Hond wil plots geen KVV meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:10

Het eerste waar ik aan dacht na het lezen van je OP was inderdaad loopse teef in de buurt.


Bonna schreef:
Het beste wat je er aan kunt doen is er niet zo'n ding van maken. Honden kunnen best even zonder eten/met minder eten. Voer hem wat je normaal ook doet, eventueel zelfs iets minder en ga niet compenseren met lekkers. Geef hem beweging en uitdaging zodat hij met iets anders dan hormonen bezig kan zijn en het komt vanzelf goed.

Dit ja +:)+ . Hij gaat echt wel weer eten.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:33

Mijn hond is ontzettend kieskeurig en eet dan ook zijn eten niet op als het meneer niet blieft. Wij doen nu sinds een jaartje ongeveer, een schepje van die goedkope blikzooi uit de supermarkt bij zijn normale voer, even doorroeren en dan vind hij het heerlijk! Nu eet hij het altijd met smaak op!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 00:27

Dubbel-post
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 30-08-18 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 00:28

Ik heb ook een ik-heb-last-van-hormonen voer-weigeraar.
Dit is dan wel een teef.
Voor de loopsheid eet ze als een bootwerker, tijdens de loopsheid wordt het al wat minder en als de bloeding voorbij is, vreet mevrouw gerust 4 weken niet.
Ze is dan ook een tijd erg mager en daarna gaat mevrouw weer gewoon eten alsof er niks aan de hand is.
Ik heb wel het idee dat het met de tijd wat minder wordt. Ze is nu 2.5j

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 06:53

dierenfan schreef:
Het middel van Puur genaamd hypersex werkt bij hem ook erg goed om wat relaxter te zijn.


Misschien is dit een idee? Als castreren geen optie is.
Een hond (intactr reu) bij mij op de cursus had dit probleem ook met loopse teefjes, vervelendste was, was dat het niet een teefje uit de buurt was, maar de hond van de buren die loops was. Uitwijken kan je dan ook niet echt.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 07:49

Marjolein29 schreef:
Wij hadden in het verleden een hond die dit ook deed en die kreeg 1 dag in de week geen eten, klinkt heel naar maar het werkte goed. Hij had er kennelijk geen behoefte aan om iedere dag twee of drie keer te eten.


Dit heb ik ook gedaan bij mijn eerste hond. En nu af en toe nog, wil je niet eten, prima. Folie over de kvv en morgen weer een dag.
Maar ik geef daarnaast ook nauwelijks ander eten in de vorm van snoep.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 07:54

Ik voer ook smuldier. Soms denk ik dat andere KVV beter is, maar uiteindelijk kom ik altijd weer op smuldier terug. De honden eten het graag, zijn gezond en vrolijk, krijgen grote nesten en de pups groeien er goed op. Mijn idee dat het eigenlijk te goedkoop is klopt blijkbaar niet.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 08:01

Bedankt voor alle reacties !

Zijn oude voer eet hij ook niet, hij snuffelt een keer en gaat dan verder waar hij mee bezig was, meestal spelen :')
Gisteren heeft hij de gehele dag niet gegeten, ik heb het in de ochtend aangeboden, hij wilde niet dus heb ik de hele dag niks meer aangeboden.
Vanmorgen weer aangeboden, maar nee.... kijkt mij aan alsof hij wil zeggen " eet zelf maar ! ", loopt aan en rent er hard vandoor met een speeltje.

Ik geef het gewoon even de tijd, ik wil inderdaad niet van allerlei andere lekkere dingen gaan aanbieden, werkt op den duur averechts denk ik.

Castreren wil ik niet om 2 redenen;

* Ik wil hem niet voor zijn volwassenheid laten castreren, hij moet zich eerst ontwikkelen. Mijn herder heb ik op 1 jarige leeftijd laten castreren en dat is mijn grootste fout geweest. Hij is ontzettend onzeker geworden.

* Mogelijk willen ze hem graag eens "gebruiken" voor de rasvereniging, en als hij zich ontwikkeld tot een mooie stabiele reu zie ik daar zeker iets in.

chemisch castreren ga ik dus ook niet doen..

Daarnaast, ik moet wel trainen met beloning, het is een wolfhond die zich al moeilijker laat trainen, en als daar niks tegenover staat ga je een dikke middelvinger krijgen...met beloning doet hij (bijna) alles voor je.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:17

Trainen met beloning is echt niet erg, zolang je het niet eten maar niet gaat compenseren met lekkers. Ik zou hem gewoon eens een of twee dagen geen eten geven. Ook niet aanbieden. Mogelijk even met de auto ergens heen en ergens anders wandelen en wat denk spelletjes oid doen.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:32

Beetje smuldier er doorheen roeren? Dat hielp bij de mijne... Die eten de ene keer ook beter dan de andere

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:48

Je hebt druppels van puur die goed werken tegen zijn hormonen dan kan je zien of het daar aan ligt
Onze hond had in zijn puber jaren ook erg veel last van loopse teven. Nu is hij 3 en gaat het goed.

