Stevige lange looplijn/rollijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Stevige lange looplijn/rollijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 18:26

Oke een probleem. Heb al jaren naar volle tevredenheid flexi rollijnen in gebruik. Allerlei varianten gehad in vele jaren want uiteraard het slijt soms.
Maarrrr de laatste variant had ik 2 maanden en lijn kapot... was een rollijn tm 50 kg van 8 meter. Mijn hond zit er aan en een andere hond vliegt zijn lijn in. De lijn split in 2en en gaat rafelen.

Mijn hond heeft agressie probleem naar mens en dier. Hij mag niet per ongeluk los schieten. Nu loop ik altijd met dubbele lijn en de rollijn aan heupgordel op punten die niet overzichtelijk zijn dus wat dat betreft redelijk veilig.

Maarrr de lijn is nu terug naar zooplus. Ga ik flexi rollijn terug aanschaffen maar dan voor boven de 50 kg of toch beter wat anders nemen? Wie gebruikt wat? Sleeplijn vind ik geen optie. Veel te onhandig met 6 honden ;)
Dus of rollijn (zijn er meerdere merken?) Of vaste lijn die zeker 3 meter is en verstelbaar is en zeker niet snijdt in mijn handen

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:28


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Stevige lange looplijn/rollijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:02

Ik zou de flexi nemen die voor 75kg is, die is er in 8m geloof ik.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 19:09

kiwiwitje schreef:
Sowieso contact opnemen met Flexi dan krijg je gewoon een nieuwe. En dan zou ik gaan voor de Flexi Giant L of XL. :) Wij hebben deze voor onze staffords en zijn super tevreden.

Maar dat ie zo snel kapot gaat is wel apart. Of bijt de andere hond echt in de lijn?

Wij hebben de 8 meter en 10 meter http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... rge/431445

Je zou deze kunnen pakken;
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... rge/264083


Heb geen flexi contact punt kunnen vinden. Zooplus heeft de lijn terug genomen ;)

Die grote kasten heb ik ook voor de husky's. Fijne lijnen en gaan lang mee (8 meter dan de 10 meter rolt vlot slecht).

Voor aan heupgordel is kleine kast fijner dus die had ik nu. Zelfde gewichtsklasse maar band bleek toch smaller en dunner. Wapperde ook hoorbaar bij flinke wind.

Mijn honden bijten niet in de lijnen. De hond die er in vloog was x herder van 25 kg die de lijn niet zag. Dus ook geen extreme hond wel op volle snelheid.

Wil dat niet nog eens!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Stevige lange looplijn/rollijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:22

Als de 10 meter slecht rolt even contact opnemen met flexi ; https://flexi.de/de/

Hier juist super tevreden over de 10 meter. Wij hebben alleen gedoe gehad met de vario tape. Die ging bij ons ook rafelen. Hebben toen van flexi de giant L 8 mtr hiervoor terug gekregen.

Ik heb het er ook niet over dat jouw honden in de lijn bijten. Maar het was de vraag of die andere hond dat deed. De lijn hoort daar niet zomaar van kapot te gaan namelijk.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 19:40

kiwiwitje schreef:
Als de 10 meter slecht rolt even contact opnemen met flexi ; https://flexi.de/de/

Hier juist super tevreden over de 10 meter. Wij hebben alleen gedoe gehad met de vario tape. Die ging bij ons ook rafelen. Hebben toen van flexi de giant L 8 mtr hiervoor terug gekregen.

Ik heb het er ook niet over dat jouw honden in de lijn bijten. Maar het was de vraag of die andere hond dat deed. De lijn hoort daar niet zomaar van kapot te gaan namelijk.


Die hond is ook van mij. De aangelijnde hond is zeer agressief dus vreemde honden komen niet binnen bereik ;)

Die hond beet niet in de lijn. Hij ging achter bal aan en zag de lijn over het hoofd. Dus klapte er in met voorpoten en struikelde zelfs en riem spleet in 2en...

Was idd ook vario variant dus zit hem kennelijk dus daar in... dan toch maar weer zo'n zware kast nemen dus. Gun hem wel wat vrijheid namelijk.

Die 10 meter lijn is al jaren oud inmiddels dus zal ook slijtage zijn. Heb echter nog een 10 meter lijn gehad die binnen 3 maanden niet meer wou rollen. De 8 meter varianten net zo'n grote kast doen het wel fantastisch!

