Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:57

Oef, arme Frits! Wat naar ook dat jullie nu net op vakantie zijn.

Één van mijn katten heeft ooit een gebroken pootje gehad. In haar voetje was zeg maar het middenhandsbeentje gebroken. Dat is vanzelf hersteld. Heup is natuurlijk een heel ander soort breuk, ook omdat 't een gewricht is. Misschien wanneer jullie weer thuis zijn nog een foto laten maken om te kijken hoe het er dan uitziet? Operatie en castratie tegelijk is wel heftig maar dan is hij er maar in één keer van af inderdaad. Katers kunnen echt wel last hebben van de castratie, mijne was een paar dagen heel sielugh. 't Zijn net kerels ;)

Sterkte, en fijne vakantie nog.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:05

Oef wat een pech zeg! Ik heb (gelukkig) geen ervaring, maar wel super dat jullie hem laten opereren! Mijn poes was na 2 dagen al over haar sterilisatie heen.

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:51

Wat een pech.
Ik heb alleen ervaring met 3 keer een gebroken pootje waarvan 1 operatie. Alle3 de keren werd er weken benchrust voorgeschreven. Heel moeilijk maar toch volgehouden. Tip voor benchrust: op you tube heb je allerlei movies for cats. Laptop voor de bench gezet en filmpjes gezocht waar ze niet te wild van werden.
Heel veel beterschap!!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:05

Och arm katje!
Onze kat heeft zijn heup twee keer gebroken (twee keer door een auto aangereden...) en mist nu zijn heupkop. Doet het hier prima op en is inmiddels 18 jaar. Heeft altijd nog over hekken gesprongen, muizen gevangen.. Geen probleem. Inmiddels doet ‘ie wat rustiger aan haha.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:13

Hoi TS, ik zie dit topic voor het eerst.
Wat leuk dat je 2 knappe katjes in huis hebt genomen, toevallig heb je de zelfde waterfontein als wij (de kat is er weg van!).
Wat een naar bericht over Frits alleen, heel veel sterkte!

Iser

Berichten: 101
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Dreischor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:36

Kijk eens op de site van “www.praktijkvoorkattengedrag.nl” , hier staat ook leuke informatie op. En verder is iedere kat anders, ze geven zelf wel aan hoe ze het wensen. Ik heb al heel veel soorten brokjes en natvoer geprobeerd, vers vlees (biefstuk, gehakt, lam, kip) en verse witvis, maar mevrouw eet alleen brokken van Royal Canin (oral care) en natvoer van Royal Canin tegen haarballen in saus. Ook KVV en Barf wenst mevrouw niet, dan eet ze liever een muis. Dus wat jij zou willen maakt niet uit, de dames zullen het vast zelf wel laten merken. Heel veel plezier met je poezedames en een goed herstel gewenst voor de pechvogel.

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 11:02

Iedereen bedankt voor de beterschapswensen van Fritsje! :)

Koper: ja ik baal ook zo dat wij nu net weg zijn. Dan wil je toch graag zelf thuis zijn om voor m te zorgen als er zoiets gebeurt. Gelukkig heeft iedereen in de omgeving veel aandacht voor hem en heb ik er vertrouwen in dat ze goed voor beiden zorgen. Dat zorgt er nog voor dat we redelijk relaxt hier zitten. Foto is al 4 dagen na het ‘ongeluk’ gemaakt omdat de dierenarts eerst wilde kijken of het zichzeld enigszins zou herstellen omdat het nog zo’n jonge kat is. Castratie en operatie raadde de dierenarts aan om tegelijk te doen omdat ie dan maar 1x onder narcose hoeft.
We zullen het zien. Zullen de dagen erna hem goed in de gaten houden!

Santigo: Bedankt! En fijn dat jouw poes al snel weer zichzelf was! Het is nog zo’n jong ding en opereren heeft hij zijn leven nog plezier van en daar doen we het voor! Wel leuk kostenplaatje meteen :')

Pluisbeer: Ja echt flinke pech en sneu voor hem inderdaad! Bedankt voor de tip!! Het is nogal een druktemaker dus meer van deze tips zijn erg welkom haha.

AnneJ1995: ohh 2x aangereden zelfs.. Fijn om te horen dat hij er toch nog alles mee kon! Bij Frits wordt inderdaad ook de heupkop verwijderd. Geeft toch goede hoop dat het allemaal goed komt! *\o/*

Gowlan: dankjewel!! Ik ben ook erg gek met ze. De waterfontein is hier ook erg geliefd, zeker door Fritsje. Die speelt er ook graag mee ipv dat ie eruit drinkt haha! Met Fritsie komt het hopelijk weer helemaal goed!

