kat eet chcolade

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 23:59

Katten kun je best opvoeden.... die van ons komt echt niet op tafel... en als ik bij de deur sta denkt ze er niet eens aan. Weet ze direct dat ze de emmer water daarna ook over de kop krijgt, en daar heeft ze een hekel aan. Sindsdien blijft ze gewoon op de bank liggen.

En ruim je spullen gewoon op, scheelt zoveel gezeur

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 00:24

miesnaom schreef:
Jeejtje mensen, het zijn maar een paar katten







:?


Maar??? Een paar katten?
Dieren waarvoor je bewust kiest ze te hebben en waarvan hun leven compleet afhankelijk is van jou?

Onbegrijpelijk. Het zijn levende wezens met gevoel en chocola is giftig voor ze.

Anoniem

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 00:38

Ik haal even wat popcorn.

xPabloBokt

Berichten: 9391
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 01:31

Resistance schreef:
Ik haal even wat popcorn.


Neem ook voor mij mee :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 01:37

miesnaom schreef:
Jeejtje mensen, het zijn maar een paar katten







:?


Als andere mensen dat over jouw paard of pony zeggen vind je dat ook normaal?

Wat een topic zeg :')

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 05:18

Nou, rustig mensen :') Nee, chocola is niet goed voor katten. Maar een stuk minder slecht dan het voor honden is, en melkchocola of dingen waar wat chocola in zit, zoals een muffin, is ook al weer een stuk minder erg dan pure chocolade.

Mijn kater heeft eens een emmertje chocoladevla te pakken gekregen. Ik was aan mijn scriptie aan het schrijven en had die vla gekocht als motivatie voor mijzelf. Maar schrijven, vla eten en kat uit de buurt houden kan ik niet tegelijk dus ik had het emmertje vla even op een plank boven mijn hoofd en de computer gezet. Achter mijn rug om is mijn kat via de bovenkant van de deur (!) op die plank geklommen en is toen mét emmer vla naar beneden gekieperd. Ik hoorde iets, en toen ik keek zag ik mijn kat vallen. Het volgende moment hoorde ik boenk (kat) en flots (vla). De hele omgeving inclusief kat natuurlijk onder de plakzooi... dus het kan gewoon gebeuren dat je kat eens wat chocola te pakken krijgt. De mijne is, anno 10 jaar later, nog in goede conditie, hij heeft het ruimschoots overleefd.

TS maak je niet meteen verschrikkelijke zorgen, je doet er nu toch niks meer aan. Doe als ik: ik houd véél van chocola en iemand die het af probeert te pakken heeft een probleem. Dus ik houd m'n chocola goed bij me, geen kat (of mens) die de kans krijgt normaal gesproken.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:22

Carol_Beer schreef:
"schelden"... omg, "muts" is zo erg en kwetsend :')


Was het als compliment bedoeld?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:39

Carol_Beer schreef:
"schelden"... omg, "muts" is zo erg en kwetsend :')


Je weet wel dat er een bepaald lichaamsonderdeel mee bedoeld wordt?
Ja het is gewoon een scheldwoord.

Ik heb mijn hondje ooit eens bijna verloren aan het eten van chocola...en hij deed er alles aan om chocola te eten. Ik heb inderdaad jaren geen chocola gegeten omdat ik het dus niet meer kocht want hoe klein hij ook was(Jack Russel) hij klom op het aanrecht en dook de keukenkastjes in.

Hoe het voor katten is weet ik niet maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat het voor hen ook niet best is.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 04-09-18 06:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:43

Honden kunnen véél minder goed tegen chocola dan katten Natasja :) Wat naar van je hond, kan me goed voorstellen dat je dan maatregelen neemt.

Hier is de chocola altijd op tijd op. Er valt niets op te bergen :') Ik koop het niet om er naar te kijken :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:53

Koper schreef:
Hier is de chocola altijd op tijd op. Er valt niets op te bergen :') Ik koop het niet om er naar te kijken :')


Het gekke is...mijn katten hoeven het ook niet. ( ik bied het niet aan maar ze jatten het ook niet...vlees daarentegen....)

