Hond met allergie/Hooikoorts?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Hond met allergie/Hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 20:09

Hoi Hoi!

Wij hebben een Boerenfox van bijna 8 jaar. De laatste jaren krijgt hij in het voorjaar ontzettende jeuk, hebben al voedselintolerantie uitgesloten dmv testen en dieet bij dierenarts. Toch begint het nu weer, laatst gewassen met teer shampoo, dan is de jeuk even wat meer erg lijkt het, maar momenteel is het weer ontzettend erg, arm beest :(
Hij krabt voornamelijk liezen/buik, boven staart en kluif aan z'n poten. Vlooien zijn uitgesloten, we behandelen op tijd, evenals voor wormen. En ja, van de vlooien weet ik zeker, heeft ie jaren geleden eens gehad en die zie je meteen op z'n witte sproetjes buik :')

Mijn vraag is eigenlijk hebben er Bokkers ervaring met een allergie bij hond? En is er iets wat ik kan proberen voordatik testen laat doen bij de dierenarts die ontzettend prijzig zijn...
Wil wel voorop stellen dat kosten die gemaakt moeten worden, we die niet uit de weg gaan...


Afbeelding

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo


ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Re: Hond met allergie/Hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:21

Hoi,
Jazeker; mijn blonde labrador heeft een huidallergie. Hij kreeg eerst een soort prednison van de da, maar daar ging hij zoveel van drinken dat hij zijn plas niet meer op kon houden. Toen heb ik contact gezocht met onze da-assistente, die natuurgeneeswijzen gestudeerd heeft en bij onze da werkt. Zij heeft onze hond helemaal bekeken (holistisch), ze is op huisbezoek geweest, hele anamnese etc. Toen een plan opgesteld; over op natuurvoer (carnibest vlees), plus wat homeopathische druppels. (die druppels waren tijdelijk). Van een zeer terug getrokken hond, hebben wij toen een vrolijke en jeukvrije hond gekregen. Het heeft hem zoveel goed gedaan. Nooit spijt van gehad. Het enige wat ie helaas wel moet laten is zwemmen, omdat ie dan heel veel jeuk krijgt en zichzelf kapot krabt en bijt.

Ik hoop dat dit je helpt, of in ieder geval een idee geeft wat mogelijk is!

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:23

Debby34 schreef:
Hoi,
Jazeker; mijn blonde labrador heeft een huidallergie. Hij kreeg eerst een soort prednison van de da, maar daar ging hij zoveel van drinken dat hij zijn plas niet meer op kon houden. Toen heb ik contact gezocht met onze da-assistente, die natuurgeneeswijzen gestudeerd heeft en bij onze da werkt. Zij heeft onze hond helemaal bekeken (holistisch), ze is op huisbezoek geweest, hele anamnese etc. Toen een plan opgesteld; over op natuurvoer (carnibest vlees), plus wat homeopathische druppels. (die druppels waren tijdelijk). Van een zeer terug getrokken hond, hebben wij toen een vrolijke en jeukvrije hond gekregen. Het heeft hem zoveel goed gedaan. Nooit spijt van gehad. Het enige wat ie helaas wel moet laten is zwemmen, omdat ie dan heel veel jeuk krijgt en zichzelf kapot krabt en bijt.

Ik hoop dat dit je helpt, of in ieder geval een idee geeft wat mogelijk is!



Heb je al een bloedtest laten doen? Of ie ergens allergisch voor is?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hond met allergie/Hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 20:26

Bloedtest heeft ie nog niet gehad nee
Een van de redenen dat ik ook niet meteen naar de dierenarts een is omdat ie die letterlijk aanvliegt (sinds zn castratie :'))
Tevens zit ie op hoog vlees percentage brok zonder graan etc en krijgt ie soms vers vlees bij

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:54

Joanne1987 schreef:
Bloedtest heeft ie nog niet gehad nee
Een van de redenen dat ik ook niet meteen naar de dierenarts een is omdat ie die letterlijk aanvliegt (sinds zn castratie :'))
Tevens zit ie op hoog vlees percentage brok zonder graan etc en krijgt ie soms vers vlees bij



ik zou toch een bloedtest laten doen; dan weet je waar hij echt gevoelig voor is. Hoogvlees brok is echt niet hetzelfde als natuurvoer! Het idee van het natuurvlees is dat een hond oorspronkelijk gebouwd is om vlees te eten... En gevoelige dieren kunnen daar niet goed tegen. (de mijne ook niet) Mijn andere labrador krijgt wel gewoon brok en dat gaat prima.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hond met allergie/Hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 20:56

Daarom ook gekozen voor hoog vlees gehalte in brok, hij eet het vers vlees niet graag, hebben toen geprobeerd door te zetten want als ie honger kreeg eet ie wel... na aantal dagen ben ik gestopt

