Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:03

Allereerst heel veel sterkte voor je vriendin gewenst. Wat een nare situatie en wat fijn dat je zo klaar staat voor je vriendin, fijn dat er nog mensen zijn waar van op aan kunt. Jammer dat jouw goede bedoelingen als naïef worden gezien. Ik zou gewoon niet eens meer in gaan op die lompe kort door de bocht berichten, die voegen toch niet veel toe. Je weet zelf hoe het is, helaas denken sommige mensen dat ze alle kennis van de wereld hebben ;)

Heb zelf ooit in Amerika op straat gezet na een woordenwisseling met mijn toenmalige baas(kon nergens naartoe en moest 2 nachten verblijven in een motel in een enge achterbuurt in Los Angeles waar meer drugs werd gedeald als geslapen, niet dezelfde situatie maar ik weet hoe hulpeloos je jezelf dan kunt voelen!

Snap ook heel erg goed dat je vriendin haar hond niet wil achterlaten, zou er zelf ook alles aan doen om te zorgen dat die mee zou kunnen.
Is er al een prijs duidelijk over hoeveel het in totaal gaat kosten?

Heb zelf altijd met paarden op en neer gevlogen naar Amerika, en ik kreeg mijn vliegticket dan voor niks. Het enige wat ik moest doen was de paarden aan boord verzorgen (water geven en controleren of alles nog goed gaat). Dit ging via KLM, weet niet of die iets voor jullie zouden kunnen betekenen, heb je die al gebeld?

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:16

Ik quote mezelf nog maar even :


Duhelo schreef:
Moderatoropmerking:
Nogmaals de vraag om de situatie van de persoon in kwestie te laten voor wat het is. Die is vast al goed op de hoogte wat voor haar wel of niet kan en heeft waarschijnlijk de beslissing al gemaakt.
Ts vraagt achter ervaringen om de hond naar nederland te vliegen, graag dus de privé kwestie laten rusten en enkel nog reageren bij nuttige tips over de hond vervoeren en of die zijn gezondheid.


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 15:20

Ja al contact gehad met KLM en KLM vliegt niet rechtstreeks naar Australië, de tweede vlucht is dan via een andere maatschappij. Zij konden mij niet verder helpen.

Tot nu toe is een kleine €3000 de laagste offerte. Dit is incl. stop in Singapore & London.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:22


Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:23

Ethelate schreef:
Ja al contact gehad met KLM en KLM vliegt niet rechtstreeks naar Australië, de tweede vlucht is dan via een andere maatschappij. Zij konden mij niet verder helpen.

Tot nu toe is een kleine €3000 de laagste offerte. Dit is incl. stop in Singapore & London.

Dus 3000 is nu het streefbedrag voor je inzameling? Of wat is de bedoeling van het noemen van het bedrag?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:24

Pipodipo schreef:
Ethelate schreef:
Ja al contact gehad met KLM en KLM vliegt niet rechtstreeks naar Australië, de tweede vlucht is dan via een andere maatschappij. Zij konden mij niet verder helpen.

Tot nu toe is een kleine €3000 de laagste offerte. Dit is incl. stop in Singapore & London.

Dus 3000 is nu het streefbedrag voor je inzameling? Of wat is de bedoeling van het noemen van het bedrag?


Dat was een antwoord op mijn vraag

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:31

Duhelo schreef:
Nogmaals de vraag om de situatie van de persoon in kwestie te laten voor wat het is. Die is vast al goed op de hoogte wat voor haar wel of niet kan en heeft waarschijnlijk de beslissing al gemaakt.
Ts vraagt achter ervaringen om de hond naar nederland te vliegen, graag dus de privé kwestie laten rusten en enkel nog reageren bij nuttige tips over de hond vervoeren en of die zijn gezondheid.


Nou ja, wat een tips kan je nog geven. Ofwel doneer je aan dit vreemde verhaal ofwel niet.
Oudere hond, lange reis, dus verhoogd risico. Niet enkel de vlucht maar vooral achteraf.

