Merel gevonden.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Merel gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 20:35

Oké ik heb de laatste tijd regelmatig topics voorbij zien komen van gevonden foto’s. Mijn gedachte daarop: Ahw zielig, maar ik laat ze meestal liggen.

Niet gedacht dat ik er nu zelf een zou openen. _O- Net een merel gevonden bij ons in het pad. Man lief zegt; laat maar liggen schat! Buurvrouw zegt: ahhhw wat zielig, ik zal wat brood geven. Ik direct: Nee! Laat maar ik pak hem wel. :') Iets met hormonen en moederhart.

Oké het is dus een merel, ik denk geen piepjonge meer, vleugels lijken niet gebroken, liet zich pakken zonder verzet, niet zien lopen of vliegen.

Reden van pakken: Katten in de buurt. Mijn eigen zat ook al te azen... natuur is leuk, maar dat ging me net te ver.

Dus nu in een doos staan met een theedoekje er onder en schaaltje water. vogel heeft net gedronken. En nu?
Even een nachtje wachten en morgen uit zetten? Zelfde plek of veiligere plek? Of vogelopvang bellen?

Beestje draait zijn koppie steeds in zijn nek en sluit de oogjes alsof hij woest kapot is...


Afbeelding

SORRY voor weer zo’n topic. :=

Onderschrift


Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:43

Wat lief van je! Ik zou het zelf ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem te laten vangen door een kat waar je bijna letterlijk bij staat. Ik durf je geen advies te geven. Ik heb zelf eens een baby merel in de tuin gehad, deze met water in een doos gezet, maar die is helaas overleden (ik denk door stress). Hopelijk zijn hier mensen die advies kunnen geven :j

*pum*

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:45

Ik hoop dat hij niet de merelziekte heeft, dat overleven ze vaak niet.
https://www.vogelbescherming.nl/actueel ... -nederland

Hij kan natuurlijk ook gewoon uitgedroogd zijn door de warmte, of tegen een auto zijn gevlogen en even versuft zijn.
Kun je voelen of hij mager is?
Ik zou in ieder geval wat water voor hem neer zetten. En dan morgenvroeg kijken of hij weer actief is, en anders de dierenbescherming of vogelopvang bellen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

mala26

Berichten: 4970
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:47

Ik zou sowieso de vogelopvang bellen, al is het maar om informatie te krijgen.
Maar ik breng alles wat ik vindt, of nou ja wat de honden/katten vinden standaard naar de vogelopvang. heb zelf gewoon geen kennis van vogels en daar zijn ze voor. Laat ik meteen een donatie achter.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:48

Kattenbrokken kan je weken en geven, die voeren wij ze in de opvang ook altijd. Zoals je het omschrijft is hij flink verzwakt of tegen een raam gevlogen. Liever een vogelopvang of dierenambulance bellen dan weer uitzetten.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 20:49

Danielleeee_ schreef:
Wat lief van je! Ik zou het zelf ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem te laten vangen door een kat waar je bijna letterlijk bij staat. Ik durf je geen advies te geven. Ik heb zelf eens een baby merel in de tuin gehad, deze met water in een doos gezet, maar die is helaas overleden (ik denk door stress). Hopelijk zijn hier mensen die advies kunnen geven :j


Bedankt! Ik ga hem even de nacht geven en anders morgen uit zetten. (Lees; jankend afgeven aan vogel opvang)
Volgens mij is het alleen geen baby merel meer.


8nnemiek schreef:
Ik hoop dat hij niet de merelziekte heeft, dat overleven ze vaak niet.
https://www.vogelbescherming.nl/actueel ... -nederland

Hij kan natuurlijk ook gewoon uitgedroogd zijn door de warmte, of tegen een auto zijn gevlogen en even versuft zijn.
Kun je voelen of hij mager is?
Ik zou in ieder geval wat water voor hem neer zetten. En dan morgenvroeg kijken of hij weer actief is, en anders de dierenbescherming of vogelopvang bellen.

