Welke camera om honden in de gaten te houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Welke camera om honden in de gaten te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:46

De buurvrouw zei net dat mijn honden als ik weg ben regelmatig aanslaan. Heel vervelend en ik wil een goede oplossing zoeken. Nu wil ik beginnen met weten wie er blaffen (ik heb 4 honden maar ik vermoed dat ze niet allemaal blaffen), hoe lang, wanneer en mogelijk ook waarom. Ik ben dus op zoek naar een camera waar geluid bij zit. Ik wil live vanaf mijn smartphone kunnen kijken maar ook beelden terug kunnen zien. Wat raden jullie aan?


CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Welke camera om honden in de gaten te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:25

https://www.euroknaller.nl/sinji-smart- ... -wQAvD_BwE

Deze heb ik, voor dezelfde reden om mijn honden in de gaten te houden.

Ben er heel erg tevreden over, heb m nu al een jaar en is al een paar keer gevallen en doet het nog steeds. Hij werkt ook super goed, ook snachts. Je kan luisteren maar je kan ook spreken. Dus mijn hond vind het leuk om dingen te slopen, en dan kan ik hem via de camera corrigeren. Echt ideaal.
Ik heb ook overal bereik dus kan hem vanaf iedere locatie waar ik maar ben in de gaten houden, ook als ik geen wifi heb want dan pakt ie gewoon het 4g netwerk.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

joyce83

Berichten: 5195
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Welke camera om honden in de gaten te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:33

https://www.bol.com/nl/p/tp-link-nc450- ... lsrc=aw.ds

wij hebben bovenstaande. Handig omdat hij kan bewegen, kan opnemen op een sd-kaartje, je kan terug praten, kijken in het donker. Als we thuis zijn trekken we de stekker uit het stopcontact en bij weg gaan weer insteken en hij start snel op.

Je kan bij deze ook aangeven of je een bericht wilt ontvangen bij beweging of geluid.

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Welke camera om honden in de gaten te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:37


mysa

Berichten: 10443
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:38

Oh zeg, Charming, dat je er ook via kunt spreken zou een mooie oplossing voor honden met verlatingsangst kunnen zijn? Voor hier niet meer relevant om te proberen, hond is zestien en behoorlijk doof. Maar wie weet kan dat dus wel een goed hulpmiddel zijn.

joyce83

Berichten: 5195
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Welke camera om honden in de gaten te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:39

Mijn honden zijn er niet van onder de indruk als ik iets tegen ze zeg via de camera. :+

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Welke camera om honden in de gaten te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:43

Heb je ook een oude smartphone?

Wij hebben namelijk altijd een smartphone hangen met daarop de app Alfred. Kunnen we overal vandaan live kijken, het geluid is super en we kunnen de hond ook toespreken als het echt te gek wordt. Een goedkope oplossing waarmee je wel kunt zien wat er nu gaande is. Ohja, je kunt ook een bewegingsmelding aanzetten.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

moyra

Berichten: 9656
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:44

Duhelo schreef:
ik heb die van sinji ook gehad (maar die heette clever dog?), maar ik kreeg hem niet aangesloten op mijn telefoon...
https://www.bol.com/nl/p/cleverdog-smar ... lsrc=aw.ds


Deze heb ik ook staan.
Naar alle tevredenheid, hoewel de installatie een hele kluif is idd :=

8nnemiek

Berichten: 43371
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:19

Als je nog een oude smartphone over hebt of een tablet hebt dan kan het ook met een app.
Zo kan ik mijn hond bekijken als ik weg ben en krijg ik zelfs een notificatie op mijn telefoon als de camera beweging detecteert. Ik kan vervolgens ook terug praten, of een waarschuwing geven. En de telefoon kan de stukjes met beweging ook opnemen.
Op het ene apparaat heb ik de app AVS staan en het andere apparaat AtHome. En dan communiceren ze met elkaar. Ideaal!