Al de rest is wat research doen, maar voor elke maatschappij zal je hond maar een zakelijke transactie blijven, zowel ter land, ter zee als in de lucht.

Mss een handige link? staat stukje over Australie in
http://dierentransport.com/index.php/huisdieren/

Wij hebben destijds een hond opgenomen uit Spanje (dat is dan nog niet eens zover) door overlijden van een familielid, ook een bulldog-achtige, dat beest kreeg hier op alles reacties. (allergieen, luchtwegen, vertering, beendergestel etc) Verandering van klimaat doet wat, zowel met mens als dier.

Beestje was hier doodongelukkig en deed ook wat met het karakter. Komt in dit verhaal dan ook nog eens de gezinswijziging bovenop de emigratie
Laatst bijgewerkt door bulck op 17-07-18 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

L'embarras du choix

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:34

Ik schrik van de prijzen die genoemd worden.
Ik heb gister nog paarden mee gehad naarLos Angeles. Samen met een eigenaar en zij betaalde 7000 voor de vlucht, 9500 incl quarantaine, transport in NL, al t papierwerk en zij zelf mee als groom.

Afgelopen zomer zijn wij zelf met Emirates retour gevlogen op Australië en hebben daar 4!!! Binnenlandse vluchten gehad en daarmee ruim onder die 5000 die genoemd wordt.

Benader wat maatschappijen die vliegen op de bestemming. Mijn ex schoonmoeder die in t buitenland woont vliegt altijd voor een paar weken naar NL en neemt 2 honden mee. Haar kleine hondje mag altijd gratis mee. Haar grote ( formaat als welke je vriendin heeft) betaald ze een kleine toeslag voor wat vergelijkbaar is bij als je koffer.
Zij vliegt met diverse maatschappijen afhankelijk van welke een goede aanbieding heeft.

Je mag mij een pb sturen dan kan ik je adressen van vervoerders geven voor wie ik paarden vlieg, wellicht weten zij welke dier vervoerders wel op Australië vliegen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:43

Ethelate schreef:
Indestal, lees a.u.b. even de voorgaande pagina's. Facebook oproepjes en haar veiligheid is allang besproken.

Heb via pb een hoop lieve berichten gehad, super bedankt.

Ik begrijp niet waarom je een oproepje (wat duizenden euro's van andermans geld kan schelen) zo'n probleem vindt qua veiligheid? Dat hoeft toch allemaal niet met naam en toenaam/foto's van haarzelf en de hond (zoals ze bij de donatiepagina gedaan heeft)? Gewoon een algemene oproep doen, dat kan best zonder het zielige verhaal erbij, in het Duits en Nederlands plaatsen en dan gaat hij dat echt niet aan haar linken hoor. Hij weet niet eens de datum dat die hond zou kunnen vliegen.

Dat zou ik toch echt doen als je het geld nou eenmaal niet over hebt. Wel nog even afgezien van de keuze of vliegen wel zo veilig is voor deze hond.

koeien op de weg...

Goof

Berichten: 28755
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:44

GDG schreef:
Ik begrijp niet waarom je een oproepje (wat duizenden euro's van andermans geld kan schelen) zo'n probleem vindt qua veiligheid? Dat hoeft toch allemaal niet met naam en toenaam/foto's van haarzelf en de hond (zoals ze bij de donatiepagina gedaan heeft)? Gewoon een algemene oproep doen, dat kan best zonder het zielige verhaal erbij, in het Duits en Nederlands plaatsen en dan gaat hij dat echt niet aan haar linken hoor. Hij weet niet eens de datum dat die hond zou kunnen vliegen.

Dat zou ik toch echt doen als je het geld nou eenmaal niet over hebt. Wel nog even afgezien van de keuze of vliegen wel zo veilig is voor deze hond.