Iser: ja het zijn hier in principe alleseters. Ze eten tot nu toe alles op wat ze voorgeschoteld krijgen gelukkig! Maar ik was op zoek naar een passende brok met een hoog vleesgehalte en dit gaat nu denk ik wel goed! Bedankt voor de tip van de website!!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:22

Ik heb jouw berichten gelezen TS, wat vervelend van Frits!

Ik heb zo even geen tips voor je maar ik wilde even opmerken dat zowel poezen als katers gecastreerd worden. Steriliseren is het afbinden van de ei- of zaadleiders, dan blijft het gedrag wel intact zegmaar, maar eigenlijk altijd verwijdert men alles (baarmoeder, eierstokken + eileiders of de balletjes in het geval van een mannetje).

Wat je trouwens nog zou kunnen proberen als je bang bent dat ze zich gaan overeten (moet je wel een beetje in de gaten houden trouwens, hier ging onbeperkt in het begin ook goed en ineens waren ze tonnetje rond :oo ) is een voerpuzzel of een voertoren. Dat verplicht ze om wat langzamer te eten waardoor ze ook eerder vol zitten. Misschien dat ik eroverheen heb gelezen trouwens maar het kan soms stressvol zijn om ze uit hetzelfde bakje te voeren. Zeker als de ene nogal schrokt. Dus let daar wel op :) Eten moet niet stressvol zijn. (Bij paarden maak je tenslotte ook meerdere voerplekjes meestal.)

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:41

_Aine schreef:
Elan_GV schreef:
Goh, wat hebben mensen veel dingen voor de poezen hier :D

Wij hebben 2 herplaatsers van 10 jaar oud. We hebben een boerderij en erg veel muizen en ik had in mijn oude huis ook altijd twee katten en is toch wel gezellig. Bewust gekozen voor oudere katten. (...)

Als ik een boerderij zou hebben zou ik denk ik ook veel minder spullen hebben ;) Zo'n boerderij is natuurlijk echt ideaal, en als ze ook nog eens in huis mogen komen, kattenhemel denk ik :D


Ja, ze slapen eigenlijk ook wel héél graag lekker op de bank en ik vind het ook gezellig als ze binnen zijn, die ene spint/bromt soms zo hard dat ik de tv luider moet zetten om het te kunnen horen. :D

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 14:42

Magrathea: oh goed om te weten! Dan wordt Flip inderdaad ook gewoon gecastreerd haha.
Zo’n voerpuzzel zat ik zelf ook nog naar te kijken. Maar ik wil eerst even aankijken hoe ze het doen met gewoon brokjes uit het bakje. Ze zijn op t moment zeker nog niet te dik, maar het zijn natuurlijk kittens nog die veel spelen en rennen (Frits nu even niet zoveel dan). Ze hebben overigens ieder een ‘eigen’ bakje. Ze willen nog wel eens switchen maar in allebei de bakjes zitten voldoende brokjes en bij het natvoer krijgen ze ook ieder een eigen.

Frits en Flip zitten op dit moment bij de dierenarts. Ze worden nu gechipt, geënt, gecastreerd en Fritsje dan ook gelijk geopereerd. Over de castratie maak ik me niet zo druk, maar de operatie van Fritsje vind ik wel spannend! Ze zijn daar ook gewogen en Flip weegt momenteel 2,1 kilo en Frits 2,8 kilo. Ze zijn nu ongeveer 5 maanden oud, dus dat was volgens de dierenarts hartstikke netjes.

Ik zit nu eigenlijk op het telefoontje te wachten dat alles goed is gegaan en dat ik ze mag ophalen. Ze zeiden waarschijnlijk rond 1/half 2 en het is inmiddels half 3 geweest. Dus als ik om 15.00 nog niks heb gehoord toch maar even bellen of alles wel goed is of dat het gewoon is uitgelopen.

Trouwens nog wel iets grappigs. Normaal zitten ze allebei graag op de rand van de stoelen buiten zodat ze ons goed kunnen zien. Frits kan dit echter niet met zijn heupje nu, dus ziet het er voort zo uit :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:26

Geweldig die foto's <3

Heb je ze al opgehaald ondertussen? Hopelijk is alles goed gegaan!

