Vogeltje in shock, wat te doen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Vogeltje in shock, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:22

Onze poes heeft een vogeltje binnengebracht. Hij lijkt onbeschadigd, wel is hij geloof ik totaal in shock. Hij ademt enorm zwaar, af en toe heeft hij zijn oogjes open. We hebben hem momenteel in een klein blikje gedaan als beschutting en hem op een rustig plekje gelegd, kunnen we nog meer doen?

Vogelopvang is hier (in Zweden) niet echt. Alsjeblieft geen discussie over katten binnen houden, dat is hier in Zweden niet mogelijk.


Foto's van het kleine ding:
Afbeelding

Afbeelding


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Vogeltje in shock, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:24

Ik zou een beetje water neerzetten en het beestje de tijd geven, je kan er gewoon niet zo veel mee doen alles wat je probeert geeft weer extra stress -O-

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:25

Ik probeer ze altijd even te laten drinken. En dan rustig laten zitten. Ze hebben meestal even tijd nodig.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:26

Azmay schreef:
Ik zou een beetje water neerzetten en het beestje de tijd geven, je kan er gewoon niet zo veel mee doen alles wat je probeert geeft weer extra stress -O-



Was water geven niet juist gevaarlijk? Ik las ergens zoiets, weet niet of het klopt.

We laten hem inderdaad verder met rust.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:26

Vogels geven nooit aan dat ze pijn hebben. Als ze dat doen zijn ze al op sterven na dood. Dat er geen uiterlijke wonden zichtbaar zijn wil niet veel zeggen. Ten eerste sluiten wonden van katten tanden heel erg snel, zo snel dat het vaak niet eens bloed. Ten tweede is de kans heel groot dat ze interne wonden heeft opgelopen van de kracht van de kaken.
Ik ben bang dat ze het ws niet heel erg lang gaat maken. Sorry -O- Wel heel lief bedoeld van je. Je zou haar wat water en wat rupsjes kunnen geven als ze daar zin in heeft.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Anoniem

Re: Vogeltje in shock, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:33

Ze hipte zojuist opeens weg, best wel snel. Nu zit ze onder een plant in de schaduw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:41

Ik denk dat het met interne wonden wel mee kan vallen, het probleem is dat als de huid sluit de bacterie er onder blijft zitten. Meestal gaan ze dood aan bloedvergiftiging als ze geen novadox krijgen.

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:44

Wat dees zegt inderdaad, vogeltjes gaan vaak dood door de bacteriën in de bek van de kat. Je kan hem nu eigenlijk alleen maar in de gaten houden. Het mooiste is even in een doosje in het donker, maar als hij zelf een mooi plekje in de schaduw heeft gevonden is dat ook prima. Moeten de katten er alleen niet bij kunnen komen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Anoniem

Re: Vogeltje in shock, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:47

Katten liggen nu gelukkig allebei hard te slapen op de bank, daar houden we ze ook even. Ik ga zo even kijken of hij er nog zit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: douschka, JesdaJinn, Lente, ontherun en 32 bezoekers