Bull terrier liefhebbers op bokt?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 


primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bull terrier liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:24

Huidproblemen hoor je wel veel over, maar als je uit laat zoeken waar het probleem ligt, is het vaak behandelbaar. Waar ik me wel erg zorgen over maak zijn de nier problemen en het hart. Maar als je vergelijkt met andere rassen, doet de Bullterriër het kwa gezondheid nog niet zo bar slecht. Ik heb nu twee gezonde Bullterriërs gehad (een witte zonder huidproblemen, kon alleen geen vlooiendruppels verdragen... Nu een brindle met wit ook zonder huidproblemen. Hart en nieren goed, ik mag geluk erin hebben.

Sowieso weet ik niet of ik nog aan een hond durf te beginnen hierna, je hoort overal zoveel gezondheidsproblemen in honden zitten.

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 15:57

Wat een prachtige bulls zie ik hier.

Jammer om te lezen dat er een aantal niet meer levem vanwege het rage syndroom.

Wij hebben geen problemen hoor in Frankrijk.
Bull terriers staan niet op de lijst.
Bella heeft geen stamboom dus ik had het extra gecheckt voor we haar meenamen
Afbeelding
Afbeelding

Er wordt echt superleuk gereageerd hier in Frankrijk
Iedereen wil met haar knuffelen en ze mag zelfs meer als andere honden omdat ze zo vreselijk lief is en bijzonder natuurlijk :)


BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:41

Hoooi :)



Afbeelding

Afbeelding


Mijn knappe atletische vent, Beer!

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:48

Prachtig dier maar ik vind zulke koppen persoonlijk niet mooi. Ik houd meer van het oudere type met wat rechtere neus.

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bull terrier liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:52

Ik ook hoor, vind dat ze tegenwoordig veel te krom zijn en ook qua bouw veel te rond. Als je ziet wat er eerste geplaatst wordt op shows dan is dat om te huilen. Wandelende tonnetjes zijn het in vele gevallen. In de BT groepen ook. Honden met zwáár overgewicht vinden we "gezellige ronde wijffies/ventjes".... als je je hond slank houdt dan 'moet je maar een windhond nemen' enz. Heel zonde vind ik dat. Mijn hond zijn kop vind ik ook veel te extreem, in de toekomst hier een werklijn. Heb al contact met een aantal fokkers maar Beer kan beslist niet samen met andere honden, dus dat stellen we uit.

kiwiwitje

Berichten: 20087
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:26

BulletjeBeer schreef:
Ik ook hoor, vind dat ze tegenwoordig veel te krom zijn en ook qua bouw veel te rond. Als je ziet wat er eerste geplaatst wordt op shows dan is dat om te huilen. Wandelende tonnetjes zijn het in vele gevallen. In de BT groepen ook. Honden met zwáár overgewicht vinden we "gezellige ronde wijffies/ventjes".... als je je hond slank houdt dan 'moet je maar een windhond nemen' enz. Heel zonde vind ik dat. Mijn hond zijn kop vind ik ook veel te extreem, in de toekomst hier een werklijn. Heb al contact met een aantal fokkers maar Beer kan beslist niet samen met andere honden, dus dat stellen we uit.

Dit herken ik ook uit de staffies. Net als de omvang van veel honden op show.. Bijna alles in de staffordgroepen valt buiten de rasstandaard door hoogte en/of gewicht..

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:33

kiwiwitje schreef:
BulletjeBeer schreef:
Ik ook hoor, vind dat ze tegenwoordig veel te krom zijn en ook qua bouw veel te rond. Als je ziet wat er eerste geplaatst wordt op shows dan is dat om te huilen. Wandelende tonnetjes zijn het in vele gevallen. In de BT groepen ook. Honden met zwáár overgewicht vinden we "gezellige ronde wijffies/ventjes".... als je je hond slank houdt dan 'moet je maar een windhond nemen' enz. Heel zonde vind ik dat. Mijn hond zijn kop vind ik ook veel te extreem, in de toekomst hier een werklijn. Heb al contact met een aantal fokkers maar Beer kan beslist niet samen met andere honden, dus dat stellen we uit.

