Onze hond sloopt het huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Onze hond sloopt het huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 17:39

Wij hebben een friese stabij van nu 22 maanden. We hebben haar met 7,5 week opgehaald bij de fokker.
Nu is het een onzeker en snel overprikkeld hondje, dit wordt wel beter inmiddels.
Vanaf pup af is ze af en toe alleen geweest. Dit ging altijd goed, nooit geblaft of gesloopt. Tot 6 maanden geleden lag ze altijd in een afgesloten bench, maar met de deur open in de bijkeuken, zo dat ze ook op de koude tegels kan liggen en kan drinken.
Ze is amper alleen, ze gaat mee werken en 1 keer per week naar ze opvang(waar ze heel boos wordt als en in de bench moet om te rusten). Ze alleen alleen als ik boodschappen moet doen of mijn ponyrijden. Dus af en toe een paar uurtjes. Ze krijgt altijd een kong met lekkers en haar knuffelpanda.

Nu het probleem. Sinds een paar weken sloopt ze. Als thuis zijn af en toe een speeltje, maar als ik weg ben sloopt ze het huis. Ze krapt en bijt gaten in de muren (beton en en hout) en kauwt de plinten stuk. Haar knuffel en kleedjes blijven heel, kong is leeg als ik thuis kom. Verder komt ze altijd pas uit de bench als ik de sleutel in de deur doe.

S nachts slaapt ze ook in de bench met de deur open, maar dan sloopt ze niet.

Ik vermoed dat het verveling is of toch laat opgekomen verlatingsangt (omdat het alleen gebeurd als ik weg ben)

Ze heeft een actief leven, zwemt veel, wandelen veel, loopt hard met mij, speurt en we doen hersenwerk, nu meer omdat het te warm is om andere actieve dingen te doen.

Heeft een bokker een goede tip, want anders moet de bench weer dicht overdag en dat willen we liever niet.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Onze hond sloopt het huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:18

Dat heb ik vaker gehoord en ik zou ook graag willen weten hoe zoiets opgelost moet worden.Ik weet het niet,behalve opsluiten dan.

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Onze hond sloopt het huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 18:40

Met opsluiten haal je de oorzaak niet weg, Opsluiten is hier ook als optie voorbij gekomen, maar heeft als nadeel dat ze dan geen water heeft.
Mijn vader zegt net dat we ook de muren kunnen betegelen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:41

Verhuizen naar het platteland met vrije uitloop }:0

Dat is het enige wat hier heeft geholpen. Onze Dog at kozijnen, muren, complete bankstellen etc op. Nu kan ik hem alleen laten en alles blijft heel. Hij mistte zijn vrijheid.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:57

Bo_Y schreef:
Met opsluiten haal je de oorzaak niet weg, Opsluiten is hier ook als optie voorbij gekomen, maar heeft als nadeel dat ze dan geen water heeft.
Mijn vader zegt net dat we ook de muren kunnen betegelen.


Toch ben ik voor de optie bench. Juist ook omdat je aangeeft niet veel alleen te zijn.
Ik heb een pup van 9 maanden die 's nachts en als ik weg ben ik de bench gaat.

Met mijn vorige lab heb ik het ook zo gedaan. Tot ze een jaar of 2,5/3 was. Tot die tijd had ze ook de neiging dingen te slopen. Na die leeftijd verdween dat en heb ik de bench opgeruimd.

Onze logeerlab die vanaf haar 11 maanden hier komt, heeft dit ook gedaan tot haar 2,5. Eerst als kleine pup, daarna niet meer. En rond de 10 maanden is ze gaan puberen en begon ze weer te slopen. Zij ging zowel bij de eigenaar als bij mij terug in de bench als ze alleen was. Toen ze wat ouder was de bench weer weggedaan.

Hier gebruik ik de bench nooit voor straf, het is iets vertrouwds voor mijn hond ... zijn plekje. Mijn hond is ook niet veel alleen dus kan best even zonder water. Ik zorg altijd dat voor hij in de bench gaat de kans heeft gehad te drinken. Als ik zijn bak water verschoon drinkt hij vaak wat of lekker even buiten uit het kraantje.

Mijn idee is dat ze juist in de puberperiode een tijd hebben waarin ze gaan slopen. Ik vertik het om mijn huis aan te passen (tegelen, meubels weg oid.). Als ik er bij ben, wat bijna de hele dag is, dan corrigeer ik hem gelijk met mijn stem als hij iets stouts doet pakt.
Als ik er niet bij ben en hij de kans krijgt wordt hij niet gecorrigeerd. Het lijkt mij dat zo het gedrag langer in stand gehouden wordt.
Door hem te begrenzen en in de bench te doen als ik er niet bij ben, ontneem ik hem de kans iets te slopen. Naar mijn idee verdwijnt dit gedrag dan ook sneller.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Onze hond sloopt het huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:10

Je hebt speciale bakken voor in de bench om water in te geven. Is dat geen idee?
Mijn sloper gaat ook in de bench als ik weg ben of snachts. Daar is hij veel rustiger in. Als ik hem los laat gaat alles er aan, inderdaad ook de muren, kussens, alles wat hij maar kan vinden. Ik denk dat hij gewoon niet goed weet wat hij met zichzelf aan moet op zon moment. En de bench is voor hem een zekerheid, en daar vind hij zijn rust..

