Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:47

Afbeelding
Afbeelding
Wij hadden Nox in een oude babybox op de slaapkamer. Beneden zat zijn broer hem steeds te pesten.
Namen hem wel regelmatig mee naar beneden voor contact met zijn broer.
Maar die had inderdaad een dubbele operatie.
Geen kraag trouwens

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:54

Die van mij hadden ook geen kraag na de castratie. Maar die bleven braaf van de hechtingen af. Als je kat wel aan de draadjes pulkt is het natuurlijk een ander verhaal. Voor Maj had ik toen wel zo'n pyjamaatje meegekregen. De kleinste maat :D

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 17:58

Koper: de dierenarts verwacht inderdaad dat hij alles weer gewoon kan straks. Hij zal alleen altijd een ‘tik’ houden met lopen omdat zijn beentje korter is, maar daar heeft hij in principe geen last van. Frits heeft ook alleen de kraag voor die grote jaap op zn heup en niet voor de castratie. Zodra die dicht is en de hechtingen eruit mag zijn kraagje ook af.

A3a1: bedankt, hij is inderdaad ontzettend lief <3 bedankt voor de tips!!

Meniekske: daar heb ik zelf inderdaad ook naar zitten kijken, maar ik ben bang dat hij dan nog steeds bij de wond kan omdat deze vrij ver achteraan het lichaampje zit.

Santigo: ja lieve snoetjes <3 ik ben ook blij dat ze het goed doen. Trots op mijn kleine guppies.

Pluisbeer: hij moet hem inderdaad 10 dagen om. Dus ik denk dat hij dat nog wel vol houdt. Hij gaat er steeds meer aan wennen. Ook haal ik hem iedere dag minstens 2x af zodat hij zich kan wassen. Als ik vrij ben nog veel vaker. Een matras is zo’n slecht idee nog niet. Ik zit steeds op de harde vloer erbij nu.

Keet: jaa jeetje een dubbele is ook wel gelijk heel heftig. Frits en Flip blijven lekker samen want zijn zusje is zo lief voor hem. Ook worden ze allebei niet blij en onrustig als ik ze uit elkaar haal. Ik liet Flip even buiten spelen gisteren en ze zat na 5 minuten heftig miauwend voor de deur :') ons prinsesje wil dus blijkbaar niet alleen buiten spelen.

Volgensmij is Flip verder echt helemaal de oude. Die springt en rent vrolijk in het rond. Fritsje doet het gelukkig nog wel iets rustiger aan en speelt vooral nog liggend.

Ze zijn dus helemaal fan van die stoffen muis :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:01

Oh ja, die muizen zijn geweldig :D Ooit toen ik op vakantie was kreeg ik van de kattenoppas (mijn zus) een hevig verontrust bericht dat de gele muis kwijt was. En later gelukkig ook melding dat hij weer gevonden was. Iedereen, en vooral de kat, was in alle staten zonder gele muis.

Super dat Flipje weer rondrent, dat was met mijn poetie ook zo. Alleen dingen als op de krabpaal springen deed ze na de dag van de operatie nog een paar dagen wat voorzichtiger.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:57

_O- Die muizen inderdaad... Die zijn hier ook populair. Daar wordt ook mee rondgelopen en tegen gemiauwd...

Gelukkig hersteld Flipje al snel! Hier werd er ook al snel weer vrij normaal rond gerend. Hopelijk is ook Fritsje snel weer de oude <3 Enne... wat zijn ze al gegroeid zeg!

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:19

Hoe gaat het nu met Fritsje?

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-18 17:18

Lief dat je er naar vraagt!
Frits doet het fantastisch! Flip overigens ook hoor. Hij mocht vervroegd naar buiten van de dierenarts omdat hij het zo goed deed. Dus nu zijn ze eigenlijk de hele dag aan het spelen en slapen in de tuin en de rest van ons terrein. Ze komen alleen nog af en toe binnen om te vreten en slapen en in de nacht zijn ze wel binnen om te slapen. Hebben nu kattenluikjes dus ze zijn vrij om te gaan en staan waar ze willen! Ik zie hele blije katjes en ze zijn vooral buiten te vinden ook als t in de ochtend nog maar 3 graden is :')
Ik ben nog steeds zo blij dat ik de tip heb gekregen om lieve Flipje er ook bij te nemen. Ze zijn altijd samen op pad en samen slapen en spelen. Allebei zoooo anders in karakter, maar dat maakt t juist leuk. Frits is super stoer en geeft nergens iets om en kleine Flip is nog wat gauw ‘bang’. Laatst was er een grote zwerfkat die naar ze toe kwam en ik zag vanuit het raam dat Flippie gauw achter Frits ging zitten. Met de gedachte: samen staan we sterker maar toch liever hij vooraan _O-
Nog even kleine fotospam van het stel. Ze zijn al flink aan t groeien!

