Welk huisdier past bij mijn situatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:52

c_alsemgeest schreef:
Ik vind het best grappig dat veel mensen met meerdere dieren als voorbeeld komen terwijl TS duidelijk heeft gezegd er 1 te willen ivm het niet kunnen verdelen van aandacht :D
Voor ons lijkt dit allemaal makkelijk te kunnen, maar van de TS is het wel een van de eisen. :)

Hier nog even een vervolgje betreft de hamster :Y)
De syrische is iets groter en leeft liever alleen.
In dit topic kan je hele gave bak-voorbeelden vinden:
[BB-ITP] Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!

En zeg nou zelf? :+: :+
[ [url=m/imeYir.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach wat lief!


DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Welk huisdier past bij mijn situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:54

Wel persoonlijk zou ik fretten afraden... := Of toch zeker mannetjes in zo'n kleine ruimte... Er heeft er eens een bij mij gestaan (nog een jong dier), in een vrij grote open ruimte... Maar man, zelfs mijn ogen deden pijn door de geur. Was echt niet te doen vond ik..

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Welk huisdier past bij mijn situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:54

Fretten stinken inderdaad enorm, die zou ik ook niet in m'n leefruimte willen :=

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:55

Ts,je moet er wel aan denken dat jij toch ook straks op vakantie zult willen,en als student ga je nog vanalles meemaken waardoor je vaak niet thuis zult zijn.En dan zit je dier daar alleen,kun je daar dan oppas voor regelen?Je bent dan ook je vrijheid kwijt hoor.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Welk huisdier past bij mijn situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:43

Ik zou fretten ook niet in dezelfde kamer willen hebben als waar ik 24/7 ben :n

Ik vind het ook een beetje raar dat je zegt dat je het stom vindt dat mensen met dieren komen die je met meer dan twee moet houden. Jij geeft zelf aan dat een konijn je wel leuk lijkt maar dan niet twee. Dan moet je geen konijn nemen, simpel als dat.

Meeste dieren die wel van een beetje knuffelen en aandacht houden zijn groepsdieren zoals dus ratten, cavias, konijnen etc.

Maar als jij alleen een dier wil om mee te knuffelen en dan een weekend alleen wil kunnen laten zonder vriendjes moet je gewoon geen dier nemen.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Welk huisdier past bij mijn situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:51

Een konijn kan je niet alleen nemen evenmin als een cavia die moeten minimaal per 2 want het zijn groepsdieren.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Welk huisdier past bij mijn situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:53

Konijnen kunnen onderling ook wel hevig vechten.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:55

anjali schreef:
Konijnen kunnen onderling ook wel hevig vechten.


Mensen ook, als ze elkaar niet mogen ;)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:57

Kaus schreef:
Maar als jij alleen een dier wil om mee te knuffelen en dan een weekend alleen wil kunnen laten zonder vriendjes moet je gewoon geen dier nemen.


Onzin. Genoeg dieren die solitair leven.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:58

Misschien een Tamagotchi }> ik weet het, erg flauw maar 20 vierkante meter en nauwelijks thuis , ik vind dat voor bijna alle dieren mishandeling.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:01

Ik heb dieren op minder dan dat (qua ruimte in 1 kamer, hele huis is wel groter) en ben normaal gesproken ook weinig thuis, alleen in de avonden. Die liggen er echt niet wakker van hoor, dat is het voordeel van solitaire zoogdieren en reptielen.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:03

Kana schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik een kat vooral erg sneu in jouw situatie.

Iets in een kooi lijkt me geschikter voor de ruimte die je hebt.



Vind ik ook maar ook voor een iets in een kooi vind ik het sneu als ze er niet is in de weekenden.
Er kan altijd wat gebeuren......en er is dan niemand.
Nee, vind ik echt niet kunnen, het is ook een stukje verantwoordelijkheid naar je huisdier toe.

Ik vind het beter dat er helemaal geen huisdieren komt, in deze situatie.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 02-06-18 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:03

Kun je bij die paardencoaching geen paard leasen,of er vaker naar toe gaan.Want daar heb je juist gemerkt het je goed doet met dieren te knuffelen.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Welk huisdier past bij mijn situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:07

TS geeft al aan dat ie er weinig zal zijn en om de weekenden niet thuis is.

Als het enkel om het knuffelen gaat........kun je beter naar een kinderboerderij gaan waar je er dieren kan gaan aaien en knuffelen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:09

Ragdollcat schreef:
TS geeft al aan dat ie er weinig zal zijn en om de weekenden niet thuis is.

Als het enkel om het knuffelen gaat........kun je beter naar een kinderboerderij gaan waar je er dieren kan gaan aaien en knuffelen.