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 17:51

Ja ze zijn weer thuis gelukkig! :D Werd om iets voor 3 gebeld dat ik ze op mocht komen halen. Ze waren iets later geopereerd dan gepland en kleine Fritsje was niet helemaal lekker na de operatie. Had nog een paar keer over moeten geven en bleef misselijk. Hij voelt zich helaas nog steeds niet helemaal lekker. Hij heeft hier thuis niet meer gespuugd maar je ziet aan alles dat ie zich niet lekker voelt. Hij heeft nog van de dierenarts iets gekregen voor de misselijkheid. Arm ding :(:)
We hebben nu een kamer ingericht binnen als kattenkamer want Frits mag de komende 6-8 weken zichzelf niet te druk maken en dat betekent nergens op springen. Omdat ze toch het meest rustig zijn als ze samen zijn hebben we besloten om Flip ook diezelfde tijd binnen te houden. Dus we hebben een stuk ruimte met kratten afgezet waar eigenlijk niks in staat en waar wel een raampje zit voor frisse lucht. Hier moeten ze voorlopig even blijven. Ik denk dat het ongeveer 4x4 is omdat hij echt zichzelf rustig moest houden van de dierenarts. Frits krijgt 5 dagen antibiotica en metacam voor de pijn.

Flip doet het eigenlijk nu al fantastisch. In het begin was ze nog aan het zwalken en een beetje suf, maar nu gaat het eigenlijk heel goed. Ligt lekker de hele middag te kroelen met mij.

Bij thuiskomst:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En in hun nieuwe kamertje (ja het lelijke dekentje zijn ze aan gehecht en die moest ook mee :') )

Afbeelding


Afbeelding


Wond is niet heel schokkend maar toch even in een spoilertje
Spoiler:
Afbeelding

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:57

Aww arme dingen.

Ik weet niet wat voor raam je hebt, maar van die klapramen die bovenaan opengaan en onderaan scharnieren zijn berucht dat katten erin vast komen te zitten met hun nek :\ Heb iets te vaak gehoord van katten die zichzelf hierin op hebben gehangen...

Ongetwijfeld komt hier weer een "lol het gaat hier al jaren goed, doe niet zo koetsjie koetsjie" maar ik ben persoonlijk blij dat ik dat hoorde en ik het niet zelf uit heb moeten vinden :Y)

Die trechters vind ik altijd zo sneu :( noodzakelijk, ja, maar ze kunnen dan ook hun kopje niet krabben. Ik heb bij die van mij na een paar dagen het trechtertje elke dag even af gedaan zodat ie zich even goed kon krabben (niet bij de wond natuurlijk) en wassen, want dat gaat ook niet. Zodra hij in de buurt van de wond kwam deed ik hem dan weer op. Maar je merkt nog steeds (nu 3 jaar verder) dat hij echt niet normaal graag op zijn kopje gekrabt wordt :=

Edit: je hebt ook van die kattenmassage dingen, met van die siliconen puntjes. Dat is misschien ook nog een optie. Een beetje zoals een koeienborstel werkt dat

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 18:05

Heel goed dat je het zegt! Het raam kan op 2 manieren open. Inderdaad boven op de kiepstand en gewoon helemaal open, maar dan ben ik bang dat ze weer gezellig op het dakterras rond banjeren :+ Dan ga ik voor optie B en doe ik dit raam waar ze bij kunnen dicht. Aan de andere kant van de afzetting kan ik ook een raam open zetten. Daar kunnen ze niet bij. Heel fijn dat je het zegt, want ik had nu die in hun ruimte open staan voor lekker frisse lucht.

Ja dat kapje vind ik ook ontzettend sneu. Ik heb hem nu even af gedaan zodat ie lekker in zijn mandje bij kan komen omdat hij natuurlijk nog niet helemaal lekker is. Ik zit zelf nu de hele middag bij ze omdat madam graag wil kroelen en zo kan ik gelijk Frits een beetje in de gaten houden. Goede tip om iedere dag het kapje even een paar keer af te halen een paar minuutjes.

