Hoe mijn hond beschermen tegen loslopende kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 14:14

:j
tylando schreef:
Heb toch gezegd water meenemen. Nu doet iedereen alsof ik niks zou doen.
Doelde alleen op de agressieve reacties hier. Daar kan ik niet mee ingaan.
Mss wat beter lezen eerst.


Tylando. Heb je zelf een hond? Ik maak hem hier niet blij met een blokje om van 5min. Dat is een wandeling van 45minuten minstens en de wijk ligt zowat aan het einde. Ik kan hem andersom lopen en eerst door de wijk maar dan heb ik eerst alle schoolkids + een koppel met kleine hondjes die niet zo vriendelijk zijn voor me lopen waardoor mijn hond op het landpad niet los kan.
In de route die ik nu loop hoef ik deze mensen maar te kruisen en kunnen zowel hun honden als die van mij meteen weer los. Eer ik in de wijk aankom is het meeste schoolverkeer al vertrokken en rustiger.

Maar ik ga dus niet in 25gr met 10l water lopen voor 45min voor een kat die ik misschien tegenkom. Als ik dat moet doen ga ik bewust met mijn emmer water die kat opzoeken zonder hond :j Supersoaker enzo is lastig aangezien ik ook vaak met 2 honden loop. Ga dus voor het zweepje en pas als ik die kat tegenkom en dat het dier zich weer zo dreigend opstelt zet ik mijn hond aan de overkant in de blijf en verkoop de kat een flinke mep. Hopelijk leert die dan om van mij weg te blijven. Valt die mij aan? Mooi, loop ik ineens even door naar de blauwe vriendjes en de dokter. Dan is die kat echt gevaarlijk en worden de eigenaren ten minste gedwongen om iets te doen (hopelijk).

En allemaal mooi en fijn dat dit geen normaal kattengedrag is. Dat weet ik ook, er is hier een enorme kattenplaag en kom er op een wandeling in de wijk makkelijk een stuk of 7/8 tegen in max 2 straten. Zo een kat die niet normaal is moet binnen gehouden worden en weg van mensen en andere dieren. Er worden ook kippen gehoud, dadelijk worden die ook gekilled en de cavia's van de buren. Beestje is echt nog maar een jong dier dus wie weet wat voor gedrag het nog gaat laten zien.

En nee, nu heeft ze toevallig kittens maar het steekt gelukkig niet continu vol. Vermoed ook dat ze nu is gesteriliseerd aangezien de dames riepen dat ze net kittens en een operatie had gehad. De actie die de katteneigenares heeft ondernomen was niks. Daarna zat de kat in een boom en zei ik haar dat ze hem er maar uit moest halen om te kijken of die verwondingen had, maar dat durfde ze niet (klein boompje, kon je zo aan). Ik was volgens hun in fout want ik had mijn hond losgelaten tijdens het gevecht (niet dus, hond was uit zijn halsband geglipt en ik stond met de riem in mijn hand) en richting de kat gestampt. Ze dreigden om mij te volgen naar huis en me in elkaar te laten slaan. Anders was ik ook gewoon doorgelopen en had de hele toestand niet zo opgeblazen geweest als die nu is. Dus sorry dat ik wens dat de kat doodgereden wordt of dat ik pro-actief op ga treden maar het laatste wat ik wil is nogmaals zo een incident. Dan kan ik er mij aan verwachten dat ik de wijk niet heelhuids uitkom. En mijn gezondheid (brr vieze ziektes die katten kunnen hebben + geen ambitie om in elkaar geslagen te worden) is mij meer waard dan het welzijn van hun gestoorde kat

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieƫrt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:15

Waarom neem je niet zo'n werpding mee waar je een tennisbal heel ver mee kunt gooien? Daarmee kun je de kat in geval van nood goed wegmeppen denk ik. Soort stok, maar dan geheel logisch om bij je te hebben als je de hond uitlaat.
Echt kwaaie aanvallende katten zijn doodeng, ik ben wel van de katten, maar hier zou ik ook niet blij van worden en als ik goede schoenen aan had zou ik ook een beste schop verkopen als zoiets mijn hondje zou aanvallen.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 14:18

Amaris schreef:
Waarom neem je niet zo'n werpding mee waar je een tennisbal heel ver mee kunt gooien? Daarmee kun je de kat in geval van nood goed wegmeppen denk ik. Soort stok, maar dan geheel logisch om bij je te hebben als je de hond uitlaat.
Echt kwaaie aanvallende katten zijn doodeng, ik ben wel van de katten, maar hier zou ik ook niet blij van worden en als ik goede schoenen aan had zou ik ook een beste schop verkopen als zoiets mijn hondje zou aanvallen.