Afbeelding

Eten op tafel zoeken
Afbeelding

Samen een muisje vangen
Afbeelding

<3
Afbeelding

Afbeelding

Ze moesten mee naar de dierenarts..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:41

Wat super! Heel leuke, lieve foto's <3

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:12

Oh wat super zeg! Ik stem voor een volgtopic met veeeeel fotospam O:)

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:21

Fijn dat het zo goed gaat met de heren!

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 12:47

Haha een volgtopic zal ik weinig te vertellen hebben. De twee draakjes zijn de hele dag op avontuur en savonds kunnen ze alleen maar bij ons kroelen en voor de open haard liggen :Y)

Het gaat ontzettend goed met ze. Ze zijn een lekker zacht wintervachtje aan het maken omdat ze toch het grootste deel van de dag ervoor kiezen om buiten te zijn. Vooral Flipje krijgt echt een zijdezachte teddyvacht. <3 Is dat ook nog verschil tussen kater en poes? Frits zit goed in zijn vacht hoor, maar die van Flip is gewoon net iets zachter en meer fluffy ofzo.

Fritsje is echt heel goed hersteld van zijn operatie gelukkig :D In het begin liep hij echt nog duidelijk mank, maar nu zie je als je goed kijkt alleen nog maar een tikje omdat zijn poot korter is. Verder doet hij weer alles wat hij voorheen ook deed en is hij super vrolijk!


Afbeelding

Afbeelding

Iemand wilde geloof ik naar binnen :')

Afbeelding

En vooral veel kroelen <3
(Allemaal bankhangfoto’s in huispak, sorry daarvoor :+ )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik mag overigens ook niet zomaar weggaan zonder het te vragen aan onze dame..

Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:01

Fijn dat het goed gaat met je dynamische duo :D

Ik heb twee gebroeders met beide een totaal andere vacht structuur. Dus dat kan prima hoor :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:36

Leuk een update!


ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:06

Wat een fijne update! Gelukkig dat fritsje zo goed hersteld is <3

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 11:42

Hoii!

Nog een kleine update. Frits en Flip doen t nog steeds super. Het lijken blije katten die veel samen stoeien of lekker samen op de bank ligggen te slapen. Frits rent en springt weer in het rond en het is bijna niet meer te zien dat hij geopereerd is!! Super blij mee dus :D
Ik loop alleen tegen 1 probleempje aan met ze.. Ze poepen wel eens bij ons op het dakterras (steen). Ofja ze.. ik denk dat het vooral Flip is. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ze blijft het doen. Ik heb 2 kattenbakken, 1 buiten op het dakterras en 1 binnen. Die binnen staat al weg van voer/water/slaapplek. De kattenbak buiten staat overdekt en dus droog. Ik ben al overgestapt van houtkorrels naar gewoon klonterend kattengrit van bio cat. In eerste instantie deden ze het daar goed op. En er liggen ook dagelijks poepjes/plasjes in. Worden dagelijks 1-2x eruit geschept en regelmatig de hele bak leeg, schoonmaken en nieuw grit erin.
Iemand enig idee waarom ze dit doet en wat ik er aan kan doen?? Ik zat zelf al te denken dat ze misschien niet op de bak ‘mag’ van Frits omdat hij vrij dominant is. Maar dan heeft ze toch nog n andere bak staan? Ik hoop dat iemand nog een idee heeft! :)

Edit: even nog wat foto’s van mijn knapperds!! <3
Het zijn weer bijna allemaal kroel/knuffelfoto’s! Doen ze het liefste nu het buiten iedere keer zo’n vies weer is :j


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frits wurmt zich altijd in de meest gekke houdingen in zijn slaap :') kan ik een heel foto album van maken..