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Onze hond sloopt het huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:21

Gewoon in de bench voordat het slopen een gewoonte is geworden. Heel grote bench kopen, kong erin, pensstaaf om te kauwen en klaar. Als ze dingen sloopt als je er niet bent valt er weinig te corrigeren. Het zijn nu eenmaal heel actieve honden en op die leeftijd hebben ze nog bananen in de oren, m.a.w. houden ze zich wel bezig met je interieur om zich te vermaken als je er niet bent.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:21

Wat ik niet helemaal begrijp in je verhaal is dat ze in een afgesloten bench ligt maar wel met de deur open zodat ze in de bijkeuken op de tegels kan liggen? Dan is de bench toch niet afgesloten?

Ik zou in ieder geval ook gaan voor een drinkbak in de bench en dan de bench echt afgesloten houden. Wij hebben er ook eentje in hangen. https://welkoop.nl/winkel/dier/huisdier ... m-_1195680 is een voorbeeld voor een drinkbak die in de bench gehangen kan worden. Eerst zorgen dat ze niet meer kan slopen, en dan eens kijken waarom ze sloopt.

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 19:33

Heb haar minipuppiebench net van zolder gehaald, die zet ik voor haar grote bench (vast met een riempje) met water en dan de hond in haar eigen bench.
Hier wordt de bench ook gebruikt als bed, rustplek. Ze ligt er ook graag in, als ze echt moe is vraagt ze zelf om in haar bench te mogen liggen.
Ze heeft tot ruim 1 jaar met een dichte deur geleden. En na een aantal weken de deur open is het gedonder begonnen, misschien is de bench voor haar open minder veilig dan dicht.

Ze heeft vorige week bij mijn ouders gelogeerd, bij hun 2 goldies.
Mijn moeder wilde de bench niet, sta in de weg. Toch meegegeven en in de schuur gezet. 1e nacht moest ze slapen op het kussen bij de goldies, en ze ging niet slapen. Pappa om 4 uur toch de bench heen gezet en toen ging ze slapen..

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 19:34

Neonlight schreef:
Wat ik niet helemaal begrijp in je verhaal is dat ze in een afgesloten bench ligt maar wel met de deur open zodat ze in de bijkeuken op de tegels kan liggen? Dan is de bench toch niet afgesloten?

Ik zou in ieder geval ook gaan voor een drinkbak in de bench en dan de bench echt afgesloten houden. Wij hebben er ook eentje in hangen. https://welkoop.nl/winkel/dier/huisdier ... m-_1195680 is een voorbeeld voor een drinkbak die in de bench gehangen kan worden. Eerst zorgen dat ze niet meer kan slopen, en dan eens kijken waarom ze sloopt.


De bench staat sinds een paar maanden open. Sorry dat het er wat onduidelijk staat.

Zo een hangbakje is ook een goede optie

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Onze hond sloopt het huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:42

Wij hebben ook een hangbakje voor water in de bench. Werkt prima! Hij drinkt er niet veel uit, maar heeft altijd toegang tot water.

Hondje is klein, sheltie, maar heb een maat XL bench gekocht omdat hij, toen hij 6 maanden was, toch begon te blaffen in de bench, voorheen nooit.

Nu doet hij dat ook niet meer, bench is groot genoeg dat hij op zijn zij langgerekt kant liggen (en dan nog ruimte over). Die extra ruimte heeft voor hem geholpen.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Onze hond sloopt het huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:45

Misschien een soort ren maken.
Dat je dus voor haar ruimte maakt die wel wat groter is dan de bench.
Maar waar ze meer ruimte heeft om te verliggen op de tegels etc.
Kan ook best zijn, dat ze zich dan veiliger voelt in een besloten ruimte.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:46

Grootste bench kopen die je kunt vinden en in de nacht toch weer dicht doen.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:48

Ts ik heb hier nog een drinkbakje, en anders een klem waar je een drinkbak in kan klemmen liggen? Die mogen tegen verzendkosten wel weg?

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:48

Hoe actief is het leven van je hond? Wat is veel wandelen, veel zwemmen, hoe vaak hardlopen, hoe vaak speuren?

Je kunt ook teveel doen met je hond, vooral bij actieve bezigheden wordt het level van het stresshormoon in het bloed hoog. Dat level heeft tijd en rust nodig om weer te zakken, dan pas kan je hond ontspannen, tot die tijd staat ie 'aan'. Een hond heeft ook veel slaap nodig per dag, tot zo'n 12 -14 u, oudere honden nog meer. Is je hond 'gestressed' door dat hoge hormoonlevel is de kans dat ze gaat slopen groter dan wanneer ze relaxed is.

