Koe rijden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Koe rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 12:15

Hoi!
Wij hebben thuis een koeienstal die verhuurd is aan een boer. Als er koeien bij zijn die geen goeie melk geven worden ze naar de slacht gebracht wat heel zielig is want omdat ze niet goed melk konden geven zijn ze helemaal uitgeput en ziek en dan worden ze in zo'n toestand naar de slacht gebracht.. mijn vader wil over ene tijdje zo'n koeien kopen (een stuk of 5/6) en dan die 3 maanden extra voeren en aan laten sterken en dan pas naar de slacht doen want dan hebben ze nog evengoed 3 fijne maanden(ze komen dan ook op stro ipv roosters in een grote stal) ik mag dan misschien ook 1 koe om te houden en dan wil ik die graag inrijden:) heeft iemand dat ooit gedaan of gwn op een koe gereden? Ik heb wel vaker paarden ingereden maar is het een beetje hetzelfde?

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship


_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: Koe rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:24

Ik heb wel ooit een filmpje gezien op internet over een meisje die met koeien reed, dat moet je wel terug kunnen vinden denk ik!

Leentje, Molly & Poppy <3

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:25

Op YouTube en Google is een meisje te vinden die hier ervaring mee heeft en dus geen paard maar een kalfje alleen had. Die is de koe gaan berijden als een paard.

https://youtu.be/Rcqsy7WJYFk

Misschien staan daar tips onder of kan je diegene berichtje sturen.

Spoiler:
Kiekeboe

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: Koe rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:33

Schuldig :')
Afbeelding

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

mino1
Berichten: 361
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:37

:j Als je een koe wil hebben om terijden kun je beter met een kalf beginnen mak temaken.Ervaring er mee mijn tante zegger.dat koeien die geen melk meer geven geslacht worden is bij iedere veehouder zo.

`Helaas Mino is niet meer !

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Koe rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:55

Er is een reden dat koeien niet gebruikt worden als rijdier :') ik gok zo dat de galop daar 1 van is, als ik zo naar de video kijk _O- je zal wel een hele goeie rug moeten hebben om dat uit te kunnen zitten haha.

Maar als je er toch aan begint, laat je ons dan meevolgen?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Koe rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:35

Ik denk dat het wel kan als je een koe hebt met een geschikt karakter.In India worden runderen (meestal ossen) als trekdier gebruikt. Koeien mogen daar nooit geslacht worden omdat wij hun melk drinken en ze dus eigenlijk onze moeder zijn!Ik vind het mooi dat jij probeert iets alternatiefs te bedenken voor uitgerangeerde en ten dode opgeschreven koeien.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:50

Een koe reageert wel anders dan een paard. Maar een zinnige melkkoe bij voorkeur eentje met veel MRIJ in de aderen lukt dat wel mee. Zou het niet proberen met vleesvee zoals zo'n blonde.

Ik was vroeger lui. Met koeien halen voor het melken knoopte ik 1 koe die de baas was in de kudde een halster op en ging erop zitten met een handvol mais in de zak en een maisschieter. Koeien die niet doorliepen schoot ik een maiskorrel op de kont.

7ofhearts

Berichten: 2739
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Koe rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:05

Sorry hoor, maar ik vind een koe absoluut geen rijdier!!
De filmpjes van het meisje dat het wel doet ken ik ook, maar ik vind het dood en dood zielig.
Waarom zou je die koeien daar nog mee pesten die laatste maanden voor hun slacht.
Laat ze lekker gezond worden en aansterken, en vooral nog genieten van hun tijdje koe-zijn.

Niet zeuren maar lééf!!

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:18

Moet zeggen dat ik die galop er totaal niet comfortabel uit vind zien.. :+ Maar de koe in het filmpje is waarschijnlijk wel de schoonste koe die ik ooit gezien heb.

Denk dat je in principe best op een koe kunt zitten/stappen, maar aan die galop zou ik me niet wagen. :')

x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:31

yarkayunda schreef:
Hoi!
Wij hebben thuis een koeienstal die verhuurd is aan een boer. Als er koeien bij zijn die geen goeie melk geven worden ze naar de slacht gebracht wat heel zielig is want omdat ze niet goed melk konden geven zijn ze helemaal uitgeput en ziek en dan worden ze in zo'n toestand naar de slacht gebracht.. mijn vader wil over ene tijdje zo'n koeien kopen (een stuk of 5/6) en dan die 3 maanden extra voeren en aan laten sterken en dan pas naar de slacht doen want dan hebben ze nog evengoed 3 fijne maanden(ze komen dan ook op stro ipv roosters in een grote stal) ik mag dan misschien ook 1 koe om te houden en dan wil ik die graag inrijden:) heeft iemand dat ooit gedaan of gwn op een koe gereden? Ik heb wel vaker paarden ingereden maar is het een beetje hetzelfde?