Ook een goede! die heb ik nog ergens liggen denk ik

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:23

Amaris schreef:
Waarom neem je niet zo'n werpding mee waar je een tennisbal heel ver mee kunt gooien? Daarmee kun je de kat in geval van nood goed wegmeppen denk ik. Soort stok, maar dan geheel logisch om bij je te hebben als je de hond uitlaat.
Echt kwaaie aanvallende katten zijn doodeng, ik ben wel van de katten, maar hier zou ik ook niet blij van worden en als ik goede schoenen aan had zou ik ook een beste schop verkopen als zoiets mijn hondje zou aanvallen.


Vind ik ook een heel goed idee :)

Ik snap je helemaal TS.. Had toen ik nog bij mijn moeder woonde ook heel veel last van loslopende katten,die beesten kwamen gewoon mijn huis en tuin in..

Mijn probleem is een beetje omgekeerd, mijn hond wil katten echt grijpen als ze ze ziet, als ze er een te pakken heeft denk ik ook niet dat het dier het gaat overleven.. Maargoed daar ben ik dus van bewust en daarom houd ik mijn hond aan de lijn, zouden veel katteneigenaren ook moeten doen.. Gewoon hun kat op eigen terrein houden :)

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:31

Rotschop geven was hier de oplossing. Nee, niet lief, maar mijn hond lust wel een katje. Beter dat eerste dus.

Wat denkt de gemiddelde katteneigenaar toch vreselijk makkelijk.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hoe mijn hond beschermen tegen loslopende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:37

Te makkelijk als je het mij vraagt.. En als je vraagt of ze er iets aan willen doen is het antwoord 9 van de 10 keer "maar het is een kat, die hoort niet in huis". Neem dan gewoon geen dieren als je er niet verantwoordelijk voor wil zijn, ieder dorp of stad heeft een kinderboerderij..

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:13

Amaris schreef:
Waarom neem je niet zo'n werpding mee waar je een tennisbal heel ver mee kunt gooien? Daarmee kun je de kat in geval van nood goed wegmeppen denk ik. Soort stok, maar dan geheel logisch om bij je te hebben als je de hond uitlaat.
Echt kwaaie aanvallende katten zijn doodeng, ik ben wel van de katten, maar hier zou ik ook niet blij van worden en als ik goede schoenen aan had zou ik ook een beste schop verkopen als zoiets mijn hondje zou aanvallen.

Goeie!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:15

CharmingS schreef:
Amaris schreef:
Waarom neem je niet zo'n werpding mee waar je een tennisbal heel ver mee kunt gooien? Daarmee kun je de kat in geval van nood goed wegmeppen denk ik. Soort stok, maar dan geheel logisch om bij je te hebben als je de hond uitlaat.
Echt kwaaie aanvallende katten zijn doodeng, ik ben wel van de katten, maar hier zou ik ook niet blij van worden en als ik goede schoenen aan had zou ik ook een beste schop verkopen als zoiets mijn hondje zou aanvallen.


Vind ik ook een heel goed idee :)

Ik snap je helemaal TS.. Had toen ik nog bij mijn moeder woonde ook heel veel last van loslopende katten,die beesten kwamen gewoon mijn huis en tuin in..

Mijn probleem is een beetje omgekeerd, mijn hond wil katten echt grijpen als ze ze ziet, als ze er een te pakken heeft denk ik ook niet dat het dier het gaat overleven.. Maargoed daar ben ik dus van bewust en daarom houd ik mijn hond aan de lijn, zouden veel katteneigenaren ook moeten doen.. Gewoon hun kat op eigen terrein houden :)

Dit had ik ook.. kat had het zeker niet overleefd.
Ik had dus ook vrijwel nooit vreemde katten in de tuin, die probeerden het 1x en daarna nooit weer.

Dat was dus met uitlaten ook best vervelend, maar ik hield hem dan ook aangelijnd binnen de bebouwde kom.