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 19:52

bigone schreef:
Grootste bench kopen die je kunt vinden en in de nacht toch weer dicht doen.


Ze heeft een bench 2 mater groter dan geadvisseerd voor een stabij, juist omdat we wilden dat ze ruimte had en languit kan liggen. Haar bench is 107 bij 69. En Saar is 17 kilo en 48 cm hoog..

Zet morgen een ren neer met water en ga naar de welkoop een bakje kopen die je kunt hangen. En dan voorlopig maar weer in de bench. Proberen los over een paar maanden ofzo wel weer...

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 19:55

Esther schreef:
Hoe actief is het leven van je hond? Wat is veel wandelen, veel zwemmen, hoe vaak hardlopen, hoe vaak speuren?

Je kunt ook teveel doen met je hond, vooral bij actieve bezigheden wordt het level van het stresshormoon in het bloed hoog. Dat level heeft tijd en rust nodig om weer te zakken, dan pas kan je hond ontspannen, tot die tijd staat ie 'aan'. Een hond heeft ook veel slaap nodig per dag, tot zo'n 12 -14 u, oudere honden nog meer. Is je hond 'gestressed' door dat hoge hormoonlevel is de kans dat ze gaat slopen groter dan wanneer ze relaxed is.


Dat is zeker waar, dat merken we ook aan haar.
Op werkdagen loop ik smorgen 30 minuten en dan gaat ze mee naar kantoor tot 12.30 uur. Slaapt ze onder mijn bureau. S middag loop ik nog 45 minuten (nu minder ivm de warmte). En s avonds loop ik een uur en mag ze met lekker weer zwemmen.

Op maandag heb ik hondenbootcamp, op vrijdag speuren.

Probeer het ook af te wegen en te zorgen ze genoeg thuis kan rusten.

DaniqueM
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-05-15

Re: Onze hond sloopt het huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:02

Onze hond sloopte ook altijd alles, toen we hem nog in de bijkeuken deden. Sinds we hem los in het huis laten heeft hij nooit meer echt iets gesloopt.
Wel eens een papiertje dat op tafel lag, maar niets belangrijks. Terwijl hij in de bijkeuken bijna de deur doormidden had geknaagd.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:09

Ze is nu nog jong. Zoek een gecertificeerde kynologische gedragstherapeut die je helpt het alleen zijn weer tot iets leuks te maken. Anders gaat het van kwaad tot erger.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:13

Mijn eerste hond was een stabij. Top hond. Maar als hij niet aan zijn trekken kwam werd het een friesche stampij. Koppig en dwars. Heeft heel veel vervreten en mijn hele tuin verbouwd. Na twee jaar werd het wel beter. Echter bleef het een hond met een extreme bewegings behoefte. Hij ging rustig 8km naast de fiets mee naar het paard. Buitenritje van 1,5 uur (op stal blijven was uitgesloten) en weer terug naast de fiets. En dat een keer of 5 in de week. Geen enkel probleem voor hem. Hij is zonder probleem 14 geworden. Toen hij ouder was bleef hij super actief.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:06

Absolem schreef:
Ze is nu nog jong. Zoek een gecertificeerde kynologische gedragstherapeut die je helpt het alleen zijn weer tot iets leuks te maken. Anders gaat het van kwaad tot erger.


Slopen hoeft niet te gebeuren omdat de hind zich niet prettig voelt. Het. Kan wel. Voor de hind prettig zijn om het te doen maar dat wil niet zeggen dat de hond niet alleen kan zijn.

Mijn hond kan goed alleen thuis zijn. Echter zijn zelf bedachte spelletjes vind mijn huis niet leuk... Hij is nu enkel nog alleen thuis in de kennel buiten en dan hoor je hem niet en gebeurd er niets. In huis gaat hij balletjes verstoppen en weer zoeken op zijn manier en tja dat is kussens graven en bijten en dan gaan ze opeens ontploffen echt zooo gaaf!!! Heb het hem overigens zelf aan geleerd door zoek spelletjes te doen met hem. Enkel zonder mijn begeleiding geeft hij zijn eigen draai er aan haha.
Ik geef overigens gerust knaagwerk als ik weg ga. Hij is niet fanatiek en weet goed te knagen. Helaas een bench vind hij vreselijk. Auto bench geweldig maar bench in huis is te klein. Ik had 120 cm bench daar kan hij net languit in liggen maar toch kan hij zijn draai dan niet vinddn. Dus bench met pup ren er aan bevestigd. Was super oplossing tot hij bedacht dat onder de vloer misschien ook wat verstopt is....

Nu mag hij altijd mee werken hoor en boodschappen doen of sporadisch eens op visite gaan zonder hem dan gaat hij de kennel in of in de winter gewoon mee in de auto.