Hamster heeft ontstoken oog, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Hamster heeft ontstoken oog, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 21:39

M'n hamster heeft een wat dik en rood oogje. Ik denk dat het ontstoken is. Hij is wel actief en eet en drinkt goed. Ik ga maandag de dierenarts bellen, maar zou ik tussendoor wat kunnen doen om hem te helpen?

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]


Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:43

Misschien schoonmaken met een gaasje. Water eerst koken en afkoelen. Bij t paard gebruik ik dan kamille thee. Geen idee hie dat bij hansters is

Laerkens Beauty

Hannanas
Berichten: 13003
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hamster heeft ontstoken oog, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:53

Je kan het bevochtigen met bijv ogentroost druppels van weleda. Wel goed in de gaten houden of maandag niet te laat is, het zal namelijk ook flink pijnlijk zijn.

Niet banketstaaf maar poetsen.

prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:00

Ik zou ook zeggen voorzichtig schoonmaken met kamille thee een paar keer per dag. Vaak is het dan zo over :)

I am because you were

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Hamster heeft ontstoken oog, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:05

Ik zou snel naar da gaan..onze hamster had het ook en had tumor achter zn oogje, dit schijnt vaak voor te komen. Helaas was het beestje niet meer te redden. ( wil je niet bang maken hoop dat de jouwe gewoon ontstoken oogje heeft)

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 23:13

prugelpiet schreef:
Ik zou ook zeggen voorzichtig schoonmaken met kamille thee een paar keer per dag. Vaak is het dan zo over :)

Gewoon met een wattenstaafje? En dan ertegen aan drukken?

Ik ben vaker met huisdieren in het weekend naar de DA gegaan, maar omdat het nu niet levensbedreigend is en hij weinig last lijkt te hebben, wacht ik tot na het weekend. Ik heb het geld wel liggen, maar het scheelt flink in de prijs. Ik ga schoonmaken met kamillethee :)

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Hannanas
Berichten: 13003
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:21

Niet drukken, geen staafje, eerder gewoon een wattenschijfje uitknijpen boven het oog zodat er wat druppels in het oog vallen.

Niet banketstaaf maar poetsen.

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:24

Absoluut niet er tegen aandrukken, dit kan het oog beschadigen. beter is om het schoon te maken met afgekoeld water wat gekookt heeft (dit dood de eventuele bacterien) op een stukje keukenrol of wc papier. Dit heel voorzichtig deppen, niet wrijven of drukken.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:53

Hier is de DA op zaterdag gewoon open(in de ochtend) voor normaal tarief.

Is de oogbol zelf opgezet? Zo ja dan moet je morgen echt heen dat is heel pijnlijk voor een dier.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Hamster heeft ontstoken oog, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 10:11

Bedankt voor de reacties! Z'n oog is niet opgezet, ik ga het iig voorzichtig schoonmaken. Als hij meer last krijgt, ga ik uiteraard wel dit weekend naar de dierenarts.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Hamster heeft ontstoken oog, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:21

Ik wil je geen angst inboezemen, maar toen mijn hamster een ogenschijnlijk ontstoken oog had, was dit helaas de voorbode van het einde.
Bij de dierenarts toen nog wel medicatie gestart, maar die gaf me eigenlijk weinig kans.
Twee weken later was het inderdaad afgelopen.

Dus ik wil je eigenlijk toch op het hart drukken om in ieder geval contact op te nemen met de dierenarts, voor een hamster is het vaak niet heel prijzig.

                                                                              alles is liefde

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Hamster heeft ontstoken oog, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 11:19

Dierenarts is gebeld, raadde aan om het schoon te maken en na het weekend naar de dierenarts te gaan. Dat ga ik dus ook doen. Ik hou hem goed in de gaten.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Hamster heeft ontstoken oog, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:25

Fijn dat je hebt gebeld TS!
Succes en beterschap voor de hamster!

                                                                              alles is liefde

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Hamster heeft ontstoken oog, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 10:08

Maandag naar de da gegaan, geef trouw z'n oogzalf (vindt hij wat minder leuk :+ ), het is bijna genezen nu!

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Hamster heeft ontstoken oog, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:12

En voor een volgende keer, als schoonmaken niet werk is de Vetericyn oogzorg altijd een prima redmiddel. Al meerdere positieve resultaten gehad :)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: love_mandy, Mizora en 101 bezoekers