Toch neem ik het zekere voor het onzekere en berg het tegenwoordig op dezelfde manier op als jij :+ :Y)

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 07:02

Het is een hele goede bewaarplek :D

Mijne lusten wel chocola. Ze lusten allerlei menseneten. En soms mogen ze best wat hebben, maar zelf pakken mag niet. Gewoon netjes wachten tot het in hun bakje ligt. Stukje vis ofzo :9

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 07:06

Nou dat ja...het is pas van de kat als het in zijn bakje ligt.

En ALLE chocola is voor Tassie }>

hwn
Berichten: 4694
Geregistreerd: 26-05-13

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 07:49

Nou, wat n heftige reacties tegen TS, gewoon omdat poeslief eens ondeugend is als ze de kans krijgt. Heb hier ook behoorlijk onopvoedbare exemplaren hoor, is ook nog gebeurd dat mijn vlees uit mijn bord was toen ik de deur opende, had toen nog open doorgang naar de inkom, kon ik gewoon niet buitensluiten.

Maar dat chocola zo giftig is, raar... Toen mijn hond verhuisd was naar mijn ouders, gaf mijn moeder hem iedere ochtend een boterham met choco (tja, mijn moeder opvoeden is helemaal hopeloos :) ), heeft ook nog 5 jaar geleefd, en het restje van mijn chocomousse wordt hier opgelikt door mijn kater Spooky, die is inmiddels 13 jaar en in blakende gezondheid. Dus wat er nu allemaal van aan is...

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 07:54

Ik krijg hier echt een beeld bij van een huis dat vol met eten ligt en de TS de hele dag door chocolade eet. :')
De keren dat ik toevallig chocolade at en de deurbel ging, kan ik echt op een hand tellen. Ik kan het me nieteens herinneren (oke, ik heb hier ook nooit op gelet). En anders leg je het toch even in een kastje en doe je de deur open? Probleem opgelost. :))

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:03

hwn schreef:
Nou, wat n heftige reacties tegen TS, gewoon omdat poeslief eens ondeugend is als ze de kans krijgt. Heb hier ook behoorlijk onopvoedbare exemplaren hoor, is ook nog gebeurd dat mijn vlees uit mijn bord was toen ik de deur opende, had toen nog open doorgang naar de inkom, kon ik gewoon niet buitensluiten.

Maar dat chocola zo giftig is, raar... Toen mijn hond verhuisd was naar mijn ouders, gaf mijn moeder hem iedere ochtend een boterham met choco (tja, mijn moeder opvoeden is helemaal hopeloos :) ), heeft ook nog 5 jaar geleefd, en het restje van mijn chocomousse wordt hier opgelikt door mijn kater Spooky, die is inmiddels 13 jaar en in blakende gezondheid. Dus wat er nu allemaal van aan is...


De meeste choco zit amper cacao (en dus theobromine) in, Nutella bijvoorbeeld noemen ze niet voor niks hazelnootpasta ipv chocoladepasta. En van een potje chocolademousse uitlikken merken ze ook niks, maar daar zit sowieso ook veel minder chocolade in en dan spreken we over een kleine hoeveelheid. Om op basis van die ervaringen nu te concluderen dat je je vragen stelt bij de giftigheid van chocolade... Ik heb helaas al van dichtbij gevallen gezien en ja, ook fataal.

De hoeveelheid theobromine is van belang. De kat van TS gaat inderdaad niet dood van een paar likjes chocolademelk of een stukje muffin, maar als TS even laks is met bv een stuk pure chocolade maak ik me toch wel terecht zorgen denk ik.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:04

hwn schreef:
Maar dat chocola zo giftig is, raar... Toen mijn hond verhuisd was naar mijn ouders, gaf mijn moeder hem iedere ochtend een boterham met choco (tja, mijn moeder opvoeden is helemaal hopeloos :) ), heeft ook nog 5 jaar geleefd, en het restje van mijn chocomousse wordt hier opgelikt door mijn kater Spooky, die is inmiddels 13 jaar en in blakende gezondheid. Dus wat er nu allemaal van aan is...