Zonder zielig verhaal zal niemand doneren.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:49

Goof schreef:
GDG schreef:
Ik begrijp niet waarom je een oproepje (wat duizenden euro's van andermans geld kan schelen) zo'n probleem vindt qua veiligheid? Dat hoeft toch allemaal niet met naam en toenaam/foto's van haarzelf en de hond (zoals ze bij de donatiepagina gedaan heeft)? Gewoon een algemene oproep doen, dat kan best zonder het zielige verhaal erbij, in het Duits en Nederlands plaatsen en dan gaat hij dat echt niet aan haar linken hoor. Hij weet niet eens de datum dat die hond zou kunnen vliegen.

Dat zou ik toch echt doen als je het geld nou eenmaal niet over hebt. Wel nog even afgezien van de keuze of vliegen wel zo veilig is voor deze hond.


Zonder zielig verhaal zal niemand doneren.

Die oproep gaat niet over doneren, dat gaat enkel over een oproep doen of iemand die na 6 augustus vanuit Australië naar NL/DL vliegt de hond mee wil nemen. Dat scheelt duizenden euro's in vervoerskosten en wordt heel vaak gevraagd (zonder zielige verhalen erbij, is daar echt niet voor nodig) en er zijn veel mensen die dat gerust willen doen.

koeien op de weg...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:54

@Goof, maar dat gaat volgens mij niet over het doneren, maar of iemand een hond mee wil nemen. Daar is geen zielig verhaal voor nodig. En als dat veel geld kan schelen....

Ik wil nog graag naar Australië terug. Ik zou haast mijn vlucht nu boeken en die hond mee terugnemen over 3 weken. Eigenlijk zou je dus zo iemand moeten vinden. Genoeg backpackers die rond deze tijd (winter daar) terugkomen naar Nederland).
Niet iets wat jij kunt doen Ethelate, maar in heel veel hostels hangen oproepbordjes. Kan je vriendin daar wellicht een briefje ophangen? Of kan ze de shelter niet uit.
En misschien vreselijk out of the box gedacht; maar kun je geen contact opnemen met bijvoorbeeld een activity international of backpackersonline oid. Organisaties die superveel te maken hebben met (nederlandse) backpackers en vluchten begeleiden. Zij hebben ook contactpersonen in Australië. Wie weet kunnen zij je in contact brengen met een backpacker die terugkomt naar Nederland en wel een hond wil meenemen. Vele backpackers zijn toch wel avontuurlijk ingesteld en vinden zoiets geen probleem.


Dat dan even allemaal los van het risico voor de hond. Ik vind 6 jaar nog niet zo oud. Die hond kan nog rustig 10 jaar mee. Dus de reis an sich zou ik met een 'normale' hond wel aandurven. Maar... dat het een kortsnuit is vind ik wel een dingetje. Heeft hij ook echt een enorme kortsnuit of heeft hij een redelijk neus? De ene hond is de andere natuurlijk niet. Dat zou voor mij wel echt medebepalen of ik het aandurf of niet.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:56

Kijk Assie.. jij heb goede ideeën. Top.

Ik wist niet eens dat er organisaties waren voor backpackers.. zo leer ik ook weer wat. _O-

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:58

Goof schreef:
GDG schreef:
Ik begrijp niet waarom je een oproepje (wat duizenden euro's van andermans geld kan schelen) zo'n probleem vindt qua veiligheid? Dat hoeft toch allemaal niet met naam en toenaam/foto's van haarzelf en de hond (zoals ze bij de donatiepagina gedaan heeft)? Gewoon een algemene oproep doen, dat kan best zonder het zielige verhaal erbij, in het Duits en Nederlands plaatsen en dan gaat hij dat echt niet aan haar linken hoor. Hij weet niet eens de datum dat die hond zou kunnen vliegen.

Dat zou ik toch echt doen als je het geld nou eenmaal niet over hebt. Wel nog even afgezien van de keuze of vliegen wel zo veilig is voor deze hond.


Zonder zielig verhaal zal niemand doneren.


