Vizsla puppies verwacht 11 juni

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:14

Ouders laten testen is lang niet alles, ik heb een hond waarvan beide ouders volledig getest zijn, alles volgens stamboek eisen... De mijne heeft toch echt patella-luxatie, dus testen zeggen lang niet alles.

Daarbij, je zou toch wat aan ongezonde ouders moeten merken. Zeker als ze ouder zijn, dan merkt een DA dat heus wel op bij algemeen onderzoek lijkt mij... Die van mij was namelijk net een jaar.

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!


Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Vizsla puppies verwacht 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:16

Omdat het niet alles zegt betekent niet dat je je aan een bepaalde verantwoordelijkheid kunt ontrekken.

Wat je daar zegt klopt niet Iris. Een dier kan drager zijn van een bepaalde ziekte en er nooit last van krijgen. Maar als je die kruist met een andere dragen dan kunnen daar wel lijders uit komen.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:18

Lieve mensen, ik wil hier geen rel, ik neem de tips ter harte en hoop dat jullie mij mijn geluk en liefde voor de honden ook gunnen, geschreven woorden zijn hard en achter een pc zitten is veilig, maar bedenk dat het hier om mensen gaat, die het goed bedoelen en een goed hart hebben.
Daar ga ik van uit.

Ik begrijp alle voors en tegens, maar beschuldigingen, onderhuidse opmerkingen is niet nodig. Uit welke hoek je ook reageert.
Verantwoording nemen gaat over hoe je omgaat als de diertjes ziek zijn en niet alleen in het eerste stadia. Dus ja ik begrijp amandavd, maar ook mijn eigen keuzes en die van andere

Ik wil in dit topic genieten,

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:23

Amandavd schreef:
Omdat het niet alles zegt betekent niet dat je je aan een bepaalde verantwoordelijkheid kunt ontrekken.

Wat je daar zegt klopt niet Iris. Een dier kan drager zijn van een bepaalde ziekte en er nooit last van krijgen. Maar als je die kruist met een andere dragen dan kunnen daar wel lijders uit komen.

Ik weet hoe vererving werkt. Enige wat ik probeer te zeggen is dat het lang geen zekerheid geeft als je twee gezonde ouders kruist.

Kijk naar WFFS, is nu helemaal actueel.
Myotonie bij de New Forest pony's, dwerggroei bij de Friezen, waterhoofden enz

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:40

hayka schreef:
Nee, het is geen officieel dekking, wij willen dit graag voor ons zelf en voor de overige honden zoeken we een goed huisje., 3 zijn er al vergeven..
Beide honden zijn door de DA van tevoren gecheckt, nooit ziek geweest , goed bloedonderzoek en gezond.

Ik weet dat mensen tegen onofficiële dekkingen zijn, maar ik ben de vizsla vereniging in nl behoorlijk zat..
Heb ook met rontgen foto's en stambomen gewerkt, maar die waren niet per definitie gezonder.

We hebben deze dekking bewust en eenmalig ingezet voor eigen gebruik, en voor een normale prijs. Ik heb er nl moeite mee hoe de prijzen met stamboom worden bepaald. Ik snap het wel hoor, in de paarden werken we volgens kwpn richtlijnen.
Ik wil graag dat er goede adresjes komen, ongeacht prijs. 1 persoon neemt een pup over voor minder omdat dit anders niet mogelijk zou zijn voor deze persoon, maar ik weet zeker dat de pup het goed krijgt. De andere worden weer wat meer om handelaren te "voorkomen" indien mogelijk.

Oh ik ben niet tegen een dekking buiten de rasvereniging/stambomen om hoor, maar ben er wel voorstander van om de onderzoeken te doen die bij het ras horen (in dit geval dus HD en ECVO als ik het goed begrijp). Ik vind het wel jammer als dat nagelaten wordt, zo duur zijn deze onderzoeken niet en het kan een hoop leed helpen voorkomen. Ieder zijn keuze natuurlijk, maar mijn keuze zou het (ook als pupkoper) niet zijn. Desondanks hoop ik dat er gezonde pups uitkomen die ook gezonde volwassen honden worden :) .

koeien op de weg...

Anoniem

Re: Vizsla puppies verwacht 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:45

Ik snap het hoor en pak dit ook niet zo op

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Vizsla puppies verwacht 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:54

Visla’s, prachtige honden.
Wie weet ooit....