Dit herken ik ook uit de staffies. Net als de omvang van veel honden op show.. Bijna alles in de staffordgroepen valt buiten de rasstandaard door hoogte en/of gewicht..



Bij de SBT ga ik zonder twijfel voor het atletische type, dat showgebeuren bij de SBT trekt me niet, het lijkt ook wel of de koppen steeds platter worden. Echt zonde hoor! 't Is zo een mooi ras!!

kiwiwitje

Berichten: 20087
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Bull terrier liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:45

Dat is helaas ook t geval. Snuiten worden korter. Honden worden dikker en het ras word steeds ongezonder en de rasvereniging doet er weinig mee.

Hier heb ik de planning om mijn sporttype teef met een klein showtype reutje(met snuit en gezond) te laten dekken. Maar heb ook al sporttype reutjes voor haar op het oog :')

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:49

Elke fokker fokt weer een ander type vind ik, te veel kromming krijg je ook niet show goed omdat je dan inlevert op een goed gebit, dan kom je niet in de goede punten.

Ter vergelijking, de witte is mijn eerste (uit het asiel gehaald toen hij vier was), de brindle is show waardig. We hebben er ook shows mee gelopen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:44

Mooie hond BulletjeBeer, zo zie ik ze wel graag. Geen enkele diersoort of ras is bedoeld om overgewicht te hebben toch. Ik vind onze Mitzi nu ook mooier met een taille en lekker gespierde billen (maar goed, als ik bijv Welsh Ponies in ‘showconditie’ zie denk ik ook, Poe daar mogen wel wat kilo’s af :o )
Hij heeft wel een kromme kop ja, kunnen ze daar nou nog last van hebben? Hoofdpijn ofzo?

Ha Primera dat onderste plaatje komt mij bekend voor. Mitzi heeft echt een geheugen als een olifant. Zijn we een half jaar geleden 1x naar een bepaald losloopveld gewandeld, ze blijft die kant op trekken. Ze weet dat nog precies. En als ze een bepaalde kant niet op wil, gaat ze in de ankers en weigert ze verder te lopen :')

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bull terrier liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:00

Nee dat vind ik ook! Een dier hoeft niet meer gewicht bij zich te dragen dan nodig. Maar het lijkt een soort status te zijn. "Mijn bull is 45kg!" en dan roept iedereen "woooow wat een tank!!". Best wel zonde!
Voor zover ik weet hebben ze er geen hoofdpijn van, maar het gebit kan er wel onder gaan lijden. Beer zijn ondertanden, die kleine tandjes, staan bijvoorbeeld niet recht.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:28

Mijn kruising Bull. Zij is 3 jaar geleden op 15 jarige leeftijd overleden. Een enorm gemis en een groot gat dat ze heeft achtergelaten. Karakter was geweldig, zo zacht en lief. Ging overal mee naar toe. Andere honden waren vooral spannend maar is altijd goed gegaan met anderen.

Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3668
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:27

Een kennis van mij heeft een speciaal gemaakte beugel moeten plaatsen voor zijn bull. Anders kon die gewoon niet normaal eten etc ..
Nu zijn zijn tanden normaal maar heeft wel een fortuin gekost

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bull terrier liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:07

Plus punt is dat ze op shows daar wel erg op letten, gebits fouten worden toch wel zwaar gerekend.

Maar toen ik heel wat jaren terug een dierenopleiding deed, was daar een blonde labrador van een half jaar, al zijn tanden waren niet goed en daar lieten ze een operatie doen, heel kunstgebit voor hem, wel met goed frame dat het even vooruit kon. Perfecte bouw en prachtig normaal labrador hoofd, maar toch niks waardig kwa tanden.
Ook al kijkt iedereen naar de aparte hoofd hondenrassen (waar ook zeker aandacht voor nodig is) zulke problemen komen in de normale rassen dus ook voor.

Mijn huidige bull weegt ook wel tegen de 40 kg maar is ook echt groot en lang. De witte woog 26-30 kg

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: Bull terrier liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-18 08:48

wat een gewichten zie ik voorbij komen.
Bella is nu 25 kilo en wordt volgende maand 1 jaar. ben benieuwd hoe zwaar zij gaat worden :)

Ze heeft trouwens wel een gras allergie, zo jammer, gemaaid gras en nat gras.
Rode pootjes,
Bij ons in het dorp zijn er veel honden die er last van hebben.