Geloof dat de druppels puur geslachtsdrift heten.

Wij wouden onze reu ook niet Casteren hij heeft een korte tijd last van zijn hormonen gehakt. Jankte en piepte. At niet liep weg. Stond als een wolf ze huilen in de tuin. Druppels hebben hem goed gedaan en inmiddels reageert hij rond huis niet meer en loopt ook niet meer weg m hij likt alleen nog plasjes. Druppels heb ik nog wel staan maar al zeker een jaar niet meer gebruikt.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:11

Billy schreef:
Ik voer ook smuldier. Soms denk ik dat andere KVV beter is, maar uiteindelijk kom ik altijd weer op smuldier terug. De honden eten het graag, zijn gezond en vrolijk, krijgen grote nesten en de pups groeien er goed op. Mijn idee dat het eigenlijk te goedkoop is klopt blijkbaar niet.

Wij hadden twee cockers, de ene deed het geweldig op smuldier en Rody, de ander niet. Overgestapt op Carnibest... deed de andere het weer niet goed op. Dus allebei hun eigen voer.

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:36

Het kan goed dat hij last heeft van zijn hormonen met een loopse teef in de buurt. Maar dat hebben menselijke pubers ook, goed dat je niet gaat castreren of chemisch castreren. Het hoort ook een beetje bij het leven, het zijn nou eenmaal niet de makkelijkste periodes. Wel een tijd die je nou eenmaal door moet.

Als hij 11 maanden is is de ergste groei er uit en kan het zijn dat hij gewoon minder voer nodig heeft. Ik heb dat hier ook al meerdere keren mee gemaakt, dat ze op een gegeven moment gewoon minder nodig hebben. En dan laten ze hun eten staan tot ze weer honger hebben. Dan verklein ik de porties en zoek bij welke hoeveelheid ze wel blijven eten. En dit heeft dan ook niets te maken met dat het voer niet goed is, het kan gewoon simpelweg teveel zijn. Mijn reu eet echt niet meer dan hij nodig heeft en houdt zichzelf zo heel mooi op gewicht.

En als je geen honger hebt lust je vaak nog wel de lekkere dingen, zo werkt het bij ons toch ook? Dus het is niet raar dat hij de snoepjes en kluifjes wel eet. Als wij vol zitten kan er ook nog wel vaak een chocolaatje bij...

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 14:26

Je zou kunnen kijken of hij op wandeling (dus even een andere situatie) wel wilt eten. Flink stuk lopen en als ie van speuren houdt helemaal leuk. Vlees verstoppen en zoeken maar!

Je hebt ook van die houdbare vleesworsten (vervanging voor KVV als je op vakantie gaat zeg maar) dat zou je ook mee kunnen nemen als beloning ipv frolic. Dan weet je dat ie iig wel wat voedingsstoffen binnen krijgt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41590
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 14:42

Als het niet hormonaal is, zou het kunnen dat je hond wil werken voor zijn eten? Omdat hij beloningssnoepjes wel goed aanpakt.

Mijn instructeur van de hondenschool heeft een hond die alleen wil eten tijdens of vlak nadat ze gewerkt heeft. Sinds instructie dat heeft uitgevogeld gaat t heel erg goed met de hond.

Ik zou wel je beloningssnoepjes aanpassen, Frolic is geen goed voer. Kun je denk ik beter een goede kwaliteit brok als beloning gebruiken, dan heeft ie er ook nog wat aan.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 22:33

De frolics breek ik door midden, in 4 kleine stukjes, dus zoveel krijgt hij daar niet van.
Dat ga ik niet aanpassen, hij is er wild op en mag best wat (ongezonds) lekkers hebben in mijn ogen :o
De frolics geef ik ook niet als gewone voeding, en zoals ik al schrijf breek ik er 1 door 4 stukjes dus dan heb je een hoop beloningsnoepjes terwijl het uiteindelijk niet zoveel is.

Hij krijgt goed voer, zit prachtig in zijn vacht en is gelukkig (nog steeds) op gewicht, heeft goede ontlasting dus dat zit echt wel goed.

