Hoe een Border Collie (of andere hond) trainen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Hoe een Border Collie (of andere hond) trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 20:14

Mijn vriend en ik zijn inmiddels zes maanden in het bezit van een super leuke Border Collie.
Even voorstellen <3 :

Afbeelding
Rex een Reu van nu 8 maanden.
Bruin met groene ogen.

Nu doen we hard ons best om hem goed te trainen en op te voeden. We hebben een puppycursus gedaan waar hij al snel naar de gevorderde les mocht. Uiteindelijk waren we snel onze uitdaging kwijt. Inmiddels doe ik de A cursus met Rex en is het de bedoeling om alle benodigde diploma's te halen om uiteindelijk toegelaten te worden tot de agility lessen. Later wil ik erg graag wedstrijden met hem gaan doen.

Eigenlijk gaat het in de opvoeding tot nu toe erg goed. We hebben een dipje gehad toen hij een maand of 4 was, maar dat duurde maar twee weken. We trainen voornamelijk door positief gedrag te belonen en negatief gedrag te negeren.

Nu we binnenkort ons examen hebben voor de A cursus, zijn we hard aan het trainen.
Nu loop ik tegen één probleem op, Rex is helemaal niet op eten, belonen met voer en hiermee aandacht krijgen lukt in huis nog wel, maar elders met meer prikkels niet. Een speeltje is hij gek op, wellicht te gek. Ik ben nu bezig hem daarmee te belonen als ik bepaalde oefeningen doe. In huis is hij te energiek (gaat al veel beter) met de speeltjes. Tot mijn grote verbazing vanmiddag in het park, toen ik hem aan een lange riem had, negeerde hij het belonen met het speeltje ook. Als hij los loopt werkt ie keihard voor de speeltjes. Maar hij moet ook gewoon aan de riem te trainen zijn.

Verder doet hij het echt super, nergens geen problemen mee.

Heeft iemand ervaring in het trainen van Border Collies, dit is onze eerste Border Collie, absoluut geen spijt, maar dit is een puntje wat ik lastig vindt.

Misschien is het ook leuk om voor geïnteresseerden om ervaringen te blijven uitwisselen? Ik weet niet zeker of dat mag, anders excuses.

Liefs,
Danielle en Rex

Afbeelding

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16141
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Hoe een Border Collie (of andere hond) trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:53

Op verzoek van TS plaats ik hier een slotje.