Ze is dan 1 nacht weg (za weg, zo terug). Vind ik erg meevallen.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:14

ikzelf zou het ook niet meteen doen omdat het je als student toch weer beperkt.. zo heb ik tijdens het studeren mijn vriend ontmoet en ik breng graag mijn weekends met hem door. Ik ben dan heel blij dat mijn paard eten krijgt, een propere stal heeft en op de weide gezet wordt. Ik moet dus maar eventjes gaan kijken en knuffelen en verder kan ik doen wat ik wil. Onze hond zat bij mijn ouders (die is overleden een jaar geleden, er komt er nu net een nieuwe) en daar kon ik wat mee doen wanneer ik zin en tijd had, maar het dier werd verzorgd en had ruimte.

Ik geef dit allesbehalve mee om je te zeggen dat je het niet moet doen, want ik begrijp waarom je het wilt en ik heb de indruk dat je het echt niet zonder nadenken zou doen, maar als medestudent wil ik je maar even mijn ervaring meegeven. De vrijheid is heel fijn, je weet niet wat er nog verandert en je wil dat dan ook kunnen doen. Een nieuwe vriend(in), erasmus, een nieuwe hobby ... sta jezelf toe om dat allemaal te ontdekken en rij je niet te vlug vast.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Welk huisdier past bij mijn situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:28

Ik zou zelf geen dier nemen als je weinig thuis bent. Veel dieren moet je ook vaak met ze 2e houden en hebben veel aandacht nodig. :)
Enige dat je denk ik hooguit kan nemen is een reptiel, vissen, hamster o.i.d.

------------------------------

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:59

Fenrir schreef:
Kaus schreef:
Maar als jij alleen een dier wil om mee te knuffelen en dan een weekend alleen wil kunnen laten zonder vriendjes moet je gewoon geen dier nemen.


Onzin. Genoeg dieren die solitair leven.


Dat zeg ik toch ook helemaal niet :') Maar dat zijn vaak niet echt knuffeldieren zoals ratten bijvoorbeeld dat wel zijn.

Een egel zou misschien kunnen, die leven alleen, maar dan moet je wel even het een en ander uitzoeken want die zijn niet zo simpel als een konijn die je hooi en brokjes geeft.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Welk huisdier past bij mijn situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:13

TS, ik ben toch benieuwd of het niet mogelijk is om je huisdier mee te nemen naar je ouders? Ik ken iemand die haar kat altijd meenam als ze op bezoek ging (bij vrienden in een van de naastgelegen flats) of naar haar ouders. In het eerste geval aan een tuigje en met de kattenbak mee, in het tweede geval was er daar een toilet beschikbaar voor de kat (en in de trein ging de kat natuurlijk in een mandje). Dat ging prima :) De reis vond de kat meestal niet je dat maar eenmaal op bestemming was het snel weer prima.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:17

Kaus schreef:
Dat zeg ik toch ook helemaal niet :') Maar dat zijn vaak niet echt knuffeldieren zoals ratten bijvoorbeeld dat wel zijn.

Een egel zou misschien kunnen, die leven alleen, maar dan moet je wel even het een en ander uitzoeken want die zijn niet zo simpel als een konijn die je hooi en brokjes geeft.


Een egel zou ik niet snel aanraden aan iemand die een knuffeldier zoekt. Wil je iets vergelijkbaars met een rat qua knuffelgehalte kun je beter in de richting van kortstaartopossums, tenreks etc. kijken.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Welk huisdier past bij mijn situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:33

Ik weet het niet, in deze situatie Naar jou wensen gezien zou ik geen dier aanraden.
Je wil er maar eentje en soms ook weg....
ik persoonlijk vind dat je een dier niet zomaar alleen kan laten.
Veel dieren zijn groepsdieren en sommige zijn ook weer geen knuffeldieren.
Ik ben overdag ook wel een tijdje weg en ondanks ze goed alleen kan zijn merk ik dat mijn kat toch soms wat aandacht mist. De andere dieren zitten allemaal in koppel maar dat zijn er ook weer meerdere.
Zelf ben ik echt van de cavias en zeker per 2, eentje meer moet niets uit maken.
Heb er 15 en in ieder koppel/trio zit er wel eentje die liever niet knuffelt hoor. Plus ik heb toch mijn favorieten wel.
Kun je geen verzorg paard zoeken en zelf een goudvis in een aquarium neerzetten? Zouets?

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Welk huisdier past bij mijn situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:16

Als je wel voor een kat gaat dan zou ik in het asiel een oudje uitzoeken.
Eentje die lekker veel slaapt en luiert.

Ik heb ook een asiel kat die al wat ouder is.
Dat beest ligt de hele middag in de vensterbank te snurken. En de hele avond op schoot.
Nu werk ik 36 uur en heb ik wat sociale aangelegenheden maar ben door de weeks wel eigenlijk elke avond thuis en in het weekend wel elke ochtend.
Toch was dit niet genoeg voor mijn asieler en ging hij aan het behang krabben.
Nu heb ik er een maatje voor hem erbij en nu gaat het goed.
Zijn vriendinnetje is trouwens alles behalve aanhankelijk.
Met katten is het niet zo moeilijk om je aandacht te verdelen.
Katten bepalen namelijk zelf wanneer ze aandacht willen.
De asiel kat doet niet liever dan de hele dag tegen je aan hangen en kopjes geven. Terwijl de ander nooit op schoot komt.
En als de ander bij mij komt om een aai dan wil ze ook echt een aai en ze vertrekt weer. Aai ik haar 2 x dan kijkt ze mij aan van rot op...