Bedankt voor de link mocht ik nog eens een probleem hebben!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Stevige lange looplijn/rollijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:49

Ohhhh ik dacht dat t een vreemde hond was :') daarom dacht ik ook dat ie erin beet, omdat ik er vanuit ging dat als die van jou agressief is de andere ook niet gezellig even op bezoek kwam :')
Kleinigheidje.
Ja hier 3 lijnen van de vario kapot. Binnen een paar maanden.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stevige lange looplijn/rollijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:13

Mijn herders slopen normale/vario flexi's binnen een paar dagen. Op de een of andere manier, zelfs met een flex die veel meer gewicht moet aan kunnen, zijn ze zo snel stuk. Wij hebben nu die giant idd en die blijft heel, 8 meter. Zelfs als er met volle vaart in gevlogen wordt wat niet de bedoeling is, maar soms wel eens gebeurd := Die vario's waren al stuk zonder er in te vliegen.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Stevige lange looplijn/rollijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:18

Volgens mij ijn flexi's althans in NL, de beste uitrollijnen inderdaad.
Ik zou idd voor een richting 75 kg gaan want dit klinkt alsof de de trekkracht voor de lijn te hoog was.

Just_Natural
Berichten: 355
Geregistreerd: 17-08-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:19

Hier ook niet echt veel positiefs te melden over de flexi lijnen,
wij hebben de flexi giant neon 8m, de bovenste link van kiwiwitje.
Binnen een jaar van beide riemen de clips versleten op het punt waar deze kan draaien.
Weliswaar ook ons geld terug gekregen, maar ben ook nog steeds op zoek naar een goed alternatief.
Lees dus nog even mee........

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Stevige lange looplijn/rollijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:25

Ik was laatst op zoek naar een lange lijn voor mijn hond, maar ik wil juist geen rollijn. Nu zag ik een hele mooie leren riem van dik 5 meter met overal van die oogjes dat je de lengte kan verstellen. Helaas voor mij op dit moment even te duur (50€) maar mocht ik het geld hebben <3

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:26

Wat slecht zeg!
Valt me toch tegen van ze.
Misschien is het concept gewoon niet geschikt voor grote rassen, bij kleine hondjes heeft het materiaal weinig te lijden natuurlijk..

Nouja, je kan altijd nog zelf met een haspel gaan rondkuieren :')

Is er op de Amerikaanse markt niks vergelijkbaars verkrijgbaar?

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 21:44

Lootje1991 schreef:
Ik was laatst op zoek naar een lange lijn voor mijn hond, maar ik wil juist geen rollijn. Nu zag ik een hele mooie leren riem van dik 5 meter met overal van die oogjes dat je de lengte kan verstellen. Helaas voor mij op dit moment even te duur (50€) maar mocht ik het geld hebben <3


Dat klinkt leuk haha maar niet voor mijn roedel geschikt. Loop regelmatig alle 6 tegelijk en meestal in elk geval 3 a 4 honden mee. Zie dan maar eens handmatig lijnen te verstellen ;)
Zag ook flexi rollijn van leer op hun eigen site. Helaas maar 5 meter en stond niet bij tot hoeveel kg.
Zijn poepbosjes :p liggen 7 meter van het looppad vandaan. Dus 8 meter rollijn voorkomt hoop toestanden van baas in gras en in poep enz.

Heb voor de drukkere stukke een fleeze achtige halsterlijn van paarden van 2 meter lang. Mega ideale lijn!! Snijdt totaal niet en als hij netjes mee loopt in moeilijke situaties dan mag hij daarna touwtje trekken. Die riem lijdt totaal niet onder zijn tanden en was maar 7 of 8 euro bij de decathlon. Helaas al poos uit de verkoop ik had er graag meer gekocht

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 21:50

BarbaLala schreef:
Wat slecht zeg!
Valt me toch tegen van ze.
Misschien is het concept gewoon niet geschikt voor grote rassen, bij kleine hondjes heeft het materiaal weinig te lijden natuurlijk..

Nouja, je kan altijd nog zelf met een haspel gaan rondkuieren :')

Is er op de Amerikaanse markt niks vergelijkbaars verkrijgbaar?


Ja valt mij ook enorm tegen!! Net nog even gekeken maar 1 vd 8 meter lijnen die ik nu heb is ook tm 50 kg. Enkel dat is zo'n grote rolkast (gele lijn) en die lijn is veel dikker en breder als die van de new comfort (is als vario) lijn die nu kapot terug is gestuurd... zelfde kg klasse dus maar totaal andere kwaliteit band. Vreemd toch...

Oh en de husky's zijn verre van zachtzinnig aan de lijnen en hebben totaal geen medelijden met ons. Ze worden ook gebruikt voor de treksport net als de herders dus weten hun krachten te gebruiken. Toch gaan die lijnen erg lang mee. Alleen die grote kasten van die lijnen zijn zwaar onhandig aan de heupgordel. Zeker als ik 1 a 2 uur ga wandelen dan klapt dat steeds tegen je benen de hele tijd. Echter zonder aan de heupgordel is de kans dat ze eens los breken doordat ik afgeleid ben of hun te snel zijn veel te groot. Dus dacht een alternatief te hebben... vrees nu enkel dat ik op de zeer lange wandelingen nu maar 2 meter lijnen ga nemen en dan later op de dag gewoon naar groot veld rij voor het rennen en spelen aan de lange lijnen. Dan pootjes en koppies ook moe en tevreden

Durf niet te gaan gokken op buitenlandse producten met de hond die aan die lijn loopt ;) Overigens ook niet met een van de husky's er aan want die veroorzaken ook (weer hele andere) rampen als ze los breken. Al die rampen wil ik niet mee maken ;)
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 02-05-18 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:53

Die flexilijnen moesten verboden worden boven de 10 kg, levensgevaarlijk.