Bedankt voor alle adviezen, gisteren at hij wel, vanmorgen weer niet en vanavond weer wel. Wel met " lange tanden " maar hij heeft toch weer wat binnen .

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:12

Gisteren was er op tv een heel stuk over vleesvoeding bij honden dat dat lang niet zo volledig is als gedacht, misschien heeft de hond een tekort?

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:34

Polly schreef:
Gisteren was er op tv een heel stuk over vleesvoeding bij honden dat dat lang niet zo volledig is als gedacht, misschien heeft de hond een tekort?


Welk programma was dat? Lijkt me interessant om terug te kijken.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:51

Gister bij radar

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:14

Onze hond is erg moeilijk met eten: een gevoelige maag, dus op aanraden van de DA twee tot drie voerbeurten per dag en kieskeurig (dus liefst zo veel mogelijk afwisseling, of hij eet gewoon niet)... maar ja, dat gaat dan weer moeilijk als hij een gevoelige maag heeft.

Wat hier (behalve afwisseling) wel helpt zijn truukjes zoals: zijn voerbak een kwartier op de kast laten staan in de woonkamer, zodat hij denkt dat hij het niet krijgt (want dan wil hij het des te harder }:) ), kleine porties voeren, een truukje vragen voor hij de bak krijgt (want als hij het gratis krijgt, dan klopt er vast iets niet!), en jawel, een beloningskoekje voeren als de bak leeg is :') Anders eet hij een paar happen en heeft hij er weer genoeg van. Dat laatste had hij door na een keer of drie, en nu komt hij het zelf trots vertellen als zijn bak leeg is.

Soms vraag ik mij af wie wie nou precies traint :')

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:03

Polly schreef:
Gisteren was er op tv een heel stuk over vleesvoeding bij honden dat dat lang niet zo volledig is als gedacht, misschien heeft de hond een tekort?



Ik wil die ook nog terug gaan kijken mijn vriendin appte me gisteren wij geven onze hond lotgering en die kwam er ook in voor...

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:57

Vergeet niet dat het een opinie is.... brokkenfabrikanten maken zich zorgen over de terugloop van de verkoop, en die carnivoervent gaat ook niks anders adviseren dan zijn eigen vakantiegeld.
In brokken komen net zo goed bacterien voor, tot salmonella aan toe

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:15

Billy schreef:
Vergeet niet dat het een opinie is.... brokkenfabrikanten maken zich zorgen over de terugloop van de verkoop, en die carnivoervent gaat ook niks anders adviseren dan zijn eigen vakantiegeld.
In brokken komen net zo goed bacterien voor, tot salmonella aan toe



Inderdaad, ik vind het ook moeilijk om obv 1 docu te veranderen... maar naar wie moet je nu luisteren }:0 iedereen zegt wat anders en we kunnen niet allemaal dierenarts zijn!

Vind het zo vreselijk moeilijk.

Langs de andere kant; als je zorgt voor kwaliteit voer, van eender welke vorm, ben je op zich al zeker niets heel verkeerd aan het doen, tenzij je dier speciale zorgen nodig heeft. Je kan jezelf ook gek maken natuurlijk.

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Hond wil plots geen KVV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:27

Wat hier helpt met medicijnen, wellicht helpt t ook als je het probeert met voer. “Perongeluk” laten vallen. Bij mij is het pilletje laten vallen, oh neee oliebol. En weg is t pilletje!

En misschien helpt t om het interssant te maken, na t eten op tafel klaar maken zodat t lijkt alsof ze jullie eten krijgt? In een spelletje, je hebt ze tegenwoordig van kunststof wat de vaatwasser in kan.

Misschien proberen of ze een goed merk brokken wil eten. Ik voer Genesis en dit werkt echt top, brokken vol vlees. Voor ons is het gemak vind dat vlees zo’n gedoe.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34630
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:30

Heb toevallig de aflevering gekeken. Het ging niet om de bacillen. Maar vooral om het vlees wat gebruikt wordt. Vaak zit daar schildklier in. En teveel daarvan is niet goed. Honden krijgen dan last van een te snel werkende schildklier. Met alle gevolgen van dien. Ook missen er bepaalde mineralen e
sporenelementen. Dit is uitgezocht door de faculteit diergeneeskunde in Utrecht. Geen koekenbakkers of verkopers van brokken. Maar echte deskundigen die weten waar ze over praten. Het is als consument lastig het goede te kiezen want op de verpakking staat niet duidelijk vermeldt wat er in zit en verkopers weten ook niet altijd goed wat ze verkopen.

Wat betreft ts, ik heb er te weinig verstand van om er iets zinnigs van de zeggen.