Synopet voor honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Synopet voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 08:48

Hai allemaal,

ik kwam gister ineens iets tegen over Synopet (https://www.synopet.nl/producten/synopet-hond-200-ml/)

Afbeelding
Dit is mijn Douwe. Bij hem is 2 jaar geleden lichte HD en artrose in de rechterheup geconstateerd. Hij was toen 4,5. Sindsdien wat kleine veranderingen gemaakt voor hem; geen behendigheid meer, niet te vaak en te lang met de bal spelen, vooral veel rechtuit als het ware, warme jas voor in de winter, recuptex voor de natte koude dagen en zalmolie en kurkuma over zijn voer.

Nu is hij de laatste tijd wat sneller stijfjes dan vorig jaar. Hij loopt niet mank, maar moet echt even op gang komen. Dus nu ik die synopet tegenkwam en wat ervaringen las (op hun site, dat wel) lijkt me dat wellicht iets voor hem.

Maar iemand van jullie hier ervaringen mee? Vind het te duur om 'zomaar even te proberen' ;)

Hoor het graag, dank alvast!

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-


kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:11

Ik heb zelf geen ervaring met het merk wat je noemt. Maar wat ik je wel aan kan raden is opzoek te gaan naar een goede fysio die ook hydrotraining doet (loopband of zwemmen). Wat namelijk het aller belangrijkste is bij HD zijn goede en stevige spieren op de achterhand.


edit; je hebt ook supplementen van andere merken voor artrose en dergelijke. Bijvoorbeeld van Puur.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Synopet voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:15

Ik ben niet onder de indruk van wat erin zit. Dit soort dingen hebben mijn hond, vroeger toen hij nog lichte HD had, niet geholpen. Ik ging gewoon voor een hoge dosis chlucosamine/chrondotine en daar heb ik hem jaren mee goed gehouden. En laten lopen.

Nu is hij ouder en zijn er meer problemem dus is het grove geschut ingezet, en aangeslagen.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:37

Synopet bevalt hier goed, net als omega 3, MSM, silydin, en UCll (collageen ongedenaturaliseerd type 2). Sasha blend is ook nog een optie, even als supplementen als Corta-RX met duivelsklauw en boswelia.

Fysio, Osteopatie en hydro zijn echt 3 goede ideeën voor een hond zoals de jouwe.

Niet banketstaaf maar poetsen.

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Synopet voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:22

Mijn hondje krijgt sinds diagnose artrose gelatinaat van primeval.
Loopt stukken beter sindsdien.

Oude lobbes van mijn ouders krijgt het nu ook en loopt ook beduidend beter.

Wellicht nog een optie om naar te kijken.

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:21

Geen ervaring met dat product. Wel met Frama Glucosamine, MSM & Chondroitine. Mijn omaatje is er echt beter van gaan lopen, die kan niet achter blijven bij mijn jongste :')

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aimuis, Plus_en_Min, Zoolgangster en 90 bezoekers