Meneer ligt nu heerlijk te slapen. Hopelijk knapt hij snel op!
Afbeelding

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:15

Weet niet of het zou kunnen. Toen mijn kat zich heel erg aan het krabben en likken was had ik hem zo'n tshirtje aan gedaan. Dan kom die er niet heel goed bij, maar wel goed bewegen. Mijn kat is gelukkig heel makkelijk met tuigje en shirtjes dus die liep niet gek of zo.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:32

Wat een knapperds. En al gelijk een dubbele heupkopresectie.
Mijn kater nox heeft die 3 jaar geleden ook gehad ivm epifysiolyse.
Afbeelding
Voor de operatie


Afbeelding
Na de operatie

Hij heeft de eerste 6 weken in een babybox op onze slaapkamer gelegen. Daar kon hij rustig herstellen.
Eerste weken heeft hij fysio gehad. Daarna om de x aantal weken osteopaat/high power laser. Zeker bij dat laatste heeft hij veel baat gehad.
Mijn katers zijn binnenkatten (of buiten in een ren) en hij kan bijna overal komen waar hij wil zijn (behalve het aanrecht)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:03

Oja kiepraam! Dat woord zocht ik :=

Een hor ervoor ofzoiets werkt ook, of misschien kun je een haakje fabriceren dat ie in de "gewone" stand op een kiertje kan.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:19

Magrathea schreef:
Oja kiepraam! Dat woord zocht ik :=

Een hor ervoor ofzoiets werkt ook, of misschien kun je een haakje fabriceren dat ie in de "gewone" stand op een kiertje kan.


Je hebt ook kiepraam rekje. Kan ie wel op de kiepstand maar kat er niet uit

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:53

Moet Frits 5 weken benchrust houden?

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 19:37

Floorsil: ja ik ben bang dat een shirtje net langs de wond valt omdat het vrij ver achteraan op zijn lichaampje is. Zat ook al te kijken naar zoiets, maar denk dat die daar langs af kan likken. Maar hij doet het steeds beter met zijn kap. Hij kan gewoon eten en drinken en ik haal hem een paar keer per dag eraf dat ik erbij ben zodat hij zichzelf kan wassen.

Keet: Frits heeft gelukkig ‘maar’ een enkele heupkopresectie en geen dubbele :D Fijn dat jij een positieve ervaring ermee hebt en dat jouw kater eigenlijk bijna alles weer kan!!

Magrathea: ja in principe is het opgelost want het raam er tegenover kan ook open en daar kunnen ze niet komen. Dus zo toch frisse lucht voor ze en geen gevaar!

Pluisbeer: nee Frits lag gister in de bench omdat hij zichzelf echt niet lekker voelde en ik moest onverwachts even een kamer binnen gaan inrichten. Hij moet 6-8 weken rustig aan doen, maar geen benchrust. Hij mag alleen echt niet de hele dag overal op springen. Dus daarom nu een kamer met niks erin. Ik denk dat hij het nog lastig gaat krijgen met het rustig aan doen als ik hem zo in schat haha!

Gelukkig gaat het vandaag een stuk beter met Fritsje. Hij voelt zich duidelijk een stuk lekkerder dan gister. Zijn wond ziet er rustig uit. Flip is ontzettend lief voor hem en probeert ook absoluut niet te stoeien of spelen omdat ze denk ik door heeft dat dat niet kan. Normaal rollen ze de hele kamer door.

Kijkt alweer een stuk fitter uit zijn oogjes!
Afbeelding

Flip alweer druk aan het spelen.
Afbeelding

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:11

Och Fritsje toch... het is naar dat het allemaal moet, kon je ze maar uitleggen dat 't voor zijn eigen bestwil is he... fijn dat hij beter te pas is dan gisteren. Beterschap voor 'm! Wat is het vooruitzicht mbt mobiliteit? Zal hij alles weer kunnen zoals vanouds met zijn heup?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:36

julio111 schreef:
Hallo allemaal!

Er liep al een week een klein katje dag en nacht buiten bij ons in de buurt. Sinds gisteren zit ze boven op ons dakterras en blijft ze in de omgeving rondhangen. Ik had al op amivedi gekeken en mijn vriend had een appje op de buurtapp gegooid met een foto. Uiteindelijk bleek ze van iemand uit de buurt te zijn. Zij hadden laatst een nestje gehad, maar hadden geen plekje kunnen vinden voor alle kittens. Zij waren nu op vakantie en haar ouders voerden de kittens. Maar ondanks het voer kwam ze bij ons binnenlopen. Mijn vriend en ik inmiddels verliefd op het kleine beestje. In gesprek met de eigenaar bleek dat ze heel blij zouden zijn als wij het katje een thuis zouden geven. Ze is echt heel erg welkom hier. Wij hebben zowel binnen als buiten een flinke ruimte waar ze rond kan lopen (binnen en heel groot dakterras). Daarnaast mag ze ook gewoon naar buiten toe op avontuur en hebben we ook nog een groot deel eigen ruimte wat hoort bij het restaurant/tuin van mijn vriend. Ruimte zat dus.