~~}> ontopic blijven :P lol _O-
Maar zie je; het ene leidt altijd tot het andere, want idd niemand gaat geld storten om een privehondje te vervoeren, zonder dat er een emo/verontwaardigend verhaal rondhangt.
Normaal gezien calculeer je dat zelf in, als je een land verlaat waar je 6 jaar gewoon hebt. Of met dit verhaal heb je toch snel familie/vrienden die ff inspringen. Zeker als het dan gaat over casus waar een veiligheidsissue speelt (alsnog een aanname op basis van 1 kant van het verhaal) en een nieuw leven.

L'embarras du choix

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:59

GDG schreef:
Die oproep gaat niet over doneren, dat gaat enkel over een oproep doen of iemand die na 6 augustus vanuit Australië naar NL/DL vliegt de hond mee wil nemen. Dat scheelt duizenden euro's in vervoerskosten en wordt heel vaak gevraagd (zonder zielige verhalen erbij, is daar echt niet voor nodig) en er zijn veel mensen die dat gerust willen doen.


Ik zie het al voor me... heeft die kerel straks die hond bij in Nederland :+ :Y)

L'embarras du choix

Goof

Berichten: 28755
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:00

Ah true, ik loop achter :+
Nee, voor het overvliegen voor een hond is geen zielig verhaal nodig nee.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:02

assie schreef:
@Goof, maar dat gaat volgens mij niet over het doneren, maar of iemand een hond mee wil nemen. Daar is geen zielig verhaal voor nodig. En als dat veel geld kan schelen....

Ik wil nog graag naar Australië terug. Ik zou haast mijn vlucht nu boeken en die hond mee terugnemen over 3 weken. Eigenlijk zou je dus zo iemand moeten vinden. Genoeg backpackers die rond deze tijd (winter daar) terugkomen naar Nederland).
Niet iets wat jij kunt doen Ethelate, maar in heel veel hostels hangen oproepbordjes. Kan je vriendin daar wellicht een briefje ophangen? Of kan ze de shelter niet uit.
En misschien vreselijk out of the box gedacht; maar kun je geen contact opnemen met bijvoorbeeld een activity international of backpackersonline oid. Organisaties die superveel te maken hebben met (nederlandse) backpackers en vluchten begeleiden. Zij hebben ook contactpersonen in Australië. Wie weet kunnen zij je in contact brengen met een backpacker die terugkomt naar Nederland en wel een hond wil meenemen. Vele backpackers zijn toch wel avontuurlijk ingesteld en vinden zoiets geen probleem.


Dat dan even allemaal los van het risico voor de hond. Ik vind 6 jaar nog niet zo oud. Die hond kan nog rustig 10 jaar mee. Dus de reis an sich zou ik met een 'normale' hond wel aandurven. Maar... dat het een kortsnuit is vind ik wel een dingetje. Heeft hij ook echt een enorme kortsnuit of heeft hij een redelijk neus? De ene hond is de andere natuurlijk niet. Dat zou voor mij wel echt medebepalen of ik het aandurf of niet.


Gemiddelde levensduur van boxer is 10 a 12 jaar en dan mag je blij zijn.

cursebreaker

Berichten: 11400
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:03

bulck schreef:
~~}> ontopic blijven :P lol _O-
Maar zie je; het ene leidt altijd tot het andere, want idd niemand gaat geld storten om een privehondje te vervoeren, zonder dat er een emo/verontwaardigend verhaal rondhangt.
Normaal gezien calculeer je dat zelf in, als je een land verlaat waar je 6 jaar gewoon hebt. Of met dit verhaal heb je toch snel familie/vrienden die ff inspringen. Zeker als het dan gaat over casus waar een veiligheidsissue speelt (alsnog een aanname op basis van 1 kant van het verhaal) en een nieuw leven.


Zo lekker snel geconcludeerd weer, dat je zelf maar alles moet incalculeren van te voren. Of lees ik nu verkeerd en bedoel je dat in 't algemeen of toch naar deze persoon in kwestie toe? - voor het geval ik het verkeerd opvat haha.