Zal eens informeren naar een bloedtest

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Hond met allergie/Hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:01

Ja, kan je laten testen, huidtest is het betrouwbaarste, indien die positief zijn voor weet ik veel bv berken pollen of voedermijten of wat dan ook kunnen ze adhv de uitslag van die test een flesje voor je hond maken om hem met injecties mee te desensibiliseren voor dat gene waarvoor hij allergisch is.
Goedkoop is het niet, werkt wel en is veel minder belastend dan behandelen met cortico's etc.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:38

Sjolvir schreef:
Ja, kan je laten testen, huidtest is het betrouwbaarste, indien die positief zijn voor weet ik veel bv berken pollen of voedermijten of wat dan ook kunnen ze adhv de uitslag van die test een flesje voor je hond maken om hem met injecties mee te desensibiliseren voor dat gene waarvoor hij allergisch is.
Goedkoop is het niet, werkt wel en is veel minder belastend dan behandelen met cortico's etc.



inderdaad, corticosteroïden zijn echt troep! wordt je hond alleen maar slechter van, behalve dat ie misschien geen jeuk meer heeft.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond met allergie/Hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:52

Gelukkig geen ervaringen met huidklachten. Maar misschien kun je eens contact opnemen met '' Den Hoek''.
https://www.holistischdierenarts.nl/


Daar heb ik heel goede ervaringen mee.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:22

Debby34 schreef:
Sjolvir schreef:
Ja, kan je laten testen, huidtest is het betrouwbaarste, indien die positief zijn voor weet ik veel bv berken pollen of voedermijten of wat dan ook kunnen ze adhv de uitslag van die test een flesje voor je hond maken om hem met injecties mee te desensibiliseren voor dat gene waarvoor hij allergisch is.
Goedkoop is het niet, werkt wel en is veel minder belastend dan behandelen met cortico's etc.



inderdaad, corticosteroïden zijn echt troep! wordt je hond alleen maar slechter van, behalve dat ie misschien geen jeuk meer heeft.


Maar soms zijn ze wel laatste redder in nood, soms moet je kwaliteit van leven verkiezen boven duur en cortico's zijn relatief goedkoop, allergie testen en desensibilisatie is vrij prijzig, niet iedereen heeft dat geld. (even buiten discussie om dat je dan wel of niet een huisdier zou moeten hebben of hem wel of niet zou moeten verzekeren).
Overigens zijn er naast cortico's en desensibilisatie bij bepaalde oorzaken van jeuk ook nog andere medicijnen beschikbaar, echter ook niet goedkoop en regelmatig bloedonderzoek nodig om het te vervolgen. En vaak kan je met combinaties van medicatie/ aanpassingen in huis/ aanpassingen voer/ speciaal wassen etc. ook nog wat winst boeken, maar niet altijd helaas.
Er van uitgaande dat alle parasieten al lang zijn uitgesloten.
NIets doen met dier (hond of paard met mijpart zomer exceem of jeukende kat) met erge jeuk is wel heel erg zielig, dus je moet wat...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hond met allergie/Hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-18 11:31

Sorry voor het uitblijven van een reactie
Inmiddels zijn parasieten etc echt uitgesloten en gaan we langzaamaan verder kijken. Zijn in ieder geval met natuurlijke middelen en een goede shampoo de jeuk aan het stillen

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:30

Joanne1987 schreef:
Sorry voor het uitblijven van een reactie
Inmiddels zijn parasieten etc echt uitgesloten en gaan we langzaamaan verder kijken. Zijn in ieder geval met natuurlijke middelen en een goede shampoo de jeuk aan het stillen


Ahh... goed bezig hoor! Sterkte.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hond met allergie/Hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:32

Weet niet of het al besproken is maar kan ofc ook een voedselallergie zijn, zie je vaak jeuk bij. Je zou kunnen kijken naar een voeding met een andere eiwitbron (hypoallergene voeding).

Veel aan poten knagen kan ook omgevingsallergie zijn (atopie).

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hond met allergie/Hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 23:44

Voedsel intolerantie is al uitgesloten

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:47

Joanne1987 schreef:
Voedsel intolerantie is al uitgesloten


Even kleine opmerking. Mijn hond laat op hypoallergene voeding nog steeds hetzelfde beeld zien. Verschillende merken en soorten waar een hond niet op zou mogen reageren bij voedselallergie. Ook qua testen is hij lastig, omdat er verschil is tussen gekookt en rauw bijvoorbeeld.

Gewoon even een zijweg dus. Ik kan geen brok voeren, maar diezelfde diersoort wel rauw en eventueel zelf gekookt. Ik denk dat hij reageert op toevoegingen die bij brok zitten, naast granen, rijst enzovoorts.

Verder sterkte, heel naar als een hond zoveel jeuk en last heeft

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden en 76 bezoekers

cron