Eh, ze raken niet uitgeput van niet goed melk geven... maar dat terzijde. Koeien zijn redelijk autistisch en niet elke koe is even gesteld op mensen. Ik heb een aantal tamme koeien, die hebben leren springen (toen ze nog pink waren, met uier is dat niet zo fijn) en knuffelen en poetsen. Je kunt er op zitten, maar rijden gaat me te ver.

Als je al niet al te beste dieren koopt, zou ik ze niet ook nog gaan vervelen met iets wat alleen jij leuk vindt (rijden). Begrijp me niet verkeerd, als ze het toe laten om er op te klimmen, prima, maar ik zou er niet teveel moeite in stoppen.

Enne, voor je vader dieren gaat aanschaffen, wijs hem er even op dat hij wel de juiste fosfaatrechten moet hebben.

PS: roosters zijn o.a. om zo min mogelijk ziektekiemen in de stal te hebben, de dieren slapen normaal op koematten in ligboxen en die liggen super lekker!

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:02

Anne_GTI schreef:
Een koe reageert wel anders dan een paard. Maar een zinnige melkkoe bij voorkeur eentje met veel MRIJ in de aderen lukt dat wel mee. Zou het niet proberen met vleesvee zoals zo'n blonde.

Ik was vroeger lui. Met koeien halen voor het melken knoopte ik 1 koe die de baas was in de kudde een halster op en ging erop zitten met een handvol mais in de zak en een maisschieter. Koeien die niet doorliepen schoot ik een maiskorrel op de kont.



Hahahaha zijn hier foto's van?

TS, op een koe rijden lijkt mij helemaal niet comfortabel. Je zou ze natuurlijk wel een paar goede laatste maanden geven, waarbij je ze laat aansterken en lekker poetst en vertroetelt. Maar er echt op zitten zou ik niet doen.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

mino1
Berichten: 361
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:03

Nog een weetje wist je dat de meeste vleesrassen vroeger arbeidsdieren waren toen die niet meer nodig waren (traktor uitgevonden)omgefokt naar vleesvee.

`Helaas Mino is niet meer !

yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 21:03

RaafSmits schreef:
Sorry hoor, maar ik vind een koe absoluut geen rijdier!!
De filmpjes van het meisje dat het wel doet ken ik ook, maar ik vind het dood en dood zielig.
Waarom zou je die koeien daar nog mee pesten die laatste maanden voor hun slacht.
Laat ze lekker gezond worden en aansterken, en vooral nog genieten van hun tijdje koe-zijn.

Ik wil het ook niet down met die wat geslacht worden maar 1 houden en daar dat mee doen maar waarom vinden mensen dat je op een koe niet kan rijden maar op een paard wel? Wat is het verschil?

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 21:05

x_Rebecca schreef:
yarkayunda schreef:
Hoi!
Wij hebben thuis een koeienstal die verhuurd is aan een boer. Als er koeien bij zijn die geen goeie melk geven worden ze naar de slacht gebracht wat heel zielig is want omdat ze niet goed melk konden geven zijn ze helemaal uitgeput en ziek en dan worden ze in zo'n toestand naar de slacht gebracht.. mijn vader wil over ene tijdje zo'n koeien kopen (een stuk of 5/6) en dan die 3 maanden extra voeren en aan laten sterken en dan pas naar de slacht doen want dan hebben ze nog evengoed 3 fijne maanden(ze komen dan ook op stro ipv roosters in een grote stal) ik mag dan misschien ook 1 koe om te houden en dan wil ik die graag inrijden:) heeft iemand dat ooit gedaan of gwn op een koe gereden? Ik heb wel vaker paarden ingereden maar is het een beetje hetzelfde?


Eh, ze raken niet uitgeput van niet goed melk geven... maar dat terzijde. Koeien zijn redelijk autistisch en niet elke koe is even gesteld op mensen. Ik heb een aantal tamme koeien, die hebben leren springen (toen ze nog pink waren, met uier is dat niet zo fijn) en knuffelen en poetsen. Je kunt er op zitten, maar rijden gaat me te ver.

Als je al niet al te beste dieren koopt, zou ik ze niet ook nog gaan vervelen met iets wat alleen jij leuk vindt (rijden). Begrijp me niet verkeerd, als ze het toe laten om er op te klimmen, prima, maar ik zou er niet teveel moeite in stoppen.

Enne, voor je vader dieren gaat aanschaffen, wijs hem er even op dat hij wel de juiste fosfaatrechten moet hebben.

PS: roosters zijn o.a. om zo min mogelijk ziektekiemen in de stal te hebben, de dieren slapen normaal op koematten in ligboxen en die liggen super lekker!


Mijn vader heeft heel veel verstand van koeien en heeft zijn hele leven op een boerderij gewoond dus daar zal het niet aan liggen;)

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Koe rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:07

Een koe is een kuddedier, dat moet je ten eerste al niet in zijn eentje willen houden.

yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 21:08

DezeNaam schreef:
Een koe is een kuddedier, dat moet je ten eerste al niet in zijn eentje willen houden.

