Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:43

-
Laatst bijgewerkt door Undefined op 10-02-22 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:45

Maar de hond wordt toch al opgevangen door iemand als de vriendin naar huis vliegt?! Iemand van de opvang zou toch tijdelijk voor haar willen zorgen?

Edit:
Ethelate schreef:
Er is morgen een afspraak met de DA en ziet er naar uit dat de hond pas na 6 augustus mag vliegen, daar kan zij niet op wachten i.v.m. zwangerschap. Gelukkig wil iemand van het personeel van de opvang waar ze nu zit de hond opvangen tot transport mogelijk is.


Er is dus daarvoor al iets geregeld :)
Laatst bijgewerkt door amies100 op 16-07-18 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:46

-
Laatst bijgewerkt door Undefined op 10-02-22 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:53

Ik zou idd een oproep plaatsen voor iemand die na 6 aug per vliegtuig richting NL komt om als begeleider van de hond op te treden. Eventueel kan je een stichting benaderen die honden uit het butenand haalt en hen om raad vragen. Zij weten welke formaliteiten er op de luchthaven zijn.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:11

Ik zou vooral eerst informeren naar hoe en wat en dan reële kosten plaatsen. 5000 lijkt mij veel te veel toch?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:29

Sorry maar voor gewoon maar een (ongelofelijk ruime) schatting ga ik niet doneren. Er is niet eens moeite gedaan om een en ander goed uit te zoeken. Ik begrijp dat het een vervelende situatie is, maar je vraagt wel iets van anderen, dan mag je mijns inziens ook wel een beetje moeite doen voor de vraagstelling.
Niet eens een oproep of de hond met iemand mee kan vliegen terwijl dat een schijntje kost tov commercieel vervoer.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:50

GDG schreef:
Sorry maar voor gewoon maar een (ongelofelijk ruime) schatting ga ik niet doneren. Er is niet eens moeite gedaan om een en ander goed uit te zoeken. Ik begrijp dat het een vervelende situatie is, maar je vraagt wel iets van anderen, dan mag je mijns inziens ook wel een beetje moeite doen voor de vraagstelling.
Niet eens een oproep of de hond met iemand mee kan vliegen terwijl dat een schijntje kost tov commercieel vervoer.


Volgens mij heeft de eigenaresse zelf de doneeractie aangemaakt en niet de ts, misschien heeft ze wel oproepen geplaatst in diverse forums. Dat kunnen we hier niet zien.
Ik ben het wel met je eens dat het bedrag behoorlijk ruim is.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 15:59

Klopt, verhaal is door haar zelf zo geplaatst. Dit was ook het verhaal waarmee ze contact zocht met iedereen hier. Eerder durfde ze niet. Zij leeft op dit moment in een roes, van veilig zijn maar ook paniekaanvallen, nachtmerries en doodvermoeid. Ineens krijgt ze de mogelijkheid om ver weg te vluchten en slaat de paniek om de hond toe, haar enige vertrouwde steun op dit moment.

Ik ben inmiddels een hoop wijzer dankzij de berichten hier en privé, hartstikke bedankt daarvoor.
Heb meerdere bedrijven benaderd en er lopen meerdere dingen.
Een openbare oproep plaatsen wie er met de hond wil reizen is helaas niet mogelijk gezien de veiligheid.
Helaas zal hij er alles aan doen om wraak te nemen. We zijn dus zeer op onze hoede hiervoor.
Vandaar de link in mijn onderschrift, geen namen etc in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:44

GDG schreef:
Sorry maar voor gewoon maar een (ongelofelijk ruime) schatting ga ik niet doneren. Er is niet eens moeite gedaan om een en ander goed uit te zoeken. Ik begrijp dat het een vervelende situatie is, maar je vraagt wel iets van anderen, dan mag je mijns inziens ook wel een beetje moeite doen voor de vraagstelling.
Niet eens een oproep of de hond met iemand mee kan vliegen terwijl dat een schijntje kost tov commercieel vervoer.


