Hond wondjes op kop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Hond wondjes op kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-18 20:59

Begin september ben ik op vakantie geweest. Onze hond is toen naar m'n schoonouders geweest. Zij hebben zelf ook een hond
Toen we hem gingen ophalen had hij wondjes op zijn kop:

Afbeelding

Hij moest diezelfde week naar de dierenarts om geënt te worden en heb meteen naar de wondjes laten kijken. Er is een afkrabsel gemaakt en dit is onder de microsoop bekeken. Hieruit kwam dat het geen mijt is. Wat het dan wel is was niet duidelijk.
Na de dierenarts zag het er zo uit:

Afbeelding

Het advies was om honingzalf op de plekken te smeren totdat het dicht was. Dit hebben we gedaan. Nu zie ik net dat er weer een nieuw plekje bij is gekomen. Er zit pus op het nieuwe wondje.

Afbeelding
Het rechterwondje is nieuw.

Ik weet nu niet zo goed wat ik nu moet. Terug naar de dierenarts? Nieuwe wondje schoonmaken en ook met honingzalf smeren?
Die andere wondjes zijn nu dicht. Er zitten bij die wondjes nog wel wat korstjes.
Hij zit er niet aan, en lijkt dus geen jeuk te hebben. Ik zou hem komende week weer moeten ontvlooien maar is dat slim nu?
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt!

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hond wondjes op kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:37

Als er wondjes bij komen en er komt ook pus bij kijken zou ik zeker gewoon terug gaan naar de dierenarts. Pus is ontsteking, dus het zou kunnen dat ergens iets aan het rommelen is.. helemaal als er meer wondjes bij komen.
Raar verhaal iig, succes en houd ons op de hoogte!

MarjanB

Berichten: 16445
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hond wondjes op kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:38

Hebben ze niet gewoon ruw gespeeld en zijn het bijtwondjes?

BigOne
Berichten: 38257
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hond wondjes op kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:03

Gekrabt door een kat?

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Re: Hond wondjes op kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-18 23:39

Ze hebben zeker ruw gespeeld. Ik dacht ook dat daar de wondjes vandaan komen. Alleen snap ik niet waar dat nieuwe wondje nu ineens vandaan komt. Hij heeft afgelopen dagen niet met een andere hond gespeeld. En hij zit er zelf ook niet aan.

Hij zou best gekrabt kunnen zijn door onze kat. Maar is dan wel toevallig dat dat dan ook weer op dezelfde plek is als die andere wondjes.