Mijn katten kunnen onze tuin niet uit.. ben ik heel blij mee.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hoe mijn hond beschermen tegen loslopende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:19

Ik wil ook heel erg graag een kat..Maar weet niet hoe mijn hond daar over gaat denken..
Maar als ik een kat neem dan komt ie niet verder dan mijn tuin :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:25

CharmingS schreef:
Ik wil ook heel erg graag een kat..Maar weet niet hoe mijn hond daar over gaat denken..
Maar als ik een kat neem dan komt ie niet verder dan mijn tuin :)

Had hier ook niet gekund hoor! Maar mijn hond overleed..
Ik kreeg een kindje en ging 3 lange dagen van huis ipv 5 wat kortere en vond dat niet eerlijk tegenover een hond (heel verhaal waar ik verder niet over uit zal wijdden)

Toch wil ik mijn kind graag laten kennismaken met dieren en zo zijn wij dan uiteindelijk aan katten gekomen en hebben we onze tuin onder stroom gezet :D

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:27

IMJ schreef:
CharmingS schreef:
Ik wil ook heel erg graag een kat..Maar weet niet hoe mijn hond daar over gaat denken..
Maar als ik een kat neem dan komt ie niet verder dan mijn tuin :)

Had hier ook niet gekund hoor! Maar mijn hond overleed..
Ik kreeg een kindje en ging 3 lange dagen van huis ipv 5 wat kortere en vond dat niet eerlijk tegenover een hond (heel verhaal waar ik verder niet over uit zal wijdden)

Toch wil ik mijn kind graag laten kennismaken met dieren en zo zijn wij dan uiteindelijk aan katten gekomen en hebben we onze tuin onder stroom gezet :D



Hahaha dat is slim ja. Zo zal je kind ook nooit zomaar weglopen :') :')

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:28

CharmingS schreef:
Hahaha dat is slim ja. Zo zal je kind ook nooit zomaar weglopen :') :')

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:28

CharmingS schreef:
Ik wil ook heel erg graag een kat..Maar weet niet hoe mijn hond daar over gaat denken..
Maar als ik een kat neem dan komt ie niet verder dan mijn tuin :)

Meestal gaan mechels en eigen katten wel goed.

Die van mij laten onze 2 eigen heel. Liggen ze zelfs mee op de bank. Spelen er mee.

Maar een vreemde kat :o

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Hoe mijn hond beschermen tegen loslopende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:35

In plaats van een zweepje meenemen om de kat maar alvast in elkaar te slaan ( hier kan je problemen mee krijgen ) zou ik een flesje water meenemen. Lekker voor jezelf om op te drinken en om over katten/dieren heen te gooien die niet zo vriendelijk zijn.

Ik gooi ook altijd een flesje over vechtende honden/katten en ze stoppen tot nu toe allemaal lang genoeg om veilig in te grijpen. Meeste eigenaren vinden het een super oplossingen... Maar heb ook al eentje gehad die mij de rekening kwam brengen van de trim beurt ( had alleen maar ice tea bij me en haar kleine hond hing aan de nek van mijn hond. )

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:35

love_western schreef:
CharmingS schreef:
Ik wil ook heel erg graag een kat..Maar weet niet hoe mijn hond daar over gaat denken..
Maar als ik een kat neem dan komt ie niet verder dan mijn tuin :)

Meestal gaan mechels en eigen katten wel goed.

Die van mij laten onze 2 eigen heel. Liggen ze zelfs mee op de bank. Spelen er mee.

Maar een vreemde kat :o



Vind het alleen zo akelig om uit te proberen.. Stel dat het echt niet gaat moet ik een getraumatiseerde kitten terug naar de verkoper brengen, als die de kat dan nog wil haha :P Of erger nog wat als ze hem wel gaat bijten? Hond heeft trouwens tot zijn 4 maanden met een kat samen gewoond en ze had toen ontzettend veel ontzag voor de kat haha

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hoe mijn hond beschermen tegen loslopende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:43

Toen onze kat bij ons kwam, was hij ook nog wat ''wild''. Die schrok echt niet terug van een zweepje. Niet geprobeerd, maar tijdens spelen met hengel, zag ik zijn reactie wel en heb hem 1 of 2x een klein tikje ermee gegeven, omdat hij zich wat vergiste in mij of de hengel. ( Kat is nu 3 jr bij ons en super lief en zachtaardig )

De jonge kat, is voor niks bang, gaat geen hond, kat, water of iets dat beweegt uit de weg. Is ook niet agressief verder, maar toch....

Je kan wel roepen dat ts er niet voor om moet lopen, maar als er niks gedaan wordt en je wil met je hond kunnen lopen, zal je toch echt zelf iets moeten verzinnen. Wij hebben hier een paar mensen met ongemanierde honden, dus wij gaan ook graag naar bos of hei.