Met alle respect, ieder zo zijn/haar mening maar ik vind dit wel een beetje heel erg bot.
TS heeft al aangegeven dat dit een schatting is maar ook dat de beste meid zwanger en al zonder ook maar iets te hebben, kwa familie alleen nog een zus, hals over kop naar Nederland vlucht zonder hetgene wat haar in die vreselijke periode zo dierbaar geweest is, de hond.
Al kost de hond overvliegen 3000 euro, hoe mooi is het dan dat die overige 2000 naar haar en haar baby kan gaan.. Hoe dan ook komt dit geld heel goed terecht.

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:54

Annet_Dottie schreef:
GDG schreef:
Sorry maar voor gewoon maar een (ongelofelijk ruime) schatting ga ik niet doneren. Er is niet eens moeite gedaan om een en ander goed uit te zoeken. Ik begrijp dat het een vervelende situatie is, maar je vraagt wel iets van anderen, dan mag je mijns inziens ook wel een beetje moeite doen voor de vraagstelling.
Niet eens een oproep of de hond met iemand mee kan vliegen terwijl dat een schijntje kost tov commercieel vervoer.


Met alle respect, ieder zo zijn/haar mening maar ik vind dit wel een beetje heel erg bot.
TS heeft al aangegeven dat dit een schatting is maar ook dat de beste meid zwanger en al zonder ook maar iets te hebben, kwa familie alleen nog een zus, hals over kop naar Nederland vlucht zonder hetgene wat haar in die vreselijke periode zo dierbaar geweest is, de hond.
Al kost de hond overvliegen 3000 euro, hoe mooi is het dan dat die overige 2000 naar haar en haar baby kan gaan.. Hoe dan ook komt dit geld heel goed terecht.


AMEN met wat Annet_Dottie zegt!!!

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:56

Toch snap ik de reactie wel. Hoe vreselijk triest de situatie ook is, iedereen kent wel schrijnende gevallen in zijn omgeving, ik wel in ieder geval. Moeten we dan voor iedere schrijnende situatie een fonds opzetten en geld werven? Ook nog zonder te weten hoeveel er eigenlijk nodig is, want ' de rest kan toch wel gebruikt worden' ?
Nu de OP veranderd is is de vraagstelling prima en volgens mij zijn er goede tips gegeven. Doneren zou ik nooit doen in zo'n geval.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:11

Ik vind het verhaal eerlijk gezegd ook niet super betrouwbaar over komen hoor. Of dat geld ‘goed’ terecht komt vind ik niet zo vanzelfsprekend.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:18

Meld je aan bij de groep ’Wereldvrouwen’ op Facebook. Nederlandse vrouwen van over de hele wereld zijn daar lid.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:23

Ik vind de kanttekeningen erbij ook juist goed. Je hoort best vaak dat deze verhalen verzonnen zijn. Hoe bizar en erg ook, het gebeurt.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:47

poes schreef:
Ik vind het verhaal eerlijk gezegd ook niet super betrouwbaar over komen hoor. Of dat geld ‘goed’ terecht komt vind ik niet zo vanzelfsprekend.


Tsja... in dat geval zou ik dan €5 hebben “verspild” :')

Vooralsnog heb ik het idee dat het wél waar is en heb ik dus wel gedoneerd.

Anoniem

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:10

Ik heb gedoneerd. Wat een triest verhaal. Ik hoop dat alles goed komt!

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:25

Ik heb ook gedoneerd, hopelijk komt het goed met je vriendin!

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:37

poes schreef:
Ik vind het verhaal eerlijk gezegd ook niet super betrouwbaar over komen hoor. Of dat geld ‘goed’ terecht komt vind ik niet zo vanzelfsprekend.