Katten zijn koningen en jij bent hun personeel

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

JustFenna

Berichten: 169
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: Oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-18 17:51

Magrathea schreef:
TS, ik ben toch benieuwd of het niet mogelijk is om je huisdier mee te nemen naar je ouders? Ik ken iemand die haar kat altijd meenam als ze op bezoek ging (bij vrienden in een van de naastgelegen flats) of naar haar ouders. In het eerste geval aan een tuigje en met de kattenbak mee, in het tweede geval was er daar een toilet beschikbaar voor de kat (en in de trein ging de kat natuurlijk in een mandje). Dat ging prima :) De reis vond de kat meestal niet je dat maar eenmaal op bestemming was het snel weer prima.


Ik denk dat het te veel stress voor zo'n beestje oplevert als het steeds na 1 dag weer uit een andere omgeving wordt gehaald. Bovendien is de reis zeker 2 uur.


SinneJ schreef:
ikzelf zou het ook niet meteen doen omdat het je als student toch weer beperkt.. zo heb ik tijdens het studeren mijn vriend ontmoet en ik breng graag mijn weekends met hem door. Ik ben dan heel blij dat mijn paard eten krijgt, een propere stal heeft en op de weide gezet wordt. Ik moet dus maar eventjes gaan kijken en knuffelen en verder kan ik doen wat ik wil. Onze hond zat bij mijn ouders (die is overleden een jaar geleden, er komt er nu net een nieuwe) en daar kon ik wat mee doen wanneer ik zin en tijd had, maar het dier werd verzorgd en had ruimte.

Ik geef dit allesbehalve mee om je te zeggen dat je het niet moet doen, want ik begrijp waarom je het wilt en ik heb de indruk dat je het echt niet zonder nadenken zou doen, maar als medestudent wil ik je maar even mijn ervaring meegeven. De vrijheid is heel fijn, je weet niet wat er nog verandert en je wil dat dan ook kunnen doen. Een nieuwe vriend(in), erasmus, een nieuwe hobby ... sta jezelf toe om dat allemaal te ontdekken en rij je niet te vlug vast.

Ik studeer momenteel al zeker 3 jaar, dus ik weet hoe het leven als student eruit ziet, wat ik wel en wat ik niet wil. Ik heb ook een stabiele relatie, vandaar die 2x in de maand reizen, want hij komt ook naar mij. Maar inderdaad, ik doe het niet zonder denken. Ik wacht sowieso tot na de vakantie, dan heb ik weer wat meer tijd voor een mogelijk huisdier. Ook maar eens kijken of er nog een dier in de studio past nadat alle spullen van mij erin staan.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:58

Tazzey schreef:
Heel eerlijk? Geen, je bent vaak niet thuis, dat zou ik niet eerlijk vinden tegenover een dier.


Ik vond het al verrassend dat dit nog niet genoemd was. Ik vind dit nog het meest diervriendelijk.

Aan TS haar reacties is te lezen dat ze niet open staat voor dieren die met minimaal twee of meer gehouden moeten worden. En de dieren die alleen kunnen worden gehouden vind ze geen fiets aan.

En een dier, ongeacht welk dier, 24u alleen laten vind ik niet kunnen. Uitzonderingen op de regel daargelaten!

Maar voor een kat vind ik dat absoluut niet kunnen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

JustFenna

Berichten: 169
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: Oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-18 20:02

KimD schreef:
Tazzey schreef:
Heel eerlijk? Geen, je bent vaak niet thuis, dat zou ik niet eerlijk vinden tegenover een dier.


Ik vond het al verrassend dat dit nog niet genoemd was. Ik vind dit nog het meest diervriendelijk.

Aan TS haar reacties is te lezen dat ze niet open staat voor dieren die met minimaal twee of meer gehouden moeten worden. En de dieren die alleen kunnen worden gehouden vind ze geen fiets aan.

En een dier, ongeacht welk dier, 24u alleen laten vind ik niet kunnen. Uitzonderingen op de regel daargelaten!

Maar voor een kat vind ik dat absoluut niet kunnen.

Het is al vaker gezegd hoor. Ik sta er wel voor open, maar ik vind het lastig om mijn aandacht te verdelen, waardoor ik dat niet diervriendelijk vind. Als zijnde; het ene konijn krijgt alle aandacht, de andere niets tot weinig. Tot nu toe heb ik alleen gezegd dat ik geen hamster wil, er zijn meerdere dieren genoemd die ook alleen kunnen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 bezoekers