Hondenpoep opruimen, milieuvriendelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:00


Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hondenpoep opruimen, milieuvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:18

Wat mij vooral verbaast is dat mensen keurig hun drol in een zakje doen en vervolgens in het bos gooien. Laat liggen denk ik dan.met 3 weken vind je van die drol niks terug.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 10:23

beatje schreef:
Wat mij vooral verbaast is dat mensen keurig hun drol in een zakje doen en vervolgens in het bos gooien. Laat liggen denk ik dan.met 3 weken vind je van die drol niks terug.

Dat heb ik ook nooit gesnapt, ik laat het wel liggen in het zakje op de heenweg overigens naast het pad. Anders vind ik het niet meer terug en ik moet toch dezelfde weg terug dus meenemen is ook een beetje onzin.

Ben nog niet op zoek geweest naar echt goede zakjes zonder microplastic, via internet bestellen durf ik ook al niet meer eigenlijk :')

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondenpoep opruimen, milieuvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:28

Ik gebruik ook gewoon plastic kakzakken. En met 4 honden gaan er genoeg door per maand :+
Ze gaan in de grijze container dus biologisch afbreekbaar of niet is niet zo relevant vond ik...

Zinzi_jewel

Berichten: 8784
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:45

Mijn honden kakken in mijn achtertuin.
Een veger en blik en zo de groen bak in .
En als ze wel openbaar kakken .
Is t bij de paarden.
Vlasvork en hoppa zo de keutel de mest hoop op.
Maar idd als ik van alle 3 de poep van straat zou moeten halen toch stiekem veel plastic zakjes

Chasing Dreams


Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:52

Wij prikken het op een stokje als we een dun stokje en stevig kunnen vinden (onze honden hebben mooie stevige stoelgang), zoals een satéprikker hehehe, en dan werpen we het ergens waar niemand er last van heeft, bvb in dik struikgewas oid. Er zijn ook mensen die een tuinschepje op zak hebben en het ingraven heb ik al gelezen, in de US in natuurgebieden wordt dat bvb gedaan. Geen stokje of dicht struikgewas oid in de buurt? Dan nemen we een zakje. Maar wij wandelen vooral in de natuur dus meestal kunnen we ons goed behelpen zonder zakje.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, __danielle__, hoogendroog, IASCrawler, LieveLoes, Mnoonn, Nickeltje, thequeensmum en 131 bezoekers