Nee precies. Zo is mijn opa gewoon 90 geworden terwijl hij 80 jaar dagelijks flink gerookt heeft, dus wat er nou waar is aan de roddel dat roken slecht voor zou zijn :O ...



hwn schreef:
Nou, wat n heftige reacties tegen TS, gewoon omdat poeslief eens ondeugend is als ze de kans krijgt.

Dan lees je niet goed, dat is namelijk niet waar de meeste mensen op reageren.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:59

Of het nu wel of niet goed is daar gelaten. Het feit dat de TS haar katten op de laatste plaats zet vind ik al erg genoeg. Neem dan aub geen huisdieren en leer eerst eens voor jezelf te zorgen. Een huisdier is waarschijnlijk teveel verantwoordelijkheid voor je. Zoek er aub iemand voor die wel weet hoe ze met die verantwoording om moet gaan. Daarnaast met je smoesjes van je lekkende dak en je kapotte gasfornuis, als je dat niet zelf kunt fixen verhuis dan weer een deur verder naar je ouders dan heb je een stuk minder aan je hoofd.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:03

Moderatoropmerking:
Zoals jullie vast wel merkten loopt dit topic niet bepaald zoals het zou moeten lopen. Graag met respect blijven reageren naar elkaar!

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:09


Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:21

Of je eten opruimen, of je katten heropvoeden, en als dat teveel moeite is, zoek dan een nieuw plekje voor ze met iemand die wel zijn of haar verantwoordelijkheid neemt.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:52

Wat een flauwe reacties. Alsof iedereen hier perfect is en z'n dieren en eten altijd 100% onder controle heeft. Nou, ik niet hoor. Mijn eten valt heus wel eens van m'n vork :') En dat doe ik zelf in m'n eigen lompigheid, komt geen kat aan te pas. En als ik op een pakkketje of monteur zit te wachten dan ga ik ook niet eerst m'n huis opruimen. Ik kom ook wel weer eens boven om dan een kat op het aanrecht aan te treffen in het gezelschap van de boterham die ik net aan het besmeren was. Gelukkig maar dat ik een heel boterbestendige kat heb :Y)

Volgens mij heeft bokt gewoon weer een nieuwe zondebok om even tegenaan te trollen. Als een roedel honden die bloed ruikt. Blindelings op de TS. En het maakt niet uit wat ze nog zegt, het is toch alleen maar olie op het vuur. En het maakt ook niet uit of anderen ook eens een kat-chocolaongelukje hebben gehad.

Echt bokt op z'n smalst weer.
Laatst bijgewerkt door Koper op 04-09-18 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:54

Koper schreef:
Wat een flauwe reacties. Alsof iedereen hier perfect is en z'n dieren en eten altijd 100% onder controle heeft. Ik niet hoor.

:7 :7

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de toon die de muziek maakt. TS heeft al eerder een topic over haar kat geopend dat nogal vreemd was.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:55

Cayenne schreef:
Koper schreef:
Wat een flauwe reacties. Alsof iedereen hier perfect is en z'n dieren en eten altijd 100% onder controle heeft. Ik niet hoor.

:7 :7

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de toon die de muziek maakt. TS heeft al eerder een topic over haar kat geopend dat nogal vreemd was.

Nou en? Ik vind aan dit topic niks vreemds. Ze maakt zich zorgen om die kat, dat is wat ik er uit opmaak.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:05

Koper schreef:
Honden kunnen véél minder goed tegen chocola dan katten Natasja :) Wat naar van je hond, kan me goed voorstellen dat je dan maatregelen neemt.

Hier is de chocola altijd op tijd op. Er valt niets op te bergen :') Ik koop het niet om er naar te kijken :')


Precies andersom, katten gaan er veel eerder dood van dan honden :D

De LD50 (lethal dose voor 50% van de dieren) van theobromine (de toxische stof in oa chocolade) ligt voor katten op 200 mg per kg lichaamsgewicht. Bij honden op 300 mg per kg lichaamsgewicht. Honden zijn over het algemeen veel zwaarder, dus die kunnen sowieso al wat meer hebben.

En wauw, wat een vreemd topic :')

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:06

Moderatoropmerking:
Het verloop van het topic is nu wel voldoende besproken, graag terug ontopic en met respect naar elkaar reageren aub!