Mag een hamster naar buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jappiepappie

Berichten: 80
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel

Mag een hamster naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 20:27

Heyy,

Vraagje, nu het lekker weer is dacht ik, misschien vind mijn hamster het wel fijn om even wat buitenlucht te hebben. Kan het kwaad als mijn hamster in de avond eventjes naar buiten gaat? Hij staat dan uit de zon.

Ps. dit is niet zijn hele kooi, andere helft staat nog binnen haha

Afbeelding

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Mag een hamster naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:31

ja natuurlijk kan zo'n beestje naar buiten mits je die niet in de wind zet of in de volle zon.
Ik vind je een geweldig baasje als je een diertje laat genieten van de buitenlucht

iiSunshine

Berichten: 1244
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Mag een hamster naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:32


SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:33

Poeh met dit weer van vandaag (hier 25 graden) zou ik hem absoluut niet naar buiten doen hoor, veel te warm voor zo'n beestje, ook in de schaduw... Een koele huiskamer doe je het beestje veel meer plezier mee.

Jappiepappie

Berichten: 80
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 20:34

SweetVanille schreef:
Poeh met dit weer van vandaag (hier 25 graden) zou ik hem absoluut niet naar buiten doen hoor, veel te warm voor zo'n beestje, ook in de schaduw... Een koele huiskamer doe je het beestje veel meer plezier mee.

Het was op deze foto toen 20 graden, maar toch bedankt voor je reactie! Ik zal er rekening mee houden :)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:39

Nouja je hamster is en blijft een schemer en nachtdier en hecht niet heel veel waarde aan het zijn in het zonnetje. Van nature zal hij dat ook niet doen. Maar als het binnen net zo warm is als buiten kan het op zich wel.

Ondanks dat dit 'de helft' van je kooi is, krijg ik er wel de kriebels van in combinatie met het type hamster dat je hebt. Maar oké. Dat terzijde.

Jappiepappie

Berichten: 80
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 20:56

xDenies schreef:
Nouja je hamster is en blijft een schemer en nachtdier en hecht niet heel veel waarde aan het zijn in het zonnetje. Van nature zal hij dat ook niet doen. Maar als het binnen net zo warm is als buiten kan het op zich wel.

Ondanks dat dit 'de helft' van je kooi is, krijg ik er wel de kriebels van in combinatie met het type hamster dat je hebt. Maar oké. Dat terzijde.

Die andere kooi is groter, via de buizen kan die naar de andere kooi....

Telpeva

Berichten: 14711
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:03

Een dingetje wat ik in dit topic en in dat andere genoemde topic niet zie is pas op voor roofdieren. Een buurtkat kan ook bij de kooi komen buurten, en wanneer de hamster los uit de kooi zou komen dan is het een snelle snack voor een vogel :) hap slik weg...

Bedenk je ook dat vogels natuurlijke roofdieren zijn van dit soort kleine knagers, kans zit er imo redelijk in dat ze heel erg bang kunnen worden bij elke vogel die langs komt. Mijn gerbils komen om die reden nooit buiten, die raken helemaal in paniek als er een meeuw over vliegt.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Mag een hamster naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:17

Mn ratten konden wel naar buiten. Die gingen zelfs mee naar de spar als het moest. Hammies weet ik niet, zijn vlgs mij stukken anders. Vind t zelf poedersuiker, maargoed, t zal vast wel kunnen. Zijn niet van suiker gemaakt

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:21

Jappiepappie schreef:
xDenies schreef:
Nouja je hamster is en blijft een schemer en nachtdier en hecht niet heel veel waarde aan het zijn in het zonnetje. Van nature zal hij dat ook niet doen. Maar als het binnen net zo warm is als buiten kan het op zich wel.

Ondanks dat dit 'de helft' van je kooi is, krijg ik er wel de kriebels van in combinatie met het type hamster dat je hebt. Maar oké. Dat terzijde.

Die andere kooi is groter, via de buizen kan die naar de andere kooi....


Maar de buizen alleen al zijn te klein voor het type hamster dat je hebt ;) Ik heb het nu alleen maar gezegd, het is aan jou als eigenaar of je er iets mee doet of niet. <3

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mag een hamster naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:31

Een hamster houd van knusse donkere plekjes, dus ik denk niet dat je hem er echt een lol mee doet..