Nou komt eigenlijk het ‘probleem’. En dat is dat we niet hierop voorbereid zijn en zelf nooit katten hebben gehad. Ik ben al flink aan het lezen over het ontwormen en ontvlooien. Inentingen heeft het kleine mopje wel gehad tot nu toe. Ze is dus 4 maanden oud op het moment. We hebben nu een kartonnen doos met grind even staan waar ze haar poepje en plasje op doet. Om te zorgen dat ze toch kan eten, hebben we snel felix junior brokjes en wat natvoer gehaald. Dit eet ze in principe goed op, maar ik heb ook al gelezen dat supermarktvoer kwalitatief niet best is. Jullie begrijpen vast dat ik met een heleboel vragen zit.

- Wat kan ik haar het beste voeren? Verse vis/vlees is in principe mogelijk? Is dit voor katje beter dan bijvoorbeeld kwalitatief goede brokjes?
- We moeten zorgen voor een hoge, stevige krabpaal, een lekker mandje en een kattenbak. Waar moet ik nog meer aan denken?
- Wat zijn dingen waar we bij een kitten rekening mee moetn houden? Ontwormen het beste bij de dierenarts en ik dacht te lezen bij 3,4,5,6 maanden en dan daarna iedere 3 maanden?
- We willen haar zo snel mogelijk stereliseren zodat ze wel lekker naar buiten kan maar we straks niet met nog meer katjes zitten. Wat is hiervoor de beste tijd? Vanaf 6 maanden zijn ze vruchtbaar begreep ik.
- Als bokkers nog andere dingen hebben dan hoor ik het heel erg graag.

Mijn vriend en ik willen ons uiterste best doen om haar een goed huisje te geven! We gaan ons dus sowieso overal snel in verdiepen, maar ik hoor graag jullie meningen ook! :D

En oja, we zijn ondanks alle vragen super blij met ons kleine fritske <3

[ [url=m/lUo42D.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Reml9x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een schatje <3

Een lekker mandje of meerdere, gewoon bij de action, zodat ze op al haar lievelingsplekken kan liggen.
Ik ga mijn katten uiteindelijk barf en daar zijn zeker de jonkies weg van, maar goed dat moet je willen, op www.barfplaats.nl kunnen ze je er mee helpen.
Krabpalen heb je in allerlei soorten en maten, de kleinste gebruiken ze niet of nauwelijks. Maar alles vanaf de dikke paal van plm 50-60 cm hoog wel. En dan kun je als ze toch haar nageltjes in de bank zet, simpel nee zeggen en haar naar de kattenkrabpaal zetten en zachtjes haar pootjes krabbewegingen mee maken.
Er zijn ook dingen voor tegen de muur, je zou ook een stuk tapijt tegen de muur kunnen bevestigen.

Altijd vers water.

Je hoort vaak over kattenmaatjes, maar inmiddels 25 katten verder in mijn leven, leert de ervaring dat de verreweg meeste katten alleen gelukkiger zijn.
Minder vaak van huis, relaxter met geluiden, de magere beestjes komen wat aan, de dikzakjes vallen wat af.

Ik zou niet zo vaak ontwormen, hoogstens 2x per jaar.

Ennnn, vergeeet vooral niet te genieten, ook al is het nog zo spannend.

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:45

Fijn dat Frits zich weer een stuk fitter voelt.
Is dit misschien niet iets ipv de kap? https://www.medpets.nl/medical+pet+shirt+kat/
Ik heb zelf ook een kat gehad met een behoorlijke wond alleen dan iets meer naar voren, en deze vond ik echt ideaal.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:55

Ach gut wat een koppies zeg <3 Wat fijn dat ze het zo goed doen!

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:40

Er bestaan ook andere soorten kragen: Mooncollar . Ik heb er geen ervaring mee moet ik zeggen.
Maar het is alleen voor de eerste 10 dagen dat Frits een kraag om moet?
Dan is het aftellen.
Is het een idee een matras erbij te leggen? Kun je er lekker bij gaan liggen.
Sterkte met hem rustig houden.