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:52

Wij hebben ook een Sinji.
Werkt erg goed, ook in het donker en duidelijk beeld.


joyce83 schreef:
Mijn honden zijn er niet van onder de indruk als ik iets tegen ze zeg via de camera. :+


Ook mijn oudere hond is helaas niet onder de indruk. Onze nieuwe hond kijkt even blij als je hem vriendelijk roept, dezelfde gaat dan ook gewoon liggen, deze heb ik nog niet gecorrigeerd met de camera.

Het is trouwens ook makkelijk als je buren hebt, die overdrijven. Een collega heeft ook zo'n camera. Zijn buurvrouw zei dat de hond de hele dag jankte als hij weg was. Bleek maar een half uurtje per dag te zijn.
Buurvrouw ermee geconfronteerd dat de hond niet de hele dag jankt, daarna heeft de buurvrouw niet meer geklaagd.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Paardenfann4
Berichten: 1332
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:59

8nnemiek schreef:
Als je nog een oude smartphone over hebt of een tablet hebt dan kan het ook met een app.
Zo kan ik mijn hond bekijken als ik weg ben en krijg ik zelfs een notificatie op mijn telefoon als de camera beweging detecteert. Ik kan vervolgens ook terug praten, of een waarschuwing geven. En de telefoon kan de stukjes met beweging ook opnemen.
Op het ene apparaat heb ik de app AVS staan en het andere apparaat AtHome. En dan communiceren ze met elkaar. Ideaal!



Wat voor app moet je dan installeren?

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:02

joyce83 schreef:
Mijn honden zijn er niet van onder de indruk als ik iets tegen ze zeg via de camera. :+


Haha die van mij ook niet. Kan het soms ver ergeren.

Wij hebben de ring camera binnen gewoon 1 die ook buiten kan. Ik vind t ideaal.

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Welke camera om honden in de gaten te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:08

die telefoonapp is wel een goed idee. Dat zal ik eens testen!

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Re: Welke camera om honden in de gaten te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:40

Wij hebben er een van Sannce. Makkelijk aan te sluiten en fijn in gebruik.
Kan 350 graden draaien naar links en rechts en 60 graden naar boven en beneden. Inzoomen is ook mogelijk. Cam is bestuurbaar vanaf app op telefoon. Heeft een goed beeld, ook als het donker is. Heeft ook een microfoon om te praten en je kan zelf ook luisteren.

Is oorspronkelijk een babyfoon maar wij gebruiken hem om de hond te leren om los te zijn wanneer wij niet huis zijn.

:¨·.·¨:
`·.
Faro

:¨·.·¨:
`·.
Wout

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:36

Ik heb deze. Goedkoop ding van ome Ali.

Maar it does the trick. Hier hangt ie ondersteboven en ik kan echt heel ver draaien, hij gaat in het donker over op nightvision en je kunt een stel voorkeursposities instellen. Handig, want mijn hond ligt eigenlijk altijd op dezelfde plekken dus ik kan heel snel schakelen tussen bank, vloer en mand. Hij neemt op, ik kan dus als ik wil terugkijken, maar ik kan ook streamen en dus live meekijken. Er zit ook zo'n praatfunctie op maar goed, Oll is daar niet echt van onder de indruk en buiten dat ga ik niet op kantoor ineens "BOLLE!" in m'n telefoon roepen hahahahaha _O- Ik bereik 'm dus ook met een app op m'n telefoon.

Vóór deze camera zette ik wel eens een laptop in de hoek van de kamer. Voor live meekijken had ik een apart skype account aangemaakt, die op auto-opnemen gezet en dan kon ik af en toe ff "inbellen" :+ Appje van de camera werkt wel makkelijker, vooral omdat je daarmee rond kan kijken..

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Welke camera om honden in de gaten te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:39

Wij hebben een foscam in huis.
Prima beeld. En simpel te installeren.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:41


Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Welke camera om honden in de gaten te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:09

Overigens kan je met Alfred ook de nachtzicht en zelfs de zaklamp op de telefoon aanzetten. Je kunt ook instellen dat hij alle bewegingen opneemt. En het is gratis, dan kun je in ieder geval zien of het zo is en wie het is!

Je kunt de camera ook via de computer bekijken. Je hebt voor kijken en filmen maar 1 app nodig.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Damon26, Eloya, Suusw, YandexBot en 145 bezoekers