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:03

Mijn knappe ventje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Beer is ook rond de 25kg hoor! Prima gewicht. Als hij hijgt lijkt hij wel 10kilo groter en zwaarder. Aankomende zondag gaan we voor de lol een show doen.... ik durf nou al niet :')

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bull terrier liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:30

O gezellig, show lopen. Ik herken de plankenkoorts erin. Alvast veel succes zondag, wel foto's laten maken hebben, leuk om terug te zien.

@Loody; de gras allergie is ook buiten je standaard uitlaat gebied?
Ik heb het met mijn witte bull gehad dat hij echt gebieds allergie erin had, het ene natuurgebied in mijn buurt had hij nergens last van maar het andere natuurgebied moest ik echt zijn poten afspoelen erna, deed ik dat niet dan raakte zijn poten wat dikker en roder.
(Omdat je aangeeft dat meerdere honden erop reageren)

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:54

Ik ben doodsbang hahaha. We hebben nog nooit een show gelopen..... hij is enórm nieuwsgierig dus hij moet altijd alle honden bekijken op zo'n veldje, dat was op hondentraining altijd zo. Hij trekt gruwelijk hard want hij wil alles zien. Heb 'm ook geleerd om te gaan zitten als ik iets in mijn hand heb, zucht, dus echt mooi staan zal er niet bij zijn. Maar goed, het is geen officiele show, we zullen het best overleven.




Beer heeft nu trouwens ook een beetje rode poten. In Frankrijk geen last van, hier thuis wel, helemaal als het gras nat is geweest...

kiwiwitje

Berichten: 20087
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:20

BulletjeBeer schreef:
Mijn knappe ventje

[ [url=m/pF3JZ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OBdJeh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9vGFtl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kSTgPx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Beer is ook rond de 25kg hoor! Prima gewicht. Als hij hijgt lijkt hij wel 10kilo groter en zwaarder. Aankomende zondag gaan we voor de lol een show doen.... ik durf nou al niet :')

Ik ben jou laatst ergens op FB tegen gekomen! Ik noemde hem ''post it'' :P


succes met de show!

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 11:43

BulletjeBeer schreef:
Mijn knappe ventje

[ [url=m/pF3JZ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OBdJeh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9vGFtl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kSTgPx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Beer is ook rond de 25kg hoor! Prima gewicht. Als hij hijgt lijkt hij wel 10kilo groter en zwaarder. Aankomende zondag gaan we voor de lol een show doen.... ik durf nou al niet :')


Wat een knapperd zeg.. gelukkig dat rond de 25 kilo een mooi gewicht is hahaha

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 11:46

primera schreef:
O gezellig, show lopen. Ik herken de plankenkoorts erin. Alvast veel succes zondag, wel foto's laten maken hebben, leuk om terug te zien.

@Loody; de gras allergie is ook buiten je standaard uitlaat gebied?
Ik heb het met mijn witte bull gehad dat hij echt gebieds allergie erin had, het ene natuurgebied in mijn buurt had hij nergens last van maar het andere natuurgebied moest ik echt zijn poten afspoelen erna, deed ik dat niet dan raakte zijn poten wat dikker en roder.
(Omdat je aangeeft dat meerdere honden erop reageren)


In frankrijk had ze nergens last van.

Hier in de buurt overal hetzelfde gras.
De da raadde aan om haar voorlopig niet in het gras uit te laten en haar pootjes af te drogen na het wandelen.(maar ze doet haar behoefte alleen in het gras)

Ze likt er nu gewoon erg aan waardoor het nog roder wordt.
Heb er nu maar honingzalf opgesmeerd

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:16

Ik ben echt bang joh voor morgen hahahahaa. Misschien valt het allemaal best mee, maar ik ben echt zenuwachtig :') ik ben echt een sukkel met zulke dingen. We zullen zien wat het wordt.

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: Bull terrier liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 21:28

Lekker genieten en veel plezier!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Desire__, Leo, Lukasje en 41 bezoekers