Oh! Dat zou sneu zijn zeg. ;(
Hij ligt in ons steegje waar de containers staan achter het huis, dus aangereden lijkt me niet. Ik voelde aan zijn vleugels en die trok hij best stevig weer terug dus ik vermoed geen breukje?
Hij voelt niet echt mager. Maar ja.. Weet ik ook veel...


mala26 schreef:
Ik zou sowieso de vogelopvang bellen, al is het maar om informatie te krijgen.
Maar ik breng alles wat ik vindt, of nou ja wat de honden/katten vinden standaard naar de vogelopvang. heb zelf gewoon geen kennis van vogels en daar zijn ze voor. Laat ik meteen een donatie achter.


Ik kan op dit moment de vogel opvang wel even bellen! Hij zit alleen 30 km verderop en langs brengen kan nu natuurlijk net niet vanwege een APK keuring dus de auto is weg. Dan zal ik moeten wachten tot morgen...

Onderschrift

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Merel gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 21:19

Oké wtf. :') De vogel opvang zegt dat als ik niet zeker ben dat hij door een kat is gegrepen, of ik hem dan zelf wilde killen? Eehhhhh nee. Dankje. Dat kunnen mijn moeder hormonen nu niet aan. _O-

Ik geef hem de nacht om even bij te tanken, heb wat water staan en nu geweekte kattenbrokjes en zet dat er neer. Morgen ga ik hem maar uitzetten denk ik.

Onderschrift

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Merel gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:43

Kan je mij via PB sturen waar je woont, dan kijk ik even of ik een goede opvang in de buurt kan vinden voor je.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 22:05

zonnebloem18 schreef:
Kan je mij via PB sturen waar je woont, dan kijk ik even of ik een goede opvang in de buurt kan vinden voor je.



Bedankt.

mala26

Berichten: 4970
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Merel gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:07

Wat!!! Nee, dat meen je niet...
Wat is dat dan voor een vaag gedoe.
Weet niet waar je woont maar in soest zit een fijne.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Merel gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:30

In Tiel zit eventueel onder de regenboog, maar dat is alweer bijna een uur rijden. Anders toch de dierenambulance proberen, verder zit er niet echt iets anders in de buurt.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:35

Eeh watte is dat hun advies? Heb je noach gebeld? Zo ja is dat geen reactie die ik van hun verwacht.

Hopelijk is het voer en water en een nachtje rust voldoende. Kun je borstbeen voelen?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Merel gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:58

De vogelopvang in Merelbeke vangt alles op. Van hopeloos tot nutteloos. Hen bellen voor advies kan ook.

Ze hebben de afgelopen twee jaar een record aantal merels opgevangen en zien sterven. Ook veel uitgezet. Misschien weten ze raad.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 23:03

karuna schreef:
Eeh watte is dat hun advies? Heb je noach gebeld? Zo ja is dat geen reactie die ik van hun verwacht.

Hopelijk is het voer en water en een nachtje rust voldoende. Kun je borstbeen voelen?


Er zitten er nog meer in de “buurt” hè.

Geen idee. Ik probeer hem niet te veel te storen want ik ben bang voor te veel stress. Hij heeft zich nog nit verroerd sinds ie in de doos zit. Momenteel in de schuur.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Merel gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:15

Ah dacht al, maar mogelijk kunnen zij wel helpen als hij morgen nog zo is

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Merel gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 13:22

Vannacht kon ik niet slapen en heb ik nog even gekeken, hij zat toen wat rond te waggelen en ik zag dat ie wat gedronken had. Vanmorgen was ie dood.

Onderschrift

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Merel gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:38

Ahh wat sneu maar het diertje heeft wel in alle rust kunnen sterven dat is iets waarvoor hij/zij je vast dankbaar is! :(:)

Broken crayons still color

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Merel gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:45

Ach wat sneu nou. Maar een troost hij is in alle rust overleden en niet door een kat gemarteld. Je hebt je best gedaan

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:53

Wat sneu... Maar je hebt je best gedaan! :(:) Merel heeft nu rustig dood kunnen gaan en inderdaad, niet gemarteld door een kat.

*pum*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, Googlebot, Telpeva en 38 bezoekers