Afbeelding


Jut en jul
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:20

<3 Wat fijn dat ze zo goed gaan! En dat Frits niks lijkt over te houden van zijn operatie +:)+

Wat betreft je kattenbak kan ik je helaas geen tips geven, de mijne is veel te makkelijk wat dat betreft voor een kat. Ik kan dat ding verplaatsen of naast het voer zetten, mevrouw vind alles goed lijkt het wel _O-

Alenthe05

Berichten: 1093
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:33

Katten zijn en blijven, helaas, rare wezens... Ik heb er ook 1 die dat doet.. Alle luxe hier in huis maar hij blijft voor de bak poepen.

Echt tips heb ik niet, anders ven googlen op een gedrags therapeut, die hebben soms tips, ook die werken hier niet helaas... Succes met je moppies

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:40

Of even een 2de bak op en andere plek op het balkon. Die van mij gebruikt wel vaak de kattenbak maar de tuin is van toch wel de voorkeur.Nu gaat hij al weer een paar maanden op de bak. Maar is ook een hele lange tijd buiten geweest. Je kan het zo lastig sturen helaas. Ik geef mij er maar aan over en vind het bij katten horen als ze buiten komen.

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 10:40

Bedankt voor de reacties!

Santigo: ja ik ben ook echt blij dat Frits het zo goed doet. Had het bijna niet durven hopen dat hij weer zo normaal zou kunnen rondrennen en springen!! :D

Alenthe: ja het is ook echt een prinsesje. Ik begrijp ook niet waarom ze het doet. Want ze gaat echt van binnen naar buiten om daar op het terras te poepen.

Floorsil: Ik zat inderdaad al te kijken naar een regendichte bak.. want het probleem is een beetje dat wij maar een stuk overdekt hebben op het terras. Hier staat dus een bak voor ze. Het deel waar ze poepen is niet overdekt dus zat al te denken hoe ik daar een bak kon plaatsen.

Edit: even om het wat visueler te maken, dit is dus de plek waar ik het over heb. Het gaat dus om rechtsachter in de hoek. (Op foto ook 2 poepjes zichtbaar) Ze kunnen via dat huisje aan de linkerkant gewoon naar beneden de ‘grote’ tuin enzo in waar een boel zand/gras enzo is.


Afbeelding

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Kat nieuw huisje geboden, zelf weinig kennis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:36

En iets van smalle plank op de bak en dan een grote vuilniszak om de bak heen behalve bij de opening. De plank zorgt voor een soort van afkap een de vuilniszak voor waterdicht?

Vind het echt leuke katjes!

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-20 15:08

Hallo allemaal!

Ik dacht na 1,5 jaar is het wel even leuk om nog een nieuwe update te geven! Inmiddels heel veel ervaringen rijker natuurlijk en zoals vele al aangaven: hoe moeilijk het begin leek, hoe makkelijk het nu gaat..
Frits en Flip zijn echt de 2 liefste dieren die ik me maar kon wensen. Inmiddels hebben ze hun eigen balzaal met 2 kattenbakken, een waterfontein, krabpaal, mandjes, huisjes en speeltjes. Daarnaast gaan ze ook nog lekker in de tuin spelen of soms een rondje mee wandelen. Ik zou me niet meer voor kunnen stellen dat ze er niet zijn. :D Ze luisteren ook heel goed. Komen niet op tafel, keuken, aan gordijnen. Alleen op de bank op hun speciale dekentje.
Frits had dus met zijn 5,5 maand zijn heup gebroken. Dit hebben we toen (gelukkig) laten opereren en daar zijn we nog steeds erg blij mee. Hij springt, klimt en rent net als Flipje rond en lijkt er helemaal geen last meer van te hebben. Ook is hij goed gegroeid :j
Frits(je) weegt inmiddels 5,6 kilo en is ook echt een grote kater geworden. Flipje is met haar 3,3 kilo wat kleiner van formaat gebleven.
1 april zijn ze allebei alweer 2 jaar geworden *\o/*
Zie hier mijn 2 ontzettend knappe, maar vooral hele lieve poesjes!

Flippie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frits (en zijn heerlijke slaaphoudingen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frits blijkt ook nog heel slim te zijn. Hij kan al zit, poot, andere poot, af en blijf! Super knap!

Hier zie je goed het verschil in hoe groot ze allebei zijn (niet de beste foto, ze schrokken van mijn vriend die op het raam klopte :') )

Afbeelding


En onze gezinswandeling :Y)
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, Boheme, Felixity, Googlebot, Kirsha, Liseef, Marleen_L, maxi90, Ponytante, Pose1, Temeraire en 142 bezoekers