Hond wil plots geen KVV meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 12:13

Hoi bokkers,

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Mijn hond van bijna 11 maanden heeft altijd heel goed gegeten, at zijn bak er bijna bij op zeg maar.
Hij krijgt rauw voeding, eerst smuldier maar inmiddels overgestapt op een beter merk ( hoorde toch veel negatieve dingen over smuldier ).

2 weken geleden begon hij trager te eten, daarna begon hij het in de ochtend te weigeren en dan haalde ik het weg.
En momenteel weigert hij zowel in de ochtend als avond.

Hij is heel mooi op gewicht, is levendig, wil spelen, snoepjes en kluifjes gaan er met smaak in, maar zijn echte eten? Ho maar.

Wat heb ik al gedaan:

* het weghalen na 10 minuten, later op de dag opnieuw aanbieden
* zalmolie erdoor heen gedaan
* eitje er doorheen
* zelfs aangeboden op een lepel en toen at hij het wel, maar dat vertikt hij nu ook

Wat kan ik nog doen?
Nog een aanvulling, hij heeft tot nu toe het uiteindelijk nog iedere keer met lange tanden opgegeten

Groetjes

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:15

Een ander merk? :) Kan zomaar dat er iets in de samenstelling veranderd is en ze het niet meer willen eten.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:15

Wat gebeurt er als je iets anders voert?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 12:16

Ik ben al overgestapt in de periode dat hij moeilijker begon te eten. Met hetzelfde resultaat... ;(
Hij krijgt als beloning kleine stukjes Frolic, en dan moet ik uit kijken dat mijn vingers er nog aan zitten.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:16

En even out of the box, maar een blikje uit de super? Gewoon lm te kijken of t echt aan t "willen eten" ligt?

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:18

Niet te moeilijk doen over kvv voeren, het is niet het enige goede voer. Misschien wordt jouw hond wel blij van een goede brok. Overigens voeren wij KVV, maar ik ben niet van de ‘KVV-kerk’ ;)
Frolic valt niet onder de noemer goede brok trouwens.

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:18

Gewoon staan laten. Niet met andere lekkere dingen beginnen. Als je kinderen alleen maar patat geeft willen ze ook geen groente meer.

Eten staan laten en gewoon wachten. Krijgt vanzelf wel honger hoor! Doen puber honden wel vaker

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 12:19

Nee, frolic krijgt hij ook niet als brok, maar als beloning als we trainen ;)

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:22

Voer je ook verschillende smaken? Of maar 1 smaak?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 12:23

Zou het ook aan de hormonen kunnen liggen?
Want hij loopt buiten regelmatig met een klapperbekkie en schuimbekkie rond, likt aan plasjes en is laatste dagen wel onrustig in huis.
Dus vooral aan het zeuren zeg maar....

Verder is hij dus gewoon super speels, wil van alles en is gewoon een vrolijke hond.

Edit: verschillende smaken, en hij wil er geen 1 van.
Laatst bijgewerkt door sunshine op 29-08-18 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjolein29

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:23

Wij hadden in het verleden een hond die dit ook deed en die kreeg 1 dag in de week geen eten, klinkt heel naar maar het werkte goed. Hij had er kennelijk geen behoefte aan om iedere dag twee of drie keer te eten.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:23

wissel je af in de smaken? probeer eens een ander merk / smaak?
Hier gaan bepaalde smaken kvv er opmerkelijk beter in dan andere. Die dat echt niet willen (zalm, paard) meng ik met blikvoer (anders eet ze te eenzijdig).

edit: hormonen kunnen we meespelen erin. Krijgt hij ernaast wel nog brok?
ik heb hier gewoon altijd een bak brok staan, kvv krijgt ze 2 keer per dag aangeboden, ze heeft ook periodes dat ze minder goed eet, dan geef ik het savonds opnieuw, wil ze niet dan is het jammer. (porties wat kleiner maken ivm verderf). Als ze echt honger heeft eet ze desnoods wel wat brok of dan gaat de nieuwe portie kvv er wel in.

Maar, als dit een probleem is na overschakeling naar een nieuw merk zou ik ook eens kijken wat hij doet met het oude merk.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:24

sunshine schreef:
Zou het ook aan de hormonen kunnen liggen?
Want hij loopt buiten regelmatig met een klapperbekkie en schuimbekkie rond, likt aan plasjes en is laatste dagen wel onrustig in huis.
Dus vooral aan het zeuren zeg maar....

Verder is hij dus gewoon super speels, wil van alles en is gewoon een vrolijke hond.

Edit: verschillende smaken, en hij wil er geen 1 van.

Oh, ja dat is heel veel voorkomend. Loopse teefjes in de buurt! Dan eten er veel niet.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:25

Hier ook, onderhand alles geprobeerd, in het begin bij een ander merk of andere smaak werd er weer goed gegeten. Ik ben overgestapt naar een goede brok, geen gedoe meer met ontdooien en naderhand weg gooien omdat het niet werd gegeten. Heb nu een graanvrije brok en zo nu dan krijgen ze rijst-pasta er extra bij en dit gaat goed.
Vers is niet voor iedere hond weggelegd, hoe graag wij als baas dat ook willen zien.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:30

sunshine schreef:
Zou het ook aan de hormonen kunnen liggen?
Want hij loopt buiten regelmatig met een klapperbekkie en schuimbekkie rond, likt aan plasjes en is laatste dagen wel onrustig in huis.
Dus vooral aan het zeuren zeg maar....