Je teef is prachtig en karakter is zeer belangrijk!
Geniet ervan, ik ga volgen

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:34

Knap hoe netjes je blijft ts +:)+ Ook al heb ik zelf dan een stamboomhond incl allerlei onderzoeken, ik vind het toch leuk dat je dit topic maakt. Leuk om het digitaal mee te beleven, hopelijk post je veel fotos *-:)

De beste is niet altijd de leukste

Jace

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-12-13

Re: Vizsla puppies verwacht 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:36

Leuk !
Ik heb hier ook een hongaartje lopen, een puli !
Gefeliciteerd ! spannend op naar gezonde pups !

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:20

@TS: ik zag de advertentie van je pups voorbij komen.

Alles goedgegaan met de bevalling? Jammer joh dat je niet alle pups al kwijt bent van te voren!

Hoe oud zijn ze nu? Heb je foto's?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Vizsla puppies verwacht 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:42

Ik ben ook benieuwd naar foto's! Ik vind Vizsla's echt fantastische honden! Wie weet komt er hier ooit ook eentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:37

Dag allen, ik heb even niet gepost, enigszins een beetje teleurgesteld in bokt (tja had ik kunnen verwachten). Dat wil niet zeggen dat ik de adviezen niet heb meegenomen.

het is hectisch. 5 van de 7 puppies zijn we kwijt. Er zijn nog 2 reutjes over , 1 reutje staat nog in optie.

Het was een zware 2 weken. Saab is een topmoeder en de bevalling ging goed. Alleen bleek ze niet genoeg melk te geven, dus zijn we gaan bijvoeren. Om de 2 uur. Maar nu 12 dagen verder zitten ze op meer dan het verwachte gewicht. Dierenarts is nauw betrokken en de pups zijn helemaal gezond.

Ik heb verde onderzoek gedaan naar de gewenste rontgen en testen qua papa en mama hond. Papa blijkt wel een Europese rashond te zijn met alle goedgekeurde rapporten erbij. Daar was ik niet van op de hoogte. Onze vrienden van de papa hond nemen er ook een reutje pup bij. Ik ben zo blij dat er een aantal in onze omgeving blijven..

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:11

<3 <3 <3
Het is dat ik al een geweldige hond heb, anders was ik er 1 komen stelen :Y)

~Turbohoof Solutions ~

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:14

Lieff! Knappe combi sowieso <3

Het is idd dat er hier niet nog een hond bij mag maar anders wist ik het wel!

S <3

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Vizsla puppies verwacht 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:29

Knappe pups! En wat zonde dat niet alles “volgens het boekje” gegaan is. Hopelijk kun je er wel een beetje van genieten!

Ik denk dat de meeste, ik in ieder geval wel, het goed bedoeld hebben. En tuurlijk is dat niet leuk als je heel blij wil delen dat je pups kriigt.
Maar volgens bokt kun je t nooit goed genoeg doen. Maar het probleem is wel dat er tegenwoordig steeds meer “voor de leuk” gefokt word en dat er steeds meer (gezondheids) problemen naar buiten komen. Helemaal voorkomen kun je niet. Maar de kans net wat kleiner maken wel. Ik denk echt dat iedereen het goed bedoelde. Maar nu stop ik met zeuren :D

Ik heb gisteren mijn teefje laten dekken. Beide ouders stamboom en uitgebreid getest. Mocht ze drachtig zijn open ik waarschijnlijk ook een topic en daar zullen waarschijnlijk ook niet alleen maar leuke reacties op komen..

Lekker nog genieten he! Voor je het weet zijn ze groot en uitgevlogen.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:46

Leuk! Ik volg hoor! Wij hebben ook een Vizsla reu.Echt een fantastisch ras/hond. Al een paar keer de vraag gehad of hij mag dekken, maar ik heb geen idee of en hoe het karakter van een hond daarna veranderd.

Heftig hoor de afgelopen 2 weken! Maar zo te zien wordt het harde werken van jullie beloond. Ben benieuwd naar hoe de puppies gaan groeien. Succes!

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Vizsla puppies verwacht 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:06

Wat een schatjes! <3

Het is dat de zomermaanden niet zo handig uitkomen en ik mijn man eerst nog zover moet krijgen, anders wist ik het wel..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 150 bezoekers