Konijnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ystampertje
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-04-18

Konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 20:07

Hallo
Ik heb mijn konijn net rode kool gegeven maar ik wist niet dat het slecht voor ze was moet ik nu naar de dierenarts of kan het voor 1 keer geen kwaad liefst snel reageren ❤❤❤


Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:15

Hoeveel heb je gegeven? Ik zou de dierenarts bellen voor overleg. Voortaan eerst op het internet kijken wat een konijn wel en niet mag eten.

Ystampertje
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 20:23

Chabby schreef:
Hoeveel heb je gegeven? Ik zou de dierenarts bellen voor overleg. Voortaan eerst op het internet kijken wat een konijn wel en niet mag eten.



1 of 2 schilletjes
Normaal doe ik dat maar mijn ouders hadden het gegeven.

Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:30

Als je konijn gewend is om verschillende soorten groenten te eten zal het denk ik niet zo'n vaart lopen. Kool geeft risico op gas. Je kan met de dierenarts overleggen maar die kan nu weinig doen. Zorg er in elk geval voor dat de stofwisseling goed aan de gang blijft door goed hooi te geven en houd het konijn extra in de gaten.

Ystampertje
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 20:32

Anna79 schreef:
Als je konijn gewend is om verschillende soorten groenten te eten zal het denk ik niet zo'n vaart lopen. Kool geeft risico op gas. Je kan met de dierenarts overleggen maar die kan nu weinig doen. Zorg er in elk geval voor dat de stofwisseling goed aan de gang blijft door goed hooi te geven en houd het konijn extra in de gaten.

Ons konijn eet inderdaad redelijk veel en kan tegen veel tegen ik zal ze extra hooi geven en in de gaten houden.

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:34

Voor de zekerheid een gas bindend middel bij de hand houden (eigenlijk altijd wel iets om met konijnen in huis te hebben) maar waarschijnlijk loopt het niet zo‘n vaart.

Ystampertje
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 20:37

Sizzle schreef:
Voor de zekerheid een gas bindend middel bij de hand houden (eigenlijk altijd wel iets om met konijnen in huis te hebben) maar waarschijnlijk loopt het niet zo‘n vaart.

Ik stel mss iets teveel vragen maar wat voor middeltje is het beste om te nemen(ik denk dat we wel iets hebben liggen).

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:38

Ik weet niet wat de merknamen in NL zijn, (bij ons flatulex) maar meestal komt het in kleine flesjes met een pompje voor zuigelingen met buikpijn.
Werkzame stof is simeticon.

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:44

F-AM --> BB.

Dit topic past hier het best.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:00

Heb je maar één konijntje?

koeien op de weg...

Gigixponys

Berichten: 2744
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:05

Gewoon goed in het oog houden! Mijn papa had ook eens per ongeluk prei gegeven aan mijn konijntjes, is gelukkig gewoon goed afgelopen. (ze hadden er niet veel van gegeten gelukkig, maar vond het wel eng aangezien sommige nog maar 1.5 maand oud waren)

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: Konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:15

Goed in de gaten houden en even dierenarts bellen voor advies. Liever 1 x te veel dan te weinig! In principe kunnen ze 2 schilletjes nog wel aan, maar ieder konijn is verschillend. Nu de spoedlijn bellen is overdreven, maar morgen even bellen naar de DA is verstandig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 157 bezoekers