Zeker als je hond hebt die agressief is, is een flexilijn echt geen doen. Ik kan me niet voorstellen dat je daar ook maar enigszins fatsoenlijk mee kunt corrigeren als de hel los breekt, zeker niet als je met zes onderweg bent.

Als mensen zich bij mij melden met een flexi verzoek ik ze altijd om even een ander riempje eraan te doen.

Ik zou bijna een petitie starten om ze te verbieden. :')

Ik zou ook naar een niet uitrolbare variant kijken, die heb je ook on 5, 10 en 15 meter en zijn toch een stuk steviger.

Ik ben zelf zeer tevreden over biothane riemen, heel fijn materiaal.

Gewoon aan een korte riem als hij bij de voet moet lopen en aan de lange lijn als hij verder mag.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:57

Begrijpelijk, moet je ook niet willen inderdaad!
Wij in NL hebben gewoon een vrij beperkte markt, Amerika is een stuk groter dus die zullen ongetwijfeld verder zijn in ontwikkeling/ uitgebreider in aanbod van goed spul. Dat bedoelde ik.
Best vreemd ook eigenlijk dat je hier enkel dit merk hebt als zijnde "betrouwbaar". We lopen best achter daarin denk ik.

Corrigeren met een flexi is idd vloeken idd kerk KimD :D
Neem aan dat TS ze daar ook niet voor gebruikt.
Ik zweer bij de lijnen van Aniek Winters, maarja dat zijn geen rollijnen dus heeft TS niets aan.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:59

Ik train via Monique bladder met mijn hond die bang is voor mensen en uitvalt.

Ik loop met een 5 m lijn van biothane.
In begin is het wennen. Maar ik wil nu nooit anders meer. Wel de ruimte. Maar ook de controle. En waar kan loopt hij los.
Afbeelding
Knal oranje.
Intussen zo fan dat we ook 3 m en 1,6 m van biothane.

Flexi lijnen zouden verboden moeten worden. Teveel ongelukken gezien met deze lijnen.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:01

BarbaLala schreef:
Begrijpelijk, moet je ook niet willen inderdaad!
Wij in NL hebben gewoon een vrij beperkte markt, Amerika is een stuk groter dus die zullen ongetwijfeld verder zijn in ontwikkeling/ uitgebreider in aanbod van goed spul. Dat bedoelde ik.
Best vreemd ook eigenlijk dat je hier enkel dit merk hebt als zijnde "betrouwbaar". We lopen best achter daarin denk ik.

Corrigeren met een flexi is idd vloeken idd kerk KimD :D
Neem aan dat TS ze daar ook niet voor gebruikt.
Ik zweer bij de lijnen van Aniek Winters, maarja dat zijn geen rollijnen dus heeft TS niets aan.



Inderdaad! Wij hebben vergelijkbare riemen van Hunter, en nog 30 andere riemen, maar dat terzijde. :')

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 22:11

Gebruik sowieso de lijn niet als correctie middel. Mijn stem wel ;)
Gewoon omdat de lijn een hulpstuk is en veiligheid creëert zo lang de lijn niet breekt enz. Mijn stem moet altijd kracht hebben.
Ik ben dus niet voor commando, ruk aan lijn, commando, goed zoooo
Nee commando krijgen is op volgen en beloning.

Maar hond luisterd dan ook wel erg goed en loop enkel met alles op groot afgelegen terrein met veel overzicht en dan lopen er 4 (hij ook) los. Husky's vast die luisteren top zo lang ze vast zitten. Inde bebouwde kom loop ik zelden met meer dan 3 en loopt hij dus aan dubbele lijn en dan of korte lijn aan gentle leader of korte lijn aan halsband en korf om. Zeker zoals vandaag met goed weer en kinder vakantie loopt hij enkel op straat met korf en korte lijn en voor extra de lange lijn en heupgordel.

Zal nooit risico's nemen! Mijn honden zijn mij zeer dierbaar en de veiligheid van anderen op straat ook.

