Agility onderdelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Agility onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:21

Zijn hier mensen die voor hun hond zelf agility onderdelen hebben gemaakt? Ik ben op zoek naar inspiratie met zoveel mogelijk gebruik van natuurlijk materiaal. :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Agility onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:25

Ik lees mee, heb hier in de tuin ook wel ruimte voor een goeie ronde.

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:26

Heb wel eens paar lage sprongetjes gemaakt. Paar stenen op elkaar leggen en daar op een stok. Verder heb ik een auto band gebruikt om door heen te lopen en je kunt hem ook als breedte sprong gebruiken. Verder kom ik eigenlijk niet haha. Maar heb er ook de ruimte niet voor.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:46

Band of hoepel om doorheen te springen zal wel lukken om zelf te maken.
Paaltjes in de grond om tussendoor te slalommen ook.

Ik zie op google in een filmpje dat iemand een zak om boombladeren gebruikt als tunnel.

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Agility onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:32

Wij hebben sprongetjes en hoepel gemaakt van pvc buizen^^

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Agility onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:11

Agility zal wel lukken, maar misschien is ook een balans parcours leuk om zelf te maken.

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:15

Je kan een kattenloop maken van een paar houten planken en boomstronken (voor de hoogte).
Leuk dat je het zelf wilt gaan maken! Ik heb er geen ruimte voor dus gaan 1x per week naar de hondenclub :))

Anoniem

Re: Agility onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:36

ik heb als materiaal bamboe (denk voor de slalom iig en hindernisje moet er vast ook wel mee kunnen). Heb ook straks wat boomstammetjes die ik kan gebruiken en hopelijk wat autobanden... zou het liefst daarmee tussen 2 palen zo'n soort hoepel maken zeg maar.

wat is een kattenloop? :D

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Agility onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:39

Doe je zelf ook behendigheid? Zou wel enigszins oppassen met hoe je bepaalde dingen aanleert. Vooral dingen zoals de schutting en de kattenloop.

Dingen zoals een band zijn erg leuk om doorheen te springen, van pvc buizen kan je leuke springen maken, van stokken kan je een slalom maken en afhankelijk van de grootte van je hond is een tunnel ook goed te doen.

Balans spelletjes zijn ook erg leuk. Kunnen je gewoon balansballen en andere dingen voor mensen voor gebruiken.

Anoniem

Re: Agility onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:44

we hebben eens een cursus gedaan en pakken in het bos onderdeeltjes mee maar geen idee hoe die allemaal heten. Ze vindt het zelf leuk om door dingen heen te rennen en op te klimmen.
ben geen moeilijke dingen van plan maar wil gewoon wat leut voor ze in de tuin. ;)

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:27

suze_ schreef:
ik heb als materiaal bamboe (denk voor de slalom iig en hindernisje moet er vast ook wel mee kunnen). Heb ook straks wat boomstammetjes die ik kan gebruiken en hopelijk wat autobanden... zou het liefst daarmee tussen 2 palen zo'n soort hoepel maken zeg maar.

wat is een kattenloop? :D


Dit is de kattenloop :D
http://www.agility-equipment.nl/default ... etail=0015

Anoniem

Re: Agility onderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:29

Aaah dat ding! Die staat in t bos ook. Maar ik denk dat ik die laat voor wat het is en gewoon een boomstam neerleg. Vindt ze ook leuk :D