Omdat onze jongste kat echt niks uit de weg gaat, ook water echt nooit, maar ook geen auto bijv, hebben we de tuin echt afgesloten. De oudste bleef in stuk bos erachter, maar dat ging niet, dus nu blijven ze in de tuin. De oudste is ook ooit vergiftigd thuis gekomen, dus ik neem de risico's echt niet meer.
Zelfs mn honden gaan nog amper los in het bos, omdat ze heel heftig reageren op het wild. Maakt de wandeling niet minder leuk.

Mensen moeten verantwoording nemen voor hun dieren, maar er wordt echt veel en veel te makkelijk over gedacht. Er kan zoveel ellende voorkomen worden. Mensen beseffen ook niet hoe rot het is om een dier aan te rijden.

Hopelijk duurt de buurtagent iets, want het is echt abnormaal gedrag. Sowieso raar dat er zoveel wilde katten rondlopen....

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 16:58

StonedRomy schreef:
In plaats van een zweepje meenemen om de kat maar alvast in elkaar te slaan ( hier kan je problemen mee krijgen ) zou ik een flesje water meenemen. Lekker voor jezelf om op te drinken en om over katten/dieren heen te gooien die niet zo vriendelijk zijn.

Ik gooi ook altijd een flesje over vechtende honden/katten en ze stoppen tot nu toe allemaal lang genoeg om veilig in te grijpen. Meeste eigenaren vinden het een super oplossingen... Maar heb ook al eentje gehad die mij de rekening kwam brengen van de trim beurt ( had alleen maar ice tea bij me en haar kleine hond hing aan de nek van mijn hond. )


Waar lees jij dat ik de kat in elkaar ga slaan? Overdrijven is ook een vak.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hoe mijn hond beschermen tegen loslopende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:59

Maar voor een beetje zwiepen is een kat niet bang. Kat valt eerder de zweep aan.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 17:04

Ik ga ook niet zwiepen maar geef hem gewoon een mep. Dat is nog iets anders als in elkaar slaan. En liever de zweep aanvallen dan mijn hond

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Hoe mijn hond beschermen tegen loslopende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:05

Slaan is slaan...

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:06

Schuur_ schreef:
StonedRomy schreef:
In plaats van een zweepje meenemen om de kat maar alvast in elkaar te slaan ( hier kan je problemen mee krijgen ) zou ik een flesje water meenemen. Lekker voor jezelf om op te drinken en om over katten/dieren heen te gooien die niet zo vriendelijk zijn.

Ik gooi ook altijd een flesje over vechtende honden/katten en ze stoppen tot nu toe allemaal lang genoeg om veilig in te grijpen. Meeste eigenaren vinden het een super oplossingen... Maar heb ook al eentje gehad die mij de rekening kwam brengen van de trim beurt ( had alleen maar ice tea bij me en haar kleine hond hing aan de nek van mijn hond. )


Waar lees jij dat ik de kat in elkaar ga slaan? Overdrijven is ook een vak.


Een flinke tik met de zweep wordt door veel mensen al gezien als in elkaar slaan. Zeker als je het doet voordat de kat je hond of jou aanvalt.

Denk daarnaast ook dat de kat net een nog negatievere ervaring met jou en je hond gaat krijgen en met een beetje pech zal hij dan alleen maar feller en sneller aan zal vallen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:12

tylando schreef:
Slaan is slaan...

kat slaat ook!
Met messcherpe nagels.

Beetje ontzag hoor!

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Hoe mijn hond beschermen tegen loslopende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:13

Nou die is hier al best wel verdwenen dat ontzag.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:14

Als je buren dat zien, heb je denk ik pas echt problemen. Die mensen reageren nu al agressief. Ik ben het met iedereen eens dat die kat te agressief is en je katten in eigen tuin moet houden. Maar als ik iemand mijn kat zie slaan met een zweep, ongeacht reden, ben ik denk ik ook niet aardig. Kan ik 100x fout zitten als mn kat losloopt, je hond lastigvalt or whatever, maar dat telt dan niet meer. Je loopt om vanwege zulke mensen en vraagt hiermee om veel meer problemen. Dat gaat echt niemand pikken.
Zelfde als onze vorige kat, ooit iets overheen is gegooid. Onze schuld, hij liep los, maar dat beest kan er niks aan doen en blijf je vanaf.
Het moet met de eigenaren opgelost worden.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:15

In dit geval kan ze niet nog meer omlopen en dat is toch ook belachelijk!

Je hond laten beschadigen.. dat is lekker..