Doen we ook niet

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

Dancyy
Berichten: 2696
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:08

Anne_GTI schreef:
Ik was vroeger lui. Met koeien halen voor het melken knoopte ik 1 koe die de baas was in de kudde een halster op en ging erop zitten met een handvol mais in de zak en een maisschieter. Koeien die niet doorliepen schoot ik een maiskorrel op de kont.

_O- geniaal

Eapy

Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Koe rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:14

:roll:

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:16

yarkayunda schreef:
DezeNaam schreef:
Een koe is een kuddedier, dat moet je ten eerste al niet in zijn eentje willen houden.

Doen we ook niet

Je schrijft toch dat je uiteindelijk één koe wilt houden om te rijden, de rest gaat dan toch weg of niet?

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:17

x_Rebecca schreef:
yarkayunda schreef:
Hoi!
Wij hebben thuis een koeienstal die verhuurd is aan een boer. Als er koeien bij zijn die geen goeie melk geven worden ze naar de slacht gebracht wat heel zielig is want omdat ze niet goed melk konden geven zijn ze helemaal uitgeput en ziek en dan worden ze in zo'n toestand naar de slacht gebracht.. mijn vader wil over ene tijdje zo'n koeien kopen (een stuk of 5/6) en dan die 3 maanden extra voeren en aan laten sterken en dan pas naar de slacht doen want dan hebben ze nog evengoed 3 fijne maanden(ze komen dan ook op stro ipv roosters in een grote stal) ik mag dan misschien ook 1 koe om te houden en dan wil ik die graag inrijden:) heeft iemand dat ooit gedaan of gwn op een koe gereden? Ik heb wel vaker paarden ingereden maar is het een beetje hetzelfde?


Eh, ze raken niet uitgeput van niet goed melk geven... maar dat terzijde. Koeien zijn redelijk autistisch en niet elke koe is even gesteld op mensen. Ik heb een aantal tamme koeien, die hebben leren springen (toen ze nog pink waren, met uier is dat niet zo fijn) en knuffelen en poetsen. Je kunt er op zitten, maar rijden gaat me te ver.

Als je al niet al te beste dieren koopt, zou ik ze niet ook nog gaan vervelen met iets wat alleen jij leuk vindt (rijden). Begrijp me niet verkeerd, als ze het toe laten om er op te klimmen, prima, maar ik zou er niet teveel moeite in stoppen.

Enne, voor je vader dieren gaat aanschaffen, wijs hem er even op dat hij wel de juiste fosfaatrechten moet hebben.

PS: roosters zijn o.a. om zo min mogelijk ziektekiemen in de stal te hebben, de dieren slapen normaal op koematten in ligboxen en die liggen super lekker!


precies dit

en idd de fosfaat rechten. Die heb je nodig om koeien te mogen houden.

Mazida
Berichten: 1383
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:21

Dat wordt een dure grap voor je vader. Volgens mij kosten fosfaatrechten nu al iets van 8.000 euro per koe. Gaat hij dat er ooit uit krijgen door ze drie maanden langer te mesten en dan te lachten slachten? En je hebt het over zieke koeien. Lijkt me niet echt verstandig daar op te gaan zitten. Daarnaast moet een dier inrijden (paard/koe/whatever) professioneel gebeuren. Zou ik zelf niet doen, zie dat je ook paardrijlessen aanbiedt voor 10 euro. Zou ik ook eerder overlaten aan prof. Voor 8.000 euro fosfaatrechten kun een koe rijden :+ , misschien kan je pa daar beter een leuk paard van kopen voor je :P
Laatst bijgewerkt door Mazida op 29-07-18 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:22

Die koe of dat meisje die op een koe rijd heet Luna. Lijkt me niet zo comfi met die lekkere uitstekende botten maar het kan tho haha.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 21:23

DezeNaam schreef:
Doen we ook niet

Je schrijft toch dat je uiteindelijk één koe wilt houden om te rijden, de rest gaat dan toch weg of niet?[/quote]
Nee al die andere wegzijn koopt mijn vader gelijk nieuwe

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 21:25

Mazida schreef:
Dat wordt een dure grap voor je vader. Volgens mij kosten fosfaatrechten nu al iets van 8.000 euro per koe. Gaat hij dat er ooit uit krijgen door ze drie maanden langer te mesten en dan te lachten slachten? En je hebt het over zieke koeien. Lijkt me niet echt verstandig daar op te gaan zitten. Daarnaast moet een dier inrijden (paard/koe/whatever) professioneel gebeuren. Zou ik zelf niet doen, zie dat je ook paardrijlessen aanbiedt voor 10 euro. Zou ik ook eerder overlaten aan prof. Voor 8.000 euro fosfaatrechten kun een koe rijden :+ , misschien kan je pa daar beter een leuk paard van kopen voor je :P

Hahah paarden heb ik genoeg:) maar ik rijd ook voor andere mensen en mezelf paarden in dus ik denk dat het wel moet lukken

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Emese_Flower, kwii, LDRD en 46 bezoekers