Maar: haar ouders zijn er niet meer, ze heeft een zus die hier momenteel al vanalles aan't regelen is hier in NL dus volgens mij wordt er wel echt alles gedaan door familie en vrienden wat er gedaan kan worden - we hebben geen idee wat iedereen precies doet voor haar en waar ieders grens ook licht financieel onder andere dus daar kun je niet over oordelen. Ze zullen vast al het mogelijk doen wat ze doen. En alles wat ze opgebouwd heeft in Astralië is WEG omdat ze noodgedwongen in een shelter zit omdat ze heeft moeten vluchten van haar ex! Dus knap dan dat je durft te oordelen dat ze na 6 jaar daar wonen wel had mogen zorgen dat ze een voorbereid had moeten zijn. TS gaf al aan dat de persoon in kwestie zich daar prima wist te redden, goed werk had enz. Maar ze zit niet voor niks in een noodopvang nu!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-07-18 16:13, in het totaal 4 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:04

Het is een boxer, die worden niet zo oud. Vaak maar een jaar of 8 a 9.

De naam van de hond staat trouwens ook in de oproep.

Uit Spanje komen trouwens heel vaak opvang honden en ik heb nog nooit gehoord dat die honden hier ziek werden door een andere omgeving.

Kan het niet zo goed zien op de foto maar de neus van deze boxer lijkt me niet extreem plat. Kan een dierenarts geen raad geven over de gevaren om deze hond te laten vliegen?

Sterkte voor je vriendin Ethelate.

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:07

Wellicht zeg ik iets heel sufs maar wijt dat maar even aan de onwetendheid ;)

Kunnen zulke platneus honden dan niet aan het zuurstof zo hoog in de lucht? Soort couveuse idee waar dan extra zuurstof ingepompt wordt?

(heb geen idee hoe en wat hoor maar vraag het mij zo af)

Tegen de stress zijn wel pilletjes al werkt dat natuurlijk weer afrechts op het hart en de ademhaling.

cursebreaker

Berichten: 11400
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:07

die tip van die backpackers organisatie is inderdaad ook een goede!
@TS, staat de persoon in kwestie dus wel open voor het vervoeren van de hond op een later tijdstip door bv. iemand die dan terugkomt naar Nederland? Want dan zou je inderdaad misschien ook via facebook groepen oproepjes kunnen gaan doen. Misschien zijn er groepen die specifiek gericht zijn op reizen naar Australië en kom je daar wel wat tegen dan.

En in principe zou een boottocht ook in aanmerking moeten kunnen komen dan als het vooral het vliegen is wat zo'n invloed heeft op dit soort rassen. Of is dat geen mogelijkheid TS?

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 16:23

We zijn nu eerst de risico's voor het vliegen aan het uitzoeken, morgen is er overleg met de DA daar (vannacht dus). Er komen een aantal goede tips voorbij.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

cursebreaker

Berichten: 11400
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:29

Ethelate schreef:
We zijn nu eerst de risico's voor het vliegen aan het uitzoeken, morgen is er overleg met de DA daar (vannacht dus). Er komen een aantal goede tips voorbij.


Benieuwd wat de DA zegt, succes!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:33

Misschien is er wel een bokker die een paar dagen naar NL wilt en de hond mee kan nemen in augustus op kosten van jouw vriendin.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:57

Lizz schreef:
Misschien is er wel een bokker die een paar dagen naar NL wilt en de hond mee kan nemen in augustus op kosten van jouw vriendin.

Op kosten van die vriendin die niks heeft is ook niet handig ,dat is bijna even duur als ticket alleen voor de hond.Als de hond toevallig met iemand mee kan reizen is wel goedkoper.Anders moet je ik heb gauw gekeken bijna 1500 euro voor een retour voor een persoon betalen en dan nog de hond.

En even terzijde bij ons worden boxers gewoon 12 jaar en ouder en als ze doodgaan is het aan kanker. Hier en daar zullen er best eerder doodgaan maar 6 jaar is middelbaar voor een boxer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Josien_, Kimddddd, Nimby, Odysseus, pyrrhus, Traiectum en 114 bezoekers