Daarnaast noem ik hem agressief maar het is een echte herder... zeer grote mond en heel klein hart. Hij valt aangelijnd soms uit maar als hij los is durft hij geen contact te maken. Zo ook naar mensen toe. Is bekeken onder begeleiding uiteraard ;)
Bekenden kunnen alles met hem. Onbekende mensen negeerd hij volkomen. Echter benaderd men hem dan, dan vermoed ik dat hij van zich af durft te bijten uit angst.
Dus ik hou het op agressief. Is duidelijk voor iedereen hier in de buurt dan dat men hem gewoon moet negeren ;) hij heeft dus nog nooit iets gedaan en ik ga het niet uit proberen ook.
Voor mij de geweldigste hond die ik tot nu toe heb of gehad heb maar kleine gebruiksaanwijzing die ik misschien beetje te serieus neem maar beter dat dan risico nemen en moeten zeggen "dat deed hij anders nooit"

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 22:19

Marjo89 schreef:
Ik train via Monique bladder met mijn hond die bang is voor mensen en uitvalt.

Ik loop met een 5 m lijn van biothane.
In begin is het wennen. Maar ik wil nu nooit anders meer. Wel de ruimte. Maar ook de controle. En waar kan loopt hij los.
[ [url=m/Z8sIRy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Knal oranje.
Intussen zo fan dat we ook 3 m en 1,6 m van biothane.

Flexi lijnen zouden verboden moeten worden. Teveel ongelukken gezien met deze lijnen.


Heb die training ook gevolgd en veel goede dingen uit op gepikt!

Belangrijkste voor de mijne blijkt ontlopen te zijn. Hij durft uit te vallen uit onzekerheid. Omdat wij nu andere honden ontlopen (lukt voor 95%) kiest hij zelf al voor "ohhh zie hond voor ons dusss we draaien om he vrouwtje"
Echt super fijn! Hij fixeert nu ook bijna nooit meer. Hij neemt andere honden waar, zoekt contact met mij en ik beloon door andere kant op te gaan en bal spel.
Kunnen we niet ontwijken? Dan neem ik veel ruimte en ga koekjes uit delen. Ik hou hem kort en wacht tot er gepasseerd is. Gaat echt al stuk beter. Maar hij is nu ook 1.5 jaar dus gaat wat relaxter worden ook.

Ik zie hem ergens uiteindelijk nog zelfs stabiel worden hier in maar leg er geen druk op. Heb hem voor mijzelf en niet voor mijn buurt ;) maar zou uiteraard wel fijn zijn als hij hier helemaal oke in wordt. We blijven trainen en groeien

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:21

Bladder, tuig en lange lijn gaan niet samen met controle. Sorry not sorry :')

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:22

KimD schreef:
BarbaLala schreef:
Begrijpelijk, moet je ook niet willen inderdaad!
Wij in NL hebben gewoon een vrij beperkte markt, Amerika is een stuk groter dus die zullen ongetwijfeld verder zijn in ontwikkeling/ uitgebreider in aanbod van goed spul. Dat bedoelde ik.
Best vreemd ook eigenlijk dat je hier enkel dit merk hebt als zijnde "betrouwbaar". We lopen best achter daarin denk ik.

Corrigeren met een flexi is idd vloeken idd kerk KimD :D
Neem aan dat TS ze daar ook niet voor gebruikt.
Ik zweer bij de lijnen van Aniek Winters, maarja dat zijn geen rollijnen dus heeft TS niets aan.



Inderdaad! Wij hebben vergelijkbare riemen van Hunter, en nog 30 andere riemen, maar dat terzijde. :')


Die hebben ook hele fijne lijnen idd!
Hahaha herkenbaar ja. Kan onderhand wel een winkeltje beginnen :')

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:26

Wat fijn om te horen dat je zo bezig bent met je honden! Je kent ze, kent hun grenzen, en blijft bezig met trainen.

Zelf geen fan van flexi-lijnen, maar lees dat je ze in goede situaties gebruikt (ik heb er dus een hekel aan als iemand de hond lekker 5 meter voor zich uit laat lopen in de woonwijk aan een flexi, en als de hond dan als eerst de hoek om komt en gaat blaffen of uitvallen naar mijn hond.. De baas kan er dan echt niks mee om bij te houden of te corrigeren...)

Dus helaas geen advies voor flexi’s ivm geen ervaring, maar zoals Marjo al noemt, ik heb veel positiefs gehoord over biothane, en ze zijn in verschillende lengtes verkrijgbaar.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 22:31

Oh ja haha de mannen vd politie honden vereniging moeten enkel lachen om mijn sulleke. Hij heeft doorzettings vermogen van 0 en is veellll te zachtaardig qua karakter

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 22:33

BarbaLala schreef:
Bladder, tuig en lange lijn gaan niet samen met controle. Sorry not sorry :')


Verkeerde conclusie ;)
Ik gebruik stem en mezelf (houding) voor controle. Geen lijn, geen tuig en geen vrouw op afstand dat zijn hulp middelen