Verder is hij dus gewoon super speels, wil van alles en is gewoon een vrolijke hond.

Edit: verschillende smaken, en hij wil er geen 1 van.


Ik herken dit wel van mijn reu, die had ook bijna geen trek toen mijn teef loops was := na 2 weken werd dat wel beter

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:35

Als het een reu is kan hij best last hebben van zijn hormonen.

Je moet makkelijker denken, een hond kwam ruim drie weken zonder voer zonder dat er levensbedreigende situaties ontstaan, gezond is anders, maar het kan.

Onze eerste reu heeft ook zo'n periode gehad, weigerde te eten. Helemaal prima, dan krijgt hij ook helemaal niks anders dan water. Na 5 volledige dagen at meneer toch weer mooi zijn van leeg. Daarna hebben we het probleem niet meer gehad.

De reu van mijn moeder stopt standaard met eten als een van onze teven loops is.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:37

Loopse teef in de buurt? Anders terug naar smuldier als hij dat wel goed at. Soms kunnen wij dingen wel beter vinden, maar de hond niet.

Eventueel een dagje vasten en geen voer aanbieden. Als hij niet afvalt zou het ook nog kunnen dat hij gewoon teveel krijgt en vol zit. Z'n porties kleiner maken wil ook nog wel eens helpen.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 12:40

Zijn oude voer wil hij ook niet, alleen lekkere dingen dat wil hij wel ( beloning snoepjes-frolic, kluifje, stukje worst of kaas) dat is echt hap slik weg.

Als ik naar zijn gedrag kijk zou het best kunnen dat er een loopse teef in de buurt is, maar dan denk ik weer; dadelijk is die teef niet meer loops maar weer een andere, dan blijft dit duren.
Kan ik hier niets aan doen? En nee, castreren niet ;)

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:43

Het beste wat je er aan kunt doen is er niet zo'n ding van maken. Honden kunnen best even zonder eten/met minder eten. Voer hem wat je normaal ook doet, eventueel zelfs iets minder en ga niet compenseren met lekkers. Geef hem beweging en uitdaging zodat hij met iets anders dan hormonen bezig kan zijn en het komt vanzelf goed.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:52

Hier ook zo'n vreselijke hormoon probleem puber. Hier voeren we nu 1x per dag gewoon normale portie bij heftigere dagen en zeer goed gegeten dan dag er op in 1x dag portie en at hij goed dan volgende dag weer. Eet hij niet alles dan weer dag maar half portie.

Het middel van Puur genaamd hypersex werkt bij hem ook erg goed om wat relaxter te zijn.

Overigens voeren wij niet maar 1 ding. We hebben geperste brok, gewone brok en vers haha. Ben al lang af gestapt van 1 iets voeren. Hier verdragen ze alles qua hondenvoer en vrijwel alles qua mensen eten....

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:58

De meeste honden krijgen er naar verloop van tijd minder last van.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:02

sunshine schreef:
Zijn oude voer wil hij ook niet, alleen lekkere dingen dat wil hij wel ( beloning snoepjes-frolic, kluifje, stukje worst of kaas) dat is echt hap slik weg.

Als ik naar zijn gedrag kijk zou het best kunnen dat er een loopse teef in de buurt is, maar dan denk ik weer; dadelijk is die teef niet meer loops maar weer een andere, dan blijft dit duren.
Kan ik hier niets aan doen? En nee, castreren niet ;)

Behalve castreren kun je verschillende supplementen proberen. Maar er zijn reutjes die dit gedrag blijven vertonen met loopse teven in de buurt.

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:06

sunshine schreef:
Zou het ook aan de hormonen kunnen liggen?
Want hij loopt buiten regelmatig met een klapperbekkie en schuimbekkie rond, likt aan plasjes en is laatste dagen wel onrustig in huis.
Dus vooral aan het zeuren zeg maar....

Verder is hij dus gewoon super speels, wil van alles en is gewoon een vrolijke hond.

Edit: verschillende smaken, en hij wil er geen 1 van.


Schuimbekken, klapperen, kijken alsof hij in trance was... deed mijn reu ook... én niet eten.
Dat kwam natuurlijk door de hormonen, er liep dan (of had gelopen) een loopse teef ergens in de buurt rond.
Uiteindelijk na 2.5 jaar laten castreren en toen was alles weer rustig.

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:14

Als hij deze kvv nooit goed gegeten heeft, zou je een ander merk kunnen proberen.
Maar hormonen kunnen ook heel goed de oorzaak zijn. Mocht dit aan de gang blijven zou je hem chemisch kunnen castreren om te kijken of dat effect heeft voordat je hem echt laat castreren.
Mijn vorige (niet gecastreerde) reu was ook met periode een moeilijke eter als zijn hormonen opspeelde. Vooral in het voorjaar rui + hormonen was hij echt wat minder dik dan anders.

Als ik jou was zou ik me er niet te druk om maken. Zolang hij vrolijk is, goed drinkt en niet ziek is, gaat hij vanzelf wel eten als hij honger heeft.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:26

Als je nog wilt fokken zou ik niet chemisch castreren :j balto reageerde verschrikkelijk op karma (lees ik en mijn man leefde half in de slaapkamer en half in de woonkamer en hielde ze 100% gescheiden :+ ) volgende keer gaat die naar en babysitter.

Zo als vele al zeggen zou ik ook gewoon niet zo veel zorgen maken, balto die is inderdaad ook wat afgevallen maar trok snel weer bij nadat het ergste voorbij was. Ik verwacht ook na verloop van tijd dat het reageren minder wordt