest van de vulling blijft schoon en de bak gewoon geurloos. Wij maken de bakken 3 keer per dag schoon.

Het gaat om dit product:

http://tiershop.de/out/pictures/master/ ... o-plus.jpg

edit: Blijkbaar ook in Nederland verkrijgbaar!
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 25-05-13 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:19


R.I.P. lieve Billie *30-10-2009*
Iedereen is zichzelf, wie zou je anders zijn?

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:20

Houtkorrels of biocat groen vind ik het fijnste werken.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:27

Cat's best! Nooit meer iets anders!
De prijs valt mee en ik doe er lang mee. Schep ong 3x per dag schoon en dan hoef ik maar 1x per maand de hele bak te verschonen...

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:31

Je zou ook eens biokat medium white kunnen proberen, hier krijgen we van onze klanten hele goede verhalen over.
Nog beter is de peewee kattenbak systeem

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:33

ivy_power89 schreef:
Je zou ook eens biokat medium white kunnen proberen, hier krijgen we van onze klanten hele goede verhalen over.
Nog beter is de peewee kattenbak systeem

Wat is die biocat medium white?

Mooie Brahma kuikens te koop!

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-13 12:22

:wow: Thanks voor de reacties! Super +:)+

Ik ga ze op mn gemakkie lezen + kassa kijken en dan nog ff kijken waar wat (het goedkoopst ;) )te halen is.

De peeweebak + korrels, die juist "zand'" worden vallen iig voor mij af :j Maar wel fijn om te weten welke dat zijn anders zou ik het misschien geprobeerd hebben omdat ik het in vore niet wist :j

16 feb21: Gui ... kanjer - wolf in schaapskleren - clown - ubercoole pown; geheel onverwachts..nu ben je weer samen met Un! 30-05-2017: Un, doe de groeten aan Pars!20-06-2006: Pars, I´ll never forget you! 10-4-13: Eefje (mijn alleszie) bedankt !

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:51


:)ddd Wie laat zich niet koeioneren :)ddd

Imitador

Berichten: 1585
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:55

set_elkol schreef:
delerium schreef:

:j Dat dus :j

Die andere van de AH (schep en schoon fijn) klontert hier absoluut niet en stinkt een uur in de wind.


Klopt, het moet echt die met lichtblauwe tekst zijn :D zoooo goed spul!


Jup, dat is ook de enige die mij bevalt. Geen gepruts met andere merken, aanbiedingen, etc. Gewoon AH met de blauwe lettertjes.

Aangeboden: Gastouderopvang in Almere volgens AP/NO/UP. Stuur me een pb!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, Jara, L_Flo en 129 bezoekers