Hier ben ik het heel erg mee eens. Het gaat ook om iemand die we niet kennen, maar misschien kent de TS haar wel persoonlijk? Daarnaast vind ik het altijd wel handig om een beetje te blijven relativeren, je hoeft immers niet per ongeluk zwanger te worden als je dat niet wil. Er zijn heel veel mensen die afscheid moeten nemen van een geliefd dier of persoon vanwege geld, het helpt soms wel om de zaken in een gezond perspectief te blijven zien. oliebol happens all the time.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:40

Pipodipo schreef:
poes schreef:
Ik vind het verhaal eerlijk gezegd ook niet super betrouwbaar over komen hoor. Of dat geld ‘goed’ terecht komt vind ik niet zo vanzelfsprekend.

Hier ben ik het heel erg mee eens. Het gaat ook om iemand die we niet kennen, maar misschien kent de TS haar wel persoonlijk? Daarnaast vind ik het altijd wel handig om een beetje te blijven relativeren, je hoeft immers niet per ongeluk zwanger te worden als je dat niet wil. Er zijn heel veel mensen die afscheid moeten nemen van een geliefd dier of persoon vanwege geld, het helpt soms wel om de zaken in een gezond perspectief te blijven zien. oliebol happens all the time.



Wauw, dat is wel héél makkelijk gezegd. :+ Je weet dat geen enkele vorm van anticonceptie 100% veilig is?

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:42

Resistance, het is 2018 en dan hoeft het je niet meer te overkomen. Je moet als vrouw je verantwoordelijkheid nemen; voor, tijdens en na de daad. Daarom vind ik 'zwanger' een beetje een zwak argument om geld los te peuteren.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:48

Als je echt in een abusieve relatie zit is het wel degelijk mogelijk om niet aan anticonceptie te kunnen komen. In haar verhaal zegt ze dat ze niet meer naar buiten mocht, geen contact meer mocht hebben met mensen. Denk je dat hij haar naar de huisarts liet gaan voor anticonceptie? Wat denk je dat een huisarts doet als hij een depressieve vrouw ziet met blauwe plekken? Ik vul nu even in want zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Maar de combinatie ongewenst zwanger en vluchten uit een relatie komt heel erg veel voor. Dat zal niet alleen maar zo zijn vanwege dom gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:10

Pipodipo schreef:
Resistance, het is 2018 en dan hoeft het je niet meer te overkomen. Je moet als vrouw je verantwoordelijkheid nemen; voor, tijdens en na de daad. Daarom vind ik 'zwanger' een beetje een zwak argument om geld los te peuteren.



Godzijdank voor jou is het in Nederland allemaal zo goed geregeld.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:17

Pipodipo schreef:
Resistance, het is 2018 en dan hoeft het je niet meer te overkomen. Je moet als vrouw je verantwoordelijkheid nemen; voor, tijdens en na de daad. Daarom vind ik 'zwanger' een beetje een zwak argument om geld los te peuteren.


Done that!
Ze zijn inmiddels 9 maanden en liggen nu lekker boven te slapen met zn tweetjes!
Zo makkelijk als jij het hier stelt werkt het dus ff niet he....

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:20

Pipodipo schreef:
Resistance, het is 2018 en dan hoeft het je niet meer te overkomen. Je moet als vrouw je verantwoordelijkheid nemen; voor, tijdens en na de daad. Daarom vind ik 'zwanger' een beetje een zwak argument om geld los te peuteren.

Tja nummer 3 hier (thuis) is daar precies het voorbeeld van het tegenovergestelde.
Maar blijkbaar had het echt niet kunnen gebeuren in jouw ogen. (als ik maar mijn verantwoordelijkheid had genomen?!).

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:25

Pipodipo schreef:
Resistance, het is 2018 en dan hoeft het je niet meer te overkomen. Je moet als vrouw je verantwoordelijkheid nemen; voor, tijdens en na de daad. Daarom vind ik 'zwanger' een beetje een zwak argument om geld los te peuteren.


Wat een walgelijk zelfingenomen reactie. Maar echt. Wat zal jij een leuk persoon zijn op feestjes....